Sven_Palvigs lytterum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.775
    IKEA slagterblokke. Selvfølgelig. Hvorfor har LessLoss ikke set værdien i den opdagelse? For man må formode at virkningen med det fabrikat vil være tilsvarende større. Hvilke egenskaber er der ved IKEA blokkene, som er den egentlige forklaring på lydforskellen du hører? For det kan vel ikke have noget med jordstråler at gøre, nu du har de brune LessLoss bokse placeret ovenpå? Løber der en vandåre under dit lokale? For i så fald vil vandstrømmen inducere støj i systemet, med mindre du får nedgravet en vandledning, som løber den modsatte vej og derved neutraliserer problematikken.
    Går ud fra at du prøver at være morsom. De Ikea blokke er faktiskt temmeligt resonans døde.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20250714_194933.jpg
    20250714_195004.jpg

Der bruges den store subwoofere med en 18 tommere basenhed. Der deles ved 160 hz.
    De dyster med mine 2-vejs.
    De nye er 3-vejs.
    Jeg lyttede til et par TAC højttalere, som en hi-fi ven har købt. Han har aldrig haft så god lyd før. De står til 220.000 dkr. Fremragende diskant gengivelse.
    Så tænkte jeg, at jeg måtte lytte til Kef. Kef er meget billigere, og de er så gode.

Vedlegg

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Du er ikkje redd at det blir litt for enkelt med to kjøpehøgtalerar då...
    Enkelt er nok så meget sagt. Generelt set er det kompliceret.
    Lyden er fantastisk og minidsp flex balanced blev brugt istedet for minidsp flex htx. Der er delefiltre, som man vist ikke kan omgå umiddelbart. Måske engang.
    Standeren er lidt for lav til mig, men jeg kan så løfte standeren op med Ikea Slagterblok, så højden passer bedre til mig.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har prøvet at flytte hele anlægget til Frontvæggen, som man ser på billedet. Jeg er ikke helt tilfreds med lyden, synes jeg. Så det rykkes nok tilbage igen. Det ser lidt rodet ud med de mange apparater og tykke strømkabler.
    Det spillede helt fantastisk i går fredag, men så lavede jeg det om. I dag blev der brugt tid på at gøre det bedre. 0
    Jeg har lånt de to hvide diffusere fra SMT Svanå Teknik af en hi-fi ven.
    Den i midten er fra Tyskland. Jeg bestilte 2, og den sidste kommer nok på mandag. Jeg tror, at de er fine til den placering. Jeg ville dog helst have haft SMT Svanå Teknik V-winges.

20250719_225550.jpg

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Enkelt er nok så meget sagt. Generelt set er det kompliceret.
    Lyden er fantastisk og minidsp flex balanced blev brugt istedet for minidsp flex htx. Der er delefiltre, som man vist ikke kan omgå umiddelbart. Måske engang.
    Standeren er lidt for lav til mig, men jeg kan så løfte standeren op med Ikea Slagterblok, så højden passer bedre til mig.
    Lyden var så god. Men jeg flyttede så anlægget til at være foran Frontvæggen. For at kunne få over tid kortere kabler, samt det hele samlet. Dog holdt nede i højde, for ikke at ødelægge lyden.
    Men jeg blev skuffet. Det magiske ved lyden, synes jeg, var væk.
    Næste dag prøvede jeg at placere det bedre
    Men lyden blev lidt bedre, men ikke godt nok.
    Hvad der gjorde det er svært at sige med sikkerhed. Jeg har mange vægudtag, hvor hver er koblet til sit eget instalitionskabel. Nu måtte jeg bruge en fordeler boks i god kvalitet, en Vibex uden filter, men det var altså en forringelse. Hvert instalitionskabel er på 5 x 6 kvadrat forbundet med 2 x 6 kvadrat pr leder. Der er 1x 6 kvadrat til jord.

20250720_172136.jpg

Det ser noget uoverskueligt ud...

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der kom lidt mere ro på igen og bedre lyd.
    Den skarp sindige vil bemærke de 4 diffusere ovenpå de sorte. De 2 helt hvide har jeg lånt. De er fra SMT Svanå Teknik.
    De to i midten er fra Tyskland og er bygget i birketræ.
    Jeg ville helst have haft 6 styk SMT Svanå Teknik V-winges i sorte, med mål i 110 cm høje x 60 x 25.
    Men disse er billigere, men næppe lige så gode.
    Min erfaring er, at diffusere foran Frontvæggen skal være tunge.

20250721_205652.jpg

Der kommer snart en effektforstærker mere til. Den er hos Andreas Knedahl og blive modificeret. Det er en ICEpower 2000AS med 4 moduler i hver. Altså 4x1000 watt eller 2x2000 watt.
    Når jeg modtager den, skal lyden sammenlignes og den på billedet skal op til Norge og have samme tur.
    Der skal så placeres til sidst en ICEpower 2000AS2 bag hver højttaler. Den skal trække den ene Fronthøjttaler og en subwofer.
    Det vil blive mere enkelt at se på. Pænere.

Vedlegg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn