Sven_Palvigs lytterum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Grattis Sven! Jättebra beskrivning du har skrivit om hur ljudet har blivit mer lifelike. Spoton! Riktigt häftigt med bubblorna i taket tycker jag. Kul å se att du verkar så nöjd med ljudet, grattis igen önskar Krelle!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak Krelle. Det har været en stor proces og et stort skift, at gå væk fra næsten alle absorbenter til brug kun af diffusere. Godt at jeg fik udtrykt min glæde over diffuserne og Bubblorna. Herligt udtryk Bubblerne. På dansk siger vi lampe skærme.

    Jeg havde været lidt i tvivl om de sidste to diffusere, der manglede at sættes op. Fordi der sad en indblæsning lidt i vejen. Men med det jeg har oplevet, måtte det bare gøres færdigt. Så nu har jeg sat de to sidste Bubblorna op. Der er en på 43 cm og enpå 63 cm. Jeg bliver ved med at være forbløffet over, at det er muligtat sætte en diffuser eller en Bubblor op. Specielt den mindste, der sidder cirka midt imellem højttalerne fordi jeg ikke der ville have troet på en ændring i lyden. Men hver og en på sidevægge og bagvægen er jo også hørbart.

    De ændringer jeg hørte var med den på 43 cm i midten var:

    · At dybde perspektivet blev dybere.
    · Placering af trommer i baggrunden blev lidt højere i lydbilledet.

    Da den store på 63 cm blev sat op, som den sidste pånuværende tidspunkt, skete der det:
    · Dybde perspektivet dybere.
    · Placeringen af trommer blev igen lidt højere, dog kun meget lidt.
    · Lydbilledet blev med mere højt til loftet.
    · Rummet voksede.
    · Mere dynamik.
    · Bassen bedre.


    DSCN1335.jpg


    Den til højre er den midterste. Det gule mærke er tape, der bruges til markering af nord. Den bagerste til venstre er den store Bubblor.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg fandt en tegning over en V-wings. Her kan man se, hvad der sker, når V-wings skubbes sammen. Der kommer et hulrum i mellem dem.
    En V-wings er endeløs. Lyden går ind i den ene side og ud i den anden. Der er optil 80 cm vandring, side leds, hvilket sinker lyden. Det er genialt syntes jeg, i stedet for bare ind og ud i samme fag QRD.
    En række V-wings tids diffusere ned til 200 Hz og når de stiles på række efter hver andre langs en væg, så skabes der en Helmholtz absorption imellem 125 og 200 Hz.


    Bagsiden afV-wings.jpg


    Er der nogle, der skulle komme på de kanter, hvor jeg bor, er man velkommen til et lytte til "loftet, fordi det er godt.

    Loftet er vigtigere end gulvet. Jeg udlagde disse diffusere og lampeskærme på gulvet, før de blev sat op. Så jeg har lyttet til de samme diffusere på gulvet kontra loftet.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Glædelig Jul til jer, der følger min tråd her. Jeg håber I får en dejlig Jul. :rolleyes:

    Jeg glæder mig over Julen i fulde drag. Men også de dage der bagefter kommer, hvor der bare skal nydes musik i mit lytterum. Jeg er stadig vildt glad for mit nye loft.

    Det må siges at være et glad loft, da det har givet spontan grin, på en sjov måde, hos gæster. Så det er et glad loft.
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    God Jul! Vad roligt att du är så nöjd med taket OCH framför allt ljudet. Jag har själv ledigt här och har lyssnat mycket. Har experimenterat med lite nya fötter till elektroniken som funkar alldeles ypperligt. Man blir aldrig ledig från jakten efter det naturtrogna ljudet??????
    Mvh Krelle
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak skal du have Krelle. Jeg er vildt glad for det loft. Jeg har dog valgt at placere de to store Bubbler i hjørnet i stedet for. Efter loftet var tegnet, valgte jeg at flytte højttalerne længere fra hinanden. Det betød at den forreste venstre var lidt langt nede i forhold til venstre højttaler. Jeg har overvejet flere diffusere i loftet, og de store forreste Bubbler skulle så flyttes til hjørnerne, da der er mere bas i hjørner.
    Jeg havde lytte seance en lørdag. Tre styks indenfor en uge... Drossel deltog den ene gang og foreslog at prøve, at tage de to Bubbler ned og flytte dem. Det blev gjort og de blev lagt på Vari-tunes i hjørnerne. Det gav en bedre placering af sanger.
    Jeg rejste dem op ved at klodse dem op. Det var endnu bedre og med mere klar lyd. Nu står valget imellem at hænge de to op i loftet i hjørnet eller på frontvæggen. Eller måske på en skrå plade. Det er sjovt at det er så følsomt, men vigtigt er det med godlyden.
    Jeg lægger et billede op senere!
    Der er ikke tvivl om, at fødder er vigtigt samt placering af apparaterne.
    Det er rigtig, at man ikke bliver træt af jagten efter den naturtro lyd. Men det er nu dejligt, at vi næsten er i mål. :rolleyes:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg er så glad for mit lytterum og opdagede en ny side af rummet fornylig. Jeg var blevet spurgt om jeg ikke ville skrive nogle andagter fra Biblen. Jeg vagte at læse højt for mig selv og så vælge et vers ud og skrive om. Da jeg læste højt, bemærkede jeg, hvor nemt det var at læse klart og tydeligt. Jeg huskede tilbage på før det nye loft, hvor stemmen blev tør og man skulle bruge "kræfter" på, at tale.
    Det var en fornøjelse, efter det nye loft, at høre sin stemme klar og tydelig u-anstrengt.
    Jeg gik ind i den gamle stue og læste højt, og det var ikke det samme. Her var der kun dæmpet med Rockfon plader over spisebordet, grundet tidligere børnefødselsdage. Det var ikke det samme, så jeg gik igen ind i lydrummet og læste højt. Det var en helt andet kvalitet...

    Når ens stemme lyder mere tydelig og med mindre kraft må det på en eller anden måde påvirke lyden af musik.
    Jeg har også igen og igen sagt, at brugen af V-Wings giver en meget bedre dynamik i musikken. For det gør det!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.460
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kan du komme med en REW måling og et vannfall i REW.
    Det hadde hvert meget innteresangt, da du snakker omm att dette blir så meget bedre.
    Er spent på hvordan dette ser ut på papiret.

    Steinar.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der er sket så meget på det sidste. Desværre ingen målinger jeg kan vise. Der blev taget målinger, der ikke blev gemt, og det viste den samme frekvensgang med subwoofer og uden subwoofer. Frekvensgangmålingen viste til 16 Hz. Så der var stort set ingen forskel på basgengivelsen om der blev målt med og uden subwoofer.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der er sket meget på det sidste. Der er blevet målt der viste ingen forskel på frekvensgangen, om det var med eller uden subwoofer. Desværre er de ikke gemt, men der kommer målinger senere.
    Placeringen opad frontvæggen for subwooferen er god basmæssigt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har i alt 8 V-wings fra Svanø Akustik. Jeg har også en del af den billigere Pap-vinge. V-wings er bedst, men er også temmelig meget dyrere. man kan måske sige, at med Pap-vingen, som man selv samler, får 90 % af kvaliteten i forhold til V-wings.

    V-wings er jeg helt vild med og hvis jeg havde råd, købte jeg flere af dem.

    Når man er begrænset med penge og må vælge, blev det foreløbig til "kun" 8 stk.
    Jeg havde placeret 3 styk bag lytte positionen og det gjorde de godt. Men ville de virke bedre end andre steder i rummet.
    De blev afprøvet på højre sidevæg, der er en væg, der er for tæt på. Der er kun 140 cm - til 145 fra lytter. Med V-wings forsvandt den højre væg helt.

    Placeret i venstre side, hvor der var længere til sidevæggen, ca. 260 cm. Her skulle det være mindre vigtigt, grundet den større afstand. Men det viste sig, at det var det der gav mest. Det var også den pæneste løsning. Det skyldes nok samspillet imellem de forskellige V-wings, at det var en så stor forbedring, som er vist på tegningen længere oppe på samme side. I alt i venstre side var der nu 6 V-wings. Kun den første er en Pap-vinge.

    Desværre mangler jeg så 3 stk. på højre sidevæg og også 3 stk. på bagvæggen. Og den øverste, så det er ens. Den vil også betyde noget. Spare, spare og spare.....
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Storkøbenhavns hi-fi klub1.jpg


    Dette er Storkøbenhavns Hi-Fi Klubs nye lokale. Grunden til, at jeg viser det, er at det rum kan nogle ting! Mere af det og hvordan det påvirkede mig senere. Men nu først et lille uddrag jeg skrev i et referat derfra:

    "Klubmødet var det andet i det nye lokale og det var mit første besøg der. Jeg var meget spændt på akustikken, da det er en ting jeg selv har arbejdet enormt meget med selv. Akustikken betyder så meget for lyden og det kan undre mig, dem der bruger mange penge på apparater, og ikke gør noget ved akustikken. Jeg har selv anskaffet mig en masse diffusere fra Svanø Akustik, jeg varmt kan anbefale.

    Her i det nye rum var der muligheder. Rummet var bygget langt og med meget højt til loftet. Jeg tror 4 meter. Højt til loftet betyder så meget for lyden og loftet har mere betydning end gulvet har. Gulvet har vi jo altid. Øret er konstrueret sådan, at vi hører mere oppe fra end nede fra. Derfor siger en tommelfingerregel, at du får 80 pct. mere ud af at forbedre akustikken over ørehøjde end under.

    Loftet er den største udæmpede flade i lytterummet. Gulvet har møbler. Rummet var meget forbedret med brug af paller iørehøjde. En genial ide! Udseendemæssigt kunne det gøres pænere med massivt mørkt terrassetræ forskudt, og så med åbninger for at give forskelligbrydninger af lyden. Rigtige diffusere ville måske være endnu bedre, afhængig af type. Læs SMT...
    Grunden til jeg kan sige, at loftet er vigtigere end gulvet er, at jeg har indkøbt en masse diffusere til, at placere under loftet. De blev prøve lagt på gulvet først, hvilket gav et løft i lyden; men da jeg placerede de selvsamme diffusere oppe under loftet, var det noget der rykkede. Men begge steder gør det godt…

    Det var et meget stort løft, som jeg tror vi alle var enige om. Pludselig var der en enorm dybde i lydbilledet, som jeg i den grad havde savnet i det gamle lokale, med det selv samme udstyr.. Endelig kunne udstyret vise, hvad det kunne. Det gamle lokale havde stort set ingen dybde på trods af gode apparater og gode højttalere. Men nu var der det og så i overflod. Højttalerne var placeret med en ca. 3 meter fra frontvæggen.

    Hvis man ønsker dybde perspektiv er der mange ting der påvirker. En god forforstærker kunne være det i ens opsæt, der skulle til. CD afspilleren har også meget at sige.

    For at få et godt dybde perspektiv kan man gøre det akustisk set:
    1. Højttalerne må placeres langt fra frontvæggen, og her har vi en stor fordel med det lange rum. Der er mulighed for det her.
    2. Der må ikke placeres noget i øre højde imellem højttalerne. Dette ødelægger perspektivet. Brug en lav stereo bænk. Eller endnu bedre flyt musikanlægget væk og behold kun effektforstærkere imellem eller bag højttalere. Tænk hvis man bare imellem højttalerne havde musik og ikke andet.

    Jeg mindes ikke, at have hørt så godt et dybdeperspektiv før. Lyden var fremragende. På flere cd’er vi hørte, forsvandt højttalerne og vi hørte bare musikken. Der var ikke noget der stak af, men bas, mellemtone og diskant fremstod flot. Vi kunne bare sidde og høre det ene nummer efter det andet og det blev også sent. For sent blev det for mig, da jeg møder tidlig."

    "Udvalget afmusik, der blev spillet.

    YamamotoTrio – Midnight Sugar.

    Bjørn Bergei to forskellige indspilninger. Den bedste var hans Debut cd. Senere cd er desværre meget mere komprimeret.

    Patricia Barber.

    Aurora.

    Klubbens Respighi cd

    Klub sampleren med bl.a. Elvis – Fever

    og Misa Cri Olla.

    Jeg fokuserede meget på den store dybde i lydbilledet på nogle cd’er. Det havdeYamamoto Trio – Midnight Sugar. Det samme gjaldt for Aurora. Her forsvandt højttalerne lydmæssigt. Det skal selvfølgelig også være på indspilningen. Jeg har længe følt, at mit eget anlæg var bedre end klubbens, men her var jeg blevet overhalet indenom…. "

     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det resulterede i at jeg måtte flytte rundt på mine egne højttalere næste dag og det endte med at de kom længere væk fra frontvæggen, men bedre rumgengivelse og dybde perspektiv. Dog ikke op til klubbens nye standard. Tidligere havde højttalerne stået perfekt, men indkøb af diffusere giver nye muligheder for placering af højttalerne igen, med hensyn til afstand til sidevæggen. Når der er diffusere på sidevæggen, ændrer man den kedelige refleksion og kan dermed placere højttalerne tættere på.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har desværre kun det billede taget med mit mobilkamera. Jeg har prøvet at vende billedet og jeg kan gøre det på computeren, men man lægger åbenbart grundindstillingen ind.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Billedet viser udviklingen hjemme hos mig. Jeg har flyttet subwooferen. Det var et svært valg, fordi placeringen har bare virket perfekt. Målinger taget viser næsten præcis samme frekvensgang med fronterne uden subwoofer og med subwoofer delt ved 60 Hz. Den måling blev taget af "Daniels". Desværre ikke gemt. Men det skyldes så rumresonanser, og ikke højttalerne.
    Grunden til at jeg ville prøve at flytte subwooferen var, at jeg havde overvejet det fordi min erfaring er, at når man flytter apparater der står imellem højttalerne, påvirker det lydbilledet. Så må sådan en stor subwoofer også påvirke. Da den kun blev brugt som LFE højttaler, da fronterne med 2x2 8 tommer gik lige så langt ned i frekvens- Det kunne de gøre, da deres nye kabinet var på 130 liter til to 8 tommer.
    Så det blev afprøvet.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Lydforbedringen efter flytning af den store subwoofer.

    Hvad har det betydet for lydbilledet? Hvad sker der med dybde perspektiv og rumoplevelse? Sker der andre ting osv.

    Det har betydet et meget stort løft i lydkvalitet. Bare så det er sagt, så er jeg meget glad for at jeg gjorde det.

    1. Dybde perspektivet er vokset, hvilket var et mål. Sangeren er ikke mere så tæt på, men mere inde i lydbilledet, og er kommet ned og står på gulvet. Før var sangeren hævet lidt. Der er dog ikke den samme dybde i lydbilledet, som der er i klubbens, Storkøbenhavns Hi-fi Klub, med den store afstand baghøjttalerne. Noget kan skyldes elektronikken. En god stereo forforstærker vil nok hjælpe på dybden hos mig. Jeg bruger en Audiolab 8200AP processer. I klubben oplevede jeg torsdag til klubmøde, overhovedet ingen dybde, da der var en udefra, der demonstrere sine højttalere og havde medbragt en harddisk og elektronik. Dybden kom først frem igen, da klubbens udstyr kom frem og blev brugt med de medbragte højttalere. Så elektronikken er også vigtig, og skal være i orden.

    2. Bedre rumfornemmelse. Rummet er vokset på alle leder og virker endnu bedre nu.

    3. Basgengivelsen er bedre fordi der ikke er den refleksion fra subwooferen. Bastrommen står længere tilbage. Men ikke helt så kraftigt.

    4. Der er en mere diskant rig musik. Sådan opfatter jeg det i hvert fald, men sådan noget som udklangen fra messing bækkener er bedre og mere detaljeret.

    5. Musikken er endnu mere naturlig.

    6. Det spiller så uanstrengt og dynamisk med godt huk i bassen.



    Det er så fremragende nu, efter subwooferen er flyttet, og endelig viser det fuldt ud kvaliteten af de af Jens (Modifix) byggede højttalere, samt hvis jeg fik besøg af Matts Odemalm fra SMT Svanø Akustik, ville det glæde ham at høre sine produkter give så meget vellyd.


    Ting der placeres imellem højttalerne bør egentlig ikke være der, og hvis det er nødvendigt, som det ofte er, så bør det placeres ikke for højt. Direkte på gulvet kan også være forkert, da det er et trykcenter.

    Placering af en center højttaler vil være et problem. Det har placeringen af den store subwoofer vist mig. Det vil give dårligere stereo gengivelse, men måske en bedre dynamisk surround lyd. Ærgerligt er det, at man har valgt 5.1 0g ikke 4.1
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak 8x12_TOM. Jeg prøvede at vende billedet igen og igen.

    Du er velkommen til lytning både hos mig og i klubben. :)
    Dette høres bra ut. Kanskje vi kan få til noe i løp av Mai måned

    Mvh-
    Tor
    Det lyder fint! Det er længe siden jeg har haft besøg fra Norge.
    Maj måned er god.
    Du vil være velkommen til at skrive din ærlige mening, hvis du har lyst, om lyden.
    M.v.h.. Sven
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Det lød simpelthen helt fantastiskt hos dig i går. Et perspektiv aldrig tidligere hørt. Men den Parasound Cd spiller var da til grin synes jeg. Min dac var da helt overlegen. :cool:
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    LMC vil også være velkommen.

    Det gælder også Håkon Rognlien, hvis han har lyst til en ny "Danmarkstur".
    Har snakket med noen av de som jeg omgås mest med i denne hobbyen. Det kan se ut som helgen 22-24 mai, med besøkelsedag 23, vil passe best.
    Dette er fortsatt ikke 100% sikkert fra våres side, men trolig eneste mulighet i mai.
    LMC er nok en vanskelig kar å få dratt ut av sin egen boble, der han tydeligvis liker seg godt:)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Ja jeg har forstået at han har masser af planer i Maj måned.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    LMC vil også være velkommen.

    Det gælder også Håkon Rognlien, hvis han har lyst til en ny "Danmarkstur".
    Har snakket med noen av de som jeg omgås mest med i denne hobbyen. Det kan se ut som helgen 22-24 mai, med besøkelsedag 23, vil passe best.
    Dette er fortsatt ikke 100% sikkert fra våres side, men trolig eneste mulighet i mai.
    LMC er nok en vanskelig kar å få dratt ut av sin egen boble, der han tydeligvis liker seg godt:)
    Den 23. maj 2015 er fin. I skal være velkomne! :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det lød simpelthen helt fantastiskt hos dig i går. Et perspektiv aldrig tidligere hørt. Men den Parasound Cd spiller var da til grin synes jeg. Min dac var da helt overlegen. :cool:
    Det er godt at høre Drossel. Jeg syntes også, det er fremragende og din DAC er fremragende. :)

    Og når du så for bygget de nye effektforstærkere med Holton moduler i til mig, til erstatning af NLE 1000, bliver det vel endnu bedre, selvom jeg overhovedet ikke savner noget med din DAC i den opstilling nu.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    DSC00527.jpg



    Den øverste i stakken er Drossels byggede “DIY dac” af Amanero usb. Buffalo III (sabre32dac-chip), hvor Erlend har lavet sin egen strømforsyning dertil.
    Den er rigtig god. Tak Drossel
    . :)
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Vis vedlegget 313419


    Den øverste i stakken er Drossels byggede “DIY dac” af Amanero usb. Buffalo III (sabre32dac-chip) fra Twisted Pear, hvor Erlend har lavet sin egen strømforsyning dertil.
    Den er rigtig god. Tak Drossel
    . :)
    Der er intet Twisted Pear i den dac Sven. Måske derfor den er blevet så fantastisk :) Håber sandelig jeg kan få min anden dac til at være ligeså god ellers har jeg dummetn mig meget.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vi har i vores hi-fi klub haft et spændende arrangement med Ole Lund Christensen, der var kommet fra Jylland og fortalt om sin viden om akustik. Et område jeg selv syntes er spændene. Vi lyttede også til hans medbragte XETAC DAC 3, som lød godt.
    Jeg tror, at nogle af disse ting, Ole Lund Christensen sagde, er der mange der vil kunne have glæde af, så jeg vil derfor skrive lidt om det i min tråd og hvad af det, jeg kunne have brugt deraf, da jeg byggede mit lytterum.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Det hadde vært interessant og lærerikt for mange her inne, så ser frem til det!
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Setter pris på om du ville det Sven. Interessant med dine prosjekter og tanker rundt demping/diffusjon. Tenker selv å bestille noen Svanø papp for å teste de ut kontra demping med mineralull etter å ha lest dine erfaringer. Å dra i gang et like stort prosjekt som ditt er mer enn jeg har mulighet til, men å få det til å klinge på en adskillig bedre måte er noe jeg kommer til å jobbe med. Skriv i vei! :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Akustik –Ole Lund Christensen,
    som jeg opfattede det!


    Ole Lund Christensen holdt et rigtig godt foredrag i torsdags i Storkøbenhavns hi-fi klub.
    Ole Lund Christensen har arbejdet med akustik i rigtig mange år og har ændret på designet til DR studie 3.
    Ole har designet Puk studiet. Det kostede 10 millioner i 1985.

    Puk studiet..jpg



    Der sidder to små mellemtoner i hver side. De er på 15 tommer…..

    Dem til bassen, de er på 30 tommer og der sidder 2 stk. i hver side.

    Studiet har egen landingsplads for helikopter, som er blevet flittigt brugt, de gange Elton John brugte studiet. Han fløj hjem hver aften. Mange kendte musikker har boet der og lavet gode optagelser. Der er mulighed for at bo på stedet.

    Fortsættes.

     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Ja, dem som hadde hatt en slik tumleplass :) Noen likheter på valg av elementer i forhold til mitt rom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn