Godt spottet musicman.Jo du har ret det er Mdf. Nu har det netop været påske så kanskje Sven har "tømmermænd,"
Godt spottet musicman.Jo du har ret det er Mdf. Nu har det netop været påske så kanskje Sven har "tømmermænd,"
Kan jeg få spørre deg om hvilke drivere du bruker i hovedhøyttalerne dine?
Hvilket frekvensområde arbeider mellomtonene i?
Gjerne også hvilke bassdrivere du bruker?
Kan tenke meg du har arbeidet lenge med dette systemet, og at det spiller svært bra.
Tak! Jeg deler ved 60 Hz. Den store 18 tommer står bedst på sin nuværende placering. Den har også været placeret i højre side. Den er ikke sådan at flytte rundt med.Du deler lavt mener jeg å huske - 40 Hz?
Beste plassering er der den integrere best med resten og det kan være hvor som helst - er bare å måle seg fram til det
Også det eneste rigtige (synes jeg ) at dele en ægte sub lavt. Mit sæt spiller kun fra 35 Hz og ned Ellers er det jo bare mere basDu deler lavt mener jeg å huske - 40 Hz?
Beste plassering er der den integrere best med resten og det kan være hvor som helst - er bare å måle seg fram til det
Jeg deler også ved 60 Hz, noe som funker bra her. Fordelt ut i forhold til lengde og bredde i rommet for utjevning av noder. Samtidig har jeg klart å opprettholde nesten samme avstand fra lytteposisjonen til alle subbene. Ligger i en halvmåne rundet lytteposisjonen. Jeg er i hvert fall fornøyd.Tak! Jeg deler ved 60 Hz. Den store 18 tommer står bedst på sin nuværende placering. Den har også været placeret i højre side. Den er ikke sådan at flytte rundt med.Du deler lavt mener jeg å huske - 40 Hz?
Jeg får snart besøg af Daniel, og så skal lytterummet måles.
Jeg kan også prøve med en lille Kef med en 15 tommer bas i, der kan flyttes rundt.
Du har en smart løsning hos dig, med det hævede podie. Genial idé!
Når du deler ved 35 Hz så er det garantert etter utprøvning av flere frekvenser. Hva, og/eller hvorledes opplever du lyden med denne deling fremfor en høyere frekvens? Kan være jeg spør litt dumt, eller upresist, jeg er bare interessert i hva du selv begrunner ditt valg så lavt som 35 Hz. Kjører du så sub/basser over dette, eller kun dine hovedhøyttalere over dette?Også det eneste rigtige (synes jeg ) at dele en ægte sub lavt. Mit sæt spiller kun fra 35 Hz og ned Ellers er det jo bare mere basDu deler lavt mener jeg å huske - 40 Hz?
Beste plassering er der den integrere best med resten og det kan være hvor som helst - er bare å måle seg fram til det![]()
Jeg synes en sub ikke skal give frekvenser fra sig som front spiller. Dette er min erfaring... mine subs i min opsætning opføre sig bedst ved at dele der.Når du deler ved 35 Hz så er det garantert etter utprøvning av flere frekvenser. Hva, og/eller hvorledes opplever du lyden med denne deling fremfor en høyere frekvens? Kan være jeg spør litt dumt, eller upresist, jeg er bare interessert i hva du selv begrunner ditt valg så lavt som 35 Hz. Kjører du så sub/basser over dette, eller kun dine hovedhøyttalere over dette?Også det eneste rigtige (synes jeg ) at dele en ægte sub lavt. Mit sæt spiller kun fra 35 Hz og ned Ellers er det jo bare mere basDu deler lavt mener jeg å huske - 40 Hz?
Beste plassering er der den integrere best med resten og det kan være hvor som helst - er bare å måle seg fram til det![]()
HmmTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Omg holder grundmuren til det. Jeg har naboer. Det har du åbenbart ikke.
Her var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Jeg deler bas ved 280Hz/24dB op til mellemtoneHer var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
En krykkeløsning med andre ordJeg deler bas ved 280Hz/24dB op til mellemtoneHer var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Nedad lader jeg dem bare løbe ud om man vil . Mit bas modul falder af allerede fra 40Hz.
Subs deler jeg ved de 35Hz/ 48dB og begrænser dem ikke nedad
Efter jeg fik mere og mere membran areal måtte jeg også have effekt forstærkere der kunne tøjle Basseerne
Der er ikke noget være end basser der ikke stopper og starter i nuet . Dette giver kun bulder . Derimod har forstærkeren styr på basserne kan man netop sætte mange op i et lille rum. Mange basser betyder de hver især skal bevæge sig utroligt lidt for at genskabe lydtryk.
Nå måske vi skulle tilbage til Sven_Palvig tråd og mening med tråden
Jeg købte ellers et filter fra Thomann hvor alt kunne reguleres. Fandt ikke noget som virkede perfekt. Jeg har aldrig hørt en subwoofer nogensinde, som jeg syntes var fuldt ud integreret. Så kan det være så meget fejl info som helst. Der kommer aldrig en subwoofer ind i mit system igen. Har også prøvet servo styret subwoofer system. Det virkede heller ikke.Her var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Ja hvis du siger detEn krykkeløsning med andre ordJeg deler bas ved 280Hz/24dB op til mellemtoneHer var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Nedad lader jeg dem bare løbe ud om man vil . Mit bas modul falder af allerede fra 40Hz.
Subs deler jeg ved de 35Hz/ 48dB og begrænser dem ikke nedad
Efter jeg fik mere og mere membran areal måtte jeg også have effekt forstærkere der kunne tøjle Basseerne
Der er ikke noget være end basser der ikke stopper og starter i nuet . Dette giver kun bulder . Derimod har forstærkeren styr på basserne kan man netop sætte mange op i et lille rum. Mange basser betyder de hver især skal bevæge sig utroligt lidt for at genskabe lydtryk.
Nå måske vi skulle tilbage til Sven_Palvig tråd og mening med tråden
Helt klart best å skippe subwoofere når en ikke vet hvordan en integrerer det riktigJeg købte ellers et filter fra Thomann hvor alt kunne reguleres. Fandt ikke noget som virkede perfekt. Jeg har aldrig hørt en subwoofer nogensinde, som jeg syntes var fuldt ud integreret. Så kan det være så meget fejl info som helst. Der kommer aldrig en subwoofer ind i mit system igen. Har også prøvet servo styret subwoofer system. Det virkede heller ikke.Her var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Det er altid en stort kompromis at reproducerer lyd/musik i sit hjem. Det bliver aldrig helt rigtigt . Det kan ikke være anderledes . Men vi kommer et stykke af vejen.Helt klart best å skippe subwoofere når en ikke vet hvordan en integrerer det riktigJeg købte ellers et filter fra Thomann hvor alt kunne reguleres. Fandt ikke noget som virkede perfekt. Jeg har aldrig hørt en subwoofer nogensinde, som jeg syntes var fuldt ud integreret. Så kan det være så meget fejl info som helst. Der kommer aldrig en subwoofer ind i mit system igen. Har også prøvet servo styret subwoofer system. Det virkede heller ikke.Her var det mye feilinfo. Bass kan deles hvor som helst bare det brukes LP og HP med perfekt nivå og timingTror din måde er den eneste rigtige Lassencad. Ellers overdøver bassen øvrige frekvensområde som er der de fleste informationer ligger. Jeg har haft 2 15" til sub. Blev hurtigt træt af det. Især fordi det fylder for meget på 53 kvadratmeter.
Nei, langt i fra. Det er mange som etter hvert har fått med seg hvordan slikt løses.Men du er den eneste som vet?