Sven´s Kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette er en tråd om min kino. Surround biograf.

    Jeg har skrevet forskellige steder på Hifisentralen:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/akustikk-og-rom/71711-sven_palvigs-lytterum.html

    http://www.hifisentralen.no/forumet...talere-forsterkere-etc/71249-rock-bottom.html

    http://www.hifisentralen.no/forumet...tc/80548-mit-surround-ha-jttaler-projekt.html

    Målet er nu en Kino. Jeg er rigtig glad for stereo, men surround er bare bedre og mere spændende.

    Jeg har i dag en Samsung fladskærm i 4K på 65 tommer og det er godt nok. Men jeg synes, at nu er tiden kommet til en projekter og medfølgende lærred. Jeg har ikke haft projekter før, så det er helt nyt for mig. Det minder for mig om "gammeldas" film. På en god måde. Projekter har været længe under vejs i at komme i 4K, hvor fladskærme går hurtigt, fordi pladsen er lille i en projekter og problemer med varme.

    Jeg vil komme til at sidde 3 meter fra lærred. Så er der det med, hvor stort skal det være. Samtidig at jeg får bygget flere højttalere for endnu bedre lyd
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Et tidligere billede taget af resten af rummet der viser den store LFE / Subwoofer.
    Surround højttalerne på billedet, får jeg bygget standere til, så de bliver præcis i den rigtige højde. Det er vigtigt. Jeg har måtte klare mig med hvad jeg hade.
    Subwooferen tænkes flyttes til frontvæggen, og den store center højttaler hvilende derpå. ed et transparent lærred foran.
    Jeg tror det er vigtigt, også akustisk, at undgå en tæt plastdug, som vil være en akustisk rumdeler, som også skaber forskellige udfasninger og resonanser. Derfor må det være godt, med en lydakustisk transparent dug, som giver bedre lyd både i stereo og multikanal. Den slipper lydbølger igennem.

    Svens kino 2.jpg
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Min plan er til september/oktober at investere i et lærred på 90 tommer transparent. Der er 3 meter fra lytteren (mig) til lærredet. Hvis der er er to rækker stole, vil det være indenfor 4 meter. Det passer med lærreds bredde på 2 meter, som man ganger med 1,5 eller 2. Altså 3 - 4 meter.
    En Sony projekter er på ønskesedlen i 4K.
    Det er ikke nogen hastesag, da jeg har en 65 tommer fladskærm i 4K, og kan afvente et godt tilbud.

    Lige nu er Modifix / Jens Gregersen ved at bygge ekstra højttalere til mig. Det bliver et sæt High højttalere og et sæt Wide højttalere. Det kan følges på Diy tråden.

    Så kan jeg vise Dolby Atmos i 9.1.4 Det er 7.1 plus ekstra front / side højttalere og så de 4 Atmos loftshøjttalere.

    Jeg kan vise DTS:X med rigtig placeret højttalere, hvis bag surround (7.1) flyttes til surround High.

    Det vil også passe rigtig godt til Auro-3D, som jeg mener er rigtig godt og bedre end Dolby Atmos. Det vil så være Atmos-3D i 9.1

    Auro-3D 10.1 vil kræve en højttalere lige over lytterens (mig) hovedet.

    Auro-3D 11.1 vil kræve en ekstra centerhøjttalere placeret over den anden center. Altså High.

    Auro-3D kan også have baghøjttalere, hvor der så lægges to til, altså 11.1 , 12.1 eller 13.1
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Størrelsen af lærred skal besluttes.


    Vis vedlegget 501933


    Så 45 grader er åbenbart det optimale :)
    Med en afstand på 3m skal billedet derfor være ca 2,5m bredt.

    I 16:9 format giver det et lærred der er 112"

    I cinema scope 2.39:1 bliver det et lærred der er 106"

    Min plan er 16:9 format.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Subwooferen, der ses på #3
    skal placeres midt på frontvæggen.

    Billedet på "2 der viser centerhøjttaleren, vil jeg gøre på samme måde med subwooferen jeg har gjort tidligere. Fliserne på begge sider af subwooferen bærer en bred hylde, hvorpå centeren skal placeres. Jeg håber, at hylden kan bære den tunge centerhøjttaler.

    Meningen er så, lige nu, at hylden er lidt dybere end selve center højttaleren, så der placeres et lærred foran centeren. Der sættes en "liste" på foran og bagpå lærredet, der skal fastgøre skærmen. Stadig ovenpå denne kraftige hylde, men bag centeren, skal der være en højttalerfod, der skal bære en kommende center High højttaler.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20180818_124008.jpg


    Jeg har bestilt en projekter af fabrikat Sony. Jeg får den også kalibreret af en ekspert. Den har en godt sort niveau. Min ven Modifix har en fladskærm af fabrikat Pioner med plasma skærm. Jeg ved, at når han ser projektoren og billedet, vil han vurdere sortniveauet meget hurtigt.
    Kalibrerings eksperten sagde til mig, at nu var det meget vigtigt, at rummet var sort! Det er det ikke ligefrem. Men jeg har indkøbt sort maling og noget skal der males.

    Billedet her er taget i går eftermiddags.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir bra, Sven! Det blir projektor for å få stort bilde og da er det vel nødvendig å få mørklagt rommet så godt som mulig. Er det andre tiltak ut over dette du har i tankene?

    På lydsiden: beholder du Auro-3D -plasseringen for høyttalerne som det er nå eller gjør du noen endringer for å fange opp alle formater? Mener å ha lest at noen prosessorer kan ta i bruk akkurat de høyttalerne som passer best - gitt at man har mange nok høyttalere (?). Dette ble noe uklart, ser det selv også:)

    Skal du ha lydtransparent duk foran høyttalerne i front, er det kun senterhøyttaler som kommer bak den, eller blir det hele frontrekken? Hvordan slår det ut lydmessig tror du?
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 506959
    Dette blir bra, Sven! Det blir projektor for å få stort bilde og da er det vel nødvendig å få mørklagt rommet så godt som mulig. Er det andre tiltak ut over dette du har i tankene?

    På lydsiden: beholder du Auro-3D -plasseringen for høyttalerne som det er nå eller gjør du noen endringer for å fange opp alle formater? Mener å ha lest at noen prosessorer kan ta i bruk akkurat de høyttalerne som passer best - gitt at man har mange nok høyttalere (?). Dette ble noe uklart, ser det selv også:)

    Skal du ha lydtransparent duk foran høyttalerne i front, er det kun senterhøyttaler som kommer bak den, eller blir det hele frontrekken? Hvordan slår det ut lydmessig tror du?
    Tak! :D

    Lige nu arbejder jeg på, at få mørkelagt rummet, men det er problematisk med de mange diffusere i loftet. Så jeg har på nuværende tidspunkt en hvid firkant, hvor lofts diffuserene sidder og det er omkranset med sort.
    De hvide Svanø diffusere V-wings og Pap-wings males sorte. Hofa diffusere, der er placeret under Svanø wings. De er i bøgetræ og birk. Den sorte farve på væg og delvis loft, giver et mere spændende rum. men overvejelser over, hvor meget skal males sort? Pludselig er højtalerkablerne meget hvide på en sort væg.
    Der arbejdes også på placering af forstærkere og indkøb af nye. jeg havde en Marantz, som var med 7 kanaler, men den slog lyden fra.
    Derfor blev den sendt tilbage og jeg ville så gerne prøve Densen i stedet for. Jeg har en enkelt Densen-340 B, som er en 4-kanals forstærker. Densen er så ikke ballanceret desværre. Så jeg må bytte om på surround forstærkerne.

    Jeg havde et komplet Dolby Atmos 7.1.4 system. jeg mangler lige nu højttaler. Med om flytning af højttalere har jeg nu Auro-3D 9.1
    Det endelige mål er Aruo-3D 13.1 samt Dolby Atmos 9.1.4.

    Jeg har en Marantz processer, der kan tage Auro 13.1 og Dolby Atmos med 13.1 højttalere. Det er en Marantz AV8805.
    Jeg valgte at købe et lærred, der ikke var lydtransparent, fordi det var en særdeles godt tilbud. 800 kroner plus transport i alt 995 kroner. Så kan jeg få erfaring med det og så sælge det en dag og købe et lydtransparent lærred. meningen var, at det kun skulle dække centerhøjttaleren.


    20180827_223957.jpg


    De to Svanø V-wings på bagvæggen, skal der monteres en hylde, der skal bære projektoren.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 506962


    20180826_183549.jpg

    20180827_214857.jpg


    Noget af væggen manglede maling anden gang. Det blev pænere. :D
    Jeg vil beholde den lyse ramme om cd reolen, men have mere sort malet.
    Bemærk Rockwoolen man lige aner. Der står et hvidt skab, og der kunne lige være 10 cm Rockwool på begge sider. Det er der også imellem skabet og væggen. Bagbeklædningen er taget af.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Spennende prosjekt, skal følge utviklingen. Når du bygger for Auro-3D 13.1 og Dolby Atmos 13.1: er det de samme høyttalere i bruk for begge formater eller er det enkelte høyttalere som er øremerket for ett format mens andre er øremerket for det andre format? Det er jo ulik plassering på topp/surround i de to formatene. Har jeg forstått det riktig at Marantzen kan sende ut signal til ulike topp/surround alt etter hvilket format som avspilles? Det vil jo kreve veldig mange høyttalere skal alt holdes fra hverandre. Fire takhøyttalere (atmos) pluss en topphøyttaler (Auro-3D) gir jo fem høyttalere bare i taket. Så kommer alle de høytmonterte surround (Auro-3D) i tillegg. Skal bli spennende å se va du ender opp med her, antar det blir litt eksperimentering underveis:)

    Et annet moment er hvorledes rommet med alle diffusorene svarer på lyd fra så mange forskjellige steder kontra to lydkilder i vanlig stereo.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Spennende prosjekt, skal følge utviklingen. Når du bygger for Auro-3D 13.1 og Dolby Atmos 13.1: er det de samme høyttalere i bruk for begge formater eller er det enkelte høyttalere som er øremerket for ett format mens andre er øremerket for det andre format? Det er jo ulik plassering på topp/surround i de to formatene. Har jeg forstått det riktig at Marantzen kan sende ut signal til ulike topp/surround alt etter hvilket format som avspilles? Det vil jo kreve veldig mange høyttalere skal alt holdes fra hverandre. Fire takhøyttalere (atmos) pluss en topphøyttaler (Auro-3D) gir jo fem høyttalere bare i taket. Så kommer alle de høytmonterte surround (Auro-3D) i tillegg. Skal bli spennende å se va du ender opp med her, antar det blir litt eksperimentering underveis:)

    Et annet moment er hvorledes rommet med alle diffusorene svarer på lyd fra så mange forskjellige steder kontra to lydkilder i vanlig stereo.
    Du stiller et godt spørgsmål. Der er forskel på de 4 Dolby Atmos loftshøjttalere og de jeg bruger i Auro-3D. Jeg havde tænkt at nævne det. Dolby Atmos loftshøjttalerne ser sådan ud.


    Vis vedlegget 507169
    20180818_124125.jpg




    Enhederne er placeret på en linje, som giver god spredning mod lytteren, men ikke den anden vej. Det gælder alle fire loftshøjttalere. De gør det rigtig godt.

    Da jeg sammenlignede med Auro-3D og Dolby Atmos, blev der brugt de surround højttalere fra 7.1 som Front High. Det ene sæt Dolby Atmos, de forreste. Samt nogle små Roth som Surround High.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 507292


    Den surround Back højttaler, hvor det grønne bruges til at give afstand, er en gammel reol. Jens Gregersen fra Groundhoug Audio er ved at bygge Front High med standere, der skal stå lige bagved.
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Du har et spennende rom hvor du har jobbet godt med akustikken. Det viktigste har du alt gjort for å få god kontrast: lyskontroll (blendingsgardin) og mørkt nært lerretet/skjermen. Det er likevel klart at din flotte akustikk-/diffusjonshimling vil reflektere mye lys fra lerretet og redusere kontrasten betydelig. Men den hvite himlingen er fin å se på og gjør lytterommet triveligere å være i når projektoren ikke er i bruk. En mulig løsning kan være å spenne opp en sort, lystett duk (molton) i taket på diskrete kroker som kan pakkes vekk. Den lille akustiske effekten i de høyeste frekvensene betyr mye mindre for flerkanals kino enn for stereo, og kan evt justeres med EQ.

    Det er viktig å trives i rommet. I vårt flerbruks-/kinorom har vi malt veggene i en mørk brun farge (Olive Brown). Jeg tar meg friheten å legge inn to bilder. Vi er glade i rommet (hele familien), og bruker det mye. Barna bygger også lego der.

    Med din sitteavstand vil 106» være passe, evt 120» om du liker å sitte på første rad i kinoen. Sørg for å få lerretet lavt nok for riktig ergonomisk sittestilling. Jeg bruker 3 meter bredt lerret fra 4,40m (ikke lydtransparent), og benytter derfor ikke center-høyttaler (men kun phantom center fra Denon receiver - det fungerer utmerket, og jeg har ikke savnet center en dag)

    4D093309-EDA4-406F-9BDE-6E4AA77CD05D.jpg

    DB0F4A8A-E75C-4F91-8ACF-41C2CCF9591E.jpg


     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak for dit indlæg. :rolleyes:

    Ja det er et problem med alle de hvide diffusere og de hvide kupler. God idé med Molton i loftet. Det vil jeg bruge.

    Jeg vil flytte de to Dolby Atmos højttalere lidt tilbage og male dem sorte. Den ene kommer i krambolage med en surround High højttaler. Derfor.

    Male lidt mere sort på loftet (70 cm x 300). Bruge Molton 160 gram pr m2 der. Molton som gardinerne bliver 320 gram pr m2.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Grandview Edge 4K filmlærred.jpg


    Det er det jeg har bestil og modtaget. Det er ikke transparent. Det her er billigt og det giver mig nogle erfaringer. Jeg kan så altid sælge det og købe et transparent, hvis jeg syntes, fordi jeg fik det til en meget god pris."


    Med Grandview Edge 4K er du sikret en stor nøjgagtighed ved gengivelse af farver, uanset du har en Full-HD eller 4K-projektor.

    Grandview lærredet er et fastrammelærred, altså til fast installation. Rammen er monteret med et mat fløjlsmateriale for minimalt genskin. Rammen er 29mm tynd og forstærket med en ekstra alu-ramme.

    Lærredet er et Grandview PS White med gain 1.0 og en betragtningsvinkel på 160 grader. Lærredet er belagt med et 1 mikron tyndt, minimalt struktureret lag af optisk overfladebehandling som gengiver billeder, 4K som 1080p, med en utrolig realisme.

    Grandview Edge 4K er ISF-godkendt.

    Yderligere information:

    AR: 16:9
    Diagonal (CM): 269
    Diagonal (tommer): 106
    Synlig skærmhøjde (CM): 131
    Synlig skærmbredde (CM): 235
    Vægt (netto): 9 kg"
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20180902_174617.jpg


    Der er ikke meget plads til en Dolby Atmos og en Auro-3D surround High. Men kan trække den hvide Dolby Atmos lidt tilbage. Samtidig male den sort og øge det sorte areal lidt.

    De små er Roth højttalere, der en dag gerne måtte blive lige som de andre surround højttalere.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Lidt mere sort farve og en hyggekrog til computeren. Mangler lige at fjerne det sidste malertap. Jeg synes, at den sorte farve gør rummet mere spændende.

    20180901_190319.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Angående placering af projekter. Hvad højde skal det være?
    Jeg har læst på Hi-fi-klubben, at den skal placeres sådan, at midt for linsen skal passe helst med midten af skærmen.

    Nu har jeg købt en lærred/skærm, hvor der ikke er lydgennemgang, og så skal skærmen placeres oven på min centerhøjttaler. det giver en 153,5 cm over gulvet med midt for skærmen.

    Placeringen af projekter var tænkt på en hylde, der er over en stor subwoofer med en Svanø V-wings (diffusere) ovenpå samt en hylde- Det giver 200,6 cm over gulvet.

    Projektoren skal være en Sony W360ES.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Vil tro at du må se på spesifikasjonene for projektoren din og se om du får plassert den innenfor dens arbeidsområde (avstand, høyde). Prøv å unngå at den blir pekende på skrå nedover eller oppover. Den påfølgende oppretting av geometrien stjeler oppløsning, mener jeg. Projektorer kan som regel monteres opp-ned hengende i taket også, det kan muligens passe best?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak Odd J

    Jeg har spurgt i forretningen, og det kan den sagtens. Sony en har et stort råderum. Lærredet i Water og fremviseren. Men ikke skråt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg var tæt på at handle projekter og opdagede så, at prisen var faldet. Jeg kontaktede flere steder, og fik en god pris. Skulle lige prøve et sidste sted, og de matchede prisen, men fortalte, om jeg var klar over, at der kommer nye modeller om 3 uger. Så jeg venter. ;)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Jeg trodde du hadde bestilt projektor. Hvis du ikke har bestilt ennå, må jeg få anbefale JVC. De kommer med ekte 4K i normale prisklasser nå i høst (N5/N7/N9: selv N5 vil være bedre enn Sony - det er jeg sikker på). Sortnivået (spesielt på N7/N9) vil være langt bedre enn Sony (og holde seg stabilt over tid, mens Sony sine forfaller over tid), og optikken er svært bra på JVC. Jeg har selv den forrige mellommodellen fra i fjor; JVC X7900. Den har ikke ekte 4K, kun E-shift som gir en quasi 4K (egentlig 2K), men jeg er strålende fornøyd. Fantastiske, klare bilder med høy kontrast, fine farger, godt lys og god bevegelse. Den skal jeg beholde lenge. N7 er oppfølgeren. Jeg hadde kjøpt N5 eller N7 om jeg skulle handlet i høst (evt kjøpt forrige modell til gunstig pris). X7900 med blueray er helt rått. Jeg er ikke opptatt av HDR. Lykke til med dine valg og din flotte kino!
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak for tippet oes.

    Det er interessant. Den Sony jeg havde kik på var den helt nye VW570ES. Det er en blanding af VW360ES og VW520ES.
    Prismæssigt er det som det ser ud lige nu ca. den samme som den nye JVC native DLA-N7. Det skal grundig overvejes. Tak. :)

    De nye projektorer er kompatible med 4K-videoens fulde specifikation på 18Gbps, De understøtter HDR og HLG, HDCP 2.2 som muliggør afspilning af copyrightbeskyttet indhold.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så blev der ændret planer. Jeg har nu bestilt en skærm med lydgennemgang. Fordi det er det bedste. :) Der er tale om Screen Excellence Craftsman 4K, bestilt hos Tape Connection.

    Skærmen er på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred.

    Min subwoofer var bedste, da den stod ved frontvæggen. Den bliver så igen placeret på sin gamle plads med en hylde over, der skal bære den kommende skærm. På samme hylde placeres centerhøjttaleren. Det bliver så godt. :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 511163


    Et gammelt billede af min subwoofer, med en fladskærm oven på.

    En tidligere receiver fra Onkyo. Mine gamle fronthøjttalere, som blev bygget væsentlig større. Men de samme monoblokke til fronterne.
    Her kommer der så en skærm på 110 tommer i stedet for 40 tommer, som Sony Bravia var på. Da jeg købte den, virkede den stor. Blev lidt senere til et Samsung på 65 tommer.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg oplever mange gange, at billeder forsvinder, og der kommer denne tekst.


    Melding


    Ugyldig Vedlegg er valgt. Hvis du fulgte en gyldig link, vær vennlig og kontakt administrator.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har ændret planer med hensyn til en skærm jeg har bestilt en skærm med lydgennemgang i stedet for.

    Der er tale om Screen Excellence Craftsman på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred. Jeg fik en god forklaring på forskellen imellem Grandview Edge 4K og Screen Excellence Craftsman. Det vil også gøre det mere praktisk, med at subwooferen kan placeres på det bedste sted i rummet. Midt på frontvæggen. Centerhøjttaleren kommer oven på subwooferen /LFE.

    http://www.screenexcellence.com/technology.html
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20181007_201600.jpg


    Der arbejdes på flytning af subwoofer. Subwooferen / LFE højttaleren skal stå midt imellem de to front højttalere.
    Centerhøjttaleren ses bagved. De er ikke sådan lige til at flytte for en mand.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    782
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er du ute etter et godt lerret er det DreamScreen sin V6 duk, https://www.avshop.no/dreamscreen-ultraweave-v6-pro-xxl/cat-p/c100502/p10523801 . Det er et ekstrmt bra lerret som har en bildekvalitet som er bedre enn vinyl duker og samtid som den er lyd transparent uten at den påvirker lyden på en måte som gjør at man mister minst mulig av detaljene. Den er faktisk så bra at man tror det ikke får man har opplevd det selv.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak BEF. Ser spændende ud, men jeg har bestilt et godt lærred. Der er tale om Screen Excellence Craftsman på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred. De 110 tommer er i bredden. Så det bliver bredere end jeg havde regnet med. 270 cm bredt, hvis jeg ikke gør det smallere. Men lidt ærgerligt, at tage af det. Jeg vil bygge en ramme i træ, med to afstivere. Jeg tror, at det bliver i 2,5 cm x 12 høvlet træ.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    782
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tak BEF. Ser spændende ud, men jeg har bestilt et godt lærred. Der er tale om Screen Excellence Craftsman på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred. De 110 tommer er i bredden. Så det bliver bredere end jeg havde regnet med. 270 cm bredt, hvis jeg ikke gør det smallere. Men lidt ærgerligt, at tage af det. Jeg vil bygge en ramme i træ, med to afstivere. Jeg tror, at det bliver i 2,5 cm x 12 høvlet træ.
    Det er et OK lerret, men langt fra kvaliteten du ville fått DreamScreen sin V6 duken. Lyd transperanten på DreamScreen er ekstremt mye bedre enn Screen Excellence....
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.764
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Nu prøver jeg at bygge et lærred hvilende på et bord hen over subwooferen 71 cm over gulvet. Tape Connection og KT Radio siger, at det ikke er noget problem. Ellers må jeg flytte det frem og sænke det.
    Jeg er ved at bygge bordet, og der skal centeren hvile på, samt lærred. Bordet skal lige akkurat ikke skal røre subwooferen.
    Jeg håber at få træ hjem til at bygge ramme rundt om lærred lørdag. Det bliver større end forventet det lærred, fordi målet er 110 tommer, og det er ikke diagonalen, men bredden. Bredden af selve lærred bliver 280 cm. Højden af selve lærred bliver 157 cm. Så det bliver stort.
    Jeg har bestilt en projekter i dag, så nu får jeg travlt! Den kommer i december.

    Hylde skal sættes op til projektoren. 165 cm over gulvet. Eller projektoren skal hænge under loftet. Jeg kan ikke lige bestemme mig.



    Molton skal hænges op under loftet, for at skjule den hvide farve af diffuserne i loftet.

    Snart skal der bestilles tre røde biografstole. Så der sker lidt i projektet. tre fordi så sidder der en person perfekt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn