-4 dB ved 1000 hz funker veldig bra ser jeg (ut fra målingene).
Det er et eller annet i delingen mellom bass og mellomtone men det er jeg helt sikker på at går an å fikse med litt leking med frekvenser, du bør bruke 12dB konsekvent på lavpassen.
I og med at du har så mange fine forsterkere så kan det være mulig å prøve kun høypass på diskanten og derved kjøre fulltonen helt clean. Det er mange meninger her inne men litt av moroa er jo å prøve, låter det bra så er det bra. Det var utrolig mange forståsegpåere som sa det ikke var mulig å få god lyd med Lowther. Jeg mailet en del med Nelson Pass og med B5 så satt det som et skudd hos meg. Det var mange som var svært overasket.
Du kan låne blackboksen min og koble den på diskanten, da kan du ratte ivei i sanntid og smekker delingen inn og fasen blir fin med negativ polaritet og ikke minst at det låter bra, ja da er det bare å koble til tilsvarende passive komponenter og du er i boks. Det virker som om Raal spiller flatt og at den kun trenger 1 eller 2 orden elektrisk.
Nå er jeg ingen guru på deling men har faktisk fått det til svært bra ved en anledning og brukbart ved en annen men har ikke vært tålmodig nok der.
Hvis jeg ikke tar feil så faller fulltonen 12 dB akustisk med grensefrekvens 8000 hz. Jeg tror Raalen tåler så lite som 6 dB elektrisk ved så høy deling og forhåpentligvis så smekker den inn 12 dB akustisk. Skulle den ikke det er det superenkelt å leke med en spole på plussledningen på fulltonen, tviler nemlig at du trenger mer.