2000 W bare i sirk.pumper..?? ubbskyld at jeg spør, men hvor stort hus har du????
Hvis huset ditt brenner med godkjent el.anlegg så dekker forsikringen din det. Dermed er det ikke viktig for disse som oppfordrer oss....de har null ansvar.Det er noe grunnleggende galt når det lønner seg og oppfordres til bruk av elektrisk maskineri om natten.
Brannvernforeningen er av en annen oppfatning.
.Vær forsiktig med å spre strømforbruket
www.brannvernforeningen.no
Huffamei.Dette kan jo bli gøy om det fortsetter. Ikke akkurat mye snø i fjellene så langt i vinter.
Og ikke er det meldt noe vesentlig nedbør i tiden fremover heller. Tørt og kaldt vær har vært dominerende så langt denne vinteren.Dette kan jo bli gøy om det fortsetter. Ikke akkurat mye snø i fjellene så langt i vinter.
Vi tok Norgespris tidlig i januar her i NO3 og har ikke angret på det.Huffamei.
Utan å ha sjekka, har eg tenkt på om det kunne vera slik som dette. Vi har hatt halvannan månad med iskaldt opphaldsvêr lokalt, og eg reknar med det har vore mykje likt iallfall på resten av Vestlandet (og det er vel denne vegen det meste av nedbøren kjem).
Det er nesten slik at eg vurderer om Norgespris i NO3 kan vera noko, likevel. Seint, som vanleg.
Omformulert, så betyr det at kostnaden for ordninga vert temmeleg høg.
Skal uansett mye til før det blir noe Schwung over det, har vel gått rundt halve tiden der det normalt akkumulers snø i fjellet. Nå kan det riktig nok komme veldig mye nedbør i en eller annen form før neste vinter, men det har i alle fall potensiale til å bli temmelig dyrt og kanskje endatil nødvendig med netto import for å få ting til å gå rundt. Har netto blitt eksportert ganske lite så langt i år så de holder vel en del tilbake må man regne med og det skjer som kjent gjennom høyere priser. Sør-Norge var faktisk nettoimportør forrige uke, det er ikke så ofte man ser om vinteren.Og ikke er det meldt noe vesentlig nedbør i tiden fremover heller. Tørt og kaldt vær har vært dominerende så langt denne vinteren.
Min nettleie var minus 3306,19 kroner.Vi tok Norgespris tidlig i januar her i NO3 og har ikke angret på det.Vanligvis ligger nett leien hos oss på 1000-1300.-, for januar var den minus 700.-
![]()
Mener å huske at du bruker en del mer strøm enn oss, vi brukte ca 2100kWh i januar. Vi gikk for Norgespris 9.1.Min nettleie var minus 3306,19 kroner.
Kaldeste januar siden 2010 leser jeg.
Vi klarte med en god del vedfyring å akkurat komme innunder 5000 kWh. Omtrent samme rabatten som ble til drøye 2000,- tilbake fra nettleverandøren.Fikk januar-faktura i dag, ca 5600 i rabatt fra staten. Klarte faktisk såvidt å karre meg over 5000kWh i januar, det tror jeg kun er andre gang har skjedd på ca 13 år.