Strøm relatert Strøm og strøm fru Blom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det filtret der ser seriøst ut, men igjen- filtervirkning fra sånn rundt noen MHz og oppover fra de filtermodulene, - kanskje noe transientdemping. Hva er under gitterboksen og på frontplata???
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Det filtret der ser seriøst ut, men igjen- filtervirkning fra sånn rundt noen MHz og oppover fra de filtermodulene, - kanskje noe transientdemping. Hva er under gitterboksen og på frontplata???
    Gitteret er bare som beskyttelse da det går en strømskinne der. Schaffner filtrene fungerer meget bra og fjerner hørbart støy. Det er faktisk forsterkere som har mindre utgaver innebygget på strøminngangen:cool:
    Har fått utført målinger på nettet mitt, og noen støykilder ble fjernet, så det er et betydelig problem ja. Men det er enda utfordringer med nettet som ikke regeneratorer eller slike filtre som jeg bruker løser. Det ultimate må være batteridrift.....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Furutech - TP-309E
    Pris 28000
    Her er hva det sies om det.
    TP-309E - Strømfordeler med 4 uttak

    Furutech`s nanoteknologi strømfordeler - med ekstreme kvaliteter.

    EGENSKAPER:
    - RFI og EMI::Komplett passiv filtrering av
    RFI og EMI ( skjermet mot høyfrekvent innstråling og magnetfelt)

    - EMI ( innvendig magnetfelt kansellering )

    Ingen aktive eller passive komponenter tilkoplet i signal ( strøm ) veien!!

    - ALS ( Axial Locking System der strømlederne/kontaktene er konstruert for total vibrasjonsfrie koplinger ) PATENTERT system!
    Pendlende 50Hz skaper masse vibrasjoner i en kopling - som med ALS er kansellert.

    Topplokket er produsert innen nanoteknologi - med en egenskap for total stabilitet og absorbering av mikrovibrasjoner
    Alle vibrasjoner i denne sammenheng fører til forvrengning av strømmen og til slutt lyden som skal ut gjennom høyttalerne.
    Dette er et av hovedfokusene til Furutech

    Dette er altså en ren strømfordeler uten mikkmakk.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    De med utdannelse og kunnskap gidder vi ikke å høre på?
    Jeg personlig synes det er mer interessant at det låter bra, enn hvorfor det gjør det.
    Dette er nok fordi jeg er mer opptatt av musikk enn teknikk.

    Har likevel forståelse for at at andre har annen innfallsvinkel.
    Det er klart at teknisk kyndige er meningsberettiget.

    Uten egne erfaringer er det likevel vanskelig å mene noe om hvordan ting låter.
    Mitt inntrykk er at det ofte mangler litt av den slags, men fint om jeg tar feil.
    Märtha Louise ser engler, Jannicke kjenner mange utenomjordiske, noen hifianmeldere skrøt en cd spiller til en tusenlapp eller noe opp i skyene fordi den hadde et kjempedyrt kabinett. Alt dette kan kalles egne erfaringer.

    Innen hifi gjelder det å luke ut det som virkelig gjør en forskjell, og det som ikke gjør det. Er man likegyldig til hvordan ting henger sammen, kan en hvilken som helst hifi-pusher selge deg hva som helst så lenge han sier det gir deg bedre lyd. F.eks. en strømpadde uten virkningsfulle komponenter. Og du vil høre bedre lyd, fordi man er fanget i argumentasjonen og reklamen. Da er placebo effekten som regel stor. Selv bruker jeg en kombinasjon av logisk og skeptisk tenking, informasjon fra mere kyndige folk enn meg innen teknikk, og egne lytterfaringer.
    @Polka
    Her tar du ting ut av sammenhengen og gjør at jeg framstår som uklar, ettersom du lar være å ta med hele sitatblokkrekka.
    (Med vilje?)

    Aurora spør hva EMPIRISK KUNNSKAP betyr. I påfølgende post svarer jeg kort, som sitert "Egne erfaringer".

    Så kommer du trekkende med tullprat om Märtha og engler, Jannicke, og noe svada om en CD spiller du en gang ikke husker navnet på.
    (Det var snakk om en spiller av merket EDGE)

    Ingenting av dette har noe med empirisk kunnskap å gjøre.
    Hvis du ikke forstår det, er du unnskyldt.

    Empiri er anerkjent som metode.
    Lykke til med din kombinasjon av "logisk og skeptisk tenking".

    Jeg tviler på at det er ønskelig at tråden trekkes i denne retningen, så for min del ser jeg gjerne at det ikke skjer.
    Når det man poster blir omskapt til noe helt annet enn det som er/gir mening, er det vanskelig å la det stå uimotsagt.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Empirisk kunnskap kan da også i aller høyeste grad bestå av andres erfaringer, og ikke nødvendigvis med lyd alene. Det er da ikke bare lyd som er utsatt for potensiell støy.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Empiri består av (ofte) flere vitenskaplige observasjoner som kan lede frem til en konklusjon. Det er rett som du sier at empiri er basert på erfaring fremfor teoretiske tilnærminger (selv om teorien ofte ligger til grunn) , men du kan ikke si at empiri er din erfaring alene, det er konklusjon (eller peker på en retning) basert en vitenskapelig fremgangsmåte.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Furutech - TP-309E
    Pris 28000
    Her er hva det sies om det.
    TP-309E - Strømfordeler med 4 uttak

    Furutech`s nanoteknologi strømfordeler - med ekstreme kvaliteter.

    EGENSKAPER:
    - RFI og EMI::Komplett passiv filtrering av
    RFI og EMI ( skjermet mot høyfrekvent innstråling og magnetfelt)

    - EMI ( innvendig magnetfelt kansellering )

    Ingen aktive eller passive komponenter tilkoplet i signal ( strøm ) veien!!

    - ALS ( Axial Locking System der strømlederne/kontaktene er konstruert for total vibrasjonsfrie koplinger ) PATENTERT system!
    Pendlende 50Hz skaper masse vibrasjoner i en kopling - som med ALS er kansellert.

    Topplokket er produsert innen nanoteknologi - med en egenskap for total stabilitet og absorbering av mikrovibrasjoner
    Alle vibrasjoner i denne sammenheng fører til forvrengning av strømmen og til slutt lyden som skal ut gjennom høyttalerne.
    Dette er et av hovedfokusene til Furutech

    Dette er altså en ren strømfordeler uten mikkmakk.

    Tror nok PM Audio har hatt litt livlig fantasi,oversettelse vansker og generell liten kunnskap om emnet.
    Sliter litt med lese og skrive vansker,men har vanskelig for å finne igjen dette i Furutech sitt eget skriv.
    Kanskje andre finner det?

    e-TP309 NCF | FURUTECH
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Aurora og Kjetil-A.
    Enig.
    Prøvde bare å fatte meg i korthet, men nå lar vi denne avsporingen ligge.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Temaet som her løftes fram har vært i et domene jeg tidligere ikke har brydd meg om. Først og fremst har det gått i akustikk i stua og plassering av høyttalere, som jeg selv mener har stort potensiale i forhold til å forbedre utstyret man allerede har. MEN i forrige uke snublet jeg inn på høstpuls på OHC. Djevelens forværelse, eller selve helvete, i følge noen..

    OK. Her fikk jeg demo fra både jordingsguruene i Nordost, og Strømpaddeguruene i Isotek. Førstnevnte spilte på et særs oppegående anlegg fra Geir Fredriksen og Burmester. I a/b testing påstår jeg å merke en forskjell i hvordan vokal endret seg til å bli mer åpen, og få mer fokus i midten. Det skal sies at vedkommende som hadde demo spurte meg om hvordan jeg opplevde at lyden endret seg sånn og slik. Altså, jeg ble fortalt hva jeg hørte..

    Hos Isotek fikk både jeg og en ansatt demo på Evo 3 Solus. Og det samme oppleves der. Vokal får mer ro, og lydbildet åpnes. Men i begge tilfeller får man kurs i hva man hører, og hvorfor, av ivrige karer.. Skulle helt klart likt å testet dette hjemme i fred og ro, i kjente omgivelse og med kjent musikk.

    En annen ting som jeg selvfølgelig fikk demo på var Geir sin målingsboks oppe ved skranken. Målte rett i veggen og nivåene viste 400 etellerannet, og med en liten isotek padde sank nivået til 1/10. Hva dette betyr vet jeg ikke. Men nivået steg opp til 500 ellerno med en vanlig hvit padde.. Noen må gjerne forklare meg om dette har noe effekt på en stereo eller ikke. Geir hadde vel sine klare meninger :)

    Og ennå et punkt som ble løftet fram var Geir Fredriksens nye IsoVolt, som fremstod som et Halleluja hos OHC. Altså en Isotrafo til 40K. Man kunne like gjerne kaste anlegget og kjøpe en Tivoliradio, Dab vel og merke, som erstatning for et vanlig stereoanlegg, om man ikke hadde denne IsoVolt først i kjeden. Denne var det ingen demo på, så her ble det ingen a/b..

    Dette er i hvert fall min opplevelse fra en tur på OHC etter et langt liv uten strømprodukter.
     
    Sist redigert:

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har eid og testet litt forskjellige Isotek produkter hjemme over en lengre periode. Min opplevelse er at det helt klart gjør noe med lyden. Lyden blir mer stabil og påvirket av støy på nettet, men den stabiliserer seg å et lavere nivå enn rett i veggen på natten når strømmen er bra uansett. Opplever at det helt klart begrenser dynamikken og runder også av noe i toppen.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Furutech - TP-309E
    Pris 28000
    Her er hva det sies om det.
    TP-309E - Strømfordeler med 4 uttak

    Furutech`s nanoteknologi strømfordeler - med ekstreme kvaliteter.

    EGENSKAPER:
    - RFI og EMI::Komplett passiv filtrering av
    RFI og EMI ( skjermet mot høyfrekvent innstråling og magnetfelt)


    - EMI ( innvendig magnetfelt kansellering )

    Ingen aktive eller passive komponenter tilkoplet i signal ( strøm ) veien!!

    - ALS ( Axial Locking System der strømlederne/kontaktene er konstruert for total vibrasjonsfrie koplinger ) PATENTERT system!
    Pendlende 50Hz skaper masse vibrasjoner i en kopling - som med ALS er kansellert.

    Topplokket er produsert innen nanoteknologi - med en egenskap for total stabilitet og absorbering av mikrovibrasjoner
    Alle vibrasjoner i denne sammenheng fører til forvrengning av strømmen og til slutt lyden som skal ut gjennom høyttalerne.
    Dette er et av hovedfokusene til Furutech

    Dette er altså en ren strømfordeler uten mikkmakk.
    Dett må da være interesant?

    Filterering uten hverken passive eller aktive komponenter.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    En annen ting som jeg selvfølgelig fikk demo på var Geir sin målingsboks opp ved skranken. Målte rett i veggen og nivåene viste 400 etellerannet, og med en liten isotek padde sank nivået til 1/10. Hva dette betyr vet jeg ikke. Men nivået steg opp til 500 ellerno med en vanlig hvit padde.. Noen må gjerne forklare meg om dette har noe effekt på en stereo eller ikke. Geir hadde vel sine klare meninger :)

    Og ennå et punkt som ble løftet fram var Geir Fredriksens nye IsoVolt, som fremstod som et Halleluja hos OHC. Altså en Isotrafo til 40K. Man kunne like gjerne kaste anlegget og kjøpe en Tivoliradio, Dab vel og merke, som erstatning for et vanlig stereoanlegg, om man ikke hadde denne IsoVolt først i kjeden. Denne var det ingen demo på, så her ble det ingen a/b..

    Dette er i hvert fall min opplevelse fra en tur på OHC etter et langt liv uten strømprodukter.

    Den "målingsboksen" sier overhode ingen ting,reint BS og totalt useriøst


    Disse trafoen fikk jeg oppgitt til å koste ca. 80 000 (315kva)for den minste og 100 000 (800kva)for den største.

    begge.jpg
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Har brukt QB8 i noen år, men er skeptisk til å bruke noe særlig mer penger på strømprodukter i eget anlegg, da jeg kun har et gammelt elektrisk anlegg uten jording.

    Er det riktig at i den grad disse boksene skal kunne bidra positivt på lydkvaliteten, så forutsetter det jordet elektrisk anlegg?
    QB8 virker bedre med jord, ellers får du ikke nytte av "Primary Earth" og ground-lift på de andre uttakene, som reduserer jordspenninger mellom apparatene.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Bør strømfilter stå på spikes eller myke føtter? Og hvilke kabel løftere er best på strømkabler?
    Slapp av, det går bra med hva som helst. Vil du absolutt bruke noen så prøv møbelknotter fra Ikea.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Furutech - TP-309E
    Pris 28000
    Her er hva det sies om det.
    TP-309E - Strømfordeler med 4 uttak

    Furutech`s nanoteknologi strømfordeler - med ekstreme kvaliteter.

    EGENSKAPER:
    - RFI og EMI::Komplett passiv filtrering av
    RFI og EMI ( skjermet mot høyfrekvent innstråling og magnetfelt)


    - EMI ( innvendig magnetfelt kansellering )

    Ingen aktive eller passive komponenter tilkoplet i signal ( strøm ) veien!!

    - ALS ( Axial Locking System der strømlederne/kontaktene er konstruert for total vibrasjonsfrie koplinger ) PATENTERT system!
    Pendlende 50Hz skaper masse vibrasjoner i en kopling - som med ALS er kansellert.

    Topplokket er produsert innen nanoteknologi - med en egenskap for total stabilitet og absorbering av mikrovibrasjoner
    Alle vibrasjoner i denne sammenheng fører til forvrengning av strømmen og til slutt lyden som skal ut gjennom høyttalerne.
    Dette er et av hovedfokusene til Furutech

    Dette er altså en ren strømfordeler uten mikkmakk.
    Dett må da være interesant?

    Filterering uten hverken passive eller aktive komponenter.
    ....hvis prisen er 28000 NOK er den helt sikkert interessant for dem som har investeringsproblemer.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    "Alle" støydempingstrafoer som selges er balansert med midtuttak på primærsiden.
    Det være seg Furman,Bryston,TorusPower da de alle bruker Transformator fra Plitron.

    https://www.plitron.com/custom-toroidal-transformers/power-conditioning-2/


    Noratel bruker også samme teknikk.


    http://www.noratel.com/fileadmin/content/downloads/Transient-suppresion/no/ISO_NO.pdf

    noratel (2).jpg



    OHC sin trafo på "kun" 3000 VA koster 45 000Kr


    "The Shy" har en på 4600 VA fra Noratel og tror jeg kostet ca. 15 000?


    Bruker en selv med DIY DC filter

    IMG_20171025_094451.jpg



    Ett DC filter fra Sjøstrøm eller LC Audio koster småpenger

    Mains circuits - Sjöström Audio


    L C Audio Technology / DC Filter
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Med tanke på de fleste filtrene dissikert her: Det er nok langt mer effektivt mht lydforbedring å grave et hull i bakken, droppe kronasjen nedi og fylle igjen. Legger en de på glass har en tilogmed litt reserve "for a rainy day"...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    her er det bare å velge å vrake mht innsyn
    Noen som gjette hva som er inne i plastøret?

    Fra produsenten---4Noise Isolation Chambers (NIC)
    The most visible and striking features inside the Triton are the NICs, three massive cylindrical chambers bolted to the center of the chassis, which deliver an enormous step forward in power-line noise elimination. NICs filter out noise in the megahertz and gigahertz range without slowing down AC current delivery. Made from pure copper, a single wire enters and comes out of each tube, one each for hot, neutral and ground, one wire per cylinder. Each tube is filled with Shunyata’s patented ZrCa-2000 compound, a proprietary material whose unique molecular structure literally devours noise. Shunyata previously used this compound on both the Hydra 8 and the V-Ray, but the new NICs are vastly more powerful as they encapsulate each wire, ensuring ideal coverage and maximum contact area.
    ----------- https://www.musicdirect.com/power/shunyata-hydra-talos-power-conditioner
    Oi oi dette må være bra tenker jeg, Fant et bilde av røren på nett men finner det ikke igjen,men det var gråhvit voks/plast inni røret
    k, muligens noe feritt til noen få kroner
    talos-1-shunyata-research.jpg

    http://www.hifishock.org/products/cable-accessories/ac-surge-and-filters/

    Så her er innmaten i plastrøret, en spole viklet på en plastkjerne

    Capture.JPG
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Prisen er til å le av men spolen gjør i allefall noe.dvs bremser og glatter høye frekvenser..
    Burde være enkelt å kopiere på kjøkkenbenken
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    På tide med litt action igjen
    Her er simuering av forsterker samt måling av støy på høyttaler utgang, teori og praksis stemmer bra. Man ser en liten sagtannkurve som viser hvordan kondensatorene i strømforsyingen lades opp og tappes ut ettersom nettspenningen svinger. Denne strømforsyingen har en enkel jobb med Klasse A push pulll tranistorsak som trekker konstant strøm fra + og -
    For de som vil vite mer om strømforsynging kan se her

    sim no noise.JPG


    Så en simulering og måling med reell støy på nettet
    sim  noise.JPG


    Målt støy hjemme med oscilloscop uten filter
    no noise filter.JPG

    Med dyrt strømfilter som måller 000 på støymåler,men oscillosopet ser slik ut
    snsaqfilter.JPG

    med dimmerlys av blir det bedre
    sns+aq+lys av.JPG



    også Kan man høre disse forskjellene? Sagtannkurven er på 0,6mV RMS støy og høres ikke før man har øret 2 cm fra høyttaler membran på 96dB/2,83V høyttalere

    Hører ingen endring i støybilde med eller uten strømfilter ( og max pådrag 100% effekt på sluttrtrinn) og null musikksignal, Lydmessig er kanskje låter det litt fyldiger uten strømfilter , og litt mindre rotete i komplekse passasjer med støyfilter på plass.


    Sånn går no dagan
     
    Sist redigert:
    W

    WayAhead

    Gjest
    Dette er nokså sikkert en funksjon av inngangslikeretteren og har ingen ting med nettet inn til forsterkeren å gjøre.
    Kjent problemstilling for meg. Synd at dagens hifi produsenter - som egentlig bare er amatører - ikke klarer å utstyre forsterkerene med 3-fase innganger = problem mostly solved.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Dette er nokså sikkert en funksjon av inngangslikeretteren og har ingen ting med nettet inn til forsterkeren å gjøre.
    Kjent problemstilling for meg. Synd at dagens hifi produsenter - som egentlig bare er amatører - ikke klarer å utstyre forsterkerene med 3-fase innganger = problem mostly solved.
    Ja jeg vet at likerettere kan skape støy, men det tyder på at dette også har med nettet å gjøre også siden støyen og uroen når likeretteren leder varier avhengig av om lysdimmer er på og om nettfilter brukes eller ikke. Når lys med dimmer er på og uten nettfilter så går nettstøy måleren ove rmaks skala og oscilloscopet viser kraftige topper og høyfrekvent støy. ( denne støyen er også luftbåren og kan sees ved å probe en sløyfe i luften). Når dimmeren som er kilde tll støy slås av faller støymålingen og osciilloskopet bekrefter det også, og med full filtrering faller støyern til null på nettstøymåleren og oscilloskopet reduseres også. Men ingen av variasjonene er hørbart med fullt forsterker pådrag og 0 inn signal...

    Ulike kontakter i huset har ulik støymåling og vises også ulikt i "oscilloskop bilde"
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Hva slags oppgave har denne dimmeren? Lys, varme?
    Er det en PWM regularor?

    Om målingene dine er korrekte mht amplituder og intensitet kan det hende at det er.noe feil med dimmeren eller utstyret den driver (lysrør med elektronisk drossel?)
    Kan det være en manglende jording i dimmersystemet?
    Har du forsøkt å jorde forsterkeren?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    5-6 år gammel LED dimmer kjøpt til formålet på proff EL butikk, denne støyer masse når den er på og kontakten den er tilknyttet støyer mye men mindre når lyset er av. Andre dimmere på halogen har ikke denne effekten. En gir faktisk lavere støy når den et aktiv
     
    Sist redigert:
    W

    WayAhead

    Gjest
    Ok, er forsterkeren din jordet eller ujordet?
    Har du forsøkt begge deler og sjekket om det er noen forskjell?

    Har du analysert støyfrekvensene fra demperen? Kan hende et enkelt men matchende filter kan fjerne det om støyen ikke er elektromagnetisk /elektrisk felt indusert.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    0D1F268D-3589-441B-AF31-9D982D89C48A.jpg

    3C96D485-51C4-41C7-88E8-7428872FA093.jpg

    Bilder av utstrålt emi i rommet som fanges opp av oscilloskop probe . Støy kommer på hver topp og bunn
    Jordet forsterker og oscilloskop
    Frekvensen følger nettfrekvensen nøye
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Det her blir ren gjetning men teknisk sett kan det se ut som et eller annet med PWM likeretter ala nyere datamaskiner. Du kan gjøre et kildesøk ved å slå av en og en datamaskin/dings i heimen for å se om noe endrer seg. Bor du i et område med industri i nærheten kan det komme derfra og i tillegg en mulighet at det oppstår interfrens med noe du har i heimen.

    Ville startet med å slå av alt utstyr som har likretterinngang et for et for å se om noe endres.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn