Strøm relatert Strøm og strøm fru Blom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Det vet jeg selvsagt ikke.. jeg bare filosoferte over hvor mye kobber som må til for å få 1 kvm på kretskort.... det er faktisk nokså mye....
    og enda mer for å få 2,5 kvmm.... uansett så er den boksen et av de verste eksempler jeg har sett på den teknosvadaen som rir HiFi-bransjen....
    Ok. Trodde du visste det. Da får vi nesten tro det er tilstrekkelig slik at det ikke utgjør en fare. Med 1 kvd mm ville trolig DSB hatt noen synspunkter...
    Forutsatt at det elektriske er ok, er sikkert produktet en helt grei skjøtekontakt.
    Men det er synd at produsenten skjemmer seg ut med sånt sprøyt som de skriver om produktet. Setter sin egen troverdighet i spill, synes ihvertfall jeg...
    Og så var det prisen da, men den lar jeg ligge...
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ja å høre forbedringer fra CAT5E og oppover og forbedringer med tomme strømskinner ++ burde være fy fy på ethvert hifi forum.
    Det er kun en meget eksklusiv liten elite som kan høre dette og de burde ha ett eget forum der bermen ikke hadde adgang.

    hvorfor er det så jævla viktig med anerkjennelse for alt mulig man opplever? Holder det ikke at du selv har glede av disse tingene?
    Ja, dette burde være fy fy på et hvilket som helst interesseforum for HiFi.....
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Lite spørsmål ang. strømrensing:

    I denne tråden - fra det jeg har sett - har det for det meste gått i strømfiltere og -fordelere med innebygde filter. Sammenliknet med disse, og deres (marginale?) effekt, hvordan stiller strømrenseplugger seg (Nordost QK/QV, Isotek Isoplug, etc.)? - Skal de inneha samme effekt (både på papiret og ifølge produsenter), eller er disse ment å dekke andre former for støy, m.m.?
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Folks, om ikke Nordost sine strømprodukter vekker «troen», sammenlign med Michael Børresen som forklarer rundt Ansuz sin strømfordeler (Børresen står bak Raidho, Ansuz og Aavik):

    https://youtu.be/nv88BNHofds
    Vekker troen? Du er stadig frempå når det gjelder Nordost og da mener jeg det er viktig med motvekt for å unngå at andre går i samme felle som deg.

    Her er bildene av Nordost Qb8/16 til 18000,- som har blitt fjernet her på sentralen. Bildene er tatt av BalleClorin:

    Vis vedlegget 533094

    Vis vedlegget 533095

    Du kan også se dem i denne tråden: https://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/22252-innmat-hva-du-vil-151.html

    -BB-

    Jeg har da sannelig ikke bare «framsnakket» Nordost. Ta en titt på mine innlegg, og du ser både Supra, Chord, in-akustik, Burmester, Hegel, Krell og nå sist Ansuz ble nevnt og anbefalt. Bedre med oss som forsøker å komme noen veg med anlegget vårt enn dem som setter seg på bakføttene og furter bare noe blir positivt nevnt i en tråd.
    For det første er det bare fantasi at noen furter etc... Uenighet er ikke synonym for furting. For det andre, hvorfor er det så jævla viktig med anerkjennelse for alt mulig man opplever? Holder det ikke at du selv har glede av disse tingene? Internett har etterhvert økt utbredelsen av vitenskapelig basert kunnskap.
    Hvorfor har da enkelte så enormt stort behov for å motbevise det andre opplever og hele tiden dra inn såkalt vitenskap for å slå alle i hodet med som ønsker å tipse om merker og produkter som også andre kan få forbedring av? Det ligger vel et behov for å forsvare at man selv ikke har villet tro på slikt.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Konflikten ligger vel snarere i ideen om at man tar for gitt at en opplevd forskjell alltid innebærer en reell forskjell, og at man på bakgrunn av dette uforbeholdent anbefaler produkter til andre. Det ville være trist om vi kom dit at vitenskapen måtte vike for astrologenes "forskning" fordi de har "like mye rett til å uttale seg".
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har da sannelig ikke bare «framsnakket» Nordost. Ta en titt på mine innlegg, og du ser både Supra, Chord, in-akustik, Burmester, Hegel, Krell og nå sist Ansuz ble nevnt og anbefalt. Bedre med oss som forsøker å komme noen veg med anlegget vårt enn dem som setter seg på bakføttene og furter bare noe blir positivt nevnt i en tråd.
    For det første er det bare fantasi at noen furter etc... Uenighet er ikke synonym for furting. For det andre, hvorfor er det så jævla viktig med anerkjennelse for alt mulig man opplever? Holder det ikke at du selv har glede av disse tingene? Internett har etterhvert økt utbredelsen av vitenskapelig basert kunnskap.
    Hvorfor har da enkelte så enormt stort behov for å motbevise det andre opplever og hele tiden dra inn såkalt vitenskap for å slå alle i hodet med som ønsker å tipse om merker og produkter som også andre kan få forbedring av? Det ligger vel et behov for å forsvare at man selv ikke har villet tro på slikt.
    Jeg kommer ikke til å følge deg videre på denne vinklingen. En objektiv beskrivelse har en større allmenbetydning enn personlige opplevelser uansett hvilken rolle og status man mener man fortjener. Derfor har slike råd veldig variabel interesse hvis noen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Konflikten ligger vel snarere i ideen om at man tar for gitt at en opplevd forskjell alltid innebærer en reell forskjell, og at man på bakgrunn av dette uforbeholdent anbefaler produkter til andre. Det ville være trist om vi kom dit at vitenskapen måtte vike for astrologenes "forskning" fordi de har "like mye rett til å uttale seg".
    Leste nettop at en viss godkjenningsorgan nå tillater studielån og støtte til utdanning innen ASTROLOGI
    Det en nemlig ingen krav til utdanningens faglige innhold eller kvalitet, det er nok at noen kan livnære seg som astrologskribenter i ukeblad . for å innvilge studielånsgodkjenning.
    Reelle fagutdanninger er rasende naturlig nok, Tragisk utvikling at sprøyt og vranglære sidestilles med realiteter og vitenskap, Se bare hvordan engleskoler og «åndenes makt» og lignende får predikere helt uimotsagt.

    Forøvrig kan jeg anbefale Netflix dokumentaren «Jorden er flat»
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg begynte på jorden er flat, men holdt ikke ut lenge. Det er tydelig at alternative virkelighetsoppfatninger fremdeles tar sin store plass i det offentlige rom. Jeg tror dette vil øke kraftig når flere forstår hvilken forfatning planeten er i. Gjennomsnittsskapningen er dårlig på forståelse, erkjennelse, ansvar og logiske handlinger, men synes likevel de har en rett og plikt til å ta rom. Stusselig at det er lett Videreføre holdningen til denne hobbyen også.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg tror det største problemet er hvordan ‘opplevelsen’ tas inn og formidles.
    For enkelte kan det virke som om man ser frem til å kunne ta en pille isteden for et glass rødvin i fremtiden.
    Hvor er euforien?
    Hvor er den livsbejaende formidlingen blitt av?
    Jeg jobber med en del endringer på strømsiden, men vet ikke om jeg gidder å formidle planene her inne.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Overskriften på denne tråden er ganske treffende på innholdet med synsing over en lav sko.

    Styrken, men også svakheten til nettfora som HFS, er at de åpner for et slags anarki, der seriøsitet, dilettanteri, humbug og svermeri blandes sammen i en håpløs suppe. Dette til forskjell fra seriøse fagtidsskrifter der det skilles klart mellom fagstoff som er kvalitetssikret, og leserinnlegg som ikke har vært undergitt samme innholdsmessige kontroll. I slike tidsskrifter vil også leserinnleggene være undergitt en redaksjonell innholdsmessig kontroll før de publiseres.

    På nettfora blir den redaksjonelle kontrollen - eller modifiseringen - gjennomført først etter at innleggene er lagt ut, og noen faglig vurdering av innholdet er det egentlig ikke snakk om. Så lenge folk ikke bruker en ufin tone, og unngår personhets og åpenbar reklame for egne produkter, er det her på HFS stort sett fritt frem for enhver ytring, uansett hvor grunnløs eller villedende den måtte være. Det finnes ingen talsmann for sannheten, og heller ingen "dommer" som skiller mellom rett og galt. Resultatet er at det blir opp til hver enkelt leser å vurdere hva man skal tro på, og hva som skal vektlegges i et villniss av innlegg som spriker i alle retninger.


    Denne tråden er ett av mange eksempler på sentralens iboende svakhet, og totalt uegnet til å orientere seg i noen som helst retning. Skal jeg kjøpe noe i retning av en strømrense-greie, tror jeg nok at jeg velger en annen fremgangsmåte enn å lese tråder som dette.
    Tar en pils. Da får jeg i alle fall det jeg har betalt for. Skål. :cool:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Konflikten ligger vel snarere i ideen om at man tar for gitt at en opplevd forskjell alltid innebærer en reell forskjell, og at man på bakgrunn av dette uforbeholdent anbefaler produkter til andre. Det ville være trist om vi kom dit at vitenskapen måtte vike for astrologenes "forskning" fordi de har "like mye rett til å uttale seg".
    Leste nettop at en viss godkjenningsorgan nå tillater studielån og støtte til utdanning innen ASTROLOGI
    Det en nemlig ingen krav til utdanningens faglige innhold eller kvalitet, det er nok at noen kan livnære seg som astrologskribenter i ukeblad . for å innvilge studielånsgodkjenning.
    Reelle fagutdanninger er rasende naturlig nok, Tragisk utvikling at sprøyt og vranglære sidestilles med realiteter og vitenskap, Se bare hvordan engleskoler og «åndenes makt» og lignende får predikere helt uimotsagt.

    Forøvrig kan jeg anbefale Netflix dokumentaren «Jorden er flat»
    Jeg synes ikke egentlig dette er problematisk. Det er jo ingen ting som tilsier at man ikke skal gi studielån til de som vil livnære seg som for eksempel tegneserieforfattere. Det er rimelig fri fantasi og ren underholdning det også. Men om de skal kreve å sidestilles med seriøs vitenskap er en helt annen sak.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Er det noen av dere som har forsøkt DC drift av hifi? (Ombygging, ikke bilstereo)
    Dagens batterier har vel nok effekt til å drive et middels anlegg noen timer?
    Har prøvet det fører ikke til noget bedre. Tværtimod synes jeg.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel i grenseland, - men personlig synes jeg det er mer problematisk at man gir utvidet studiestøtte for å ta ExPhil på Bali eller Australia... jeg er sjøl et barn av Lånekassen ( som de fleste i vår generasjon), men et sted synes jeg det må gå en grense...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Det er jeg enig i. Vi har alle behov for ressurser så vi kan leve. I ulik grad sørger vi for at en del av ressursene i samfunnet styres i retning av oss selv. Det mange tenker altfor lite på etter min mening er hva de gir tilbake til samfunnet for disse godene. Jeg tror vi kan slå fast at forskning er en bra bit mer nyttig enn astrologi. Jeg tror vi også kan slå fast at tilsvarende gjelder for høyttalerteknologi vs ekstremdyre kabler og strømrensere.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvor er euforien?
    Hvor er den livsbejaende formidlingen blitt av?
    For meg er den i musikken. For deg er den kanskje i kablene?
    Det er jo eierglede i musikk og.
    Har ingen problemer med å glede meg på andres vegne, jeg.
    Gledesdrepere som bare vet at ‘andre tar feil og ikke har forstått ting’ er der uansett nok av.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Hvor er euforien?
    Hvor er den livsbejaende formidlingen blitt av?
    For meg er den i musikken. For deg er den kanskje i kablene?
    Det er jo eierglede i musikk og.
    Har ingen problemer med å glede meg på andres vegne, jeg.
    Gledesdrepere som bare vet at ‘andre tar feil og ikke har forstått ting’ er der uansett nok av.
    Ah, så gledesdreperne er de som sier "du kan trygt droppe kabler til enorme beløp. De som derimot sier "du kan like gjerne begynne å spare først som sist og avskrive ferier med barna for en del år fremover om du skal få råd til de kablene som må til for ekte nytelse", de er gledesspredere de! Rar verden du lever i.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Eller gleden av å blir boende på gutterommet hos mor og far i en alder av 47 fordi all mulig egenkapital til egen bolig er svidd av på kabler og strømprodukter og sånn
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn