Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Sjelden jeg stemmer i slike program .men i går følte jeg at jeg måtte.så det ble en stemme til Adam??????
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.730
    Torget vurderinger
    4
    Måtte Google litt for å se hvilke stjerner som kjemper.
    Må vel si den stjernehimmelen er rimelig mørklagt.

    Bortsett fra Hilde Lyran (stand up / teater / film / musikaler), Benedicte Adrian (avdanket popstjerne som knapt har gjort noe i dette århundret) og Ida Marie (kort karriere et par år for ett tiår siden) så er de andre stort sett blitt B eller C-kjendiser som deltagere i en haug andre realityshow-/konkurranser.

    Kan de ikke melde seg på Idol eller Norske talenter som alle andre ?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg så på operaprogrammet, som Benedicte Adrian hadde gledet seg til etter å ha gått på snørra i de foregående programmene.

    Der sto det ikke på selvtillitten, så hun gøv løs på "Hölle Rache" fra Mozarts "tryllefløyten". Kjent som en av de aller mest avanserte og teknisk vanskelige ariene som selv de aller beste coloratura-sopranene sliter med.

    ....Det burde hun ikke ha gjort.

    *SPLÆTT*
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Nei, hun har ikke hverken teknikk eller stemme til å synge den arien. Ingen andre arier heller, for så vidt. Hun treffer ikke en eneste tone, og har en vibrato som ikke ligner grisen.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Benedicte Adrian burde vært første som gikk ut, og Steinar Albrigtsen i fjor hang også med mange episoder mer enn fortjent. Det hjelper å ha et navn folk kjenner til, men jeg tviler på om Adrian klarer å starte opp igjen karrieren etter dette.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Joooda. Hun kan synge julekonserter og lage sviskeplater. :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Holder en knapp på Adam ja :)
    Og helt enig i at Benedikte Adrian leverte dårlig fra første stund - hadde trodd hun skulle ha mer å fare med...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Det blir jo litt feil å sammenligne en amatør som Adrian med en proff som Damrau. Det som skuffer mest med Adrian er at hun har så liten selvinnsikt. Det virker jo som om hun tror hun kan synge opera.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det blir jo litt feil å sammenligne en amatør som Adrian med en proff som Damrau. Det som skuffer mest med Adrian er at hun har så liten selvinnsikt. Det virker jo som om hun tror hun kan synge opera.
    Selvsagt. Damrau er jo i verdensklasse. Ja, det virker litt som Adrian tror hun hører hjemme i det selskapet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    På NRK Klassisk sist lørdag spilte de den 30 år gamle versjonen med Benedicte Adrian - den er faktisk ikke så hoppende gal , men sisteutgave... OMG....
    Stjernekamp handler vel ikke om å kåre den bestge rockeren eller operasangeren, men den beste all rounderen... synes ikke Ddirk Solli Tangene gjør det så hoppende galt, selv om han nok sliter i en del kategorier. Tror det blir Ida Maria i år, selv om jeg ikke synes så mye om henne..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Holder med Adam, men Didrik overrasker positivt. Grusomt låtvalg i hardrock.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    På NRK Klassisk sist lørdag spilte de den 30 år gamle versjonen med Benedicte Adrian - den er faktisk ikke så hoppende gal , men sisteutgave... OMG....
    Stjernekamp handler vel ikke om å kåre den bestge rockeren eller operasangeren, men den beste all rounderen... synes ikke Ddirk Solli Tangene gjør det så hoppende galt, selv om han nok sliter i en del kategorier. Tror det blir Ida Maria i år, selv om jeg ikke synes så mye om henne..
    Ja, Adrian fremsto som noe rusten (*host*). Og måten hun synger på tåler ikke så mye av denslags, IMO.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Det undrer meg en del at folket tar Adrian så hardt, spesielt på operaprogrammet. Sannheten er jo at Adrian var en klar nr. 2 mht. sangteknikk og stemmebruk i det programmet, det var et par andre som var fullstendig på viddene. Jeg har selv tatt operaundervisning et par-tre år for fryktelig lenge siden, vet litt om hva som kreves. Solli Tangen er jo operasanger, ferdig pratet. Adrian har åpenbart lært mye sangteknikk, men har neppe holdt dette ved like slik det kreves av en som skal synge opera på daglig basis. Uansett var hun bedre på operabiten enn samtlige med unntak av nevnte Didrik.


    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok sant, men fallhøyden var stor, og de tidligere programmene jorde nok sitt. Dessuten hadde man vel visse forventninger Hadde hun valgt en «lett» arie kunne hun sikkert glitret og imponert, men hun gjorde ingen av delene.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.387
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat. Nettopp derfor bør man ikke velge Verdens Vanskeligste Koloraturarie.

    Ida Marias Ace of Spades var toppers på lørdag, mens frk. Børuds kjipe gjenoppliving av bestefars svulstglætte meloditomme Jesusballade var å korse seg over. Kanskje hun får lov til å danse på scenen neste lørdag, så hun ser ut som hun lever.

    Disclaimer: Jeg ville heller sett Fakta på lørdag, men familien vinner.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat. Nettopp derfor bør man ikke velge Verdens Vanskeligste Koloraturarie.

    Ida Marias Ace of Spades var toppers på lørdag, mens frk. Børuds kjipe gjenoppliving av bestefars svulstglætte meloditomme Jesusballade var å korse seg over. Kanskje hun får lov til å danse på scenen neste lørdag, så hun ser ut som hun lever.

    Disclaimer: Jeg ville heller sett Fakta på lørdag, men familien vinner.
    Fakta på Lørdag ligger på nett-TV, sammen med en masse flotte dokumentarer og annen moro.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jammen meg en frelse å ikke ha TV. :)
    Dette er vel det eneste som kan kalles brukbar lørdagsunderholdning for tiden, så... Bare nivået på "stjernene" ikke faller mer, så...

    De virkelig gode som har suksess allerede trenger jo ikke bli med. :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det er ingen hemmelighet at programmet er et comeback-verktøy for avdankede artister, og deltagelse gir raskt klingende mynt i kassen, særlig for de som holder lenge. Det er bare å kjøre i gang med turné og julekonserter etterpå. Om det har hjulpet noen av de mindre kjente artistene til å bli store vet jeg ikke.

    Mange, slik som Nicoline i fjor, er utrolig dyktige på masse, men mangler et eget uttrykk. Det er jo ikke slik at en stor artist trenger å beherske alle sjangre, de beste gjør som regel bare en sjanger veldig bra.

    Har forresten fått litt sansen for Ida Maria. Fulgte aldri den korte karrieren hennes som forfyllet rockedame, men hun bra låtvalg og en kul holdning til tingene i Stjernekamp. Men Adam er vel sikkert den som vinner til slutt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Adam er nok den "beste".

    Ida Marie har gjort en av låtene sine med Iggy Pop! Ferdig snakka! :)

    Didrik må ta seg sammen og satse på Opera/musical og bli stor der, og drite i Eurovision og crooner-ambisjonene.

    Sånn. Det var det. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    På NRK Klassisk sist lørdag spilte de den 30 år gamle versjonen med Benedicte Adrian - den er faktisk ikke så hoppende gal , men sisteutgave... OMG....
    Jaggu. Hun har jo selv hatt rollen som Nattens Dronning ved Den Norske Opera, OG sunget arien på Dollie Deluxe's "Rock Vs. Opera".

    Det gjør jo ikke saken noe bedre. ;)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Slipper heldigvis unna hele stjernekampen.
    Fruen har fulgt med opp igjennom årene,
    men tidlig i årets serie ble hun opphisset og forbannet,noe hun svært skjeden blir,
    pga hun der Dolly de lux kvinnemenneske som ble stemt videre på bekostning an en annen.
    Tror det må ha vert program to hvor hun for andre gang ? lå på et nivå som var direkte flaut.
    Etter den seansen boikottet fruen hele programmet.

    Har for min del aldri likt programmet,og husker kun en artist som utpekte seg spesielt


     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Slapp nå av, dette er da bare uskyldig moro. Jeg liker å se folk som lever av stemmen, bli presset ut av komfortsonen, og se hvordan de takler teknikk- og uttrykksskifter. Jeg har som blueselsker fulgt Adam i noen år, han har alltid stått for meg som en strålende og svært tonesikker vokalist, og med unntak av opera (der var han håpløs!), har han gjort det fra meget bra til overraskende bra. Spesielt ble jeg satt ut over hans Dio-tolkning, lurte på hvor i alle dager det der plutselig kom fra. Nå har jeg hatt gleden av å se nå avdøde Jan Werner (RIP) gjøre den låta live, og det satte spor! Akkurat det kunne ikke Adam Douglas kopiere, men allikevel... Han ligger så langt godt an, vil jeg si.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Noen av artistene er rett og slett knallflinke og jeg tror ikke de som ikke driver med slikt helt skjønner hvor mye jobb det ligger bak dette og hvor flink man egentlig må være for å takle så mange genrer og det presset de utsettes for.

    Samtidig må jeg berømme bandet. Det er helt utrolig dyktige og får alt til å låte bra. Det er det ikke alle musikere som hadde klart.

    Min favoritt er nok også Adam Douglas (jeg skriver nesten feil hver gang, det er så likt Douglas Adams (RIP)).
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes stjernekamp er underholdende, så jeg ser gjerne på det. Noen av artistene har utvilsomt ingen ting der å gjøre, men de blir man jo kvitt ganske raskt. Utrolig at Adrian fikk være med så lenge. Her er helt uenig med Rognlien angående opera-delen. Ja, det var mange som var svake der, men de visste det og gjorde det beste ut av situasjonen. Adrian derimot eide ikke selvinnsikt og slo til med noe av det vanskeligste man kan prøve seg på. Og gikk på trynet så det sang. I mine øyne/ører var det definitivt den verste i operadelen, ikke fordi de andre var bedre, men fordi de andre i hvert fall visste at de ikke hadde noe å fare med, og la lista deretter. Det var ingen høydare å høre på de andre, men det var direkte grusomt å høre på Adrian.
     

    Doremi

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2011
    Innlegg
    39
    Antall liker
    11
    Helt enig, jeg synes dette er god underholdning. Og for et band, spiller det meste de gutta der.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes stjernekamp er underholdende, så jeg ser gjerne på det. Noen av artistene har utvilsomt ingen ting der å gjøre, men de blir man jo kvitt ganske raskt. Utrolig at Adrian fikk være med så lenge. Her er helt uenig med Rognlien angående opera-delen. Ja, det var mange som var svake der, men de visste det og gjorde det beste ut av situasjonen. Adrian derimot eide ikke selvinnsikt og slo til med noe av det vanskeligste man kan prøve seg på. Og gikk på trynet så det sang. I mine øyne/ører var det definitivt den verste i operadelen, ikke fordi de andre var bedre, men fordi de andre i hvert fall visste at de ikke hadde noe å fare med, og la lista deretter. Det var ingen høydare å høre på de andre, men det var direkte grusomt å høre på Adrian.
    Måtte høre gjennom Benedicte Adrians omdiskuterte operaseanse om igjen, og jeg er noe mer enig nå som jeg har sett det en gang til, at det var uheldig å velge et så komplisert nummer. Det var hennes glansnummer i yngre dager, og ettersom hun åpenbart ikke har holdt stemmen ved like slik en operasanger er tvunget til, bommet hun dessverre nokså tydelig med sitt låtvalg.

    Hun har tross alt såpass stemmekontroll at med et lettere operanummer, hadde hun greit kunnet "bløffe" seg til en real takløfter her, men i stedet fikk vi altså se en Adrian som sto med ryggen klint opp mot veggen. Uansett viste hun at hun har klassisk skolering, og kan teknikker majoriteten av de andre ikke var i nærheten av. På det grunnlaget blir det feil å bedømme henne så kritisk. I en del idretter har man poeng relatert til vanskelighetsgrad, her hadde jo Adrian valgt vanskelighetsgrad 10, og det var ikke smart.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg synes stjernekamp er underholdende, så jeg ser gjerne på det. Noen av artistene har utvilsomt ingen ting der å gjøre, men de blir man jo kvitt ganske raskt. Utrolig at Adrian fikk være med så lenge. Her er helt uenig med Rognlien angående opera-delen. Ja, det var mange som var svake der, men de visste det og gjorde det beste ut av situasjonen. Adrian derimot eide ikke selvinnsikt og slo til med noe av det vanskeligste man kan prøve seg på. Og gikk på trynet så det sang. I mine øyne/ører var det definitivt den verste i operadelen, ikke fordi de andre var bedre, men fordi de andre i hvert fall visste at de ikke hadde noe å fare med, og la lista deretter. Det var ingen høydare å høre på de andre, men det var direkte grusomt å høre på Adrian.
    Enig med deg her. Er med på ei lukket gruppe på Fb der det er med mange operasangere, og stakkars Adrian fikk hard medfart der, selv av folk som kjenner henne.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.003
    Hadde man bare sluppet unna barnehageonkelen som er programleder og flosklene fra dommerne.............

    #putetv
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hadde man bare sluppet unna barnehageonkelen som er programleder og flosklene fra dommerne.............

    #putetv
    Enig med at programleder er helt på trynet dårlig men bandet er helt fantastisk :)

    mvh
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hun har tross alt såpass stemmekontroll at med et lettere operanummer, hadde hun greit kunnet "bløffe" seg til en real takløfter her, men i stedet fikk vi altså se en Adrian som sto med ryggen klint opp mot veggen.
    Er ikke så sikker på det. Hun sang jo ikke reint på Running to the sea heller, en låt som burde vært grei skuring.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Sitter tvangsplassert i stolen.
    Slenger sarkastiske kommentarer i ny og ne. Familien forøvrig bare ignorerer.
    Hilsen festbremsen 😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn