Stjernekamp

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.845
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er nok sant, men fallhøyden var stor, og de tidligere programmene jorde nok sitt. Dessuten hadde man vel visse forventninger Hadde hun valgt en «lett» arie kunne hun sikkert glitret og imponert, men hun gjorde ingen av delene.

Valentino

Æresmedlem
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
3.823
Sted
Ottestad
Akkurat. Nettopp derfor bør man ikke velge Verdens Vanskeligste Koloraturarie.

Ida Marias Ace of Spades var toppers på lørdag, mens frk. Børuds kjipe gjenoppliving av bestefars svulstglætte meloditomme Jesusballade var å korse seg over. Kanskje hun får lov til å danse på scenen neste lørdag, så hun ser ut som hun lever.

Disclaimer: Jeg ville heller sett Fakta på lørdag, men familien vinner.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.319
Torget vurderinger
2
Akkurat. Nettopp derfor bør man ikke velge Verdens Vanskeligste Koloraturarie.

Ida Marias Ace of Spades var toppers på lørdag, mens frk. Børuds kjipe gjenoppliving av bestefars svulstglætte meloditomme Jesusballade var å korse seg over. Kanskje hun får lov til å danse på scenen neste lørdag, så hun ser ut som hun lever.

Disclaimer: Jeg ville heller sett Fakta på lørdag, men familien vinner.
Fakta på Lørdag ligger på nett-TV, sammen med en masse flotte dokumentarer og annen moro.

Mvh
Håkon Rognlien

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.845
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er jammen meg en frelse å ikke ha TV. :)
Dette er vel det eneste som kan kalles brukbar lørdagsunderholdning for tiden, så... Bare nivået på "stjernene" ikke faller mer, så...

De virkelig gode som har suksess allerede trenger jo ikke bli med. :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det er ingen hemmelighet at programmet er et comeback-verktøy for avdankede artister, og deltagelse gir raskt klingende mynt i kassen, særlig for de som holder lenge. Det er bare å kjøre i gang med turné og julekonserter etterpå. Om det har hjulpet noen av de mindre kjente artistene til å bli store vet jeg ikke.

Mange, slik som Nicoline i fjor, er utrolig dyktige på masse, men mangler et eget uttrykk. Det er jo ikke slik at en stor artist trenger å beherske alle sjangre, de beste gjør som regel bare en sjanger veldig bra.

Har forresten fått litt sansen for Ida Maria. Fulgte aldri den korte karrieren hennes som forfyllet rockedame, men hun bra låtvalg og en kul holdning til tingene i Stjernekamp. Men Adam er vel sikkert den som vinner til slutt.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.845
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Adam er nok den "beste".

Ida Marie har gjort en av låtene sine med Iggy Pop! Ferdig snakka! :)

Didrik må ta seg sammen og satse på Opera/musical og bli stor der, og drite i Eurovision og crooner-ambisjonene.

Sånn. Det var det. ;)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.845
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
På NRK Klassisk sist lørdag spilte de den 30 år gamle versjonen med Benedicte Adrian - den er faktisk ikke så hoppende gal , men sisteutgave... OMG....
Jaggu. Hun har jo selv hatt rollen som Nattens Dronning ved Den Norske Opera, OG sunget arien på Dollie Deluxe's "Rock Vs. Opera".

Det gjør jo ikke saken noe bedre. ;)

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
3.124
Torget vurderinger
2
Slipper heldigvis unna hele stjernekampen.
Fruen har fulgt med opp igjennom årene,
men tidlig i årets serie ble hun opphisset og forbannet,noe hun svært skjeden blir,
pga hun der Dolly de lux kvinnemenneske som ble stemt videre på bekostning an en annen.
Tror det må ha vert program to hvor hun for andre gang ? lå på et nivå som var direkte flaut.
Etter den seansen boikottet fruen hele programmet.

Har for min del aldri likt programmet,og husker kun en artist som utpekte seg spesielt

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.319
Torget vurderinger
2
Slapp nå av, dette er da bare uskyldig moro. Jeg liker å se folk som lever av stemmen, bli presset ut av komfortsonen, og se hvordan de takler teknikk- og uttrykksskifter. Jeg har som blueselsker fulgt Adam i noen år, han har alltid stått for meg som en strålende og svært tonesikker vokalist, og med unntak av opera (der var han håpløs!), har han gjort det fra meget bra til overraskende bra. Spesielt ble jeg satt ut over hans Dio-tolkning, lurte på hvor i alle dager det der plutselig kom fra. Nå har jeg hatt gleden av å se nå avdøde Jan Werner (RIP) gjøre den låta live, og det satte spor! Akkurat det kunne ikke Adam Douglas kopiere, men allikevel... Han ligger så langt godt an, vil jeg si.

Mvh
Håkon Rognlien

Oppoverbakke

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2017
Antall liker
36
Noen av artistene er rett og slett knallflinke og jeg tror ikke de som ikke driver med slikt helt skjønner hvor mye jobb det ligger bak dette og hvor flink man egentlig må være for å takle så mange genrer og det presset de utsettes for.

Samtidig må jeg berømme bandet. Det er helt utrolig dyktige og får alt til å låte bra. Det er det ikke alle musikere som hadde klart.

Min favoritt er nok også Adam Douglas (jeg skriver nesten feil hver gang, det er så likt Douglas Adams (RIP)).

Sist redigert:

otare

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
3.560
Sted
Trondheim
Jeg synes stjernekamp er underholdende, så jeg ser gjerne på det. Noen av artistene har utvilsomt ingen ting der å gjøre, men de blir man jo kvitt ganske raskt. Utrolig at Adrian fikk være med så lenge. Her er helt uenig med Rognlien angående opera-delen. Ja, det var mange som var svake der, men de visste det og gjorde det beste ut av situasjonen. Adrian derimot eide ikke selvinnsikt og slo til med noe av det vanskeligste man kan prøve seg på. Og gikk på trynet så det sang. I mine øyne/ører var det definitivt den verste i operadelen, ikke fordi de andre var bedre, men fordi de andre i hvert fall visste at de ikke hadde noe å fare med, og la lista deretter. Det var ingen høydare å høre på de andre, men det var direkte grusomt å høre på Adrian.

Doremi

Medlem
Ble medlem
10.03.2011
Antall liker
10
Helt enig, jeg synes dette er god underholdning. Og for et band, spiller det meste de gutta der.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
7.319
Torget vurderinger
2
Jeg synes stjernekamp er underholdende, så jeg ser gjerne på det. Noen av artistene har utvilsomt ingen ting der å gjøre, men de blir man jo kvitt ganske raskt. Utrolig at Adrian fikk være med så lenge. Her er helt uenig med Rognlien angående opera-delen. Ja, det var mange som var svake der, men de visste det og gjorde det beste ut av situasjonen. Adrian derimot eide ikke selvinnsikt og slo til med noe av det vanskeligste man kan prøve seg på. Og gikk på trynet så det sang. I mine øyne/ører var det definitivt den verste i operadelen, ikke fordi de andre var bedre, men fordi de andre i hvert fall visste at de ikke hadde noe å fare med, og la lista deretter. Det var ingen høydare å høre på de andre, men det var direkte grusomt å høre på Adrian.
Måtte høre gjennom Benedicte Adrians omdiskuterte operaseanse om igjen, og jeg er noe mer enig nå som jeg har sett det en gang til, at det var uheldig å velge et så komplisert nummer. Det var hennes glansnummer i yngre dager, og ettersom hun åpenbart ikke har holdt stemmen ved like slik en operasanger er tvunget til, bommet hun dessverre nokså tydelig med sitt låtvalg.

Hun har tross alt såpass stemmekontroll at med et lettere operanummer, hadde hun greit kunnet "bløffe" seg til en real takløfter her, men i stedet fikk vi altså se en Adrian som sto med ryggen klint opp mot veggen. Uansett viste hun at hun har klassisk skolering, og kan teknikker majoriteten av de andre ikke var i nærheten av. På det grunnlaget blir det feil å bedømme henne så kritisk. I en del idretter har man poeng relatert til vanskelighetsgrad, her hadde jo Adrian valgt vanskelighetsgrad 10, og det var ikke smart.

Mvh
Håkon Rognlien

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
967
Enig med deg her. Er med på ei lukket gruppe på Fb der det er med mange operasangere, og stakkars Adrian fikk hard medfart der, selv av folk som kjenner henne.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
537
Hadde man bare sluppet unna barnehageonkelen som er programleder og flosklene fra dommerne.............

#putetv

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
14.680
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
24
Hadde man bare sluppet unna barnehageonkelen som er programleder og flosklene fra dommerne.............

#putetv
Enig med at programleder er helt på trynet dårlig men bandet er helt fantastisk :)

mvh

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hun har tross alt såpass stemmekontroll at med et lettere operanummer, hadde hun greit kunnet "bløffe" seg til en real takløfter her, men i stedet fikk vi altså se en Adrian som sto med ryggen klint opp mot veggen.
Er ikke så sikker på det. Hun sang jo ikke reint på Running to the sea heller, en låt som burde vært grei skuring.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
3.663
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Sitter tvangsplassert i stolen.
Slenger sarkastiske kommentarer i ny og ne. Familien forøvrig bare ignorerer.
Hilsen festbremsen 😎

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
967
Jeg prøvde, for å ha noe å samle familien rundt på lørdagskvelden. Men jeg klarte det ikke...

Robot

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2018
Antall liker
1.554
Sted
Høgda
Har ikke hørt om disse folka som er med utenom Alex R. Innrømmer glatt at jeg svingte over til Bowie på 2`eren etter å ha hørt litt, det var jævla dårlig det lille jeg hørte.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
392
Torget vurderinger
23
Bandet holder høy klasse, synd at det er så fokus på artister alltid.
Hilsen middelaldrende gretten bassist...

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
967
Bandet er bra, men jeg sliter litt med konseptet "coverband" og "kjendiskaraoke", så jeg innser at jeg ikke er i målgruppen. Men jeg fant Bowie på NRK2, så jeg skal ikke klage. 😄

• Liker
Reaksjoner: J.O

Aurora

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
4.909
Sted
Ytterst i havgapet...
Bowie så jeg i går kveld/natt..... flere av deltakerne er forsåvidt gode sangere, men det er selvsagt sjangeravhengig også... Flere av de som har vært med tidligere har vært eller har blitt etablerte og gode artister, men vi har for lite eksponering av disse.... også er kanskje ikke vi målgruppen for deres daglige virke....

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
5.108
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
15
Følger med, dette er tiden da interiørarkitekten (eller var det husvaranen) også har glede av anlegget. Ser på skal Vi danse først og så Stjernekamp etterpå. Lørdagskveldene utover høsten består av TV, anlegget på 40-50% volum og whisky, øl og god mat. :)

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
916
Torget vurderinger
2
Alltid spennande å høyre folk som stikk av frå komfortsona når det skal syngjast. Av og til er det veldig moro. Også i kveld har det vore greitt.
Ja her i huset følger me spent med , og som sogning må eg sei at Årdølen Odd Einar imponerer stort 😀👍

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
5.139
Rart at ikke den dårligste artister stikker først. Med dårligst mener jeg Alex Rosen. Mannen hverken er eller har vært en god vokalist, snarere tvert imot.

Robot

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2018
Antall liker
1.554
Sted
Høgda
Men han er då morosam innimellom....
Hugs at det ikkje handlar om musikalsk dugleik her, like lite som Melodi Grand Prix gjer det. Folk stemmer av ulike årsakar, og musikalsk prestasjon er berre ein av dei.
Man skal vel stemme på den som kommer fra området jeg selv bor i ?

Oppbrukt konsept, vi er havnet på ukjente utøvere langt uti alfabetet uten spesielle kvaliteter.

Topp Bunn