Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Det Alexandra må vokte seg for i finalen er risikoen for at hun kan falle i syngedamegryta. Særlig hvis det er Bjørn som blir motkandidaten.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Et annet utfall hadde egentlig vært en gedigen nedtur.
    Og flott og verdig sorti av Carina.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Bjørn burde vært sendt hjem noen episoder siden. Jeg kjøper ikke den tilgjorte mørke stemmen.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Hvis det er kveldens resultater du sikter til, får du ingen veddemål mot meg.
    Men i finalen er alt nullstilt. Og på en god dag gruser Bjørn Alexandra i form av å levere interessant musikk. Så hva som skjer i finalen kan jeg gjerne være med på å vedde om, hvis det blir Alexandra mot Bjørn.
    Og nå får vi akkurat den finalen. Bjørn har gitt meg de mest interessante opplevelsene, så jeg tenker ca som deg. Skal vi vedde en flaske til ca 500 kr? Levering på det hjemlige pol?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Jeg er ofte enig med folkestemningen i slike konkurranser. Folk flest har peil🤘
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Så ble det altså Alexandra og Bjørn i finalen! Liker forøvrig best det jeg har hørt fra Alexandra! Hun er IMO den beste av de to!😀 Mvh ToreP
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Og nå får vi akkurat den finalen. Bjørn har gitt meg de mest interessante opplevelsene, så jeg tenker ca som deg. Skal vi vedde en flaske til ca 500 kr? Levering på det hjemlige pol?
    Det er greit :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Det blir en spennende finale, en ærlig musiker mot en tilgjort syngedame. Bjørn har gitt alle sine innslag en personlig vri, mens Alexandra har fulgt originalen mer eller mindre slavisk.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det blir en spennende finale, en ærlig musiker mot en tilgjort syngedame. Bjørn har gitt alle sine innslag en personlig vri, mens Alexandra har fulgt originalen mer eller mindre slavisk.
    Tilgjort synes jeg ikke stemmer og hun er dyktig, hun vinner garantert :)

    mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    OK, da skal det avgjøres.
    Jeg liker Bjørn best, uten tvil, men mannen har i grunn ikke egenskapene som skal til for en allround vokalist, sånn jeg ser det.

    Alexandra er veldig, veldig god. I min verden nokså kjedelig, men en god kandidat til å vinne dette sirkuset. Hun er god på veldig mange av de egenskapene man behøver for å kunne synge det meste. Min klare favoritt i dag.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    OK, da skal det avgjøres.
    Jeg liker Bjørn best, uten tvil, men mannen har i grunn ikke egenskapene som skal til for en allround vokalist, sånn jeg ser det.

    Alexandra er veldig, veldig god. I min verden nokså kjedelig, men en god kandidat til å vinne dette sirkuset. Hun er god på veldig mange av de egenskapene man behøver for å kunne synge det meste. Min klare favoritt i dag.
    Det samsvarer ganske godt med mine tanker om de to. Bjørn greier å lage interessant musikk av det meste, mens Alexandra fremstår litt som en vanvittig dyktig og profesjonell syngedame.

    Men jeg tror det er store muligheter for at Alexandra vinner, selv om jeg håper at det blir Bjørn. Og da blir jeg en god flaske fattigere - var det ikke sånn, @Bx? ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Det samsvarer ganske godt med mine tanker om de to. Bjørn greier å lage interessant musikk av det meste, mens Alexandra fremstår litt som en vanvittig dyktig og profesjonell syngedame.

    Men jeg tror det er store muligheter for at Alexandra vinner, selv om jeg håper at det blir Bjørn. Og da blir jeg en god flaske fattigere - var det ikke sånn, @Bx? ;)
    Det er litt avhengig av hva man mener en Stjernekamp-vinner skal være, tenker jeg.

    Bjørn har konsekvent valgt musikk han kan klemme inn i sin verden, mens Alexandra tilpasser seg genren som forespørres. Bjørn endrer ikke fasong, han holder seg i sin verden med sine klare grenser. Genialt i seg selv, det å kunne presse opera og rap inn i samme form, men jeg mener i grunn det ikke er poenget med denne konkurransen.
    Jeg mener derfor Alexandra er den eneste realistiske vinnerkandidaten.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Stemmekunst, joda.
    Men hva f...? Kun humor, eller er det musikalsk unikt...? Litt vanskelig å være sikker.

    tøft på en sjuk måte, men jeg vet ikke om jeg skal gi det 1 eller 6 på terningen.
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Og der var de i gang! Godt åpningsnummer av begge!

    Bjørns åpningsjodling ble dempet litt av at TV-produksjonen ikke hang med på starten av hvert vers, så vi fikk ikke SE ham i de crazy øyeblikkene.
    Men for et nummer da!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Jeg heier på Bjørn, men er redd Alexandra vinner. En musiker mot en syngedame.

    Jodlingen var hysterisk morsom, mannen gjør akkurat som han selv ønsker.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Ekte og ærlig fra Alexandra, men jeg savner litt mer kropp; tenk Tina Turner her, det blir litt for mye "ungpike med engasjement," om du skjønner hva jeg mener.

    Rent og pent. Ikke min stil, men flott levert.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flink å synge er hun, men gud så kjedelig...
    1-0 til Bjørn så langt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Alexandra er flink og alt det der, men det går 13 av henne på dusinet. Mange flinke syngedamer der ute. (Heldigvis ingen "joik")
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hun er kanskje litt kjedelig ja… Men flott stemme og sjarmerende. Rart i grunn: Kjedelig og sjarmerende! Låta var mer spennende enn det jeg ellers forbinder med det vanligste av mainstreampopen nå!
    1 - 1 kanskje hittil.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Eeehhh.... "I wanna dance with somebody"....?????????????????

    Hæ? jeg mener HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, liksom...? :D
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra!

    Og antiklimakset fra originalen er selvfølgelig en bonus
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn