Stereophile

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg ser at neste nummer av Stereophile (juni) skal være spesielt rettet mot høyttalere. Det må jeg bare ha.

Jeg bodde tidligere i Sandnes, og der solgte de bladet "på ethvert hjørne". Bor nå i Oslo, og her finner jeg det ikke noen steder. Kan noen fortelle meg hvor de selger bladet i Oslo sentrum? (vet at bladet også kan fås for en rimelig penge pr. internett, men ønsker en "håndfast" utgave)

På forhånd takk! :)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.927
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Større Narvesen utsalg bruker å ha Stereophile. Har du prøvd Narvesen i Stortingsgata ved Nationalteateret ?
Alternativt kan du abbonere på bladet.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Har prøvd Narvesen v/ nasjonalteateret, i VG-bygget, Gunerius, på Oslo S etc; ingen kjører Stereophile :(
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.927
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Har prøvd Narvesen v/ nasjonalteateret, i VG-bygget, Gunerius, på Oslo S etc; ingen kjører Stereophile  :(
Mystisk, begge Narvesen utsalgene i Ski fører bladet, det må da være flere Hi-Fi freaks i Oslo ?
 
I

ijustpop

Gjest
Har kjøpt Stereophile på Narvesen ved siden av Continental mange ganger. Rart at de ikke har det nå lenger. Er også ganske sikker på at jeg har kjøpt Stereophile på Narvesen på Oslo S.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg får gå å mase en gang til på Narvesen Oslo S. De må jo skaffe seg det :eek:
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Et helt års abonnement koster ikke stort mer enn et enkelt nummer i løssalg i Norge!

Mvh Vidar P
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Skal skaffe meg abonnement, må bare få permanent adresse først... (Er på flyttefot som vanlig) ::)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mener å ha sett det på Oslo S, og mange steder her i Bergen.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Da får jeg ta meg en tur til Alnabru dersom alt annet feiler 8) (Litt tungvint uten bil men må man så må man...)
 
I

ijustpop

Gjest
De selger Stereophile overalt i Oslo, mulig du bare var uheldig og tittet mellom nummer. Kjøper Stereophile titt og ofte, men har ingen spesiell Narvesen jeg pleier å plukke det opp hos. De har det i de fleste så det er aldri noe problem. Mulig jeg bare har hatt flaks da...
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som har erfaring med abonement av papirutgaven? Ser 12 nummer koster ca 180kr, bestilt via nett...

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjempefornøyd. Billig og bra, og kommer lenge før Narvesen har det. ;-)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Har hatt abo på papir til rundt 190,-/året i flere år nå. Kommer i tide hver gang helt fra USA og hit...noe Fidelity fra Oslo til Trondheim ikke klarer hver gang...

Synes vel faktisk at SP er hakket bedre enn TAS som jeg også abonnerer på.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Stereophile selges hos Narvesen i 2.etg på Oslo S.
 
K

kbwh

Gjest
Stereophile - TAS 1-0.
Begge bedriver subjektivitet. Stereophile måler i tillegg. Man står altså i "fare" for å lære noe av å lese Stereophile.

Når det er sagt/skrevet: TAS likte høyttalerene mine godt har jeg sett. Pluss i boka da så klart.

Edit: Ved nærmere ettertanke får da Stereophile 2 poeng og TAS 1.
Gjettekonkurranse: Hvor mange poeng vil kbwh gi fidelity?
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har dere som abonnerer mottatt Juni 2006 nummeret??

Jeg abonnerer selv på Stereophile og det er lenge siden jeg mottaok mai 2006, men hittil har jeg ikke sett juni utgaven i postkassen.....
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Koster ikke Stereophile nærmere 100,- i løssalg (90,- eller noe sånt)? Da må da abbonement til 190,- pr år være rene røverkjøpet :D

-LE
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Koster ikke Stereophile nærmere 100,- i løssalg (90,- eller noe sånt)? Da må da abbonement til 190,- pr år være rene røverkjøpet :D

-LE
Et røverkjøp, som i tillegg kommer en måned før den står i hylla hos Narvesen!! Synes selv at Absolute Sound er et hakk bedre innholds- og layout messig, men Stereophile har gode tester (med gode målinger), og har alltid gode henvisninger til utstyr som er brukt sammen med testobjekt og hvilken musikk (sang og katalognr) som er brukt under testen
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Men Juni nummeret er ikke kommet til meg enda. Det er sluppet i Unaiten.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Ikke til meg heller. Det pleier dog å komme tidlig, gjerne midt i måneden før.

Typisk nå som jeg er ajour med tidligere utgivelser og venter i spenning på høyttalernummeret med test av JM Lab 1007be.

Sendte forøvrig fornyelse av abonementet forrige uke. $27,95 for et år og $53,95 for 2 år. I forhold til Narvesen er det et røverkjøp uansett hva man velger;-)
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Veldig rimelig å abbonnere på Stereophile. Dersom du ikke vil ha papir kan du abbonnere på den elektroniske versjonen. Jeg sa imidlertid opp abbonnementet da jeg aldri gadd å lese dem etterhvert, mistet interessen rett og slett. Fant faktisk langt mer spennende lesestoff her på hifisentralen (dette var glansdagene med Duelund i live og tilstede...)
 
O

om.s

Gjest
Har dere som abonnerer mottatt Juni 2006 nummeret??

Jeg abonnerer selv på Stereophile og det er lenge siden jeg mottaok mai 2006, men hittil har jeg ikke sett juni utgaven i postkassen.....
Det er noen dager siden dette ble postet, men det samme har "rammet" mitt abnm, sendte mail og etterlysning igår...

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hey hey, det kan man si, fikk denne mailen fra Stereophile idag på ovennevnte henvendelse, her har noen og enhver noe å lære hva service og kundebehandling gjelder.

"Please do not respond to this message.

We have received your recent inquiry and will process your request promptly.

We are pleased to be of service to you.

Sincerely,
Subscriber Services Department
Stereophile"

mvh
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Tror ikke du skal forvente deg for mye..... Har sendt ca 10 mailer med Stereophile etter at de har rotet bort (?) bestillingen min (hvordan går det an med direkte betaling med VISA) og når jeg tok kontakt fikk jeg samme melding som deg. Jeg måtte sende inn utskrift fra VISA-trekk og etter masse fram og tilbake og etter at jeg fikk gravd fram bestillingsbekreftelsen fra en gammel backup kom de endelig fram til at jeg hadde bestillt et abbonement (dette tok ca 3 uker). Nå 7 mnd etter at jeg betalte har jeg ennå ikke sett snurten av et blad, og hver eneste henvendelse til Stereophile blir automatisk besvart av en sånn mail :)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Når dere nevner det, ja så mangler pinadø mitt juni nr. også! Første gang dette skjer på de fire årene jeg har vært abonnent på bladet ??? Har noen kuppa hele pakka med blader som skulle distribueres her i Norge :eek: Hmm kan det være et komplott? En plantet Narvesen ansatt som synes at de selger for få Stereophile blader..Er det noen som i det hele tatt har fått det i posten?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Har ikke fått juni nummeret jeg heller. Dette begynner å lukte av konspirasjon, ja....
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg fikk den elektroniske utgaven av juninummeret for cirka fjorten dager siden. Lenge leve det papirløsesamfunnet.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Godt å høre at flere venter...jeg nærmet meg klagemodus..vi får vente litt til.

O.
Men Juni nummeret er ikke kommet til meg enda. Det er sluppet i Unaiten.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg mangler også juni-nummeret, men hvem savner Stereophile når det foreligger nytt HiFi+:)
 
O

om.s

Gjest
Jeg mangler også juni-nummeret, men hvem savner Stereophile når det foreligger nytt HiFi+:)
Det er iallefall i hus, de har ikke sviktet gjennom de årene jeg har abonnert :)

mvh
 
O

om.s

Gjest
Tror ikke du skal forvente deg for mye..... Har sendt ca 10 mailer med Stereophile etter at de har rotet bort (?) bestillingen min (hvordan går det an med direkte betaling med VISA) og når jeg tok kontakt fikk jeg samme melding som deg. Jeg måtte sende inn utskrift fra VISA-trekk og etter masse fram og tilbake og etter at jeg fikk gravd fram bestillingsbekreftelsen fra en gammel backup kom de endelig fram til at jeg hadde bestillt et abbonement (dette tok ca 3 uker). Nå 7 mnd etter at jeg betalte har jeg ennå ikke sett snurten av et blad, og hver eneste henvendelse til Stereophile blir automatisk besvart av en sånn mail :)
Mmmm, får håpe du tar feil her, synd og irriterende opplevelse du har der, men kanskje det er ett visst håp, det kan jo synes som om dette har rammet endel abonnenter i Scandinavia (mitt blad skal til Sverige)......
Har sjekket mitt abonnent på webén deres og der er det riktig registrert og med korrekte opplysninger....

mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt etpar episoder med Stereophile opp igjennom årene, hvor f.eks betaling ikke har blitt automatisk registrert osv... men en vennlig og høflig tone i mails form fra min side har alltid resultert i den ytterste evne og ønske fra deres side om å tilfredsstille.

(Kanskje unødvendig) råd fra sidelinjen; vær sikker på å tiltale engelskspråklige med høflighet og noen "fraser", så blir de langt mer tilsnakkende enn ellers.
Legg merke til den høflige tonen i UK/US korrespondanse; det er slik de vil ha det, og det synes jeg er deres fulle rett.

Mvh Vidar P
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Ingen dum ide... men korrespondansen var ingen problemer, det var heller det at de ikke skjønte noe som helst da jeg lurte på hvor bladene mine var :) Men det som var værst var at når jeg fikk beskjed om at når de hadde funnet ut av det hele så må jeg vente 8-10 uker før det kommer :) Går vel bra når jeg først får det...
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg har stadig heller ikke mottatt juni nummeret :(

Jeg vil likevel nevne at jeg opplevde kjempeservice da jeg for snart halvannet år siden etterlyste et ikke mottatt februar 2005 nummer av bladet. Stereophile ettersendte umiddelbart dette helt kostnadsfritt, etter først å ha forespurt om jeg ønsket dette kontra å motta ett nummer utover det som skulle komme ifølge det opprinnelige abonnementet som var tegnet!!
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
880
Antall liker
917
Torget vurderinger
4
Ei noe juninummer å se i potskassa her i nord...
Tegnet et treårs-abb for et års tid siden for skarve 350,- mener jeg det var? To ket par måneder før første blad dukket opp, men etter det har de vært å finne relativt tidlig i måneden. Feb.nummer i jan, marsnummer i feb, etc
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Jøss, dette var jo helt sjef! Hadde ingen anelse om at abo var så billig, $27,97 for ett år er jo knallbra, tegnet abo med en gang! Dette blir bra..:D
 
Topp Bunn