Stereophile

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Juli-utgaven er kommet hit også; denne gang med riktig adresse...
BT; jeg kan ikke se noen grunn til å holde seg til løssalg, bladet har i alle de år jeg har hatt det vært levert presist og bra til nesten ingen penger.

Mvh Vidar P
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Selv jeg som stadig venter på miss juni fikk juli i dag ;-)

Ser ut til at de er back on track....i postkassa før Narvesen og før oppdateringen på nettet.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Der var et abo på stereophile bestilt :p
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Selv jeg som stadig venter på miss juni fikk juli i dag ;-)

Ser ut til at de er back on track....i postkassa før Narvesen og før oppdateringen på nettet.
Samme her, håper juni også tilgodeser meg med en visitt ;)
 

mags

Medlem
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
47
Antall liker
0
Jeg fikk også juli i går, men mangler juni samt februar og mars. Amerikanere og nettløsning for betaling på abonnement er ikke alltid en høydare - den sjekkøkonomien deres er helt lættis.
Det tok over to måneder før de registrerte innbetalingen av forlengelse, og de pumpet ut 5-6 brev med varsel om utløp av abonnement. "Ja takk, jeg vet det."
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Juli-utgaven er kommet hit også; denne gang med riktig adresse...
BT; jeg kan ikke se noen grunn til å holde seg til løssalg, bladet har i alle de år jeg har hatt det vært levert presist og bra til nesten ingen penger.

Mvh Vidar P
Fikk i går også juli 2006 i postkassen hjemme, og denne gang med mottakerland Norge (kontra Australia for juni nummeret slik som de fleste andre norske abonnenter tror jeg). Har samme erfaring som Vidar med presise leveringer gjennom mer enn 2 år som abonnent!
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Fikk Juli utgaven jeg også!!! Bestilte i Mars, så dette var jo kjapt levert....... I forhold til hva andre har opplevd i alle fall......
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Jipiii! Endelig fått første utgaven av Stereophile etter 8 måneder med venting på første nummer!!!!!! :) Det kaller jeg gutta som har fart på sakene!

Vel hadde håpet på å få noe annet enn et blad fullt av Quad elektrostater, men men ;)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Er tiden inne for å purre når jeg har fått julinummeret, men ikke juniutgaven?
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Er tiden inne for å purre når jeg har fått julinummeret, men ikke juniutgaven?
Jepp. Nettopp det samme skjedde meg med April utgaven og nå med Juni utgaven igjen. grgrbrrrrrrrrrr!

Vedder på at de har fått bitt på et "kjempebra" tilbud fra en en ny distributør :( :(
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå har jeg purret og fått svar. De sender meg en ny utgave, smidig og greit.

Etter å ha lest oppfordringene om 'høflig engelsk' tenker jeg at det hadde vært fint om dere var like høflige med Fidelity. De opplever ikke ofte at kunden legger noe i mellom når Posten og Narvesen er litt ute av synk.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Fikk det manglende bladet etter bare en drøy uke. Bra!
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Har hverken fått juni eller juliutgaven, snart på tide med ny purring! :mad:
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Juni er kommet, men Juli uteblir enda.
Å? På kalenderen står det at vi er 11 dager uti juli allerede......
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Juninr. får jeg nok aldri, julinr. fikk jeg sist lørdag (!!) & augustnr. fikk jeg i dag(6 dager etter juliutgaven.).

Vært mye rot, men håper de er på sporet igjen nå.
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Bestilte abonnement på forsommeren. Fekk første nr.(sept.) i dag. Hadde rekna med lengre venting etter det som har vore sagt i denne tråden tidlegare.

Sigurd
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Interessant castle. Har også ganske mange utgaver i pdf. Veldig smart å sikkerthetskopiere disse ;-)
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
;)
Egentlig ikke stor fan av å lese digitalt, men amerikanske og engelske blader er jo så stappfulle av reklame at det kan være greit å slippe å bla... slitsomt ja...

På do går det riktignok ikke med digital, ikke ennå ihvertfall ;-)

Men siden dollaren er så svak for tiden koster et digitalt års abonnement bare kr 125,- inkl sales tax. Kanskje det er en grei investering hvis leveransen av blad per post er så ustabil... for å slippe å få magesår mener jeg.

Har bare lest enkelt nummer av Stereophile tidligere. Så nå får jeg lest et par blad for å se om det fenger, da blir det kanskje papirabonnement på meg også...
Kr 125,- er vel omtrent det man må betale for ett nummer i løssalg på Narvesen ;D

Mvh C :)
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Jeg abonnerer på papirutgaven. Det tok riktignok en stund før det første bladet kom (noe som også ble poengtert på bestillingen), men de tre siste utgavene jeg har fått har kommet presis og i utsøkt tilstand. Personlig synes nå ikke jeg at bladet har så mange sider med ikke-redaksjonelt stoff. Det er iallefall meget overkvalifisert til utelukkende do-bruk.. :)

September utgaven kom i postkassa mi idag forøvrig (de to siste gangene har Stereophile og The Absolute Sound kommet på samme dag av en eller annen grunn).
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Ja, septemberutgaven dumpet ned i kassa i dag.
Men du og du så mye reklame, finner nesten ikke omtaler og artikkler i all reklamen ???

Tror nesten att det vil bli det første og siste året jeg abbonerer på dette.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Ja, septemberutgaven dumpet ned i kassa i dag.
Men du og du så mye reklame, finner nesten ikke omtaler og artikkler i all reklamen ???

Tror nesten att det vil bli det første og siste året jeg abbonerer på dette.
Betyr det at ... snufs ... at det var bedre før? :-/
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Betyr det at ... snufs ... at det var bedre før?  :-/
Det vet jeg ikke, har tidligere bare sporadisk kjøpt bladet i løssalg.

Heldigvis kom High Fidelity i går ;D
 
F

FMG

Gjest
Betyr det at ... snufs ... at det var bedre før?  :-/
Hvis man går ca 10 år tilbake så var vel Stereophile omtrent dobbelt så tykt. Men forholdet mellom reklame og artikler har hele tiden ligget på ca 50 - 50.

Grunnen til at Stereophile har blitt tynnere skyldes nok at The Absolute Sound har vokset seg store og tatt over en del av annonseinntektene. Enkelte skribenter har også hoppet over....
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg fikk også septembernummeret nylig. Ja, det er en del reklame, men det kan jeg leve med. Synes uansett det er artig lesning, og til prisen klager jeg ikke over reklamen, som sagt.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg fikk også septembernummeret nylig.  Ja, det er en del reklame, men det kan jeg leve med.  Synes uansett det er artig lesning, og til prisen klager jeg ikke over reklamen, som sagt.
Enig, det er jo svært bllig å abbonere på.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Jeg abonnerer på både TAS og S men jeg liker faktisk S best (og S er vel omtrent 1/3 av prisen på TAS). I redaksjonelt innhold synes jeg de er omtrent like omfangsrike, men TAS blir et snev for tabloid på endel ting. Nå er jeg kanskje litt spesielt anlagt siden jeg faktisk liker John Atkinsons iherdige forsøk på å opprettholde og utvikle bruken av målinger i forbindelse med vurdering av stereoutstyr.. :)
 
O

om.s

Gjest
Ja, septemberutgaven dumpet ned i kassa i dag.
Men du og du så mye reklame, finner nesten ikke omtaler og artikkler i all reklamen ???

Tror nesten att det vil bli det første og siste året jeg abbonerer på dette.
J.fr med prisen du betaler for bladet (abnm) så er det hele ikke så ille alikevel, mindre reklame og mer svada snakk er vel heller ikke ett bedre alternativ!?

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
High fidelity leverte sin dårligste årgang noensinne i 2005, etter mitt syn. Det har tatt seg betydelig opp i år, men det er fortsatt langt igjen til det jeg husker fra 'gamle dager'.
 
F

FMG

Gjest
Sist jeg kjøpte High Fidelity måtte være for en fem års tid siden, gjorde det kun på grunn av en test av BAT VK-31SE forforsterker. Det var som jeg tenkte: en dårlig test der det var lite eller ingenting å få ut av det som stod der....

Nei, det finnes bare fire brukbare hifi-tidsskrifter: Fidelity, The Absolute Sound, Stereophile, Hifi News (i prioritert rekkefølge).
Fidelity skal faktisk ha ros for å ha blitt et meget lesbart magasin!  8) De tre andre bladene varierer kvaliteten svært mye etter hvem det er som skriver. Hifi News f.eks kjøper jeg kun hvis Martin Colloms tester noe interessant....
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
High Fidelity hadde artikkel om Van den Hul denne gongen, og det var eit stort pluss.
Bladet sin kvalitet har gått litt opp og ned gjennom åra, men den stabile platemeldaren MWA glitrar med sin enorme kunnskap og sin gode penn rundt det som finnest av nye, klassiske innspelingar. Dette må vere ein av Skandinavias desidert største autoritetar på klassisk. (Han var då også på Danmarks lag i Kontrapunkt då Sten Bromann & co gjorde oss alle interesserte i musikk som ikkje var pop/rock)
DkHiFi er verd pengane åleine av denne grunn, tykkjer no eg!
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Sist jeg kjøpte High Fidelity måtte være for en fem års tid siden, gjorde det kun på grunn av en test av BAT VK-31SE forforsterker. Det var som jeg tenkte: en dårlig test der det var lite eller ingenting å få ut av det som stod der....

Nei, det finnes bare fire brukbare hifi-tidsskrifter: Fidelity, The Absolute Sound, Stereophile, Hifi News (i prioritert rekkefølge).
Er det bare jeg som synes det er  mye mere konkrete omtaler i High Fidelity enn i f.eks. Fidelity?

HF har blant annet målinger med kommentarer osv.

Mens i Fidelity er det så mye tåkeprat at du etter å ha lest omtalen sitter der like klok, om ikke enda mer forvirret enn du var før.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Ja nå har det skjedd igjen etter å ha misset April May og August har jammen Stereophile klart å ikke levere Desember utgaven også.
Burde hatt Januar utgaven pr nå.

Er det noen andre abonnenter som har motatt Decembre eller January?

forbannet
Sleiven
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har mottatt desember nummeret for noen uker siden, og kan vel derfor vente januar 2007 om ikke alt for lenge. Litt underlig at du har vært så uheldig Sleiven, da jeg etter mer enn 3 år som abonnent av Stereophile kun har opplevd at bladet kom vesentlig forsinket 1 eneste gang (den måneden de fleste av de norske abonnentene av en eller annen grunn ble satt opp med Australia som mottakerland!)
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Nokon som har sett noko til januar-nr?

Sigurd
 
Topp Bunn