Møbler og underlag Stereobenk helvete

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    IKEA kjøkkenskap og benkeplate fungerer helt fint, med Capita føtter - fåes i 37 og 60 cm dybde...
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.140
    Antall liker
    4.292
    Torget vurderinger
    1
    Wow. Noe av det beste jeg har sett av hjemmesnekra.
    Jeg takker og bukker, jeg er fortsatt fornøyd med den benken etter drøyt 10 år. Det må jo innrømmes at det ikke er veldig mye sløyd som inngår i benken. Benkeplatene er det som en gang var standardmål fra IKEA, men jeg kappet av dybden med ca 10 cm. Det vanskeligste var å drille hullene til gjengestengene slik at de passet med monteringsbeslaget til benkebeina - seks 12mm hull i hver av de to nederste platene, og seks monteringsbeslag fra capita-benkebein under topp-plata, resten er bare «montering». Det ble målt og regnet både en og to og tre ganger før jeg satte på drillen.

    mvh
    KJ
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    Kan lage på mål, men må vite litt om hva du ønsker deg (design materialtype osv) og om hvilken pris du ser for deg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.709
    Antall liker
    13.197
    Jeg har også snekret selv. Benkeplater i eik fra OBS kappet i passe bredde, montert med gjengestenger fra Biltema og ymse deler fra IKEA for å få avstand mellom hyllene og skjule gjengestengene. Jeg har også satt på hjul (Biltema) for å kunne trille det frem for å koble om og støvsuge bak en gang i skuddåret. Det er ikke fleksibelt, men hylleavstanden er stor nok til at jeg alltids finner noe som passer inni om jeg en eller annen gang skule ønske å bytte ut noe, hvilket først skjer når en av komponentene ryker regner jeg med.

    Det er billig, solid, ser helt kurant ut men mangler fleksibiliteten. Jeg hadde først en bredere variant, men fant ut at det ikke tålte vekten av TVen oppå uten at det bøyde seg ned på midten. Det kunne forsåvidt vært løst ved å lage vertikal støtte på midten eller bak, men av flere grunner valgte jeg å lage racket smalere og høyere og henge TVen på veggen. Det passet best å ha det i denne formen i mancaven min.

    Viser ikke på bildet, men på toppen er gjengestengene skrudd i en møbelmutter av messing. Det funket bedre enn islagsmuttere på undersiden av topplaten. Jeg ville ha det dypt (brker standard benkeplatedybde på ca 60cm) fordi platespilleren er stor og så får jeg plass til ting som bør skjules bak komponentene. På nest øverste plate kan såvidt 18-porters switchen skimtes bak Xboxen, samt det trådløse aksesspunktet. Det blir jævlig mye kabler så greit å få alt opp fra gulvet. Strømpadden står også på en av hyllene.


    IMG_0640.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.281
    Antall liker
    3.624
    Torget vurderinger
    1
    20201129_233841.jpg

    Benk til hjemmekinoen, hobbyplater i furu. Sterkt nok. Fikk plass til 2* 12" subber og all elektronikk også. :) Ikke beste finish og utseende, men mer funksjonabelt enn hva man får kjøpt ferdig.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.160
    Antall liker
    688
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra her til inspirasjon for eget bruk. Ble noe overrasket når jeg kom over denne DIY konstruksjonen av en benk som ikke er en benk når det kommer til utførelse, håndverk og pris.

     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    60A76C2A-4D76-4DF9-9511-C8D0A025380F.jpeg

    jeg bruker 2stk Bolia Case Hi-fi medium på sokkel, 48cm dyp, solid, bakplaten må åpnes opp for kabling med stikksag, for mitt behov så er den tipp topp
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    438
    Antall liker
    117
    Keep em coming! Jeg er også i beita for benk. Trenger en med solid topp som ikke kneler..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn