Møbler og underlag Stereobenk helvete

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Trenger en stereobenk med god plass dybde 45-50cm lengde maks 1.40 cm gode forslag motas med stor takk .
    Har sett på bolia bohus ,skeidar , fagmøbler å gud vet hva men finner ikke noe som er brukenes , nærmeste jeg kom var noe fra Bolia benken Opus med den ville dem ikke lage på spesialmål i fabrikken i Polen .

    Mvh
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har litt rufsete anlegg, og treng djupe benkeplater med mykje kjøling for å få plass til alt. Så eg kjøpte benkeplater frå IKEA, og skruar og mellomstykke av type SolidTech frå PM Audio til å sette dei saman med. Fekk saga benkeplatene ned frå 60 cm til 48, så det vart heilt perfekt. Så sette eg hjul under, slik at dei kan flyttast ved reinhald m.m.
    Eg er faktisk ganske fornøgd. http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/85109-audiophile-stova.html
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her hadde det vært fint om dere byr på bilder av racket deres :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Trenger en stereobenk med god plass dybde 45-50cm lengde maks 1.40 cm gode forslag motas med stor takk .
    Har sett på bolia bohus ,skeidar , fagmøbler å gud vet hva men finner ikke noe som er brukenes , nærmeste jeg kom var noe fra Bolia benken Opus med den ville dem ikke lage på spesialmål i fabrikken i Polen .

    Mvh
    Kudos for trådtittel, har brukt en del tid på å lete selv tidligere. En grei mellomløsning som passer med dine oppgitte mål var for meg en benk i eik fra Bohus, men ser ikke ut som de selger den lenger. Den er omtrent akkurat 45 * 140 cm på toppplaten, men noe mindre på hylla under p.g.a. bena. Solid og stødig, har hatt mye tunge og store komponenter på den tidligere, men til slutt endte jeg med å kjøpe grisedyre rack fra Solid Tech.

    Sånn ser benken ut, og var ikke veldig dyr.
    IMG_2350.jpg
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Her hadde det vært fint om dere byr på bilder av racket deres :)
    Gjemmer det jeg trenger å gjemme, men med 55" tv på toppen, så ble det litt trangt for forsterker. Den ble stående på gulvet til jeg byttet til Focus 20 XD med Connect. Platespiller og RIAA, samt Connect står da i stereomøbel fra 50-tallet, og resten står i et nytt dansk tv-møbel (NaverCollection-bildet fra NaverCollection.dk)
    NaverCollection.jpg
    clearaudio_concept.jpg
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Hva med å sette sammen noe med UNNU-modulene som Hi-Fi Klubben selger? Jeg bruker selv en enkel ekstra bred modul med stoffdør og lave føtter. Er meget fornøyd. En stor fordel er at de leveres ferdig montert.

    Slik ser min ut:

    IMG_0313.jpg
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Profiler fra Aluflex og eikeplater fra Biltema.

    rack.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    I tillegg til nevnte Montana har også Clic og Frislev et godt utvalg.

    HI-FI Møbler | TV Reoler | TV Borde | Frislev Design
    Forhandler av Frislev er Spaceworld/Soundgarden.

    Forside - clic
    Clic forhandles av bl.a HiFi Klubben og Kontrapunkt
    Click fungerer bedre enn Montana til stereo. Vanlige Montana har tett bakvegg. Jeg har skåret mye i mine, fungerer greit bare man lar noe av bakveggen stå igjen, men ikke ta for mye, den fungerer som avstiving. Click har demonterbar bakvegg festet med magnet. Tykkere gods og tåler mer vekt.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.532
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Trenger en stereobenk med god plass dybde 45-50cm lengde maks 1.40 cm gode forslag motas med stor takk .
    Har sett på bolia bohus ,skeidar , fagmøbler å gud vet hva men finner ikke noe som er brukenes , nærmeste jeg kom var noe fra Bolia benken Opus med den ville dem ikke lage på spesialmål i fabrikken i Polen .

    Mvh
    Kudos for trådtittel, har brukt en del tid på å lete selv tidligere. En grei mellomløsning som passer med dine oppgitte mål var for meg en benk i eik fra Bohus, men ser ikke ut som de selger den lenger. Den er omtrent akkurat 45 * 140 cm på toppplaten, men noe mindre på hylla under p.g.a. bena. Solid og stødig, har hatt mye tunge og store komponenter på den tidligere, men til slutt endte jeg med å kjøpe grisedyre rack fra Solid Tech.

    Sånn ser benken ut, og var ikke veldig dyr.
    Vis vedlegget 469739
    Benken heter Royal oak og har gått ut av sortimentet/produksjon. Jeg har maken selv.

    Mvh
    Vipa (møbelselger på Bohus)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg lette etter noe stort og "tungt" og fant en gammel tv-benk fra Ikea som ble gitt bort. Denne er forholdsvis stor og kan FINT huse to litt småstore effektblokker, forforsterkere/DACer osv. har borret ut noen hull med hullsag til kabelføringer og det funker bra. Den veier vel 30-40 kg tror jeg, noe herk å bære og flytte på med seks bein og greier. Men, den er akkurat det jeg var på jakt etter. Blir nok lakking/maling av den etterhvert, her er et bilde av den.

    IMG_20171115_205211.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    I tillegg til nevnte Montana har også Clic og Frislev et godt utvalg.

    HI-FI Møbler | TV Reoler | TV Borde | Frislev Design
    Forhandler av Frislev er Spaceworld/Soundgarden.

    Forside - clic
    Clic forhandles av bl.a HiFi Klubben og Kontrapunkt
    Click fungerer bedre enn Montana til stereo. Vanlige Montana har tett bakvegg. Jeg har skåret mye i mine, fungerer greit bare man lar noe av bakveggen stå igjen, men ikke ta for mye, den fungerer som avstiving. Click har demonterbar bakvegg festet med magnet. Tykkere gods og tåler mer vekt.
    Og, subjektivt et finere design
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    clic anbefales.
    langt mer solid enn unnu.

    kan fås med enten 45 eller 55 cm dybde.

    (jeg har satt en benkeplate under av praktiske grunner, trenger gulvplass til get-boks, strømfilter og annet skrot).
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Siden jeg skulle ha flatskjermen på topp, var det uaktuelt med et hightech stereomøbel til mange titusen. Så jeg kontakter et lokalt snekkerfirma som bygde den etter mine tegninger. Er du litt mere snekkerkyndig en meg, så kjøper du bord beregnet til trapper. De pleier vel å være 65 cm dype og kan skaffes i flere tresorter. De må skjæres litt av på sidene og pusses med sandpapir etterpå. Så kjøper du inn gjengestag, muttere og pynter opp med noen rør rundt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Trenger en stereobenk med god plass dybde 45-50cm lengde maks 1.40 cm gode forslag motas med stor takk .
    Har sett på bolia bohus ,skeidar , fagmøbler å gud vet hva men finner ikke noe som er brukenes , nærmeste jeg kom var noe fra Bolia benken Opus med den ville dem ikke lage på spesialmål i fabrikken i Polen .

    Mvh
    Kudos for trådtittel, har brukt en del tid på å lete selv tidligere. En grei mellomløsning som passer med dine oppgitte mål var for meg en benk i eik fra Bohus, men ser ikke ut som de selger den lenger. Den er omtrent akkurat 45 * 140 cm på toppplaten, men noe mindre på hylla under p.g.a. bena. Solid og stødig, har hatt mye tunge og store komponenter på den tidligere, men til slutt endte jeg med å kjøpe grisedyre rack fra Solid Tech.

    Sånn ser benken ut, og var ikke veldig dyr.
    Benken heter Royal oak og har gått ut av sortimentet/produksjon. Jeg har maken selv.

    Mvh
    Vipa (møbelselger på Bohus)
    Tenkte meg vel det siden jeg ikke fant den på nettsiden til Bohus istad. :) Uansett var det en solid sak til en relativ rimelig penge.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.399
    Sted
    Nøtterøy
    Har vært gjennom dette jeg også. Endte opp med en slik som jeg malte blank hvit. En ikea sak du får for 500 på brukten. Hjul midt under også. Fant ikke bedre sak jeg ihvertfall.

    L1020317.JPG
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Har vært gjennom dette jeg også. Endte opp med en slik som jeg malte blank hvit. En ikea sak du får for 500 på brukten. Hjul midt under også. Fant ikke bedre sak jeg ihvertfall.

    Vis vedlegget 469823
    Jeg har 2 sånne. Fra Ikea og mellom 3 og 500 på Finn.
    Fungerer bra, du kan ta ut hyller velge avstand, fjerne midtdeler osv.
    Lasse.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Stabbl er solide greier. Mitt rack veier vel inn på ca 80kg. Mener jeg leste at hver seksjon veier ca 20kg....
    Glass, ja, blir litt støvtørk, men what the yheck, det står jo i man caven.....
    Og 80kg er easy å flytte på, sammenliknet med benken som står oppe i stuen. Benkeplater fra Ikea, benken veier pinadø 100kg glætt......
    Stor, ja, men den rommer det meste man har bruk for av stæsj, og på topplaten er det god plass til tv`n....

    mvh
    Proffen
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har ekte bilder av Solid steel hw3 i svart matt ?

    Bygge noe selv har jeg ikke restoverskudd til lengere :(
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Min variant av FlexyTable:
    Benk2.jpg


    IKEA Benkeplater og Capita skapbein + M10 gjengestenger og skjøtemuttere fra Biltema (kjøp galvaniserte stenger, de er enklere å kappe)

    mvh
    KJ
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Hmm.. slickt...har du skåret av festeplatene på beina, eller er det mulig å plukke de av?
    Var det benken min ? Monteringsplata til Capitabeina har en M10 stubb og det er fastsveiset M10 mutter i rørene på beina. «Flensen» (mot gulvet) til beina er avtagbar, dvs selve foten er bare et stålrør med M10 mutter. Monteringsplata til Capitabeina er skrudd fast under topp-plata og gjengestanga er festet med ei skjøtemutter og er ellers gjennomgående i de to nederste platene.

    mvh
    KJ
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Hvis noen er interessert skal jeg selge denne. Laget i oljet Eik av møbelsnekker, alt meget pent utført med skjulte skruer og skuff på skinner. Et par bittesmå bruksmerker som ikke synes fra sofaen.

    Jeg har hatt en Parasound A21 og P5 i den tidligere, ikke noe problem (A21 er kjempestor, tung og dyp). Nå står det en ASR Emitter 1 i den :)

    Størrelsen er 99 bred, 55 dyp og 53 høy. Befinner seg ved Ski litt syd for Oslo.

    IMG-3881.jpg
     

    Xtrike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2015
    Innlegg
    91
    Antall liker
    30
    Sted
    Mjøndalen
    Hva med å kontakte en møbelsnekker? Om du bor i østlandsområdet har jeg et par stykker du kan forhøre deg med. Da får du iallefall akkurat det du vil og ikke minst noe som ikke alle andre har.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Flexy table er kanonoppskrift.

    Her er min variant. M20 gjengestang og benkeplate fra Biltema.

    Gummiskiver mellom stålskivene og benkeplata. Disse er tilskjært av 2mm gummiplate.

    Gjengestanga har fått boret og gjenga opp m8 hull i enden, og så er det satt superspikes under.
    1C53B525-2B03-429B-80FD-84E6E52634E1.jpeg


    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn