Stemningsrapport fra messen..

T

tst

Gjest
Det er også mye fint i Audioaktørens butikk i Ollebakken 17, og bra tilbud. Lector, Ancient Audio,Bat, McIntosh,Usher osv.
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Lyric er ikke på messa,veldig synd att de ikke er representert i år.
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Lyric står i programmet,men døren var låst,så der var det ingen nei . . .
Usher rommer var flott,var der 2 ganger,siste gangen ifra litt over 18 til klokken 19.
klart at ett anlegg til 600.000,- spiller bra ;D
Vinylen låt meget bra . . .

Montana overbeviste ikke syns jeg.

Hvordan pleier det å være med folk på søndager ?
 
O

omholt

Gjest
Hadde vært kjekt og hørt noen inntrykk om Gradient Revolution.
Hvilke høyttalere stiller forresten Hifi Klubben med?
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
Hadde vært kjekt og hørt noen inntrykk om Gradient Revolution.
Hvilke høyttalere stiller forresten Hifi Klubben med?

Jeg fikk ett veldig godt inntrykk av dette oppsettet. Crystal clear til de grader, detaljert og særs behagelig! Jeg glemte helt å se så nøye på hvilke elektronikk som var koblet opp i dette oppsettet?! Artige "muser" de hadde plassert på komponentene for absobering av vibrasjoner.
Blir nok ingen overraskelse for andre deler av husholdningen med tanke på slike når nesen er tilbake i hjemmelige trakter  ;D
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Grunnet mye bøll med transport hadde jeg litt over en time på å fotografere "alt". Dette gikk ikke akkurat, men jeg fikk tatt en god del. Morsom messe, og mye fint. Skulle gjerne brukt søndagen også. Sitter nå på Oslo S og venter på toget som tar meg tilbake til Bergen, om circa 8.5 timer. Bilder kommer med andre ord i morgen kveld, hvis ikke toget slår seg vrangt og jeg må gå hele veien.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7






































































Noen fotograf blir jeg aldri som dere ser ;D

Messens beste lyd i mine ører var med klar margin PMaudio/gradient
Messens verste lyd i mine ører må ha vært rommet med dcs og verity? høyttalere. Var det høium mon tro.

Kjempegøy messe, med ett vannvittig kvalitetsløft mtp musikkvalg i forhold til helvetesmessa i fjor.

Stereofil sitt lille oppsett var også utrolig kult. Veldig spesiellt lydbilde, men jeg likte det veldig godt.

Maxwell spillte på ett par operahøyttalere til rundt 20 penger som glimret med skikkelig rytme og deilig varme i lyden.

Abrahamsen ble desverre en liten skuffelse med litt for metallisk lyd i sitt rom.

Prelude serien fra companiet med patos 402 imponerte stort. Ser slettes ikke bort fra at det kommer til å ligge ett prelude sett under juletreet i år :)

Hifihuset med Andre i spissen imponerte stort med focal stativhøyttalere til ca 27k. Fantes ikke snev av hard jmlab diskant på de låtene jeg hørte.

NAT med gallo høyttalere var helt ok. Bladelius elektronikken satt sitt preg på lyden (selvfølgelig) og det ble en smule slankt og litt hardt, men altså helt ok.

Nei detta var morro dere. Synd det er ett helt år til neste gang.

:)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14


Krixene spiller med STOR overbevisning!!!
Ja, de spiller med stor overbevisning!
De andre som står inntil (Apex3) ble ikke spillt på, men jeg fikk lurt meg til en lytt (helt nye, fæl lyd) de går DYPT.

Usher som nevnt spiller stort, men som Olaps er inne på, så er det andre som spiller større. Montana feks.

Gallo imponerte ikke meg (bortsett fra utseende)

Hadde vært gøy å hørt Dynaudio, men kan ikke si at jeg såg noen andre enn Audience 42 ?

Fikk heller ikke hørt Spendor (kanskje jeg tar en tur i morgen også)??


Flause: Glemte det viktigste!
Gradient revolution! ;D
De skal jeg ha før jeg dør.
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Ser ut som PM Audio har spandert på mye på forskjellig tweaking. Fikk liksom følelsen "Hvor mange tweaks klarer du å finne?" når jeg så det bildet på forrige siden med Gradient Revolution og all den elektronikken. Furutech akustikkpanler, teppe, pappesker, steinheller, u name it... Tydelig det har betalt seg.
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
Ingen tvil om at de hadde vært "spandabel" på tweaks-siden. Men oppsettet låt jo fantastisk. Hvor mye dette skyldes tweak spekulerer jeg ikke i, stoler nok mer på kvaliteten på komponentene.

Hva synes dere om standen til norsk hifi center spesielt avi? Jeg ble ikke direkte imponert. Hvor stor grad dette skyldtes rommet, utstyret eller min smak ble jeg egentlig ikke helt enig med meg selv om. Det var vel denne salen hifiklubben hadde ifjor uten særlig hell.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det låt til tider veldig bra hos PM Audio.
Revolution active er verd hver krone.

Men hos Patos, på de Symphonic II AMT sakene pluss Sub! Å kjøttkake! Døtte de er bra!

Beste komponent på messa var altså suben til
amphion, impact 500.
Fytti å det var slam og klang i denne!

Dette rommet med Holfi og Amphion hadde også
messens beste lyd! No doubt!

Midgard med sitt SYKE bass slam en bra nummer 2.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Hvor mange rotter og slanger var det hos P.M Audio ?
Helt klart for mange ;D, men lyden var bra den. ;)
Ellers så var det gøy å høre oppsettet til Audiofreaks, der i mine ører vinyl-riggen spilte "mykket bra". :)
Den der Muse spilleren Peter hadde, nådde ikke vinyl-riggen til ankelen engang......jepp...verden er i full frammarsj. :p ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Irriterer meg at jeg ikke fikk hørt audiofreaks sitt oppsett med vinyl. Mange som likte det virker det som. Vi hørte det bare med cd, og det var mildt sagt ikke min smak. Men så hørte vi bare en låt også da.
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Kan det være noe vits i å quote hele bildeserien da? ::)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Et par bilder til:
Nei, det er ikke viktig å quote alle bildene, derfor trekker jeg ut det beste hehe.

Enig med Tweakman at Holfi opsettet med Amphion låt veldig bra, men best?

Det store AVI settet overbeviste ikke meg, men som nevnt er dette et av de værste rommene.
De små monitorene fra AVI var visstnok veldig bra.

Stereofil hadde et flott oppsett fra ASR sammen med Tannoy som jeg heller ikke ble glad i.
Skulle gjerne hørt settet med andre HT.

Jeg likte produktene fra ABRAHAMSEN sammen med ENERGY høyttalere, godlyd for 28000 kroner.

Som nevnt før så synes jeg Gradientene er de høyttalerene som spiller best for mine ører.
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Fine bilder allesammen, men bet meg spesiellt merke i denne forsterkeren... Veldig flott design!
Noen som vet hvilket merke det er?

Mvh C :)
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Fikk dere hørt på de nye norske superhøyttalerne? Husker i farta ikke navnet, men skimtet de bak noen Abrahamsen-komponenter på et av bildene her...
Ble ikke messe på meg i år gitt. Tør ikke dra på messe med en klåfingra junior på 16mnd.. Kunne fort blitt en dyr affære det!!! ;)
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Tusen takk de flotte bildene forresten! :)
 
B

bamsemann

Gjest
Fine bilder allesammen, men bet meg spesiellt merke i denne forsterkeren... Veldig flott design!
Noen som vet hvilket merke det er?

Mvh C :)
Dette er en forsterker fra Australia som heter Melody, rørsak ca 10 000kr

Testa av Roda i siste fidelity..

bamsemann.. :)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Er ikke det en slik Melody da? Veldig "Neo-retro". Vet ikke helt om jegh liker den, men vågalt design.

Synes det var mye bra lyd på messa i år. Mange har vært flinke.

Hadde det litt travelt i går, og kom ikke før 1600. Fikk tre fine timer på messa. Noen av utstillerne er vanskelig å finne. De gjør heller ingenting med skilt eller veiledning for at det skal bli noe lettere. Jeg ser av bildene at det er rom jeg ikke har vært i overhodet. Jeg lette faktisk etter Høyum uten å finne dem.

Dette er en flott messe, og hotellet er helt OK det'. Til utstillere som ikke har stand midt n "lysløypa" vil jeg anmode om at dere skilter veien til deres lokaler. ((Sånn for å hjelpe oss som prøver å rekke over mest mulig på tre fire timer:) )
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Fikk dere hørt på de nye norske superhøyttalerne? Husker i farta ikke navnet, men skimtet de bak noen Abrahamsen-komponenter på et av bildene her...
Ble ikke messe på meg i år gitt. Tør ikke dra på messe med en klåfingra junior på 16mnd.. Kunne fort blitt en dyr affære det!!! ;)
Nei, de blir ikke satt opp.
Rommet er for lite så da droppa de det.
Fikk det ikke til å spille.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11


Noen fotograf blir jeg aldri som dere ser ;D
Flotte bilder det der!!

Hvordan låt Audio Note oppsettet da? Vilke høytalere brukte de?
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
Perkins eller Sabb?
;D ;D ;D

Synes fortsatt den er flott, neo-retro industriellt design med art-deco inspirerte linjer fra 20-30 tallet... artig at noen tør noe annerledes.

Mvh C :)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Mye fine bilder fra messa her.
Kjempefint at dere vil dele bildene med oss som ikke har mulighet til å være på messa.



Andrè har fått seg et fint oppsett ser jeg,og han viser frem Chapter forsterkerene sine.
Voldsomt med lys fra disse forsterkerene. ;D
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hei picpac. Fantastisk flotte bilder!
Er det lov å spørre hva slags kamera du bruker da jeg snuser litt på nytt?
 
O

omholt

Gjest
Var Martin Logan der? Noen som kan si noe om hvordan Gradient er opp mot Martin Logan. Snakker vi om total forskjellig lyd?
 

picpac

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Jeg bruker et Canon EOS 350D, helt greit til mitt bruk.
Objektiver som er brukt: EF 50mm f/1.8, EFs 17-85mm IS USM og Sigma 10-20mm. Har tatt de fleste bilder uten bruk av blitz, da jeg føler de bedre beskriver atmosferen i rommet...

Hyggelig at dere likte bildene :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Flotte bilder det der!!

Hvordan låt Audio Note oppsettet da? Vilke høytalere brukte de?
Audio Note oppsettet svarte vel ikke helt til forventningene. Høyttalerne var vel hammer tror jeg. Mange kvaliteter, men ikke på langt nær den lyden som audionote lager med opera høyttalere.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Var på messa lørdag og fikk sett/hørt endel.
Mange rom var svært lite egnet til lytting p.g.a. masse folk og mye prat.

Det var på Electrocompaniet's stand og Usher jeg fikk best anledning til å høre i ro.

De store Usher'ne var utrolig bra, og i ett smykke å ha i stua.
I mine ører låt de fantastisk bra, og han fra Dacapo kan kunsten å velge musikk ;-)

Det var og gøy å høre/se EC's nye multispiller for førte gang.
Den låt svært bra i mine ører, gleder meg til å teste den hjemme i ro og fred.
Fjernkontrollen er jo og helt rå ;-)

Har hørt 3x120 watterne før, de er bare helt rå i mine ører.
Krefter i massevis og svært hurtige.

Satt og å hørte litt på Prelude-serien, her er det MYE lyd for pengene må jeg si. Denne vil nok passe mange lommebøker og gi mye glede.
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.073
Antall liker
1.440
Sted
Trondheim
Messen var preget av rom i alle akustikkskalaer. Kort sagt, dem som hadde beste romforutsetningene vant.

Usherrommet var messenes klart beste lyd - ikke heller uventet.
Martin Logan Summit - var messens store skuffelse. Tømmervik burde virkelig vurdere sin "tilttel". Muligens kan rommet unnskyldes, men til tross romkorreksjon var det heller bedrøvelig.

Ellers var det god oppsluttning samt mye variert å se. Messen preges av overraskende mye rørsnax - morsomt.
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Mye fine bilder fra messa her.
Kjempefint at dere vil dele bildene med oss som ikke har mulighet til å være på messa.



Andrè har fått seg et fint oppsett ser jeg,og han viser frem Chapter forsterkerene sine.
Voldsomt med lys fra disse forsterkerene. ;D
Ja, Chapter'ne lyser skikkelig, men (gudskjelov for mange) kan de blå lysene på knottene skrus av slik at det eneste lyset du får, er fra den følsomme "padden" på toppen av komponentet... Og da, serru, ser det ikke så "jalla" ut.... Lydmessig er Chapter'ne en fryd, og 1007Be spilte imponerende i det store rommet (110kvm)...

Messas beste var for meg, ikke uventa, Usher - de spilte helt utrolig. Men Usher oppsettet var også uten tvil det mest kostspare jeg fikk tid til å høre (ca 430 000!) - og da skal man jo også uten tvil kunne forlange MYE! Ellers synes jeg også de små Krix'ene hos PM Audio låt imponerende - detaljert med mye fylde. Gradient'ene til PM Audio var også til en viss grad imponerende.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men de tannoy høyttalerene så faktisk ganske tøffe ut. Hvem selger tannoy i Oslo?
Takk til dere som gidder å poste bilder og vurderinger fra messa. Selv må jeg jobbe hele helgen :(
 
Topp Bunn