Stemningsrapport fra messen..

B

Back_Door

Gjest
Var i går på min aller første hifi-messe, i en alder da jeg nærmer meg 50!
Fikk medfølelse med en del utstillere, med tanke på den plass de var tildelt. Opplevde dessuten at det var vanskelig å finne fram til alle.

Det som imponerte meg mest, var Midgard Audio. Her var en holografi og et "trøkk" som for meg var en stor opplevelse. Det som var det mest oppsiktsvekkende, var at høyttalerne de brukte, ikke var tenkt som fremtidig salgsvare. De var ikke gode nok ::) Hensikten med presentasjonen var å demonstrere forsterkerne. Når jeg da også tittet litt på kablingen bak høyttalerne, fikk jeg bekreftet at det er ikke kablene som skaper den store lyden ;D Hva har vi i vente, når dette firmaet nå satser for fullt på høyttalere? Ikke uten grunn at jeg personlig satser alt på dette selskapet når det gjelder mitt kommende "superanlegg" ;D

Som en god nr 2, velger jeg de store høyttalerne fra Usher. Imponerende lyd og finish!

Pm Audio sine Gradient Revolution var også bra, men ga ikke det store lydbilde jeg foretrekker. Jeg har en forkjærlighet for det panorama som store høyttalere kan gi.
Jeg kunne heller ikke annet enn å dra på smilebåndet av alle disse "rotter og mus" som var plassert på utstyret. For meg personlig, så styrker ikke slikt hokus pokus min tiltro til Pm Audio..

Hos Stereofil demonstrerete man ASR og Tannoy. Fin lyd, men noe av helheten i lydbilde manglet. Ble faktisk enda mer imponert av de små modellene av Tannoy i andre enden av rommet!

Fikk til slutt litt for liten tid hos OHC. Martin Logan Summit gir utvilsomt en flott lyd, men er ikke helt i min gate i forhold til den musikk jeg ofte prioriterer.
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men de tannoy høyttalerene så faktisk ganske tøffe ut. Hvem selger tannoy i Oslo?
Takk til dere som gidder å poste bilder og vurderinger fra messa. Selv må jeg jobbe hele helgen  :(
Jeg må også virkelig takke for at at noen gidder og legge bilder ut her! Tannoy selges av Stereofil i Oslo! www.Stereofil.no!
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hva med Audioart og Highendsound? Noen intrykk?

Asbjørn
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.073
Antall liker
1.441
Sted
Trondheim
Audioart hadde desverre bestillt rom sist uke, noe som medførte et lite hotelrom med 4 murvegger. Utvalget var noe fraværende. Fikk ikke mulighet til å se CAV sine modeller. Lyd? - kommentar gis neste år.

Bestill demorom i tide.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Messens beste lyd - i år som i fjor - Ancient Audio. Dessuten hadde polakken mye spennende musikk på lur.
Som flere andre har påpekt låt det meget bra hos PM med Gradient/Coda. Også hyggelig å konstatere at Audio Note og Hammer Dynamics i det ene DIY rommet spilte fletta av det meste :)

Tormod
 
C

Cyber

Gjest
Ja, Chapter'ne lyser skikkelig, men (gudskjelov for mange) kan de blå lysene på knottene skrus av slik at det eneste lyset du får, er fra den følsomme "padden" på toppen av komponentet... Og da, serru, ser det ikke så "jalla" ut.... Lydmessig er Chapter'ne en fryd, og 1007Be spilte imponerende i det store rommet (110kvm)...
1007Be - jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, helt vill valuta for pengene. Meget flotte bilder!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Fikk med meg en del på lørdag, selv om jeg utpå ettermiddagen rett og slett begynte å bli litt lyttetrett og på nippet til å få hodepine.

Generellt merket jeg meg at utstillerne er flinke til å matche demomusikken med anlegget. Sagt med andre ord - min musikk matcher bedre med mitt anlegg enn med mange av utstillernes.

Begynte på Audiofoni - messens beste sjokoladekake.

DIY rommet med Vidarosdomen - spilte helt greit, men manglet mye på oppløsning. Lite rom.

Naborommet med AudionoteKit spilte klart bedre, men ikke spesielt imponerende synes jeg, selv om stemmer var bra.

Oslo Hifi center- Dette synes jeg spilte bra, selv om Hr Tømmervik sjaltet litt for raskt og rotete til at jeg fikk så voldsomt utbytte av A/B testing av romkorreksjon. Men det var lett å høre at romkorreksjonen ryddet skikkelig opp i bassen. Også verdt å merke seg at romkorreksjonen blir kalibrert etter posisjonen på målemikken, og at de som stod langt bak eller befant seg langt vekk fra denne på ingen måte er garantert noe godt resultat.

Usher - veldig bra lyd, fantastisk håndverk i de høytalerne, veldig bra og strukturert demo av utstyret med god info! Way to go!

Oppe hos PM var det jo mus på alle mann og musevisa i spilleren. Dette synes jeg spilte veldig bra. Selv om dette utstyret er dyrt, så skiller det seg ikke spesilet ut i så måte - hva er det som gjør at Paul alltid for veldig god lyd. Kan vibrasjonsdemping og tveaking utgjøre så mye, har han bedre produkter enn de andre, er Gradientene lettere å ha med å gjøre i vanskelig rom, er Paul rett og slett bedre til å sette opp - uansett er lysten på å kåre dette til best lyd.

NAT - Galloene spillte veldig bra, savnet litt fylde og tyngde i bunnen, men prisen tatt i betraktning så var dette veldig bra.

Motron - var innom og hentet meg noen rør jeg har kjøpt til noe nytt utstyr. Veldig artig og treffe en slik kunnskapsrik og entusiastisk forhandler.

SVS - var innom og tittet. Fikk inntrykk at her var det kun snakk om bass. Interessant var det likevel å se at man der spillte med en SPL på ca 100 dB. Jeg fikk vondt i ørene, og mens jeg var der fikk en av de som jobbet der også pipelyd i øret. At noen orker å lytte lenge på slike lydnivåer og til og med høyere er meg en gåte.

Hifi stasjonen hadde VTL utstilt. Hørte ikke på noe her - men synes produktene her er utrolig spennende. Så her kommer utfordringen - neste års messe VTL TL 7.5, VTL Siegfried, et par Kharma 1D og et større rom, og jeg tror messenes beste lyd skule være grei skuring.

Hoium - litt skuffende, først og fremst prisen tatt i betraktning. Vanskelig rom og ikke minst store forventninger til slikt utstyr

Audiofreaks - lyttet litt fra siden. Men hørte bra ut, oppløst som det alltid er hos Audiofreaks. La merke til en spesialutgave av Amuset to death på vinyl til småpene 5000,-.

Lector - her spilte det veldig bra. Spilte ikke egen musikk og ei heller i sweet spot - men det er klart at Lector har funnet ut hva som virker.

Irriterer meg at jeg ikke fant tid til å høre Midgard - syntes det var et av de beste rommene i fjor.

Ellers er disse hotellrommene et fullstendig virvar - glad jeg ikke var full og skulle legge meg oppe hos Hoium....

Mvh
OMF
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Noen som registrerte om Audiofoni var til stede?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124

Jupp, disse var RÅ!
Uuu, for en slam og UTEN etterslepp da mann!
Disse gav en fjellstøtt perpsektiv... som messens eneste høyttalerpar som virkelig var bra plassert i rommet!

Holfi/amphion sitt oppsett var klasser bedre på oppløsning og slikt... ikke annet å forvente egentlig, men her var ikke lydbildet så stabilt og fjellstøtt som hos Midgard.

Sa jeg bass slam i verdensklasse? Sa jeg? ;D
Basshue meg? ÅJA!
 
O

omholt

Gjest
Oppe hos PM var det jo mus på alle mann og musevisa i spilleren. Dette synes jeg spilte veldig bra. Selv om dette utstyret er dyrt, så skiller det seg ikke spesilet ut i så måte - hva er det som gjør at Paul alltid for veldig god lyd. Kan vibrasjonsdemping og tveaking utgjøre så mye, har han bedre produkter enn de andre, er Gradientene lettere å ha med å gjøre i vanskelig rom, er Paul rett og slett bedre til å sette opp - uansett er lysten på å kåre dette til best lyd.
Mvh
OMF
Det er nok musene :)
Høyttalerne er vel kjent for å være svært enkle å plassere (har jeg hørt). Krysser også fingrene for at Furutech panelene her en del å si ;)
 
B

Back_Door

Gjest
tweakMan Jupp skrev:
Endelig en annen som så det samme lyset som meg ;D
Vi kan vel da være enig i at det blir spennende å følge med videre på ferden, når dette selskapet nå satser for fullt på høyttalere?
Jørn Rune Kviserud er en mann vi kommer til å høre mye fra i de kommende år! Det kanskje mest spennende høyttalerprosjekt i Norge noen sinne, blir jeg den første kjøper av ;)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Opp til en 4-500hz har jeg IKKE HØRT MAKEN!
Det er litt smårusk i området opp til en ca 3-3500hz. men over der igjen var det bare nydelig!
Den Revelaktige looken er ikke ille... men er ikke helt det jeg ville kalt ferdig for salg heller da...

Jeg lurer litt på hva som ville skjedd om man sammenliknet disse med 801D jeg... eller med Patos S. IV...
Det hadde vært en interessant test altså... (hint hint til KV) ;)
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Hva syntes dere om B&O anlegget? Husker Lyd&Bilde ble mektig imponert over disse høyttalerne. Jeg synes der er stygge, men det er jo bare min mening! :)
De Usher høyttalerne er bare nydelige, tenk om man hadde hatt plass og råd til noe slikt...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
B&O låt rent og korrekt og det var det jeg syntes om disse.
Det virket som om B&O ikke akkurat er det jeg v ille kalle for livlige... men en ærlig gjengiver som ikke vil imponere ved første lytting, men som kanskje heller ikke viol irritere over ett langt eierskap.
Men, disse koster mye, det finnes billigere og bedre lyd...såh!
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Litt skuffet over at Snickers-is ikke viste fram "småbarns-dödaren" :)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Er det bilder fra Holfi-rommet og disse Amphion høyttalerne/sub'en?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Litt skuffet over at Snickers-is ikke viste fram "småbarns-dödaren" :)
Hehe, kanskje bare bra, da jeg var på besøk i drammen hos min søster og passet hennes barn en dag i helgen.

Er "småbarnsdødaren" i slekt med "tante Grusom?" ::)

Jeg vil bare si...
Det å se Barbie aquatopia 4 ganger på rad... er ikke å anbefale om du ønsker å være i god form til ett hifishow dagen etter... Men det gjorde altså jeg... ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Opp til en 4-500hz har jeg IKKE HØRT MAKEN!
Det er litt smårusk i området opp til en ca 3-3500hz. men over der igjen var det bare nydelig!
Den Revelaktige looken er ikke ille... men er ikke helt det jeg ville kalt ferdig for salg heller da...

Jeg lurer litt på hva som ville skjedd om man sammenliknet disse med 801D jeg... eller med Patos S. IV...
Det hadde vært en interessant test altså... (hint hint til KV)  ;)
Husk at disse høyttalerne ikke vil bli satt i produksjon ;) Selskapet anser de ikke for å være gode nok..
De beista som nå er under konstruksjon, der jeg er "prøvekanin", blir noe helt ekstraordinært :eek:
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Vi gleder oss. The Midgard Ultima bass master var imponerende nok... ::)

Da skal jeg drasse med Dragonforce og be pent...
Muahahah!
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hei picpac. Fantastisk flotte bilder!
Er det lov å spørre hva slags kamera du bruker da jeg snuser litt på nytt?
Hva slaks hammer brukte snekkeren som lagde huset ditt.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hva slaks hammer brukte snekkeren som lagde huset ditt.
;D ;D Ser poenget ditt Budda. Skjønner du er ute på litt mobbing nå. Ja ser at karen kan bruke kamera det er helt sikkert, synes bildene var flotte, men tror også at her betyr verktøyet litt mer enn hammeren i eksempelet ditt. :) ;D
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Tydelig at mange er glad i hard lyd og hifipjingpjong i år også.

Eksempelhvis Hoium, var overbevist over hvordan den akustiske gitaren klang. Med egenbrakt musikk falt alt fra hverandre. Som Akle sa: "om jeg hadde hatt den riggen og det låt som det her, hadde jeg heller solgt alt og brukt det på øl.

Mine favoritter i år er Tannoy, morofaktoren med Hammer Dynamic, Ancient Audio var bra, selv om jeg tømte rommet med "min" musikk. AudioArt's rom overasket meg med lettdrevne høyttalere. Hmm....Ja, det var vel det.

Konklusjon: Godt å komme hjem til Dynaudio igjen :)
 

tomashoi

Medlem
Ble medlem
26.05.2004
Innlegg
22
Antall liker
0
Sted
Råde
Var og så/hørte på den nye "billige" serien til EC cd spiller veide bare 3kg og koster 11lapper, hadde klart gått til innkjøp av Abrahamsens nye cd spiller istedet til 9lapper. 7,5kg.
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
;D ;D Ser poenget ditt Budda. Skjønner du er ute på litt mobbing nå. Ja ser at karen kan bruke kamera det er helt sikkert, synes bildene var flotte, men tror også at her betyr verktøyet litt mer enn hammeren i eksempelet ditt.  :) ;D
Ja,den som mobber må tåle å få litt igjen.Men du har nok rett i at camerautstyret betyr mye,særlig nå etter digitaliseringen.
 

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Innlegg
116
Antall liker
0
Jøss, ble overraska å se en doxa 140 effektforsterker på messen.  :D
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
Var innom så og si alle rommene på messa, og hørte mye fin lyd, men ikke alt falt på plass.
I en del rom var noen få minutter nok til at jeg gikk videre, men hos audiocomaniets demo av Ancient Audio følte jeg meg i himmelen.
Har desverre ingen rike onkler i statene jeg kan arve:'-(

Kjempebra bilder, men det 'mangler' bilder av utstyr som var satt frem til skuelystne.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Uansett mobbing legger inn en liten stemningsrapport jeg også. Fikk lite tid i år var ikke framme før klokken 1300 lørdag og skulle hjem igjen samme dag. Kan derfor ikke uttale meg for mye om lyden da tiden ble for knapp til de store inntrykk. Traff også mange andre fra sentralen som slo av en prat (er hififolk koseligere enn andre?) og det var artig. Spesiell takk til sclalars som hadde med pakke. Rakk dessverre ikke alle rommene bl.a Tannoy-ASR og kanskje spesiellt Andre fra Hifihuset som visstnok etter utsagn hadde meget bra lyd. Rommet til Audionet fikk jeg for lite tid i, hørtes lovende ut. PM-audio hoppet jeg over da jeg nettopp hadde vært hos ham på lyttekveld. Ville også gjerne hørt Base sitt rom.

Noe av det første jeg møtte var Karen og Bettina fra danske High Fidelity som bl.a solgte cd-er.



Fikk dem til å anbefale meg en cd som de mente var den beste de hadde etter deres smak. Hva tror dere det ble?
Nydelig plate!



Må si at jevnt over synes jeg lyden var bedre enn i fjor. I første etasje var det flere dansker, fra Highend-sound. Synes de hadde meget bra lyd og her ble det spillt på vinyl. Dere kjenner sikkert igjen den store karen med Fidelity på brystet. Ikke tvil om at han var interressert.
Nydelige platespillere og flotte elektrostater fra Audiostatic.







I det største rommet nede var OHFC. Her ble det nye romkorreksjonssystemet til Copland demonstrert.
Fikk for lite tid til å bedømme dette, men er ikke enig med de som mente det var så dårlig lyd her. Synes det var bra lyd men hørte klart at dette var et meget vanskelig rom.

Nydelig elektronikk fra bl.a TAA og elektrostater fra Martin Logan.





Kameraten min Arild var ikke i tvil om hva som skulle bli hans neste høyttaler:



Her et bilde av den uventede "pakken" fra sclalars,noen som kan tippe hva det er for noe?



På rommet til Audionote/ Hammer spillte det bra. Stort, varmt og engasjerende, dog litt matt lyd etter noens mening(diskanten?), mens andre mente det var noe av det beste på messa.



Selv likte jeg, som i fjor, Ancient sitt rom. Nydelig lyd, og nydelige rørforsterkere, men selvfølgelig begrensninger pga høyttalerstørrelse.





http://i58.photobucket.com/albums/g264/Hagto/Bilde06
8.jpg

Hos Høyum hadde de et meget dyrt anlegg. Utrolig oppløst og klar lyd. Men etter de flestes mening for slitsomt å høre på.



Til sist men ikke minst Audiofreaks som hadde god lyd, selv om han slet litt med rommet som alle de andre.
Han spillte vekselsvis på vinyl og på cd. Når jeg tenker tilbake på gårsdagen er det nok den nye forforsterkeren fra CJ som dukker opp først i hukommelsen, spennende og vakker og dyr.  





Takk for fin messe og takk til thomand og søgnegjengen som reddet oss ut av en vanskelig situasjon og tok oss med hjem :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Nå spiller jeg Kraftwerk med "Robots" på annlegget mitt.
Vel... mitt annlegg er fremdeles best!
Jeg hører en mer oppløst lyd nå enn jeg gjorde
i Holfi/amphion rommet... Men det er ikke mye om å gjøre nå altså...
Snart må tweakMan oppgradere tror han ja...

Amphion høyttalere er altså så bra til å frembringe punch og fylde uten fett! Jeg synes alltid rom på show der man bruker Amphion låter bra jeg!

Amphion er ett av de bedre allroundmerkene mener nå jeg!

Når jeg satt i rommet til midgard drev jeg å så inn i de mørke krokene etter "Skremmern!" for jeg er sikker på at han satt der og noterte!!!

"I da' har æ skræmt vættæ ta nesten aill som satt sæ i stolen ja... muehehe! dææm vart skræmt ja!"


;D
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Nå spiller jeg Kraftwerk med "Robots" på annlegget mitt.
Vel... mitt annlegg er fremdeles best!
Jeg hører en mer oppløst lyd nå enn jeg gjorde
i Holfi/amphion rommet... Men det er ikke mye om å gjøre nå altså...
Snart må tweakMan oppgradere tror han ja...

Amphion høyttalere er altså så bra til å frembringe punch og fylde uten fett! Jeg synes alltid rom på show der man bruker Amphion låter bra jeg!

Amphion er ett av de bedre allroundmerkene mener nå jeg!

Når jeg satt i rommet til midgard drev jeg å så inn i de mørke krokene etter "Skremmern!" for jeg er sikker på at han satt der og noterte!!!

"I da' har æ skræmt vættæ ta nesten aill som satt sæ i stolen ja... muehehe! dææm vart skræmt ja!"


;D
Enig med deg Tweakman! Amphion er veldig bra.

Patos med sin rimeligste Symphonic spillte kanskje enda bedre.

Vil likevel utrope Carlson som vinner hos Hifi Guiden med best lyd for pengene.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.020
Antall liker
2.110
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Var og så/hørte på den nye "billige" serien til EC cd spiller veide bare 3kg og koster 11lapper, hadde klart gått til innkjøp av Abrahamsens nye cd spiller istedet til 9lapper. 7,5kg.
Når kommer denne Abrahamsen cd spilleren?
Noe info  om den?

Håvard
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Flere bilder/inntrykk noen? Var dessverre ikke i Horten selv...
 
K

kbwh

Gjest
Var og så/hørte på den nye "billige" serien til EC cd spiller veide bare 3kg og koster 11lapper, hadde klart gått til innkjøp av Abrahamsens nye cd spiller istedet til 9lapper. 7,5kg.
Pleier du å løfte på komponentene for å kjenne hvor god lyden er?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Det er en meget negativ ting å si om denne messen:
Den ligger alt for langt unna Trondheim.
:mad: :mad: :mad:
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.917
Torget vurderinger
24
Høydepunktet i år var det sosiale.

Vi var en god gjeng fra OAS samlet denne helgen. Ellers var det utrolig moro å hilse på dem man kjente fra før og "nye" fra sentralen. Jeg tror Hagto var inne på noe om at hifi folk er (mer) trivelige folk. Synes ellers at lyden jevnt over var bedre i år enn tidligere. Ingen håpløse oppsett slik jeg ser det. Mye pent og spennende som alltid, og mye som jeg regner med har større potensiale enn det klarte å vise i heller dårlige rom.

Super helg. Glad jeg hadde to dager, for det er mange rom å rekke over om man samtidig skal være sosial.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for bilder og inntrykk! Da slapp jeg å dra til Horten i år også ;D

O.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.020
Antall liker
2.110
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Høydepunktet i år var det sosiale.

Jeg tror Hagto var inne på noe om at hifi folk er (mer) trivelige folk.
En sannhet med modifikasjoner sett i forhold til kjeftbruken her på sentralen ;)
Men, de jeg har truffet har vært veldig hyggelige.
 
J

Jurassic

Gjest
Uff skulle så gjerne vært på messen jeg men flyet mitt går ikke før imorra :'(
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Høydepunktet i år var det sosiale.

Vi var en god gjeng fra OAS samlet denne helgen. Ellers var det utrolig moro å hilse på dem man kjente fra før og "nye" fra sentralen. Jeg tror Hagto var inne på noe om at hifi folk er (mer) trivelige folk. Synes ellers at lyden jevnt over var bedre i år enn tidligere. Ingen håpløse oppsett slik jeg ser det. Mye pent og spennende som alltid, og mye som jeg regner med har større potensiale enn det klarte å vise i heller dårlige rom.

Super helg. Glad jeg hadde to dager, for det er mange rom å rekke over om man samtidig skal være sosial.
Og ellers veldig artig å lese de forskjellige innleggene mht lytteinntrykk fra messa. Noen fellestrekk mht "best lyd", men jevnt over forsterker kommentarene hvor forskjellige lydpreferanser mange av oss har.

Og det er jo både nyttig og sjarmerende for et diskusjonsforum som HFS.

Ha en fortsatt god HiFi-høst/vinter :) :)
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.073
Antall liker
1.441
Sted
Trondheim
Det er en meget negativ ting å si om denne messen:
Den ligger alt for langt unna Trondheim.
:mad:  :mad:  :mad:
Enig, noe langt unna. Vi kjørte 4 natt til lørdag å kom 4 hjem i natt søndag....men det var faktisk verdt det.
;D
 
Topp Bunn