RigB har fått nettside, endelig.
iptaudio.co.uk
IPT Audio – Improved Performance Turntables LTD
iptaudio.co.uk
iptaudio.co.uk
RigB limer sammen generator og hus. AT har en ganske tykk og myk plastbit mellom generator og hus og det som holder dem i hop er en skrue.Jeg forstår fortsatt ikke gevinsten fremfor å kjøpe en AT med metall hus…. Hverken økonomisk eller teknisk .
Jag hadde en slik Grado en gang. Alt annet er bedre. Den der ser i tillegg helt utslitt utGammel strikkspiller fra Thorens er siste tilskudd i samlingen.
Den ble overlevert i en god gammel banankasse og overgang
til 5-pin DIN, kullbørste og original Bruksanvisning fulgte med.
Ser ut som 45 år hos forrige eier har gått rimelig greit så da
var det bare å nyte dagen med vasking og MotorSport.
PU fra Grado ser ikke så verst ut, men spilleren skal i følge forrige
eier være helt original og er kun benyttet på kristen musikk og litt klassisk.
Ser ut som både PU, strikk og spindel kan ha godt av en liten rens,
men hva kan være en grei erstatning for Grado GC?
Kom gjerne med tips
Vis vedlegget 1158856
Vis vedlegget 1158860
Vis vedlegget 1158857
Vis vedlegget 1158858
Vis vedlegget 1158859
Jeg har tenkt at den firkantpulstesten på Ortofonplata kunne fortelle noe, men jeg har jo ikke prøvd da.Har en ubrukt 540 i skuffen… men frekvensveip forteller ikke så mye om innfesting og sånt tror jeg . Det viser ikke en gang forskjell på å feste direkte til headshell eller bruke myk gummi som mellomlegg.
Metall mot metall i headshell er nok en fordel med tanke på vibibrasjoner. Materialer med lik akustisk impedance ( tetthet * lydhastigheten) sender vibrasjoner videre med minimal refleksjon, ulik impedanse gir mye refleksjon og lite transmisjon.
En stekeovn har de fleste i hus fra før."Uansett så tenker jeg at dette begynner å nærme seg en kostnad som er forsvarlig dersom man opplever gjentagende problemer med dette."
Absolutt, de fleste har vel enda til to. Poenget var at Trane som spør poengterer at dette ikke er aktuelt ...En stekeovn har de fleste i hus fra før.
Dette er tråden "alt kan diskuteres". Da bør det være greit å lufte mitt spørsmål også?Absolutt, de fleste har vel enda til to. Poenget var at Trane som spør poengterer at dette ikke er aktuelt ...
Ser bra ut, ikke prøvd dessverre. Den likner en del på den de rettet skiver med på Big Dipper for meg (Furutech?).Har noen prøvd seg på Pro-Ject FlattenI it?
Joda, jeg vet noen liker å fikse gjør-det-selv-løsninger i stekeovnen, der er ikke jeg.
Og ja, jeg vet at man kan returnere skeive plater, men det er jo et mas det også. Og noen ganger er det ikke mulig å få erstattet den skeive plata som du så gjerne vil har, bare ikke skeiv. Regnbuefolket får ha meg unnskyldt, men når det gjelder vinyl er det straight som gjelder.
Innlegget mitt var humoristisk ment. Null stressDette er tråden "alt kan diskuteres". Da bør det være greit å lufte mitt spørsmål også?
Hvis han kun ønsker svar angående "Pro-Ject Flatten it", så er det forbausende enkelt å opprette egen tråd.
Han spurte heller ikke om platespiller med vakuum...
Jeg skrev ikke noe om vakum, men jeg har absolutt tenkt på det. Fristende, men spranget fra min Magne til en Galder med vakum er per nå ikke aktuelt. Tli gjengjeld blir jo Flatten it en veldig rimelig løsning i det perspektivet.Nesten så jeg er fristet til å fortelle om fordelen med vakuum, men jeg skal styre megSorry gutter.
Uansett så tenker jeg at dette begynner å nærme seg en kostnad som er forsvarlig dersom man opplever gjentagende problemer med dette.
Jeg fikk også retten en plate hos BD. One Step Sketches of Spain var beste versjonen jeg hadde hørt. Så oppdaget jeg at side B spilte langt bedre enn side A. Og jeg vet det ikke er innspillingen. Først da oppdaget jeg at den var svakt konveks. Nesten ikke synlig, men kun label side B var i kontakt med platetallerkenen. Dvs. den lå ikke støtt og den ville nødvendigvis vibrere svakt. Jeg hadde ikek brydd med med de fleste plater, men så var det heller ikke hvilken som helst plate, så jeg hørte om ikke BD kunne forsøke å rette. Det gjorde de og den ble paddeflat. Og ikke minst spiller den enda mye bedre.Ser bra ut, ikke prøvd dessverre. Den likner en del på den de rettet skiver med på Big Dipper for meg (Furutech?).
Jeg har selv sett litt på Record Pi ( Record Pi - The Smart Vinyl Record Flattener with Temperature Control) og Vinyl Flat ( Vinyl Flat Record Flattener | Best Way to Fix Warped Vinyl Records), men de virker jo mer "hjemmesnekrete" enn Pro-Ject sin...