SRM's tumletråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Overmot og sviktende sammenligningsgrunnlag? Hva vet du om det? Hvis kravet er å ha hørt ESL63, ja, så er det vel slik da. Ser du har ESL63, så det var kanskje et ømt punkt? Andres oppfattelse av god lyd hører jeg gjerne om, men vil ikke ha det påtvingt nei.:rolleyes:
    Min intensjon var ikke å påtvinge deg noe som helst, men som selvutnevnt ambassadør for panelhøyttalerens venner opptre som korrektiv og motvekt til din kategoriske påstand min herre. Jeg dømmer kun ut i fra hvordan du uttaler deg på generell basis om panelhøyttalere, og da virker det som om du slettes ikke har lyttet godt nok etter eller ikke liker det du hører gjengitt av musikk fra silke konstruksjoner. Sistnevnte er en ærlig sak. Det er selvfølgelig overhode ikke noe krav om at man skal ha lyttet til Quad ESL-63 for å kunne uttale seg om panelhøyttaleres mangler, men dine kategoriske uttalelser medfører ikke riktighet efter mitt skjønn.

    Og nei, dine kategoriske uttalelser på sviktende grunnlag treffer overhode intet ømt punkt hos meg, selv om jeg er den lykkelige eier av ett sett Quad ESL-63. Ja, jeg har sågar spilt på dem i nesten 30 år, og er derav totalt tonedøv selvfølgelig :rolleyes: Jeg har forøvrig oppgradert til et sett ESL-2905, og er såre fornøyd med mine ennå større paneler ;)

    Ha en god natt.
    Powerpoint, jeg forstår hvorfor du liker panelhøyttalere. De har noen meget gode kavliteter, spesielt i mellomtonen. Men for min del så må jeg nok si at dette ikke er min greie. Står for hva jeg tidligere har sagt selv om det er satt litt på spissen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Overmot og sviktende sammenligningsgrunnlag? Hva vet du om det? Hvis kravet er å ha hørt ESL63, ja, så er det vel slik da. Ser du har ESL63, så det var kanskje et ømt punkt? Andres oppfattelse av god lyd hører jeg gjerne om, men vil ikke ha det påtvingt nei.:rolleyes:
    Min intensjon var ikke å påtvinge deg noe som helst, men som selvutnevnt ambassadør for panelhøyttalerens venner opptre som korrektiv og motvekt til din kategoriske påstand min herre. Jeg dømmer kun ut i fra hvordan du uttaler deg på generell basis om panelhøyttalere, og da virker det som om du slettes ikke har lyttet godt nok etter eller ikke liker det du hører gjengitt av musikk fra silke konstruksjoner. Sistnevnte er en ærlig sak. Det er selvfølgelig overhode ikke noe krav om at man skal ha lyttet til Quad ESL-63 for å kunne uttale seg om panelhøyttaleres mangler, men dine kategoriske uttalelser medfører ikke riktighet efter mitt skjønn.

    Og nei, dine kategoriske uttalelser på sviktende grunnlag treffer overhode intet ømt punkt hos meg, selv om jeg er den lykkelige eier av ett sett Quad ESL-63. Ja, jeg har sågar spilt på dem i nesten 30 år, og er derav totalt tonedøv selvfølgelig :rolleyes: Jeg har forøvrig oppgradert til et sett ESL-2905, og er såre fornøyd med mine ennå større paneler ;)

    Ha en god natt.
    Powerpoint, jeg forstår hvorfor du liker panelhøyttalere. De har noen meget gode kavliteter, spesielt i mellomtonen. Men for min del så må jeg nok si at dette ikke er min greie. Står for hva jeg tidligere har sagt selv om det er satt litt på spissen.
    For all del SRM, jeg skal ikke ta fra deg gleden ved å lytte til musikk via høyttaler konstruksjoner du liker. Jeg skjønner også deg, men i jungelen av alt vi ikke kan få i våre kjære husalter velger jeg holografi, transparens og homogenitet fremfor trøkk i bassen, øs i mellomtonen og insisternde skarp diskant. Sistnvente satt på spissen av meg, Jeg tror dine preferanser ligger noe midt i mellom alt jeg nå ramset opp. Jeg skal ikke insistere på hva som er rett eller galt, gitt våre subjektive preferanser hva lydgjengivelse angår. Kos deg med det du liker, så skal jeg holde fred om panelhøyttalere fremover.

    Ha en strålende helg SRM :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ble ny projektor og lerret her nå. Sony VPL-HW65ES og 120" Grandview Cyber grey. Er ikke så opptatt av bilde, men når jeg ser kvaliteten på dette er det absolutt velkomment! Koser meg med Hans Zimmer nå.

    IMAG0867.jpg
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde ikke sett for meg det, men nå kjenner ikke jeg Powerpoint annet enn fra postene i min tråd. :)
    Powerpoint, hvordan var det?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hadde ikke sett for meg det, men nå kjenner ikke jeg Powerpoint annet enn fra postene i min tråd. :)
    Powerpoint, hvordan var det?
    Man skal ikke skue hunden på hårene vet du SRM :rolleyes:
    Nå er det riktig nok over 10 år siden jeg var på Rammstein konsert i Oslo Spectrum (en av landeste dårligste konsertarenaer) sammen med min sønn som også fikk dem med seg på Quartfestivalen i 2001 sånn ca.
    Jeg hadde vært klar over Rammstein i noen år takket være en tidligere kollega jeg trente sammen med, og hadde lenge hygget meg med skivene Hertzlied og Schensucht som gav bud om en ny retning innen metall.
    I sum var konserten med Rammstein noe av det råeste jeg noen gang har vært på (ca.300+ konserter under vesten).
    Lyd, lys og pyro var og er i særklasse. Det vi fikk var en slags "cybersteampunk" forestilling med en krystallklar lyd (og du og du for amper de hadde med), upåklagelig regi, kollosal energi og trøkk, humor og FLAMMER. Den evige konflikten mellom vokalist Till Lindemann og herren på keyboard er fornøyelig, og gir seg utslag i mange krumspring og pyro ;)
    "Stagediving" minnes jeg fikk et nytt innhold i det ble blåst opp en diger gummibåt som bassisten slang seg opp i til vil jubel, og ble båret rundt i hele nedre del av amfiet med spotlight. Stilig ;)

    Vedlagte finner du en videosnutt fra en liveopptreden med "Engel" fra Madison Square Garden i NYC for snaue 2 år siden. Selv spør jeg meg om det blir noe tøffere og mer poengtert.

    https://www.youtube.com/watch?v=eSaa3vC_n2k

    Det er i det helt tatt jævelig tøft, om man liker musikken. Det eneste en bør ruse seg på er musikken og sceneshowet, fordi sansene dine kommer til å bli intenst bombardert. Etterhvert må jeg si at jeg har stor respekt for gutta i bandet. De jobber jævelig hardt, og hele bunten har pyroteknikk sertifikat. Spesielt herr Lindemann som er med og designer hvor flammer, dunder og brak skal inn i showet. De to herrene på gitar må vel være noe av historiens tighteste riffmeisters, og spille kan de.

    En del forståsegpåere mener at de herrer i Rammstein lefler med nazisme, sex, sadisme, kanibalisme og andre unevnlige utsvevelser.
    Det er jeg overhode ikke enig i. Jeg mener Rammstein har et skjevt blikk på samfunnets galskap hvor de selvmotsigende menneskene omgir seg med bøttevis av nevroser og vrangforestillinger. Som sagt tror jeg de ler seg fillete av homo sapiens inkonsekvens, pompøse selvbilde, maktarroganse og behov for å tråkke på andre. Dette gir seg eksempelvis utslag i hysteriske musikkvideoer som "Keine Lust" Jeg ler så tårene triller når jeg ser denne. Storkoser meg! Kan man si det bedre mhp vår metthet, jåleri og dekadense i overflodens tidsalder?

    https://www.youtube.com/watch?v=1M4ADcMn3dA

    Jeg våger sågar påstanden om at Rammstein er et av verdens beste liveband.
    Og ja jeg har alle skivene fra Hertzlied opp til Liebe ist fûr alle da.
    Alle skivene er selvfølgelig ikke like bra, og det er vel et par de kunne spart seg.
    Men de 2 første skivene, samt Reise Reise er obligatoriske :rolleyes:

    Jeg kom akkurat forsent til å få billetter til den første konserten på Ullevål, men har stor tro på at det blir 2 dager gitt at billettene ble så raskt revet vekk :cool: Den massive produksjon de har satt opp nå blir det utvilsomt tøft, og særdeles mye og ta inn for sanseapparatet.
    Du har noe positivt enerverende i vente SRM.
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Man skal være ytterst forsiktig med å sette folk i bås, det er i hvert fall sikkert. :) Takk for tilbakemeldingen Powerpoint! Gleder meg ikke noe mindre nå.:D Liker Rammstein godt, men i passe doser. Har vinylboksen med alle albumene. Synes Herzeleid, Sehnsucht, Mutter og Reise Reise er veldig bra.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Godt å høre jeg har noe å se frem til i august Power'n!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Man skal være ytterst forsiktig med å sette folk i bås, det er i hvert fall sikkert. :) Takk for tilbakemeldingen Powerpoint! Gleder meg ikke noe mindre nå.:D Liker Rammstein godt, men i passe doser. Har vinylboksen med alle albumene. Synes Herzeleid, Sehnsucht, Mutter og Reise Reise er veldig bra.
    Det er bra SRM. Og bevares, selv ikke jeg orker å lytte til rammstein 2-4 timer daglig.
    Men av og til får jeg skikkelig raptus, og speller så det dundrer, samt søker opp Rammsteins siste eskapader.
    Før konserten til neste år kan du/dere jo hygge dere med "Live aus Berlin" på DVD ;)
    Du SRM kan jo bare laste opp fra tuben, og rulle "galskapen" på lerettet.
    Forøvrig holder vi en knapp på de samme albummene deres.
    Rosenrot kunne de rett og slett ha spart seg.

    Og du McLaren vil ha godt av og avreagere på Teddy`s før jul, og sammen med Rammstein på Ullevål i august 2019.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Man skal være ytterst forsiktig med å sette folk i bås, det er i hvert fall sikkert. :) Takk for tilbakemeldingen Powerpoint! Gleder meg ikke noe mindre nå.:D Liker Rammstein godt, men i passe doser. Har vinylboksen med alle albumene. Synes Herzeleid, Sehnsucht, Mutter og Reise Reise er veldig bra.
    Det er bra SRM. Og bevares, selv ikke jeg orker å lytte til rammstein 2-4 timer daglig.
    Men av og til får jeg skikkelig raptus, og speller så det dundrer, samt søker opp Rammsteins siste eskapader.
    Før konserten til neste år kan du/dere jo hygge dere med "Live aus Berlin" på DVD ;)
    Du SRM kan jo bare laste opp fra tuben, og rulle "galskapen" på lerettet.
    Forøvrig holder vi en knapp på de samme albummene deres.
    Rosenrot kunne de rett og slett ha spart seg.

    Og du McLaren vil ha godt av og avreagere på Teddy`s før jul, og sammen med Rammstein på Ullevål i august 2019.
    Slik er det meg også. Får plutselig et skikkelig sug etter noe tyngre, og da inngår alltid Rammstein. Volumet blir som regel rimelig høyt ved disse tilfellene. ;)
    Har spilt av noen av Rammstein sine musikkvideoer som ligger på youtube. Mektige greier, og kvaliteten er overraskende god på både lyd og bilde.
    Enig med deg ang Rosenrot. Dette albumet er langt fra de andre nevnte i kvalitet.
    Ellers så har Raritäten et par spennende versjoner av eksisterende låter.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    For ikke å glemme Manowar i april;-)
    Skal du ikke på Mastodon i Oslo Rectum? :rolleyes:

    Siste konsert jeg var på i Oslo Rectum var Judas Priest og ikke da heller var lyden noe å skrive hjem om. Så om det er snakk om konsert i Oslo Rectum bør det virkelig være ett band jeg digger.

    Mastodon er ikke noe jeg har stiftet videre bekjentskap med, men jeg skal lytte litt på det og mulig jeg tar meg en tur om det er i min gate;-)

    Har du planen om å stige inn i det mørke hulrommet til Oslo Rectum selv?

    Mac.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    For ikke å glemme Manowar i april;-)
    Skal du ikke på Mastodon i Oslo Rectum? :rolleyes:

    Siste konsert jeg var på i Oslo Rectum var Judas Priest og ikke da heller var lyden noe å skrive hjem om. Så om det er snakk om konsert i Oslo Rectum bør det virkelig være ett band jeg digger.

    Mastodon er ikke noe jeg har stiftet videre bekjentskap med, men jeg skal lytte litt på det og mulig jeg tar meg en tur om det er i min gate;-)

    Har du planen om å stige inn i det mørke hulrommet til Oslo Rectum selv?

    Mac.
    Nei, Oslo Rectum får klare seg uten min tilstedeværelse hva Mastodon angår.
    Rammstein ville vært et av få unntak bare for å få med seg seansen.

    Legger også her ved noe som overrasket meg med Till Lindemann for noen år siden.
    Dette er i mine ører og øyne stor kunst https://www.youtube.com/watch?v=Dv6Th7kJ64Q
    Jeg ble rett og lsett beveget.
    Respekt!

    Deretter kan hvis ønskelig avspille en mer klassisk Rammstein versjon :cool:
    https://www.youtube.com/watch?v=WXv31OmnKqQ
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Skulle egentlig komme en oppdatering med ny preamp her. Kjøpte en brukt fra Acoustic Tuning, men når den ankom fungerte den ikke. Ble umiddelbart litt skeptisk, men må si Frode hos Acoustic Tuning har opptrådt eksemplarisk etter jeg meldte om feilen. Han innrømmer å ikke ha testet den på forhånd. Det burde han nok gjort. Like mye for Acoustic Tuning's egen del som for min del. Uansett har han latt meg heve kjøpet uten noen form for om og men. Dette gir i hvert fall meg som kunde tillit til forhandleren. Jeg mistet nok litt lysten for denne preampen i denne runden, men jeg har likevel ingen betenkligheter med å handle av dette firmaet igjen. Synes det er på plass med litt berettiget skryt til en bransjeaktør som opptrår uklanderverdig.

    Takk.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Skulle egentlig komme en oppdatering med ny preamp her. Kjøpte en brukt fra Acoustic Tuning, men når den ankom fungerte den ikke. Ble umiddelbart litt skeptisk, men må si Frode hos Acoustic Tuning har opptrådt eksemplarisk etter jeg meldte om feilen. Han innrømmer å ikke ha testet den på forhånd. Det burde han nok gjort. Like mye for Acoustic Tuning's egen del som for min del. Uansett har han latt meg heve kjøpet uten noen form for om og men. Dette gir i hvert fall meg som kunde tillit til forhandleren. Jeg mistet nok litt lysten for denne preampen i denne runden, men jeg har likevel ingen betenkligheter med å handle av dette firmaet igjen. Synes det er på plass med litt berettiget skryt til en bransjeaktør som opptrår uklanderverdig.

    Takk.
    Det er nok ikke noen vanskeligheter med denne karen nei :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Skulle egentlig komme en oppdatering med ny preamp her. Kjøpte en brukt fra Acoustic Tuning, men når den ankom fungerte den ikke. Ble umiddelbart litt skeptisk, men må si Frode hos Acoustic Tuning har opptrådt eksemplarisk etter jeg meldte om feilen. Han innrømmer å ikke ha testet den på forhånd. Det burde han nok gjort. Like mye for Acoustic Tuning's egen del som for min del. Uansett har han latt meg heve kjøpet uten noen form for om og men. Dette gir i hvert fall meg som kunde tillit til forhandleren. Jeg mistet nok litt lysten for denne preampen i denne runden, men jeg har likevel ingen betenkligheter med å handle av dette firmaet igjen. Synes det er på plass med litt berettiget skryt til en bransjeaktør som opptrår uklanderverdig.

    Takk.
    Det er nok ikke noen vanskeligheter med denne karen nei :)
    Har ingen tidligere erfaringer med han. Det ble en negativ opplevelse i forbindelse med produktet, men opplevelsen snudde mot positivt pga kundebehandlingen. Det er i hvert fall tydelig at han tar meg som kunde på alvor. Veldig glad for det. :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    SRM kudos or not, kudos er viktigst. Bra du poster slikt, verden blir straks mere positiv enn om bare det negative kommer frem :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    SRM kudos or not, kudos er viktigst. Bra du poster slikt, verden blir straks mere positiv enn om bare det negative kommer frem :)
    Enig i det. Samtidig er det nok ikke alle forhandlere som ville valgt denne fremgangsmåten. Vet jo at bransjen er tøff, og har man først solgt noe skal det ofte litt til for å sende pengene i retur til kunden.

    Har fått beskjed om at nye høyttalere er godt inne i produksjonen og sendes den 20 desember hvis alt går etter planen. Gleder meg. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Da er nye høyttalere bestilt. Beist på 82kg stk. De er bestilt i custom finish, så de må produseres før de shippes til havna i Oslo. Ankommer om et par måneders tid, så ventetiden blir lang...:rolleyes:

    Teaser.
    Vis vedlegget 514010
    Hva slags høyttalere ble det? ??????
    Har tidligere postet hintet over. Er i hvert fall en som har funnet ut hvilken høyttaler det er, men han har ikke postet svaret her.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hvor sendes de fra?
    Hadde vært morro å fått disse til Jul da, men det skal vel holde hardt med postgangen på denne årstiden.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Sendes langveisfra med båt, så blir nok uansett ikke før litt ut i januar. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Etter en tur til Stereofil kom jeg hjem med denne pakken sent i kveld. Ikke at det er så lang vei til Oslo for min del, men min søster bor i Oslo, så vi var der på middag før vi vendte nesen hjem. Det ble sent, men jeg kommer nok likevel til å sitte her noen timer til.

    IMAG0956.jpg


    IMAG0957.jpg


    IMAG0959.jpg


    IMAG0962.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Var ikke noe småtteri du dro med deg hjem etter en tur til stereofil
    Gratulerer, den er godkjent som til far fra far førjuls gave :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Var ikke noe småtteri du dro med deg hjem etter en tur til stereofil
    Gratulerer, den er godkjent som til far fra far førjuls gave :D
    Takk. :)
    De beste gavene er ofte de man kjøper til seg selv.:D Veldig flott forsterker med finish og byggekvalitet som ikke står tilbake for veldig mye tror jeg.
    Er svak for retro-designet. :) Oppgitt til 2x150W. Selv om det ikke er noe kraftmonster virker det rimelig konservativt.

    Har koblet ut alt av DSP og aktiv deling nå. Kjører helt tradisjonell stereo uten subtårn.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Grattis. Har ikke fulgt med hva du har ellers (svitsjet over fra Luxman-tråden). Hva har du som preamp? Her kan det være grunn til å være litt nøye....
    Og husk - du har krav på norsk bruksanvisning. Følger ikke det med, kan du kreve ca 1 mill i prisavslag. :cool:
    mvh
    Harald
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Etter en tur til Stereofil kom jeg hjem med denne pakken sent i kveld. Ikke at det er så lang vei til Oslo for min del, men min søster bor i Oslo, så vi var der på middag før vi vendte nesen hjem. Det ble sent, men jeg kommer nok likevel til å sitte her noen timer til.

    Vis vedlegget 521682
    Jeg hadde gleden av å lytte til musikk via et sett Quad ESL-2912 som var forspent en slik forsterker og matchende forforsterker.
    Det låt langt fra vondt, og det eneste ankpunktet jeg hadde var at jeg ønsket meg 50-100 watt til under panseret.
    Håndbygd made in Japan vil jeg tro gir stor eierglede SRM.
    Gratulerer med nyervervelsen.
    Kos deg, og nyt!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En legger sak! Du må jaggu ha vært snill i år. Gratulerer! :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Etter en tur til Stereofil kom jeg hjem med denne pakken sent i kveld. Ikke at det er så lang vei til Oslo for min del, men min søster bor i Oslo, så vi var der på middag før vi vendte nesen hjem. Det ble sent, men jeg kommer nok likevel til å sitte her noen timer til.

    Vis vedlegget 521682
    Jeg hadde gleden av å lytte til musikk via et sett Quad ESL-2912 som var forspent en slik forsterker og matchende forforsterker.
    Det låt langt fra vondt, og det eneste ankpunktet jeg hadde var at jeg ønsket meg 50-100 watt til under panseret.
    Håndbygd made in Japan vil jeg tro gir stor eierglede SRM.
    Gratulerer med nyervervelsen.
    Kos deg, og nyt!
    Svaret er jo da såre enkelt, nemlig å kjøpe en til. I disse juletider må man unne seg litt godis. Når også preampen koster om lag det samme, er havregrøt til middag de neste tre årene sikret. Ren galskap, men lenge leve galskapen.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Grattis. Har ikke fulgt med hva du har ellers (svitsjet over fra Luxman-tråden). Hva har du som preamp? Her kan det være grunn til å være litt nøye....
    Og husk - du har krav på norsk bruksanvisning. Følger ikke det med, kan du kreve ca 1 mill i prisavslag. :cool:
    mvh
    Harald
    Jeg bruker en Lyngdorf DPA-1 som pre. Kan du si noe mer om hva som er grunnen til at man bør være litt nøye?

    Etter en tur til Stereofil kom jeg hjem med denne pakken sent i kveld. Ikke at det er så lang vei til Oslo for min del, men min søster bor i Oslo, så vi var der på middag før vi vendte nesen hjem. Det ble sent, men jeg kommer nok likevel til å sitte her noen timer til.

    Vis vedlegget 521682
    Jeg hadde gleden av å lytte til musikk via et sett Quad ESL-2912 som var forspent en slik forsterker og matchende forforsterker.
    Det låt langt fra vondt, og det eneste ankpunktet jeg hadde var at jeg ønsket meg 50-100 watt til under panseret.
    Håndbygd made in Japan vil jeg tro gir stor eierglede SRM.
    Gratulerer med nyervervelsen.
    Kos deg, og nyt!
    Takk Powerpoint. :)

    Quad ESL-2912 har vel ganske lav følsomhet og M-900u er helt klart ikke den kraftigeste forsterkeren i klassen. Høyttalerne jeg spiller på nå er oppgitt til 90 dB (2,83 V/1 m) og savner så langt ikke mer krefter. Har man høyttalere som man vet sluker effekt er kanskje ikke den rette forsterkeren, men mindre man har mulighet til å kjøpe to. :) Uansett, har kost meg i noen dager nå og det blir forhåpentligvis mange flere.

    En legger sak! Du må jaggu ha vært snill i år. Gratulerer! :)
    Har vært rene engelen hele året.;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Etter en tur til Stereofil kom jeg hjem med denne pakken sent i kveld. Ikke at det er så lang vei til Oslo for min del, men min søster bor i Oslo, så vi var der på middag før vi vendte nesen hjem. Det ble sent, men jeg kommer nok likevel til å sitte her noen timer til.

    Vis vedlegget 521682
    Jeg hadde gleden av å lytte til musikk via et sett Quad ESL-2912 som var forspent en slik forsterker og matchende forforsterker.
    Det låt langt fra vondt, og det eneste ankpunktet jeg hadde var at jeg ønsket meg 50-100 watt til under panseret.
    Håndbygd made in Japan vil jeg tro gir stor eierglede SRM.
    Gratulerer med nyervervelsen.
    Kos deg, og nyt!
    Svaret er jo da såre enkelt, nemlig å kjøpe en til. I disse juletider må man unne seg litt godis. Når også preampen koster om lag det samme, er havregrøt til middag de neste tre årene sikret. Ren galskap, men lenge leve galskapen.
    Eventuelt, så kan man knuse sparegrisen, rane en bank og bestille et sett P1000M monoblokker til 6-700 tusen :rolleyes:
    Sånn apropo galskap ;)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Poenget med å være litt nøye sikter til to ting. Det ene er det åpenbare at når man kjøper en så god poweramp som du har gjort, bør man pare den med en matchende pre som gjør at man får ut hele potensialet. Det andre er at ulike preer kan gi ganske store utslag uten at det er så lett å si hvorfor. For eksempel går preene til Luxmans 800 og 900 serie ikke "om hverandre", selv om det ikke er all verdens forskjell på specs - i alle fall er det min erfaring etter å ha prøvd. Hadde en kamerat med en 900 som også prøvde med ulike preer og var overrasket over store utslag.
    Jeg har ikke peiling på hvordan den preen du har, matcher Luxman M-900u, men jeg ville avgjort ha prøvd ut litt forskjellig hvis jeg hadde muligheten. Det er jo også noe av det morsomste med denne hobbyen å kunne prøve ut og sammenlikne. ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Poenget med å være litt nøye sikter til to ting. Det ene er det åpenbare at når man kjøper en så god poweramp som du har gjort, bør man pare den med en matchende pre som gjør at man får ut hele potensialet. Det andre er at ulike preer kan gi ganske store utslag uten at det er så lett å si hvorfor. For eksempel går preene til Luxmans 800 og 900 serie ikke "om hverandre", selv om det ikke er all verdens forskjell på specs - i alle fall er det min erfaring etter å ha prøvd. Hadde en kamerat med en 900 som også prøvde med ulike preer og var overrasket over store utslag.
    Jeg har ikke peiling på hvordan den preen du har, matcher Luxman M-900u, men jeg ville avgjort ha prøvd ut litt forskjellig hvis jeg hadde muligheten. Det er jo også noe av det morsomste med denne hobbyen å kunne prøve ut og sammenlikne. ;)
    ikke for å krølle til denne trivelige tråden :) og må først og fremst Gratulerer jeg så mye med fantastisk pwer :)

    men kan selv skrive under på at hos meg også så var ikke luxman bare luxman, jeg hadde Luxman c-70f pre fra 2003 med det da relativt nye lecua volumstyringsmotorikken og den klarte ikke helt å forstå meg på i kombinasjon med den eldre toppmodel powern m-08 måtte faktisk der på kl 10 på og med tonekontrollen av bass på fullt for å få noe fundament og liv, og hørtes fortsatt ut som bassen var komprimert både i vekt størrelse og detaljering, jeg fikk det bare ikke til å stemme at lux sammen med lux ikke funket bedre og ikke minst power av slikt kaliber ikke hadde mer å gå på , nå etter jeg fikk tilhørende pre c-08 så holder det stort sett å ha volumet 10 over halv og tone kontrollen fortsatt på neutralt :) så tydelig at den nyere Lux pre overstyrte den eldre effekten , noe av det jeg trur har vært største forskjellen er selve volumstyrings motoren større strømforsyning og annen pre driver krets
    mvh
    Ivan
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    • Liker
    Reaksjoner: SRM
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn