SRM's tumletråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en Luxman M-900u til for å drive disse, men så langt ser det neppe ut til at det er nødvendig.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    De kompakte ja.

    Vel, det er en 4,5 veis høyttaler. Den er bestykket med 2x10" bass, 2x5,2" mellomtone, en AMT med membranareal på 130x30mm og til slutt et bånd på baksiden som har membranareal 60x8,5mm. Bassene har et chassis av støpt aluminium, et ganske avansert magnetsystem og en talespole av aluminium på 3" med flat kobbertråd. Membranen er laget av en sandwich med uvevd karbonfiber og et cellemateriale. For mellomtonen gjelder samme prinsipper som bass, men disse har talespole på 2"
    Delefrekvenser er som følger: 150Hz, 210Hz,1.8kHz and 12kHz. De er delt på denne måten: Woofer -12dB,Midrange:M1 -18d B,M2 -12dB, Tweeter -18dB,Rear firing tweeter -12dB. Følsomhet er angitt til 90dB.

    Ønsker man mer info kan man se her: Aurum cantus
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    5.815
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Imponerende konstruksjon på de:)
    Oser jo av overskudd til og gjengi musikk i normale lyttenivå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    SCD-777ES er jo sårbar i forbindelse med at ny laser ikke er å oppdrive. Har ikke hatt noe problemer med spilleren så langt, men man vet aldri. Håper dette er the real deal. NOS laser til SCD-1/SCD-777ES.

    Vis vedlegget 523270
    Var på Posten for å hente ut denne. Betalte mva og fikk utlevert en pakke. Dagen etter åpnet jeg pakken og ble mildt sagt overrasket over innholdet. Pakken jeg fikk utlevert var en pakke adressert til meg, men med et annet forsendelsesnummer. En som var for stor for postkassen. Innholdet var verdt en hundrelapp, og jeg betalte 700kr i mva for denne. Sjekket på utleveringsstedet (Post i butikk) om det kunne ligge en annen pakke til meg der, men de hadde så mange pakker liggende at de kunne ikke lete etter den ene til meg.(?) Har sendt klage til Posten, men foreløpig ikke fått svar. Kjipt! :(

    Over til noe hyggelig. Jeg var en tur hos HCS og fikk i den forbindelse litt musikktips. Vestbo Trio var en av de, og har lyttet litt på Spotify med min nyinnkjøpte Bluesound Node2. Dette er er musikk som går rett hjem hos meg, så jeg tenkte umiddelbart at jeg må kjøpe noen album på vinyl. Kikket på nettsiden deres og oppdaget at alle album var tilgjengelig for nedlasting, og et par av dem i hi-res. Kjøpte alle sammen, og har kost meg masse med denne musikken. Etter kjøpet fikk jeg faktisk også en personlig epost fra Michael Vestbo som takket for støtten og han ga meg en link som omhandler deres nyeste plate Gentelmen...
    Sikkert flere her på HFS som er kjent med dette allerede, men nytt for meg. Her er i hvert fall linken for de som måtte være interessert. https://www.hifiklubben.dk/vestbo-trio
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.815
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja Vestbo Trio er et hyggelig bekjentskap men du kan kjøpe platene deres på dipper :) jeg har dem på kjøpslisten så jeg regner ikke med det tar lange tiden før noe av det blir bestilt :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig du likte danskene. Finner de beroligende. Tenkte å ta turen en dag. Gleder meg til å høre de nye :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Artig du likte danskene. Finner de beroligende. Tenkte å ta turen en dag. Gleder meg til å høre de nye :)
    Ja, det blir hyggelig! Send meg en melding så finner vi en dag som passer! :) Spiller med subtårn nå, men fortsatt uten DSP på Aurum Cantus.
    Har forsøkt litt forskjellige plasseringer. Synes det begynner å låte alvorlig bra. Du får bedømme det når du kommer. ;)


    Ellers så har Posten heldigvis klart å rote frem igjen laseren min til SCD-777ES. Veldig glad for det!

    IMG_0129s.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Fortsat spennende tråd dette her. Litt sent- men grattis med nye høyttalere som jeg overhode ikke har peiling på. Men utrolig fiiine ser de jo ut til å være. Om de bare låter halvparten så godt som de ser ut, så er de jo gull verdt.

    Med en følsomhet på 90, greier du deg sikkert med det effekttrinnet som du har. Det koster nok kanskje mer enn det smaker å skaffe seg et til. Men får du sjansen, kunne det jo vært morsomt å koble opp to stykker som monoblokker og la det stå til. Hos meg er det en hørbar forskjell, om ikke revolusjonerende.


    Jeg venter fortsatt i spenning på hvilken preamp du havner opp med. Det valget du foretar, kan jo kanskje hjelpe meg litt også. Alltid noe å lære av de erfaringene andre gjør. ;)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Fortsat spennende tråd dette her. Litt sent- men grattis med nye høyttalere som jeg overhode ikke har peiling på. Men utrolig fiiine ser de jo ut til å være. Om de bare låter halvparten så godt som de ser ut, så er de jo gull verdt.

    Med en følsomhet på 90, greier du deg sikkert med det effekttrinnet som du har. Det koster nok kanskje mer enn det smaker å skaffe seg et til. Men får du sjansen, kunne det jo vært morsomt å koble opp to stykker som monoblokker og la det stå til. Hos meg er det en hørbar forskjell, om ikke revolusjonerende.


    Jeg venter fortsatt i spenning på hvilken preamp du havner opp med. Det valget du foretar, kan jo kanskje hjelpe meg litt også. Alltid noe å lære av de erfaringene andre gjør. ;)
    Takk, hyggelig at du følger med. Ja, høyttalerne er fra Kina, og alt er både utviklet og produsert der. Det gir kanskje ikke så my kred på HFS, men det bryr jeg meg lite om. For ordens skyld, det er ikke noen billighøyttaler vi snakker om her selv om den er laget i Kina. :)

    Har du selv 2xM900u? På forhånd hadde jeg tenkt at jeg burde ha det, men etter høyttalerne kom så har det behovet dempet seg betydelig. En stk. M900u virker å være mer enn nok for høyttalerne den driver. Tviler veldig på at jeg får noe ekstra ut av en M900u til.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Fortsat spennende tråd dette her. Litt sent- men grattis med nye høyttalere som jeg overhode ikke har peiling på. Men utrolig fiiine ser de jo ut til å være. Om de bare låter halvparten så godt som de ser ut, så er de jo gull verdt.

    Med en følsomhet på 90, greier du deg sikkert med det effekttrinnet som du har. Det koster nok kanskje mer enn det smaker å skaffe seg et til. Men får du sjansen, kunne det jo vært morsomt å koble opp to stykker som monoblokker og la det stå til. Hos meg er det en hørbar forskjell, om ikke revolusjonerende.


    Jeg venter fortsatt i spenning på hvilken preamp du havner opp med. Det valget du foretar, kan jo kanskje hjelpe meg litt også. Alltid noe å lære av de erfaringene andre gjør. ;)
    Takk, hyggelig at du følger med. Ja, høyttalerne er fra Kina, og alt er både utviklet og produsert der. Det gir kanskje ikke så my kred på HFS, men det bryr jeg meg lite om. For ordens skyld, det er ikke noen billighøyttaler vi snakker om her selv om den er laget i Kina. :)

    Har du selv 2xM900u? På forhånd hadde jeg tenkt at jeg burde ha det, men etter høyttalerne kom så har det behovet dempet seg betydelig. En stk. M900u virker å være mer enn nok for høyttalerne den driver. Tviler veldig på at jeg får noe ekstra ut av en M900u til.
    Bruker 2xM-800A. Ikke helt sammenliknbart, men likevel. Ifølge reklamen skal vel forsterkeren din spille lineært helt ned til 1 ohm (dine høyttalere går visst ned til 3,2 ohm på det laveste), men hvordan det slår ut med høyere wattstyrke, vet man vel egentlig ikke helt uten å prøve. Eller kanskje det finnes en anmeldelse av høyttalerne som sier noe om dette? Men uansett dette tror jeg nok det lønner seg mer å bruke pengene på en god preamp.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
    Det finnes en test på Kinesisk, men har den ikke for hånden nå.

    M-800A blir nok ikke det samme nei, men uansett meget flotte forsterkere du har der! Lurer litt på en C-900u, men det blir jo nesten litt for opplagt.
    780000 US dollars? Wow..
    Nei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
    Det finnes en test på Kinesisk, men har den ikke for hånden nå.

    M-800A blir nok ikke det samme nei, men uansett meget flotte forsterkere du har der! Lurer litt på en C-900u, men det blir jo nesten litt for opplagt.
    780000 US dollars? Wow..
    Nei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!
    Hehe må skrive det da. Dollartegnet er for US dollars, slik £ er for pund og ¥ er for yen :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
    Det finnes en test på Kinesisk, men har den ikke for hånden nå.

    M-800A blir nok ikke det samme nei, men uansett meget flotte forsterkere du har der! Lurer litt på en C-900u, men det blir jo nesten litt for opplagt.
    780000 US dollars? Wow..
    Nei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!
    Hehe må skrive det da. Dollartegnet er for US dollars, slik £ er for pund og ¥ er for yen :)
    Joda, men det er ikke mange som ville forstått 新臺幣 uansett. :)

    Ellers, dollartegnet blir brukt til mye mer enn USD.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Symbolet er likt $ men er det amerikanske US$ og er det Taiwanske NT$
    Siden det ble skrevet $780000 i Taiwan var det lett forståelig.
    For å trekke noen paralleller så hadde jeg ikke mistenkt at det var snakk om NT$ hvis det hadde stått $780000 i USA.
    Hadde da gått ut fra at det var US$ selv om det ikke var spesifisert.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Uansett var 228000 nok! Men du betalte kanskje ikke det.....?:)
    Selvfølgelig ikke. Som de fleste (?) andre som kjøper noe nytt har jeg også fått rabatt.;)

    Enste jeg misliker med høyttalerne så langt er disse plastikkhullene knottene på fronttrekk skal inn i. Jeg viste jo at Aurum Cantus benytter denne løsningen, så hadde jeg tenkt meg bedre om hadde jeg bestilt de uten fronttrekk siden jeg uansett aldri benytter de.

    IMG_0034_LI (2).jpg


    HCS kommer en tur i morgen, så da får vi se hva han synes. :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Uansett var 228000 nok! Men du betalte kanskje ikke det.....?:)
    Selvfølgelig ikke. Som de fleste (?) andre som kjøper noe nytt har jeg også fått rabatt.;)

    Enste jeg misliker med høyttalerne så langt er disse plastikkhullene knottene på fronttrekk skal inn i. Jeg viste jo at Aurum Cantus benytter denne løsningen, så hadde jeg tenkt meg bedre om hadde jeg bestilt de uten fronttrekk siden jeg uansett aldri benytter de.

    Vis vedlegget 530939

    HCS kommer en tur i morgen, så da får vi se hva han synes. :)
    Bra du bruker ørene og ikke øynene når du hører på musikk ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hehe. Godt poeng! :rolleyes:

    Men det er noe med det at når noe holder såpass gjennomgående høy kvalitet så blir disse hullene en skamplett.
    Lyden påvirkes selvfølgelig ikke, men et produkt i denne klassen bør være lytefritt estetisk. Noe er selvfølgelig smak og behag, men ikke dette.;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg :rolleyes:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg :rolleyes:
    Nettopp! EDIT: Jeg vet andre i Asia tidligere har klaget på dette og tatt det opp med produsenten uten å få gjennomslag.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg :rolleyes:
    Nettopp! EDIT: Jeg vet andre i Asia tidligere har klaget på dette og tatt det opp med produsenten uten å få gjennomslag.
    Skjønner 100% hva du mener, til prisen skulle de vært strøkne også å se på
    Absolutt enig. Redd det er for sent nå, så må nok bare akseptere at det er slik. Godt at jeg synes det lydmessige er på plass da. :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har sikkert ikke så mye jeg skulle sagt her, men samma det.

    Kan du ikke bare finne ut dimensjonen til disse festene og 3d-printe et slags deksel for hullene slik at det ikke blir en eventuell sjenanse å se på? Når man også er inne på dette med lyd, er ikke filt/stoff rundt eller i nærheten av elementer en fordel lydmessig eller er det bare vrøvl?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for i går. Nye høyttalere, flere elementer i subbene og et heftig "dyr" av en effekt amp. Luxman M 900. Denne trigget "må-ha" genet i langt større grad enn noe jeg har opplevd fra konkurrenten Accuphase. Stilrent uten noen litt vage bling hentydninger ved hjelp av gullfargen som gir meg litt gysninger på det visuelle av Accu.. Heldigvis er dette bare en subjektiv kommentar om utseende..

    980007624-luxman-m900u-front.jpg


    SRM har tatt noen bilder av sine høyttalere. Men de er penere in real life. Enig i at hullene til frontrekk ikke var helt innafor, men en liten detalj synes jeg.

    1550909344549.jpg


    Så godt å være hos en som vil lytte til musikk. Og ikke lar nevroser styre valg..

    Så til lyden.. Det er jo den som er viktig. Gullører har jeg def ikke, men har fått hørt endel og funnet mine preferanser. For å ta bassen først ifht subbene til SRM. Med disse kan han rive huset sitt, enkelt og greit. Midt inn i nyeste Yello skvetter katta i og piler avsted... Tøft SRM, dette vitner om kapasiteten i bunndraget :)

    De nye høyttalerne er vakre ja. Men hvordan spiller de? 80 timer tilspilling må visstnok til. Bånddiskanter, en foran og en bak, må få litt massasje.. 90dB folsømhet gjør det heller ikke til noe sprettent horn, og det er kanskje like greit? For det som møter en er en homogen lyd med pondus og snert. Biff til pølsepris osv er tanker som slår meg, for dette er veldig bra. Er det noe å sette fingrene på bortsett fra billige kabler? :rolleyes:. Jeg savnet kanskje noe mer fres/energi i diskant. Men det tror jeg har mest med preferanser som de opptakene vi hørte på. Et lokalt blues rock band hadde energi nok på gitarene sine, så ingen fasit her.

    Så ja, dette likte jeg SRM. Du har satt sammen noen veldig bra. Og, som vi snakket om, hvor skal en ta det videre? Men ja, en vintage Luxman platespiller hadde du kledd.. :)

    SRM er en rolig fyr, så skal ta vår lille test av Bluesound kontra Lumin i min tråd. Skal ikke lage støy her.

    Takk for at jeg fikk komme. Kunnskap, humor og målrettet jobbing med anlegget gjør at det er en glede å følge med på det du gjør. Og det du har gjort nå, det er jævla bra :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har sikkert ikke så mye jeg skulle sagt her, men samma det.

    Kan du ikke bare finne ut dimensjonen til disse festene og 3d-printe et slags deksel for hullene slik at det ikke blir en eventuell sjenanse å se på? Når man også er inne på dette med lyd, er ikke filt/stoff rundt eller i nærheten av elementer en fordel lydmessig eller er det bare vrøvl?
    Kunne gjort det, men det blir ikke bra nok. Det skulle ikke vært noe der i utgangspunktet. :)
    Fronttrekk bidrar sjelden positivt. Se for eksempel her. https://www.rjbaudio.com/Audiofiles/grill frame diffraction.html

    Takk for i går. Nye høyttalere, flere elementer i subbene og et heftig "dyr" av en effekt amp. Luxman M 900. Denne trigget "må-ha" genet i langt større grad enn noe jeg har opplevd fra konkurrenten Accuphase. Stilrent uten noen litt vage bling hentydninger ved hjelp av gullfargen som gir meg litt gysninger på det visuelle av Accu.. Heldigvis er dette bare en subjektiv kommentar om utseende..

    Vis vedlegget 531229

    SRM har tatt noen bilder av sine høyttalere. Men de er penere in real life. Enig i at hullene til frontrekk ikke var helt innafor, men en liten detalj synes jeg.

    Vis vedlegget 531230

    Så godt å være hos en som vil lytte til musikk. Og ikke lar nevroser styre valg..

    Så til lyden.. Det er jo den som er viktig. Gullører har jeg def ikke, men har fått hørt endel og funnet mine preferanser. For å ta bassen først ifht subbene til SRM. Med disse kan han rive huset sitt, enkelt og greit. Midt inn i nyeste Yello skvetter katta i og piler avsted... Tøft SRM, dette vitner om kapasiteten i bunndraget :)

    De nye høyttalerne er vakre ja. Men hvordan spiller de? 80 timer tilspilling må visstnok til. Bånddiskanter, en foran og en bak, må få litt massasje.. 90dB folsømhet gjør det heller ikke til noe sprettent horn, og det er kanskje like greit? For det som møter en er en homogen lyd med pondus og snert. Biff til pølsepris osv er tanker som slår meg, for dette er veldig bra. Er det noe å sette fingrene på bortsett fra billige kabler? :rolleyes:. Jeg savnet kanskje noe mer fres/energi i diskant. Men det tror jeg har mest med preferanser som de opptakene vi hørte på. Et lokalt blues rock band hadde energi nok på gitarene sine, så ingen fasit her.

    Så ja, dette likte jeg SRM. Du har satt sammen noen veldig bra. Og, som vi snakket om, hvor skal en ta det videre? Men ja, en vintage Luxman platespiller hadde du kledd.. :)

    SRM er en rolig fyr, så skal ta vår lille test av Bluesound kontra Lumin i min tråd. Skal ikke lage støy her.

    Takk for at jeg fikk komme. Kunnskap, humor og målrettet jobbing med anlegget gjør at det er en glede å følge med på det du gjør. Og det du har gjort nå, det er jævla bra :)
    Takk for besøk og hyggelig selskap. Til tross for tunge løft så koste jeg meg. ;) Enig i dine betraktninger om lyden, men kan nevne at hvis du ser på bildet du har tatt av terminalene så skuler det seg en liten bryter der. Vipper man opp den blir det litt mer nivå i toppen. Om det ville gitt hva du savner vet jeg ikke, men jeg har funnet at laveste nivå stort sett passer best for mine ører.

    Når det gjelder veien videre så kommer jeg til å se litt mer på akustikken i rommet. Tror det er mest å hente her, men rommet gir jo visse begrensninger for hva som er mulig å gjennomføre. Vi får se etter hvert. Tenker også litt på ny preamp, men som vi snakket om så er jeg usikker på om det egentlig har noe særlig for seg lydmessig. Kjøper jeg Luxman pre vil det også medføre behov for en egen dac. (Lyngdorf er digital)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Interessant lesning. Flott at det låter bra, og kanskje kan låte enda bedre med litt justeringer. Det er jo en del av hobbyen å få utstyret til å låte optimalt.

    Med så flotte høyttalere og effekttrinn ville jeg ikke vært i tvil om at det et must å prøve et alternativ til preen. Ikke fordi det nødvendigvis blir bedre, men for å sjekke ut om det er mer å hente. Preen påvirker gjerne lyden mer enn effekttrinnet. Uansett gratulerer og lykke til.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Interessant lesning. Flott at det låter bra, og kanskje kan låte enda bedre med litt justeringer. Det er jo en del av hobbyen å få utstyret til å låte optimalt.

    Med så flotte høyttalere og effekttrinn ville jeg ikke vært i tvil om at det et must å prøve et alternativ til preen. Ikke fordi det nødvendigvis blir bedre, men for å sjekke ut om det er mer å hente. Preen påvirker gjerne lyden mer enn effekttrinnet. Uansett gratulerer og lykke til.
    Det er definitivt mer å hente ved å utforske mer i forbindelse med høyttalerplassering og akustikk. Det er her de store mulighetene ligger. Lytteposisjon er ikke mulig å endre på, så der er jeg låst.

    Ellers er det vanskelig å være uenig i det du sier om preamp. Har jo hatt masse forskjellig utstyr, så har en viss erfaring. Noen ganger er ikke ting som man tror. :)


    Sitter å spiller Way Out West av Sonny Rollins nå, og dæven! Det låter skikkelig bra. I hvert fall i mine ører. HC, vi burde spilt litt mer jazz i går slik at du hadde fått høre dette.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvor stor er hver del av subtårnet ditt, til hvert element? Noe rundt 15 liter internt? Driver og lurer litt på L26RO4Y eller ROY til sub-bass.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn