SRM's tumletråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer - veldig fine , med topp komponenter !
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Stadig vekk noe som skjer hos deg, SRM! Gratulerer med nye flotte høyttalere :) Blir spennende å lese om integreringen med alt det andre du har fått i stuen.
    Takk for det Karmana. Det går vel litt i puljer. De nye deler vel mellomtone med de du har så vidt jeg vet. Ser at du skal selge de. Noe spennende på gang?
    Egentlig ikke. Har et par ting jeg kunne hatt lyst å teste ut, men de ligger vel mest ute av gammel vane (la ut Bird 2 og mine Viva Allegro høyttalere samtidig, og lot markedet bestemme). Synes det låter riktig så bra, spesielt etter at jeg fikk inn en subb i kjeden. Kommer det en kjøper selger jeg nok, men er fornøyd nok til å ha dem i mange år fremover :)
    Viva Allegro? Ja, det måtte jeg google. Lekre høyttalere som er helt ukjent for meg. :) Bird 2 er vel en høyttaler det skal litt til for ikke å trives med, men kjenner igjen lysten til å prøve noe nytt selv om man egentlig er ganske fornøyd.

    Gratulerer med vakre lydmøbler
    Takk for det S. Lieng. :)

    Gratulerer - veldig fine , med topp komponenter !
    Takk Per Morten. Blir det ikke brukbar lyd så kan man vel neppe skyld det på komponentene i seg selv i hvert fall.

    Har vært opptatt i hele dag med tømming av en leilighet, så nå var det deilig å sette seg ned foran anlegget å spille litt musikk.
    Opplever både bassområdet og mellomtoneområdet som en oppgradering fra mine Aurum Cantus V8F, men diskanten er jeg ikke like sikker på.
    Diskanten i Divine Alpha er uten tvil veldig bra, men det er den også i V8F. Noe av det jeg liker aller best med V8F er nettopp diskanten. De har Aurum Cantus G1 som er et ganske stort bånd.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Gratulerer med fine høyttalere, spiller nok brukbart de der :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med fine høyttalere, spiller nok brukbart de der :)
    Takk for det MarkusH. Har fått spilt litt nå, og ja, de spiller absolutt brukbart. Rimelig happy med valget. :)

    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    SAM_4291_1.jpg


    SAM_4293_1.jpg


    Da ble det slik da, men nye høyttalere og avspiller. Koser meg nå. :)

    SAM_4296_1.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Gratulerer med fine høyttalere, spiller nok brukbart de der :)
    Takk for det MarkusH. Har fått spilt litt nå, og ja, de spiller absolutt brukbart. Rimelig happy med valget. :)

    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    Vis vedlegget 488347

    Vis vedlegget 488348

    Da ble det slik da, men nye høyttalere og avspiller. Koser meg nå. :)

    Vis vedlegget 488349
    Ser bra ut! Hvordan deler du basstårna? Fornøyd med de elementene?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hva skjuler seg her? Jo, en Luxman E-250 RIAA som er relativt ny. Denne overtok for E-200.

    IMAG0219.jpg


    IMAG0220.jpg

    Liker vippebryterne på fronten!

    IMAG0221.jpg


    IMAG0222.jpg

    Litt justeringsmuligheter.

    IMAG0228.jpg

    På plass. :)
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med fine høyttalere, spiller nok brukbart de der :)
    Takk for det MarkusH. Har fått spilt litt nå, og ja, de spiller absolutt brukbart. Rimelig happy med valget. :)

    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    Vis vedlegget 488347

    Vis vedlegget 488348

    Da ble det slik da, men nye høyttalere og avspiller. Koser meg nå. :)

    Vis vedlegget 488349
    Ser bra ut! Hvordan deler du basstårna? Fornøyd med de elementene?
    Jo, takk. :) Deler på 60Hz nå, men har kun satt det opp provisorisk for å kunne bruke det. Skal ta en runde til helga og se hva jeg ender opp med.
    Regner med du mener L26ROY elementene? Meget godt fornøyd, men har ikke noe å sammenligne med.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ja, var de jeg tenkte på. Om det er rene subelementer, eller om de kan spille noe høyere i frekvens med bra resultat. Hvor mange liter har du gitt hvert element?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ja, var de jeg tenkte på. Om det er rene subelementer, eller om de kan spille noe høyere i frekvens med bra resultat. Hvor mange liter har du gitt hvert element?
    Hvert kammer er på ca 40l og Q blir ca 0,5. Elementene i seg selv skal kunne brukes ganske langt opp, over 200Hz. Har ikke testet det selv, men ser for meg at man må ha dempemateriale i kamrene da. Har ikke noe dempemateriale.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Gratulerer med fine høyttalere, spiller nok brukbart de der :)
    Takk for det MarkusH. Har fått spilt litt nå, og ja, de spiller absolutt brukbart. Rimelig happy med valget. :)

    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    Vis vedlegget 488347

    Vis vedlegget 488348

    Da ble det slik da, men nye høyttalere og avspiller. Koser meg nå. :)

    Vis vedlegget 488349
    Ser bra ut! Hvordan deler du basstårna? Fornøyd med de elementene?
    Jo, takk. :) Deler på 60Hz nå, men har kun satt det opp provisorisk for å kunne bruke det. Skal ta en runde til helga og se hva jeg ender opp med.
    Regner med du mener L26ROY elementene? Meget godt fornøyd, men har ikke noe å sammenligne med.
    Virker det som om L26ROY er like kjappe som basselementene i Divine Alpha? Har litt problemer med "matching" av mine Divine 100.33 opp i mot MFW-15 som jeg bruker sammen med de, der subbene er hørbart tregere (dette kan skyldes mer enn bare elementer osv. da rommet mitt er lite dempet). ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    Vis vedlegget 488347

    Vis vedlegget 488348
    Ahhhh....Sony laget virkelig lekre CD/SACD-spillere.
    Det er godt vi har en CDP-XA555ES og en DVP-S9000ES i hus :cool:
    Tror forsyne meg det står en DVP-S7700 i stua også som tidligere var i HCS sitt eie.

    Takk for titten, og innføringen i ditt lydunivers SRM :cool:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser bra ut! Hvordan deler du basstårna? Fornøyd med de elementene?
    Jo, takk. :) Deler på 60Hz nå, men har kun satt det opp provisorisk for å kunne bruke det. Skal ta en runde til helga og se hva jeg ender opp med.
    Regner med du mener L26ROY elementene? Meget godt fornøyd, men har ikke noe å sammenligne med.
    Virker det som om L26ROY er like kjappe som basselementene i Divine Alpha? Har litt problemer med "matching" av mine Divine 100.33 opp i mot MFW-15 som jeg bruker sammen med de, der subbene er hørbart tregere (dette kan skyldes mer enn bare elementer osv. da rommet mitt er lite dempet). ;)
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?

    Har nå fått inn en kompis til min Sony SCD-XA777ES, nemlig SCD-555ES. Har satt forforsterkeren i mellom så de ikke skal krangle for mye om hvem som skal få spille av plata.;)

    Vis vedlegget 488347

    Vis vedlegget 488348
    Ahhhh....Sony laget virkelig lekre CD/SACD-spillere.
    Det er godt vi har en CDP-XA555ES og en DVP-S9000ES i hus :cool:
    Tror forsyne meg det står en DVP-S7700 i stua også som tidligere var i HCS sitt eie.

    Takk for titten, og innføringen i ditt lydunivers SRM :cool:
    Ja, ikke sant. Sony har laget en del lekkert gjennom tidene, og kjenner jeg er litt svak for noen av disse sakene. Det er ikke så mye som matcher skuffen på CDP-XA555ES som du har. Det er vel neppe økonomisk forsvarlig å lage til noe slik i dag. Ellers, selv takk. Hyggelig du stakk innom. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stemmer det Power. Ble gitt i gave i sin. Var veldig glad når konemor ville ha den i stua.

    Fin riaa SRM. Må treffes snart igjen. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det Power. Ble gitt i gave i sin. Var veldig glad når konemor ville ha den i stua.

    Fin riaa SRM. Må treffes snart igjen. :)
    E-250 fremstår som et solid produkt, og den ga et betydelig løft i forhold til Cambridge. Skulle vel bare mangle egentlig.

    Har vel en jobb å gjøre hos deg? :) Når passer det? Du må gjerne ta turen hit også, men vil gjerne få satt opp systemet skikkelig først.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helga kan være en mulighet. Skal sjekke litt. Ble valgt til hovedverneombud på jobben og det kommer oppå alt det andre. At en aldri skal greie å si nei.. :mad::)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Helga kan være en mulighet. Skal sjekke litt. Ble valgt til hovedverneombud på jobben og det kommer oppå alt det andre. At en aldri skal greie å si nei.. :mad::)
    Jeg er verneombud for avdelingen, heldigvis ikke hovedverneombud for hele selskapet.;) Helga er full, så må evt bli til uka. Håper også på et besøk hos en annen på forumet til uka. Kanskje du vil bli med?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helga kan være en mulighet. Skal sjekke litt. Ble valgt til hovedverneombud på jobben og det kommer oppå alt det andre. At en aldri skal greie å si nei.. :mad::)
    Jeg er verneombud for avdelingen, heldigvis ikke hovedverneombud for hele selskapet.;) Helga er full, så må evt bli til uka. Håper også på et besøk hos en annen på forumet til uka. Kanskje du vil bli med?
    Vært trivelig å sees. Hvilken dag skal til denne andre og hvor er det? Er I Oslo deler av uka.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Helga kan være en mulighet. Skal sjekke litt. Ble valgt til hovedverneombud på jobben og det kommer oppå alt det andre. At en aldri skal greie å si nei.. :mad::)
    Jeg er verneombud for avdelingen, heldigvis ikke hovedverneombud for hele selskapet.;) Helga er full, så må evt bli til uka. Håper også på et besøk hos en annen på forumet til uka. Kanskje du vil bli med?
    Vært trivelig å sees. Hvilken dag skal til denne andre og hvor er det? Er I Oslo deler av uka.
    Se pm. :)
     

    hakan666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.07.2016
    Innlegg
    156
    Antall liker
    55
    Takk for det motoren. :)

    Er jo litt skummelt å kjøpe noe en ikke har hørt, men kombinasjonen av høyttalerens bestykning og pris ble til slutt for stor fristelse. Diskant og mellomtone element er vist over her. Standard Accuton. Bassene er spesialbygget fra Seas og har alumembran fra Prestige og motorsystemet til Excel, men med mye kraftigere magnet. Kabinettet virker også velbygget. Mellomtonekammeret er V formet med en taggete innside og har opptil 90mm tykke vegger. Frontbaffelen er CNC frest aluminium hvor elementene er bakmontert. Høyttaleren veier 76kg.

    Er vel to ukers angrefrist på postordre, men så langt er det ikke noe som tyder på at de vil gå i retur. Har spilt litt på de nå, uten sub og noen form for dsp. Etter litt rask utprøving synes jeg det låter best med begge bassportene plugget igjen med de medfølgende skumproppene. Blir noe mindre nivå i bassen, men den oppleves fastere og mer presis. I mitt rom, og med min plassering har jeg en kraftig peak på 40Hz. Dette kan være forklaringen på at det låter best med bassportene plugget igjen. Det passive filteret har mulighet for +3dB i bassen og -3dB i toppen via brytere på baksiden.

    Vis vedlegget 487739

    Lydmessig så bærer det i korte trekk preg av nøyaktighet og kontroll. Lav forvrenging og god integrering mellom elementene. God kapasitet over hele linja. Kan spille grisehøyt, langt høyere enn hva som er behagelig.;)

    Jeg kommer til å sette opp aktiv deling for subtårn samt bass og mellomtone i Divine Alpha for så å korrigere med dsp. Skal gjøre meg litt bedre kjent med høyttaleren og hvordan den fungerer i rommet før jeg begynner med det.
    Kvalitet på de terminalene ass...
    Hvilken modell er det?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Takk for det motoren. :)

    Er jo litt skummelt å kjøpe noe en ikke har hørt, men kombinasjonen av høyttalerens bestykning og pris ble til slutt for stor fristelse. Diskant og mellomtone element er vist over her. Standard Accuton. Bassene er spesialbygget fra Seas og har alumembran fra Prestige og motorsystemet til Excel, men med mye kraftigere magnet. Kabinettet virker også velbygget. Mellomtonekammeret er V formet med en taggete innside og har opptil 90mm tykke vegger. Frontbaffelen er CNC frest aluminium hvor elementene er bakmontert. Høyttaleren veier 76kg.

    Er vel to ukers angrefrist på postordre, men så langt er det ikke noe som tyder på at de vil gå i retur. Har spilt litt på de nå, uten sub og noen form for dsp. Etter litt rask utprøving synes jeg det låter best med begge bassportene plugget igjen med de medfølgende skumproppene. Blir noe mindre nivå i bassen, men den oppleves fastere og mer presis. I mitt rom, og med min plassering har jeg en kraftig peak på 40Hz. Dette kan være forklaringen på at det låter best med bassportene plugget igjen. Det passive filteret har mulighet for +3dB i bassen og -3dB i toppen via brytere på baksiden.

    Vis vedlegget 487739

    Lydmessig så bærer det i korte trekk preg av nøyaktighet og kontroll. Lav forvrenging og god integrering mellom elementene. God kapasitet over hele linja. Kan spille grisehøyt, langt høyere enn hva som er behagelig.;)

    Jeg kommer til å sette opp aktiv deling for subtårn samt bass og mellomtone i Divine Alpha for så å korrigere med dsp. Skal gjøre meg litt bedre kjent med høyttaleren og hvordan den fungerer i rommet før jeg begynner med det.
    Kvalitet på de terminalene ass...
    Hvilken modell er det?
    Det er denne.
    https://www.surround.no/hoyttaler/g...ort-pianolakk.html?nosto=nosto-page-category1
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?
    Integrering er så som så, provisorisk i beste fall. Subbene deles vel på 50-60 Hz en plass .... har ikke noe form for filter på 100.33 i det hele tatt. :p
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?
    Integrering er så som så, provisorisk i beste fall. Subbene deles vel på 50-60 Hz en plass .... har ikke noe form for filter på 100.33 i det hele tatt. :p
    Hva deler du med? Har du aktivt filter, eller har du noe passivt?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?
    Integrering er så som så, provisorisk i beste fall. Subbene deles vel på 50-60 Hz en plass .... har ikke noe form for filter på 100.33 i det hele tatt. :p
    Hva deler du med? Har du aktivt filter, eller har du noe passivt?
    Delingen blir vel gjort i forforsterker (Classé DR-4), i signalveien sitter det ingenting med highpass/lowpass så vidt jeg vet. Filteret i selve høyttalerne er kun passive, uten noen form for aktiv drift (de har ikke brytere/andre terminaler slik 100.49/Alpha har).
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?
    Integrering er så som så, provisorisk i beste fall. Subbene deles vel på 50-60 Hz en plass .... har ikke noe form for filter på 100.33 i det hele tatt. :p
    Hva deler du med? Har du aktivt filter, eller har du noe passivt?
    Delingen blir vel gjort i forforsterker (Classé DR-4), i signalveien sitter det ingenting med highpass/lowpass så vidt jeg vet. Filteret i selve høyttalerne er kun passive, uten noen form for aktiv drift (de har ikke brytere/andre terminaler slik 100.49/Alpha har).
    Det er ingen delefilter i DR-4, så der er det ingen deling. Du bruker altså det originale filteret i 100.33, og så har du et passivt filter i subkassene? Er det du som har bygd de?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ikke noe problem med det her. Subene dine bør ikke oppleves tregere. Gitt at kassene de spiller i er egnet så er det nok ganske sikkert et problem med integrering. Hvordan deler du de? Har du høypassfilter på 100.33?
    Jeg ser jo nå at de du har er aktiv sub. Vet ikke hvorfor, men gikk ut fra at du hadde passive subkasser du hadde bygd selv.
    Kikket litt på de, og det ser ut til å være bra saker. Du burde hatt et høpassfilter på 100.33. Kan løs

    Integrering er så som så, provisorisk i beste fall. Subbene deles vel på 50-60 Hz en plass .... har ikke noe form for filter på 100.33 i det hele tatt. :p
    Hva deler du med? Har du aktivt filter, eller har du noe passivt?
    Delingen blir vel gjort i forforsterker (Classé DR-4), i signalveien sitter det ingenting med highpass/lowpass så vidt jeg vet. Filteret i selve høyttalerne er kun passive, uten noen form for aktiv drift (de har ikke brytere/andre terminaler slik 100.49/Alpha har).
    Ser jo nå at du har aktiv sub. Vet ikke hvorfor, men antok at dette var noe du har bygget selv. Har kikket litt på de, og det ser jo ut til å være bra saker. Du burde hatt et høypassfilter på 100.33. Det kan løses med feks minidsp eller noe passivt.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde tenkt å legge ut mine Aurum Cantus V8F for salg hvis jeg ble fornøyd med XTZ Divine Alpha. Litt for å få inn igjen noen kroner. Men nå har jeg plassert de på soverommet, og det spiller så vanvittig bra at jeg kan ikke la de gå. Fra før har jeg Monitor Audio Radius 225 på soverommet. En ganske grei vegghøyttaler, men lyden ble nå oppgradert så til de grader at det ikke finnes noen vei tilbake. I tillegg er denne høyttaleren nærmest umulig å finne på bruktmarkedet. Greit å verne om sine favoritter.;)
     

    hakan666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.07.2016
    Innlegg
    156
    Antall liker
    55
    Hadde tenkt å legge ut mine Aurum Cantus V8F for salg hvis jeg ble fornøyd med XTZ Divine Alpha. Litt for å få inn igjen noen kroner. Men nå har jeg plassert de på soverommet, og det spiller så vanvittig bra at jeg kan ikke la de gå. Fra før har jeg Monitor Audio Radius 225 på soverommet. En ganske grei vegghøyttaler, men lyden ble nå oppgradert så til de grader at det ikke finnes noen vei tilbake. I tillegg er denne høyttaleren nærmest umulig å finne på bruktmarkedet. Greit å verne om sine favoritter.;)
    Litt overasket over at du ikke valgte jb,l men har ikke hørt de xtz høytt.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde tenkt å legge ut mine Aurum Cantus V8F for salg hvis jeg ble fornøyd med XTZ Divine Alpha. Litt for å få inn igjen noen kroner. Men nå har jeg plassert de på soverommet, og det spiller så vanvittig bra at jeg kan ikke la de gå. Fra før har jeg Monitor Audio Radius 225 på soverommet. En ganske grei vegghøyttaler, men lyden ble nå oppgradert så til de grader at det ikke finnes noen vei tilbake. I tillegg er denne høyttaleren nærmest umulig å finne på bruktmarkedet. Greit å verne om sine favoritter.;)
    Litt overasket over at du ikke valgte jb,l men har ikke hørt de xtz høytt.
    Klarte aldri å bli enig med selgeren av JBL, og jeg var samtidig veldig nysgjerrig på Divine Alpha. Ser at det nylig har dukket opp et nytt par til salgs til en mer riktig pris. Fortsatt av interesse, men det får vente nå.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra du har en vever skapning til kjerring.. Med størrelsen på huset ditt er neppe soverommet så stort... :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvordan går det med huslyden da,fortsatt fornøyd med XTZ Divine Alpha? :)

    mvh
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Bra du har en vever skapning til kjerring.. Med størrelsen på huset ditt er neppe soverommet så stort... :)
    Vel, huset er 136 kvadrat i målbart areal. Har i tillegg tre boder med god størrelse og kjeller. Stort er det ikke, men fin størrelse for oss to.:) Soverommet er ca. 18 kvadrat, så vil vel si det er helt greit. :)

    Hvordan går det med huslyden da,fortsatt fornøyd med XTZ Divine Alpha? :)

    mvh
    Veldig godt fornøyd med Divine Alpha ja. De begynner å løsne litt nå. Tenkte først at disse sikkert har sin styrke i mellomtonen og toppen med tanke på bestykningen, men bassen er er minst like imponerende. De går dypt, og alt låter veldig kontrollert. Det er en nøyaktig høyttaler med meget god detaljering uten at det blir noe fokus på dette. Noen ville kanskje tro at de keramiske elementene låter kaldt og hardt, men det er ikke tilfelle. Det låter ikke varmt og organsik som elementer med papirmembran kan gjøre eller, de låter bare riktig. I hvert fall i mine ører. Eneste jeg savner litt er magien (i mangel av en bedre beskrivelse) den store bånddiskanten i mine Aurum Cantus leverer. Den låter virkelig fantastisk. Det er nok derfor jeg ikke får meg til å selge de også, så da får de tjenestegjøre på soverommet. Vil nok ikke bli brukt så ofte, men da er i hvert fall muligheten der. :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er bra du er fornøyd,jeg har også hatt det inntrykket av keramiske elementer kan låte litt kaldt og hardt.Og som du sier skal mye til å overgå en bånddiskant :)

    mvh
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det er bra du er fornøyd,jeg har også hatt det inntrykket av keramiske elementer kan låte litt kaldt og hardt.Og som du sier skal mye til å overgå en bånddiskant :)

    mvh
    Keramiske elementer kan nok låte hardt og kaldt hvis de blir presset. Ikke tegn til dette i Divine Alpha. Men de låter selvfølgelig ikke som en coated papirmembran. Disse kan jo låte veldig fint med organsik og varm lyd. Det blir nok mer et spørsmål om preferanser. Selv kan jeg absolutt nyte begge deler, men når det kommer til ren kvalitet så mener jeg de keramiske er langt foran.

    Skulle ønske jeg fikk diskanten fra mine AC i Divine Alpha.;)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Gøyal tråd!
    Du har jaggu hatt endel forskjellige høyttalere i hus :)
    Har også god tro på Alpha divine..... Skulle likt og hørt de :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.265
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ser bra ut dette SRM, Hadde vært moro å snu kompasset mot Dreiwasser en dag :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Gøyal tråd!
    Du har jaggu hatt endel forskjellige høyttalere i hus :)
    Har også god tro på Alpha divine..... Skulle likt og hørt de :)
    Takk for det. :) Er nok en del høyttalere som har sneket seg unna denne tråden også, men det har blitt noen par ja. De siste årene har nok frekvensen for skifte gått betydelig ned. Tror ikke det blir så store forandringer fremover, men det er ikke umulig det kan dukke opp et nytt par høyttalere eller. Vi får se. :)

    Ser bra ut dette SRM, Hadde vært moro å snu kompasset mot Dreiwasser en dag :)
    Det må du bare gjøre W. Hadde vært hyggelig med besøk av deg. Vær oppmerksom at veien til Dreiwasser er en real utfordring i seg selv. Lav sportsbil anbefales ikke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn