Squeezebox 3 testet

B

Back_Door

Gjest
Gjekk ikkje, det heller....
Nei, eg får ringe komplett i morgon!
Den følelsen jeg kan tenke meg du har nå, har jeg selv opplevd en del av i det siste i forbindelse med oppkobling av diverse utstyr ;D
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.232
Antall liker
4.854
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Gjekk ikkje, det heller....
Nei, eg får ringe komplett i morgon!
Med ethernet skal oppsett være en "no brainer". Det pleier å være det trådløse oppsettet det snubles i.
Hvis du ikke har en DHCP tjener på nettverket ditt, må du sette IP-addressene manuelt på SB'en.
 

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Innlegg
211
Antall liker
0
Et annet problem kan være brannmuren. Husk å åpne for portnummer 3483 og 9000
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Eller gjør som meg trykk neste -neste og neste og voila det fungerer ;D
Kjører ukryptert nettverk kanskje derfor det var så lett :)
 
B

Back_Door

Gjest
Eller gjør som meg trykk neste -neste og neste og voila det fungerer  ;D
Kjører ukryptert nettverk kanskje derfor det var så lett  :)
Da kan kanskje naboen glede seg over å ha fått seg en stoooor platesamling ::)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Okay, dette er kanskje stedet å lage en liten veiledning da ? Noen må melde sig, helst frivilligt.....
Jeg har utsatt min frustrasjon ved ikke å kjøbe denne endda, dumt ja....
Jeg skal vel ha den router de anbefaler på Support FAQ´en også.
Min Norton Internet Security har brannmur, men jeg finder ikke noe om noen porter...., uansett, jeg skal ikke ha noen ledning montert, det går ikke...
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.232
Antall liker
4.854
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Okay, dette er kanskje stedet å lage en liten veiledning da ?  Noen må melde sig, helst frivilligt.....
Jeg har utsatt min frustrasjon ved ikke å kjøbe denne endda, dumt ja....
Jeg skal vel ha den router de anbefaler på Support FAQ´en også.
Min Norton Internet Security har brannmur, men jeg finder ikke noe om noen porter...., uansett, jeg skal ikke ha noen ledning montert, det går ikke...
Dersom du har brannmur-programvare installert i den PC som du skal benytte til å kjøre SlimServer på, så må et par porter åpnes i brannmuren. Men en slik brannmur vil normalt ikke være i veien for at din Squeezebox kommer på nett, dvs. får tildelt en IP-addresse og kan f.eks. koble til SqueezeNetwork. Med andre ord: får du ikke din SB på nett, har du et problem på grunnleggende nettverksnivå (wi-fi tilgang, krypteringsnøkler og evt med IP/DHCP), og må løse det før du trenger å bekymre deg om evt. brannmur.

Portene er dokumentert i SB'ens offisielle supportsider eller FAQ.

En veiledning er en god ide, men siden det så mange kombinasjoner av internettleverandører og (wifi-)routere er det nærmest umulig å dekke enhver kombinasjon uten å bli for generell.

Avhengig av hvilken internet-leverandør du benytter, er det ikke sikkert du trenger en router i det hele tatt. Skal kjøre trådløst, må du som regel ha en, dersom ikke den boksen du har fra din leverandør har innebygget wi-fi tilgangspunkt.
 
B

Back_Door

Gjest
Da er jeg i mål med ripping av mine cd-er. Squeezeboxen er på plass, men foreløpig kun koblet til mitt gamle anlegg. Resten av min oppgradering ser ut til å bli forsinket til over nyttår.
Uansett har jeg gjort meg noen tanker om den "nye fremtiden".

Kombinasjonen av pc og hifi har en begrensende faktor blant de audiofile. Nemlig det faktum at svært mange sitter på store cd- eller vinylsamlinger som det kort og godt er et virkelig ork å rippe. :(
En annen sak som må på plass, før dette virkelig tar av: En seriøs netthandel for musikk i lossless format!
For de som er opptatt av å få mest for pengene: Her er det kun dac som avgjør resultatet. En god dac som tilsvarer cd-spiller i topp klasse fås til mye lavere pris enn en komplett cd-spiller. Squeezeboxen er utmerket til formidle signalene fra din harddisk til en bedre extern dac ;)
 
Topp Bunn