Ikke bare "kanskje". :Kanskje Giant Sand?
...
Jeg har bare lastet ned tre album fra Allofmp3 så langt. OGG/Vorbis filene var ok tagget, FLAC-filene hadde ikke tagging i det hele tatt.Et spørsmål til de som bruker Allofmp3 sammen med Slimserver. Får dere taggingen til å fungere? Jeg må ta filene opp i Mp3tag for å tagge de på nytt. Noen tips slik at man kan slippe dette? Eller er det rett og slett mangelfull tagging fra Allofmp3?
Som sagt, jeg har kjøpt noen hundre album og FLAC filene er tagget hos meg. Har aldri gjort noe annet enn å velge i Slimserver hvilken visnings format (f.eks. Artist/Album/låt/år) jeg vil ha. Se under "Server settings" og "Formatting" i Slimserver software'n.Jeg har bare lastet ned tre album fra Allofmp3 så langt. OGG/Vorbis filene var ok tagget, FLAC-filene hadde ikke tagging i det hele tatt.
Kan noen med sikkerhet si om AllOfMP3 er egentlig lov i Norge? Det kan jo se heller tvilsomt ut: http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/5051826.stm
Dette hørest virkelig interessant ut. Må prøvesSom sagt, jeg har kjøpt noen hundre album og FLAC filene er tagget hos meg. Har aldri gjort noe annet enn å velge i Slimserver hvilken visnings format (f.eks. Artist/Album/låt/år) jeg vil ha. Se under "Server settings" og "Formatting" i Slimserver software'n.
AllOfMP3 er et russisk selskap lokalisert i russland og følger russiske lover. Derfor har de kunnet holde på i alle år uten å bli stoppet. Når vi handler låter på AllOfMP3 mener mange jurister at vi gjør det lovlig i og med at vi forholder oss til russisk lov. Musikkbransjens jurister mener at vi kjøpere bryter de internasjonale lovene, og vil stoppe dem- og oss. Har de greid det? Nei. Men USA har truet med handelssanksjoner etc overfor russland dersom de ikke gjør noe. Derfor kommer det nye lover i russland rundt elektroniske tjenester etc. Har lest at det skal komme nå i høst. Og da vil prisene på AllOfMP3 øke. For egen del er ikke prisen så viktig, men konseptet deres som er knallbra. Det at man selv kan velge hvilket format og hvilken bitrate man vil kjøpe - og at prisen øker jo bedre kvaliteten er. Og ikke minst at man kan spille av låtene på hva man vil, og ikke bare på en iPOD.
Jeg har $8 på kontoen min og har ikke fått noen beskjed.Takk for info, janly!
En annen ting jeg lurer på med allofmp3: Jeg begynte med $50 på min konto, og da jeg kom ned mot $20 fikk jeg beskjed om å overføre mer penger hvis jeg ville laste ned mer musikk. Vil det si at man aldri får benyttet de siste $20 på sin konto? I så fall er det et råttent triks.
Hmm. Interessant. Jeg ser de opererer med en slags bonus-poeng system. Kan det være slik at man må ha kjøpt for et visst minimumsbeløp før en får brukt de siste $20? Finner ikke informasjon om dette på allofmp3.comJeg har $8 på kontoen min og har ikke fått noen beskjed.
Frode
Der hørtes da merkelig ut, har aldri skjedd meg. Jeg har faktisk havnet på minus noen ganger, dvs at jeg har fått låter selv om kontoen har vært tom. Jeg har 30% bonus, så når jeg betaler 50 dollar, blir kontoen min fyllt opp med 65 dollarEn annen ting jeg lurer på med allofmp3: Jeg begynte med $50 på min konto, og da jeg kom ned mot $20 fikk jeg beskjed om å overføre mer penger hvis jeg ville laste ned mer musikk. Vil det si at man aldri får benyttet de siste $20 på sin konto? I så fall er det et råttent triks.
Jeg prøvde for først gang i går, og har kun lastet ned to album. Tviler på at jeg har noe særlig bonus.Hmm. Interessant. Jeg ser de opererer med en slags bonus-poeng system. Kan det være slik at man må ha kjøpt for et visst minimumsbeløp før en får brukt de siste $20? Finner ikke informasjon om dette på allofmp3.com
Oops, min tabbe. Jeg antok at kontoen blir belastet i det man gjør en bestilling, men jeg ser nå at kontoen ikke tappes før man faktisk laster ned filene en har bestilt. Og jeg hadde endel i nedlastingskøen da jeg sjekket kontoen. Nå har jeg lastet ned noen GB med FLAC og kontoen står på minus 65 cent. Kanskje jeg bør slutte mens jeg er i pluss? ;DJeg prøvde for først gang i går, og har kun lastet ned to album. Tviler på at jeg har noe særlig bonus.
Frode
Merkelig altså. Det er uvesentlig hvilke låter/artister du kjøper, alle skal jo være tagget. Det jeg ville gjort var å spørre dem på AllOfMP3. Logg deg inn på websiden med brukernavn/passord, klikk på "Assistance" i toppen og så legger du inn spørsmålet.Når det gjelder tagging, må jeg ha vært uheldig med
mine musikk-valg, for alle FLAC-filene jeg har kjøpt, er "No Artist/No Album/No Genre".
Kjenner ikke til hvordan tilbudet til SlimDevices funker, men ja, du ripper lett selv, men det tar tid. Mye tid om du har mange CDer.Kan noen hjelpe meg med en forklaring?
"Slim Devices" tiilbyr ripping av min cd-samling dersom jeg sender dem de aktuelle cd-er. Hva innebærer egentlig det tilbudet? Er ikke dette noe som jeg gjør enkelt selv hjemme med min egen pc ???
Det tilbudet er for de som ikke gidder å rippe selv. Et greit tilbud om man bor i USA, men jeg vet ikke om jeg ville sendt 1000 CD-er over havet til dem.... :-/Kan noen hjelpe meg med en forklaring?
"Slim Devices" tiilbyr ripping av min cd-samling dersom jeg sender dem de aktuelle cd-er. Hva innebærer egentlig det tilbudet? Er ikke dette noe som jeg gjør enkelt selv hjemme med min egen pc Huh
På det amerikanske squeezebox-forumet har jeg lest at endel eiere av store CD-samlinger kaster "diamant-eskene" etter at de har rippet CD-ene sine. Så putter de CDene og papir-inleggene i dertil egnede plastmapper med lommer. Dette for å spare lagringsplass.Så tilbudet nå, synes faktisk ikke det er ille å betale 229 USD for å få rippet 200 CDer, men ville nok vært litt skeptisk til å sende samlingen min i posten, det koster jo også en del i frakt, samt litt i moms, betalingsomkostninger o.l.
...
Enig med valget av FLAC, men man trenger da ikke mye datakunnskap for å transkode til andre formater. F.eks. kan man på en Windows-PC benytte gratis-versjonen av MediaMonkey. Da velger man bare alle ønskede filer og velger ønsket resultat-format og bitrate i en meny, så går resten av seg selv.Om du først har rippet til et lossless format, er det en ganske smal sak å lage script som kan konvertere hele samlingen til et annet format, som mp3. Så lenge du har det i et lossless format kan du gjør hvasomhelst av konverteringer så lenge du er litt datakynding eller kjenner noen som er det. Å skrive et slikt script tar bare noen få minutter om man vet hva man skal gjøre. Så kan PCen stå over natten og du kan våkne opp til en nykonvertert musikksamling.
Selv ripper jeg til FLAC med tagging, det gir meg fleksibilitet, samt at jeg ikke er låst til noen proprietær standard. Skulle jeg trenge et annet format, er det bare å nerde litt og la PCen gjøre jobben.
Dette er bare "tenketanker" foreløpig. Et slikt drivverk var i alle tilfeller kun ment som et supplement, bare for å ha den muligheten ogsåBack_Door,
Såvidt jeg kan skjønne skulle det være relativt enkelt å lage en plug-in til SlimServer som gjør det du er ute etter. Det faktum at ingen (meg bekjent) har laget det allerede, kommer sannsynligvis av at ingen før deg har følt behovet.
Det tar deg 10 min. å rippe til harddisk. Såpass kan du vel vente?
Dette reagerte jeg også på. Hadde håpet at nedlastingen gikk raskere.Har i dag testet "det Russiske alternativ", og laster ned i flac. Det som jeg konstaterer, er hvor lang tid det tar å få flac-filer inn på harddisken. ca 10 min pr melodi![]()
Etter at jeg meldte meg inn host AllOfMP3, får jeg 2-3 russiske spam-meldinger hver dag. Dette kan da ikke være tilfeldig? Noen andre som har samme erfaring?...
AllOfMP3 er et russisk selskap lokalisert i russland og
...
Ja, det går fint, hvis det er slik du mener:Kan man legge musikken på en ekstern HD (foreks Maxtor) og laste den via USB til PC/Squeezebox???
Bedre skulle jeg tro. De som forstår seg på det tekniske mener pc-avspilling gir langt mindre jitter enn avspilling med et vanlig cddrivverk.Hei!
ble litt nysgjerrig på dette og ikke minst om dette virkelig har noe for seg i et high-end anlegg der lydkvalitet og ikke brukervennlighet er viktigst? Noen som har testet dette mot en virkelig god cd-spiller? Hvordan ville for ekesmpel en ECdac+SB spille sammenliknet med en EMC-1?
Tja, deBedre skulle jeg tro. De som forstår seg på det tekniske mener pc-avspilling gir langt mindre jitter enn avspilling med et vanlig cddrivverk.