Jeg putta de filene på et SD kort, men jeg får ikke mulightet for å oppgradere fra sd kortet i menyen.
Så jeg kommer ikke videre SD kort oppgraderingen heller.
Så jeg kommer ikke videre SD kort oppgraderingen heller.
|
Den siste linke åpner bare som en side med litt tekst på, kan jeg bare kopiere den inn til en notisblokk og legge ved ?niels skrev:Man linket til de to filer du trenger på side 4...
Prøvde det uten hell.Veggen skrev:Hva med å høyreklikke linken og velge "Lagre som..." eller tilsvarende, da får du en fil.
coolbiz skrev:@Leikis. Jeg forstår det slik at hos deg virker Spotify på egenhånd og Squeezebox virker på egenhånd, og problemene kun oppstår når du anvender DSbridge til å anvende dem sammen.
Da høres det ut som om det rett og slett er kapasiteten på ditt trådløse nettverk som ikke er god nok. Musikk-dataene blir jo dyttet over wifi 3 ganger når du gjør det på den måten. Alternativt er det trådløs-routeren din som fusker når den blir belastet.
Som ledd i feilsøking kan du forsøke å sette ned bitraten som DSbridge. I filen
C:\Program Files\Spotify\dsbridge.ini kan du prøve å endre
MP3BitRate=320 til f.eks. 128 og se om det hjelper.
Jeg er ingen trådløs-ekspert, men jeg ser at andre har hatt suksess med å låse routeren til en fast kanal som er lite brukt av nærliggende wifi-nett. Det finnes et gratisprogram for Windows som lar deg overvåke wifi-aktivitet og anvendte kanaler i området, men jeg husker ikke hva det heter..Leikis. skrev:Ok, det skal prøves, om det blir bra da. Må jeg da ha ny tråløs router med større kapasitet ?
Jeg har 2 gig ram, jeg prøvde nå å restarte og åpne kun spotify å spille, men det stoppet læll. Jeg bruker vanligvis å ha en del oppe ja.coolbiz skrev:Da er det litt annerledes enn hvordan jeg først forsto det.
Dersom Spotify+DSbridge+Squeezebox fungerer knirkefritt når spotify-PCen ikke brukes til noe annet, er det vel så sannsynlig at det er PCen din som sliter. Har du f.eks. lite minne i den i forhold til hvor mange programmer du kjører samtidig?
Ja Squeeze server er på samme maskin.coolbiz skrev:Vel, dersom det likevel stopper opp selv om du kun har Spotify+DSbridge kjørende, så mistenker jeg wifi-nettet. Kjører du SqueezeboxServer på samme maskin, forresten? Da dyttes musikken kun 2 ganger over nettet og ikke 3 slik jeg sa tidligere.
Linksys-routeren antar jeg har et web-basert administrasjons-grensesnitt. linksys.com har sikkert dokumentasjon dersom du har mistet din. Eller du kan prøve http://192.168.0.1 eller tilsvarende (sett inn routerens addresse) og finne ut av det på egen hånd.
Et skudd fra hoften, siden det er liten respons på ditt problem:Benelli skrev:HJELP
Spotify har virka heilt fint lenge på SC, men i dag vil den ikkje.
DSBrigde er og forblir blå. Får timeout på SC.
Har rett IP, har prøvd med spotify fra to maskiner, men samme feil.
Nokon gode tips her ute??
Benelli
Jeg bruker også denne. Fungerer greit, men har sine begrensninger.Aubi skrev:Jeg bruker denne http://remoteless.no/
Har du installert Remotless software også på pc'en?Terka skrev:Har installert Remoteless på min iPhone, men får ikke kontakt med pc hvor spotify kjøres. (ip er korrekt, har åpnet port for komunikasjon, samt også prøvd med brannmur avslådd.)
Noen som har et hot tips å dele for at jeg skal komme videre?
Takk for svar.Aubi skrev:Jeg bruker denne http://remoteless.no/
Om du mener å streame filer fra iPhone (Spotify) til Hjemmenettverk så er nok ikke det mulig. Kanskje ikke det du spør etter, eller? :-\grelv skrev:Takk for svar.Aubi skrev:Jeg bruker denne http://remoteless.no/
Mulig at jeg er teknologisk naiv nå, men det får stå til:
Hva med Spotify kjørt på iPhonen direkte (altså ikke på en annen pc), med iPhonen koblet på det trådløse hjemmenettverket? Er det mulig å få til?
Trenger jeg det?? Jeg har Spotify kjørende på PC'en, samt DSBridge. Musikken som spilles på Spotify/pc får jeg spillt av på mine Squeezeboxer via SqueezeServer installert på en NAS. (Tune In URL: IPADRESSETodd skrev:Har du installert Remotless software også på pc'en?Terka skrev:Har installert Remoteless på min iPhone, men får ikke kontakt med pc hvor spotify kjøres. (ip er korrekt, har åpnet port for komunikasjon, samt også prøvd med brannmur avslådd.)
Noen som har et hot tips å dele for at jeg skal komme videre?
Jo, det var det jeg mente. Takk for svar.Todd skrev:Om du mener å streame filer fra iPhone (Spotify) til Hjemmenettverk så er nok ikke det mulig. Kanskje ikke det du spør etter, eller? :-\