Spotify og Squeezebox

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg putta de filene på et SD kort, men jeg får ikke mulightet for å oppgradere fra sd kortet i menyen.
Så jeg kommer ikke videre SD kort oppgraderingen heller.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Og du har fulgt oppskriften :
To manually update the firmware in your Squeezebox Controller, please try the following:
Go to http://update.slimdevices.com/update/firmware/7.3/ and download the jive_7.3_r6038.bin file
Rename the file to jive.bin
Copy this file to your SD card
Remove the battery cover and battery from the Squeezebox Controller
Place the SD card in the slot behind the battery
Replace the battery and battery cover on the Squeezebox Controller
Turn on the Squeezebox Controller
Go into the "Settings" (if you see the choose language, screen hold down the “Left Arrow” until you get to the home page, and choose “Settings”)
Go into the "Advanced" menu
Go to "Software Updates"
Choose to update your firmware via SD card and select “continue”
Once the Squeezebox Controller is updated, at your leisure, please remove the SD card from your Squeezebox Controller.
Special Note
If at any time during this process your Squeezebox Controller asks you to "Hold the brightness button down to begin update" please try the following:
Hold down the "Left Arrow" until you get to the Home page
Go into the "Settings"
Go into the "Advanced" menu
Go to "Software Updates"
Choose to update your firmware via SD card

Får du ikke valgt noe eller?

Kanskje du må returnere din Duet, den må være defekt om ikke det fungerer.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Nå har jeg kommet litt videre, jeg får opp spørsmålet om å oppgradere fra SD kortet. Jeg hadde glemt å kalle mappen jive.bin ::)
Men jeg finner ikke akkurat denne filen jive_7.3_r6038.bin
Jeg prøvde med en av de andre men, det gikk ikke.

Om noen har den kanskje de kunne sendt den på mail til meg ?
leikis@live.no ;)
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
niels skrev:
Man linket til de to filer du trenger på side 4...
Den siste linke åpner bare som en side med litt tekst på, kan jeg bare kopiere den inn til en notisblokk og legge ved ?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, ser hva du mener, jeg finder ikke den filen heller og når jeg ser over listen av firmware filer er det ikke lett å vite hvilken det er man skal nedlaste.
Prøv å lagre din andre fil i en notisblokk ja og se hva der skjer. Ellers må du kanskje fjerne batteriet og prøve å re-boote igjen.
Beklager, håber Man logger inn igjen og hjelper deg her, jeg finder ikke noe på slim forum heller.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Hva med å høyreklikke linken og velge "Lagre som..." eller tilsvarende, da får du en fil.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Har endelig fått det til her nå, men den detter ut etter noen minutter. Så kan jeg starte den igjen.
Jeg endte opp med å fjerne squeezecerver for så å legge den inn igjen og resette Duet.

Hvorfor stopper den etter noen minutter, er det noe innstillnger for dette ?

Jeg var litt tidlig pån her nå, den datt ut. Jeg minstet kontakten med spilleren og jeg får masing om denne oppdateringen på fjernkontrollen. Så jeg fikk ikke spilt.
Jeg prøvde så min Ipod Touch med Ipeng, nå funker det igjen i noen minutter. Så må jeg trykke play igjen ::) ??? ::) ???

Squeezebox har ikke akkurat høy status her i gården for tiden !!!
 

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457
Når du sier at det stopper, er det spillingen fra Spotify, eller spilling av filer fra disk hos deg også?

Jeg hadde et tilfelle der SB bare spilte en sang om gangen, før jeg måtte trykke play igjen. Da holdt det å ta strømmen av den og starte den på nytt.

Jeg fulgte forøvrig guiden til Veggen her og det funker fint hos meg.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg fikk til slutt en ekkel pipe lyd etter at jeg bytta mellom koax og analog utgangen. Det likte den tydelig vis ikke, så jeg tokk strømmen og nå funker den.
Jeg får kjøpe meg en egen dac til SB så jeg får golyden fra den også, for den innebygde er ikke akkurat mye å skryte av.
Med Premium Spotify og dac så er jo lyden overraskende bra.

Det er med Spotify den stopper ja, ikke nødvendig vis etter hver sang, etter en hvis tid tror jeg, usikker på hvor lenge men 3-5 minutter ca.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Ingen som har forslag til hva som er feil.

Jeg kan spille Spotify via Squeezebox i litt over 2 minutter, så detter det ut. Jeg kan etter et halvt minutt starte den igjen. På fjernkontrollen står det Streaming og navnet på artist.
Opsettet er fra Veggen sin oppskrift.
Kan d være noe med min tråløs router, jeg har helt skjult tråløs nett. Altså jeg må skrive inn id og passord for å finne det.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
@Leikis. Jeg forstår det slik at hos deg virker Spotify på egenhånd og Squeezebox virker på egenhånd, og problemene kun oppstår når du anvender DSbridge til å anvende dem sammen.
Da høres det ut som om det rett og slett er kapasiteten på ditt trådløse nettverk som ikke er god nok. Musikk-dataene blir jo dyttet over wifi 3 ganger når du gjør det på den måten. Alternativt er det trådløs-routeren din som fusker når den blir belastet.

Som ledd i feilsøking kan du forsøke å sette ned bitraten som DSbridge. I filen
C:\Program Files\Spotify\dsbridge.ini kan du prøve å endre
MP3BitRate=320 til f.eks. 128 og se om det hjelper.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
coolbiz skrev:
@Leikis. Jeg forstår det slik at hos deg virker Spotify på egenhånd og Squeezebox virker på egenhånd, og problemene kun oppstår når du anvender DSbridge til å anvende dem sammen.
Da høres det ut som om det rett og slett er kapasiteten på ditt trådløse nettverk som ikke er god nok. Musikk-dataene blir jo dyttet over wifi 3 ganger når du gjør det på den måten. Alternativt er det trådløs-routeren din som fusker når den blir belastet.

Som ledd i feilsøking kan du forsøke å sette ned bitraten som DSbridge. I filen
C:\Program Files\Spotify\dsbridge.ini kan du prøve å endre
MP3BitRate=320 til f.eks. 128 og se om det hjelper.


Ok, det skal prøves, om det blir bra da. Må jeg da ha ny tråløs router med større kapasitet ?
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Når jeg skifter bitrate i dsbridge får jeg ikke lagret den igjen. Kanskje det er noe galt med den ? Jeg skal prøve å laste ned en ny versjon.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det ser ut til at du må endre egenskaper på filen og gjøre den overskrivbar. Høyreklikk på filen fra Windows Explorer, om jeg ikke husker helt feil.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Leikis. skrev:
Ok, det skal prøves, om det blir bra da. Må jeg da ha ny tråløs router med større kapasitet ?
Jeg er ingen trådløs-ekspert, men jeg ser at andre har hatt suksess med å låse routeren til en fast kanal som er lite brukt av nærliggende wifi-nett. Det finnes et gratisprogram for Windows som lar deg overvåke wifi-aktivitet og anvendte kanaler i området, men jeg husker ikke hva det heter..
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
http://www.netstumbler.com/

Har vondt for tro at en 320 kbps stream skal gi kapasitetsproblemer, da er i så fall nettverket svært tregt.
Selv om det går 3 ganger blir dette ikke mer enn 960kbps, da burde spilling av en vanlig flac fil også gi problemer.
Tror også dette ville gitt hakking/rebufring, og ikke stopp etter en fast tid.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Takk for link, Veggen!

Er skjønt enig at 3 x spotify-streaming ikke skal gi kapasitetsproblemer, men det er å overse det essensielle: Det er faktisk noe her som ikke virker som det skal. Når alt er fryd og gammen inntil Leikis bruker Squeezebox og Spotify sammen, har jeg problemer med å se andre forklaringer enn at problemet ligger på det trådløse. Ikke nødvendigvis kapasitetsproblemer i og for seg, men at høy trafikkbelastning trigger et eller annet underliggende problem. De få gangene jeg har "fikset" tilsvarende problemer for andre, var det ved å låse router til en fast wifi-kanal.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Når jeg bar spiller musikk og ikke bruker andre ting på pc som å bla i sider isv her på sentralen så kan jeg spille lenge. Så fort jeg åpner en side eller blar i mailboksen min etc, så detter musikken ut.
Det også burde vel tyde på at routeren sliter ?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Da er det litt annerledes enn hvordan jeg først forsto det.
Dersom Spotify+DSbridge+Squeezebox fungerer knirkefritt når spotify-PCen ikke brukes til noe annet, er det vel så sannsynlig at det er PCen din som sliter. Har du f.eks. lite minne i den i forhold til hvor mange programmer du kjører samtidig?
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
coolbiz skrev:
Da er det litt annerledes enn hvordan jeg først forsto det.
Dersom Spotify+DSbridge+Squeezebox fungerer knirkefritt når spotify-PCen ikke brukes til noe annet, er det vel så sannsynlig at det er PCen din som sliter. Har du f.eks. lite minne i den i forhold til hvor mange programmer du kjører samtidig?
Jeg har 2 gig ram, jeg prøvde nå å restarte og åpne kun spotify å spille, men det stoppet læll. Jeg bruker vanligvis å ha en del oppe ja.
Hvordan kan jeg eventuelt justere på routeren, om det er nødvendig, jeg har en linksys av noe slag ::)
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Vel, dersom det likevel stopper opp selv om du kun har Spotify+DSbridge kjørende, så mistenker jeg wifi-nettet. Kjører du SqueezeboxServer på samme maskin, forresten? Da dyttes musikken kun 2 ganger over nettet og ikke 3 slik jeg sa tidligere.

Linksys-routeren antar jeg har et web-basert administrasjons-grensesnitt. linksys.com har sikkert dokumentasjon dersom du har mistet din. Eller du kan prøve http://192.168.0.1 eller tilsvarende (sett inn routerens addresse) og finne ut av det på egen hånd.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
coolbiz skrev:
Vel, dersom det likevel stopper opp selv om du kun har Spotify+DSbridge kjørende, så mistenker jeg wifi-nettet. Kjører du SqueezeboxServer på samme maskin, forresten? Da dyttes musikken kun 2 ganger over nettet og ikke 3 slik jeg sa tidligere.

Linksys-routeren antar jeg har et web-basert administrasjons-grensesnitt. linksys.com har sikkert dokumentasjon dersom du har mistet din. Eller du kan prøve http://192.168.0.1 eller tilsvarende (sett inn routerens addresse) og finne ut av det på egen hånd.
Ja Squeeze server er på samme maskin.
Jeg får sjekke litt angående routeren, takk for hjelpen så lenge. Så poster jeg rusltatet senere, pc greier er ikke min greie.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Dersom du har mulighet til å prøve å benytte Ethernet (kablet nett) istedenfor wifi, vil du finne ut om det er wifi er problemet eller ei.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har ikke fått prøvd med kabel enda, det er alt for kalt oppe på mørkeloftet :eek:

Men jeg glemte kanskje å nevne at radio via Squeezebox fungerer fint.

Og jeg har sendt en mail til min nettleverandør som også satte opp routeren min. Med spørsmål om det er noen begrensinger på opplasting og eventuelt andre ting som kan hindre meg i å spille mere en 2 minutter.


Denne routeren jeg har.

Linksys WRT54G.

Antall LAN-porter: 4 stk.
Antall WAN-porter: 1 stk
Auto MDI-MDI-X: Ja (LAN og WAN)
LAN-hastighet SLETT MEG: 10/100
Teknologier (internett): DHCP
Type: Trådløs ruter/basestasjon/gateway
WAN-hastighet: 10/100
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.231
Antall liker
4.853
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Er det ikke WRT54G som har hatt litt kluss med enkelte firmware-versjoner, mon tro? Det kan kanskje være en god idé å sørge for at du har siste versjon firmware på den.

Uansett ser det ut som om dette ikke er et Spotify-problem, så du er vel strengt tatt i feil tråd. ;)
 

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
29
Antall liker
0
HJELP

Spotify har virka heilt fint lenge på SC, men i dag vil den ikkje.
DSBrigde er og forblir blå. Får timeout på SC.
Har rett IP, har prøvd med spotify fra to maskiner, men samme feil.

Nokon gode tips her ute??

Benelli
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Benelli skrev:
HJELP

Spotify har virka heilt fint lenge på SC, men i dag vil den ikkje.
DSBrigde er og forblir blå. Får timeout på SC.
Har rett IP, har prøvd med spotify fra to maskiner, men samme feil.

Nokon gode tips her ute??

Benelli
Et skudd fra hoften, siden det er liten respons på ditt problem:
Har du husket å få med portnr 8124 på slutten av IP-adr til DSBridge HTTP server?
 

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Innlegg
515
Antall liker
109
Torget vurderinger
1
Mulig at dette temaet er berørt før, men jeg kunne i alle fall ikke finne det:

hva med Spotify på iPhone? Noen mulighet til å spille dette av via SB?

Espen
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Har installert Remoteless på min iPhone, men får ikke kontakt med pc hvor spotify kjøres. (ip er korrekt, har åpnet port for komunikasjon, samt også prøvd med brannmur avslådd.)
Noen som har et hot tips å dele for at jeg skal komme videre?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Terka skrev:
Har installert Remoteless på min iPhone, men får ikke kontakt med pc hvor spotify kjøres. (ip er korrekt, har åpnet port for komunikasjon, samt også prøvd med brannmur avslådd.)
Noen som har et hot tips å dele for at jeg skal komme videre?
Har du installert Remotless software også på pc'en?
 

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Innlegg
515
Antall liker
109
Torget vurderinger
1
Aubi skrev:
Takk for svar.
Mulig at jeg er teknologisk naiv nå, men det får stå til:

Hva med Spotify kjørt på iPhonen direkte (altså ikke på en annen pc), med iPhonen koblet på det trådløse hjemmenettverket? Er det mulig å få til?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
grelv skrev:
Aubi skrev:
Takk for svar.
Mulig at jeg er teknologisk naiv nå, men det får stå til:

Hva med Spotify kjørt på iPhonen direkte (altså ikke på en annen pc), med iPhonen koblet på det trådløse hjemmenettverket? Er det mulig å få til?
Om du mener å streame filer fra iPhone (Spotify) til Hjemmenettverk så er nok ikke det mulig. Kanskje ikke det du spør etter, eller? :-\
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Todd skrev:
Terka skrev:
Har installert Remoteless på min iPhone, men får ikke kontakt med pc hvor spotify kjøres. (ip er korrekt, har åpnet port for komunikasjon, samt også prøvd med brannmur avslådd.)
Noen som har et hot tips å dele for at jeg skal komme videre?
Har du installert Remotless software også på pc'en?
Trenger jeg det?? Jeg har Spotify kjørende på PC'en, samt DSBridge. Musikken som spilles på Spotify/pc får jeg spillt av på mine Squeezeboxer via SqueezeServer installert på en NAS. (Tune In URL: IPADRESSE:portnr).
Iflg Remoteless som jeg lastet ned fra iTunes App Store, så skal jeg bare legge til ipAdresse og Portnr for "host computer" der Spotify kjører. (Om jeg ikke har misset ut på en del av informasjonen da...)

EDIT:
OG selvsagt... laste ned RemotlesHelper.exe og så var allt på plass... ::)
 

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Innlegg
515
Antall liker
109
Torget vurderinger
1
Todd skrev:
Om du mener å streame filer fra iPhone (Spotify) til Hjemmenettverk så er nok ikke det mulig. Kanskje ikke det du spør etter, eller? :-\
Jo, det var det jeg mente. Takk for svar.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Ingen som har installert Jotify i Linux? (Jotify er en hacked Spotify klient for Linux)
 
Topp Bunn