Spotify og Squeezebox

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Psyklisten skrev:
Hmmm. Når jeg bytter fra Spotify til f.eks youtube så vil ikke Squeezeburken spille av filene, da går den over til pc`n.
Ikke så rart det vel?
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ikke så rart det vel?
[/quote]
Ja, den var konstruktiv ???
 

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
37
Antall liker
303
Noen som vet hva som kan ha skjedd her? - Etter gårsdagen lyn og torden med medfølgende strømbrudd kan eg ikke lenger streame musikk fra spotify til squeezbox duet'en min. "connect timed out - bad file" kommer opp i displayet når eg prøver å koble meg opp til pcens ip. Har prøvd å slette dsbridge og lame mp3 dekoder, for så å legge det inn på ny, men fortsatt med samme resultat.. now what??? ideer? noen?
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Sjekk den lokale ip adressen du streamer fra. Om du bruker automatisk tildeling av IP kan den ha endret seg etter restart av ruter etter strømbruddet.
 

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
37
Antall liker
303
Prøvde det nå, og det funker!! :) Takk for hjelpa!!
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Rota litt med oppsettet til sugress.
Oppskriften til Veggen gikk som smurt :D Takker :)

Knut :)
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
virkar bra dette. No manglar eg berre ein plugin som fjernar reklamen frå spotify ;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
kjetinho skrev:
virkar bra dette. No manglar eg berre ein plugin som fjernar reklamen frå spotify ;)
Den plugginen finnes og heter Premium.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Gjestemedlem skrev:
kjetinho skrev:
virkar bra dette. No manglar eg berre ein plugin som fjernar reklamen frå spotify ;)
Den plugginen finnes og heter Premium.
Sjølvsagt. Får ein betre kvalitet på filene og då?
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
kjoenik skrev:
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
Du er inneforstått med at du skal sette i gang en avspilling i spotify som vil med et lite sekunds delay vil dukke opp på anlegget? Og pass på som Veggen skriver, dersom du har dynamisk ip-adresse kan denne endres ved restart av utstyr. Da må du korrigere dette i squeezecenters adressefelt for nettradio
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
kjoenik skrev:
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
Du er inneforstått med at du skal sette i gang en avspilling i spotify som vil med et lite sekunds delay vil dukke opp på anlegget? Og pass på som Veggen skriver, dersom du har dynamisk ip-adresse kan denne endres ved restart av utstyr. Da må du korrigere dette i squeezecenters adressefelt for nettradio
Har sjekket de tingene ja :-\
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Har blitt oppsatt med Spotify både på maskinen på hjemmekontoret (der ReadyNAS som kjører SC står) og på iPhonen. Men det er vel fortsatt ikke mulig å styre Spotify på maskinen, med iPhonen?
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Det står, Bithastighet 320kbps VBR på SqueezuCenter når jeg spiller ay Spotify.

Trodde det var 160kbps som var på reklameversjonen ?

Knut :)
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Det er transkodingsraten til lame mp3 som vises i SC, ikke ogg bitraten fra spotify.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
DSBridge

Veggen skrev:
Ønsker å slå nok et lite slag for DSBridge for streaming av spotify til SB/TP under windows.
Det funker utrolig fint og er lekende lett å få til å virke.

1. Last ned DSbridge fra denne linken:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=64590
Pakk ut, og kopier filene DSound.dll og dsbridge.ini til /Programfiler/Spotify mappen.
For best lydkvalitet, åpne filen dsbridge.ini i en teksteditor og endre mp3 raten til: MP3BitRate=320

2. Last ned lame mp3 enkoder versjon 3.98.2:
http://www.free-codecs.com/Lame_Encoder_download.htm
Pakk ut, og kopier filen lame_enc.dll til /Programfiler/Spotify mappen.

3. Start spotify på normal måte og spill noe musikk.

4. I SC klikk Internet radio, åpne URL, legg inn: http://ipadresse:8124
(Altså den lokale ip adressen på maskinen du kjører Spotify på, f.eks http://192.168.1.100:8124. Om dette er samme maskin som du kjørere SC på finner du denne under settings, information, server IP address).
Legg til denne adressen i favoritter og kall den for Spotify så finner du den lett igjen.

DSbridge får med seg metadata og cover art, og flac støtte kommer i en fremtidig versjon så man slipper mp3 transkodingstap.
Og Squeezebox v3?
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
kjoenik skrev:
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
Du er inneforstått med at du skal sette i gang en avspilling i spotify som vil med et lite sekunds delay vil dukke opp på anlegget? Og pass på som Veggen skriver, dersom du har dynamisk ip-adresse kan denne endres ved restart av utstyr. Da må du korrigere dette i squeezecenters adressefelt for nettradio
Dette har blitt enklere med Sqeezebox Server-7.4.0
Du slipper å gå inn på nettradio og legge inn ny url når ip-adressen har endret seg,
istedenfor går du rett inn på favoritter å legger den til der.

Jeg har dynamisk ip-adresse fra get og lagt til flere favoritter med Spotify,
så jeg slipper å gå inn på innstilninger hver gang den har endret seg.

Eks.
Navn: Url:
1 Spotify http://192.168.1.101:8124
2 Spotify http://192.168.1.102:8124
3 Spotify http://192.168.1.103:8124
osv. etter hvor mange ip-adresser maskina di veksler mellom.
Da fikser du problemet via controleren ved å velge 1,2 eller 3 osv ettersom ip-adressen har endret seg.

ps. Jeg brukte oppskriften til Veggen.

Knut :)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Puscifer skrev:
hifiguru skrev:
kjoenik skrev:
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
Du er inneforstått med at du skal sette i gang en avspilling i spotify som vil med et lite sekunds delay vil dukke opp på anlegget? Og pass på som Veggen skriver, dersom du har dynamisk ip-adresse kan denne endres ved restart av utstyr. Da må du korrigere dette i squeezecenters adressefelt for nettradio
Dette har blitt enklere med Sqeezebox Server-7.4.0
Du slipper å gå inn på nettradio og legge inn ny url når ip-adressen har endret seg,
istedenfor går du rett inn på favoritter å legger den til der.

Jeg har dynamisk ip-adresse fra get og lagt til flere favoritter med Spotify,
så jeg slipper å gå inn på innstilninger hver gang den har endret seg.

Eks.
Navn: Url:
1 Spotify http://192.168.1.101:8124
2 Spotify http://192.168.1.102:8124
3 Spotify http://192.168.1.103:8124
osv. etter hvor mange ip-adresser maskina di veksler mellom.
Da fikser du problemet via controleren ved å velge 1,2 eller 3 osv ettersom ip-adressen har endret seg.

ps. Jeg brukte oppskriften til Veggen.

Knut :)
Installerte nyeste versjonen av squeezecenter, 7.4.0, og nå fungerer det endelig.
Ahhhh, digg! :) :D ;D
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
kjoenik skrev:
Puscifer skrev:
hifiguru skrev:
kjoenik skrev:
Ok, jeg har prøvd metoden til veggen. Jeg har lest alle postingene, jeg har installert om igjen, jeg har restartet alt, har prøvd alt, men jeg får alikevel feilnmelding: "connect timed out, bad file..."

Hva gjør jeg galt???
Du er inneforstått med at du skal sette i gang en avspilling i spotify som vil med et lite sekunds delay vil dukke opp på anlegget? Og pass på som Veggen skriver, dersom du har dynamisk ip-adresse kan denne endres ved restart av utstyr. Da må du korrigere dette i squeezecenters adressefelt for nettradio
Dette har blitt enklere med Sqeezebox Server-7.4.0
Du slipper å gå inn på nettradio og legge inn ny url når ip-adressen har endret seg,
istedenfor går du rett inn på favoritter å legger den til der.

Jeg har dynamisk ip-adresse fra get og lagt til flere favoritter med Spotify,
så jeg slipper å gå inn på innstilninger hver gang den har endret seg.

Eks.
Navn: Url:
1 Spotify http://192.168.1.101:8124
2 Spotify http://192.168.1.102:8124
3 Spotify http://192.168.1.103:8124
osv. etter hvor mange ip-adresser maskina di veksler mellom.
Da fikser du problemet via controleren ved å velge 1,2 eller 3 osv ettersom ip-adressen har endret seg.

ps. Jeg brukte oppskriften til Veggen.

Knut :)
Installerte nyeste versjonen av squeezecenter, 7.4.0, og nå fungerer det endelig.
Ahhhh, digg! :) :D ;D
Nice!
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Jepp, og da fikk jeg det endelig til også!

(Da gjenstår det bare å finne ut hvordan i #"¤vete jeg skal få koblet Dueten til Duoen via ethernet)
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Kan man søke opp musikk på Spotify med Duet'en eller kan man bare spille av spillelister man har lagd?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
ovitzi skrev:
Kan man søke opp musikk på Spotify med Duet'en eller kan man bare spille av spillelister man har lagd?
Foreløpig er vi henviste til å bruke Spotify som vanlig; den eneste forskjellen er at lyden kommer ut på Squeezeboxen. Fra Squeezeboxen sitt synspunkt ser Spotify-PCen i prinsippet ut som en hvilken som helst annen nettradiostasjon.

Søking direkte på Duet eller andre Squeezeboxer får vi ikke før noen lager en plugin til SqueezeboxServer.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Jeg får det bare ikke til å virke. Lastet ned Squeese Server(og ødela med det Inguz'en :'( som jeg hadde fått til å virke). Denne dsbridge.ini fila heter bare dsbridge, men det hjalp ikke forandre på den tittelen. Er det "normalt" at min ip-adresse er 192.168.0.103 når alle andre har ett tall i nest siste ledd?
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Den heter da dsbridge.ini i zip filen du laster ned?
Mulig ditt system er satt opp til å ikke vise ini fil etternavn?

IP adressen ser helt normal ut. Dette skal være den lokale ip adressen på maskinen som kjører spotify. Dobbeltsjekk at denne er rett, har selv brent meg her, spesielt hvis du bruker automatisk tildeling av IP adresse så kan du risikere at denne plutselig endrer seg uten varsel.

Får du en rund ball i ikonfeltet nederst til høyre ved klokka når spotify er i gang? I så fall hvilken farge har den? Hvis den er rød er det noe galt med oppsettet, blå betyr at den er i orden men venter på at noen skal koble seg til, grønn betyr tilkoblet og streamer musikken.

Jeg venter med oppgradering til 7.4 til Inguz har kommet med en kompatibel versjon, gidder ikke knote til et velfungerende oppsett.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Veggen skrev:
Den heter da dsbridge.ini i zip filen du laster ned?
Mulig ditt system er satt opp til å ikke vise ini fil etternavn?
Den gjør det ikke på denne PC'en heller (på jobb)
Veggen skrev:
Får du en rund ball i ikonfeltet nederst til høyre ved klokka når spotify er i gang? I så fall hvilken farge har den? Hvis den er rød er det noe galt med oppsettet, blå betyr at den er i orden men venter på at noen skal koble seg til, grønn betyr tilkoblet og streamer musikken.
Ballen er grønn!
Veggen skrev:
Jeg venter med oppgradering til 7.4 til Inguz har kommet med en kompatibel versjon, gidder ikke knote til et velfungerende oppsett.
Jeg ville i realiteten bytte Inguz mot Spotify, men angrer nå :-[
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Antagelig så er det huket av for "skjul filetternavn for kjente filtyper" i utforsker/verktøy/mappealternativer/vis/avanserte innstillinger. Uansett, dette har ikke noe betydning for om dsbridge fungerer eller ei.

Grønn ball er bra, det betyr at dsbridge er tilkoblet SC og streamer spotify. Litt usikker på hvorfor du ikke hører noe...

Du får ga tilbake til 7.3.3 den fungerer fint med både inguz og dsbridge her. Ser ingenting i 7.4 jeg savner.
 

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Innlegg
211
Antall liker
0
Jeg kjører fint med både Inguz og dsbridge på 7.4.2. Gjorde ikke noe spesielt i forhold til Spotify og dsbridge, men Inguz må man huske å flytte til ny katalog.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Nå virker det! Fylte inn adressa "inni bildet", så gikk det seg til.

Da blir det en pause i bakken før neste prosjekt blir å få Inguz opp å gå igjen.
 

shiva

Fersking
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
1
Antall liker
0
trenger litt hjelp til å få spotify på squeezen min. trodde jeg hadde gjort som jeg skulle, men tydeligvis ikke... har prøvd å legge inn url i favoritter på squeezen, men får bare opp denne advarselen: Vi forsøkte å godkjenne denne strømmen, men kunne ikke koble til strømmingsserveren. Den kan kanskje ikke avspilles skikkelig på spilleren din.
Ballen i hjørnet er blå, hvis det kan hjelpe? kjører all musikk via ekstern hardisk.
er helt grønn på dette!
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har litt problemer med Spotify via Duet, etter å ha spilt noen minutter detter den ut og det står. Fyller bufferen på nytt, og rett etter står det henter informasjon fra .... Conection timed out står det til slutt.
Jeg kan rett etter starte på nytt, så spiller den en stund igjen.

Forslag ?
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Og jeg driver å får en oppgradering som ikke jeg får innstalert, og jeg kommer da ikke videre slik at jeg får spilt. f.....'ns dritt.

Hva kan gjøres ?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg bare fulgte denne oppskriften, http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin
lastet ned wave, droppet de utpakkede filer i "plugin" mappen i server mappen, startet SC igjen og det funket med én gang.
Gain var helt vanvittig, fikk bare forvrenging, så Stereo Mix måtte skrues nesten helt ned, da blev det bra, fortsatt masse gain, men bra. Equalizeren i min Sound Manager blir også kjørt igjennom til Squeezeboksen, hjalp en del på lyden fra Spotify faktisk.
Jeg bruker SC 7.1.
Leikis, har du sjekket i SC sine Innstillinger at bitrate står på No Limit f.eks., se wikien.....
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har wave input og. Nå får jeg ikke spilt noe lengre, og den h.... fjernkontroller vil bare oppgradere seg, men det står at det oppstod en feil, så den blir ikke oppgradert. Slik at den hele tiden vil oppgradere seg, noe jeg sikkert har prøvd 20 ganger nå. Så det er like før hele sjiten fyker ut.
Jeg har også prøvd å bytte squeeze server. Og gjenopprettet fabrikkinnstilinger.
Makan til prakk oppleg har jeg ikke vært borti.
Noen som kan komme å fixe :'(
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Topp Bunn