Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    I den prisklassen synes jeg at du absolutt skal vurdere å ha med "Aura Fidelity Audiophile Riaa" på lista.

    Topp-4 her hos meg er:
    1. Thrax Orpheus
    2. Røcklinger Auria
    3. Aura Fidelity Audiophile
    4. Allnic H-1201

    Lillebroren er også spenstig men inneholder ikke supertransistorene som "Audiophile" gjør.
    Takk for en fin liste!

    Aura Fidelity Audiophile er notert og er på listen, har bare ikke oppdatert første posten :)

    Trax Orpheus har jeg sett bilder av, ser solid ut og liker designet! Ingen Norsk forhandler :unsure: Vet du ca pris?
    Röcklinger Auria og Allnic H1201 (H1201 er vel ikke i produksjon lengre?) må komme på bruktmarkedet om det skal kunne gå, men noe å følge med på! 🙌
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Thrax Orpheus ligger på ca 8x mer enn ditt oppsatte budsjett Spissoy.
    Röcklinger RIAAen mener jeg da er i produksjon i Gøteborg!?
    Grumpy har detaljene.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Thrax Orpheus ligger på ca 8x mer enn ditt oppsatte budsjett Spissoy.
    Röcklinger RIAAen mener jeg da er i produksjon i Gøteborg!?
    Grumpy har detaljene.
    Heheh, hadde en liten mistanke om at Trax var litt over budsjettet, men ikke så voldsomt.. 😬
    Röcklinger koster 38990.- SEK i følge hjemmesiden, så må være godt brukt for å kunne bli aktuell :giggle:
     
    Sist redigert:

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.068
    Antall liker
    4.273
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Lest mye godt om PS Audio sitt phonotrinn! Noteres ned, ser at dette også er ett som må være brukt:D
    Var det du som testet det mot Parasound JC3+ ?
    Nei, det var ikke meg.
    Jeg testa det i mot EAT E-Glo petit, Hegel v10, og den innebygde i Anthem STR.
    Så, det er klart, den fikk kanskje aldri noen reel konkurranse (mtp prisklasse). Men, det var bare ingen vei tilbake for meg etter å ha testa den.
    Måten den fikk fram den fete råkkelyden på og man kunne nesten kjenne at growlinga til Mikael Åkerfeldt kom i fra magen.
    Så, anbefales å teste ut hvis du har sjansen.
    Blir spennende å følge jakten og se hva du velger til slutt.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Nei, det var ikke meg.
    Jeg testa det i mot EAT E-Glo petit, Hegel v10, og den innebygde i Anthem STR.
    Så, det er klart, den fikk kanskje aldri noen reel konkurranse (mtp prisklasse). Men, det var bare ingen vei tilbake for meg etter å ha testa den.
    Måten den fikk fram den fete råkkelyden på og man kunne nesten kjenne at growlinga til Mikael Åkerfeldt kom i fra magen.
    Så, anbefales å teste ut hvis du har sjansen.
    Blir spennende å følge jakten og se hva du velger til slutt.
    EAT E-Glo Petit har vært innom tankene! Hegel V10 og Primare R35 er uaktuelle, ingenting i mot merkene men eierglede er dessverre en ting..! :)
    Det at PS Audio funker på metal er jo ett stort pluss! 🤟:cool:
    Håper å få testet noen av phonotrinnene i eget anlegg, men det vil jo tiden vise!

    Begynner å bli en del kandidater nå! :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Heheh, hadde en liten mistanke om at Trax var litt over budsjettet, men ikke så voldsomt.. 😬
    Röcklinger koster 38990.- SEK i følge hjemmesiden, så må være godt brukt for å kunne bli aktuell :giggle:
    Bulgarsk hifi trolling i små serier med eksklusive kabinetter koster en slant.
    Preampen og 300B monoblokkene deres er helt magisk, men sukk så altfor kostbart.
    Meeen vi kan leve godt, og ha det moro med rimeligere dubbeditter.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Bulgarsk hifi trolling i små serier med eksklusive kabinetter koster en slant.
    Preampen og 300B monoblokkene deres er helt magisk, men sukk så altfor kostbart.
    Meeen vi kan leve godt, og ha det moro med rimeligere dubbeditter.
    Ser svært bra ut absolutt! Fin i både sort og sølv. 🙌
    Ja jeg lever fint med Primare R32 (6000.- kr ) også, men desidert det svakeste leddet i oppsettet mitt! :giggle:

    En våt drøm er Phasemation EA-2000 phono, 6-delt toppmodell :love: kun basert på det visuelle riktignok! Japansk kunst(y) (29,500 £ / 35'000.- € )

    photo.png
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ja, jøss.
    Noe mindre enn 6 bokser for å få ut litt lyd fra platespilleren kan man jo ikke ha.
    Godt jeg i hver fall har en 2-delt RIAA.
    Jeg slutter aldri og forundres over kompromissløsheten (les: galskap) enkelte har i sin tilnærming for gjengivelse av musikk.
    Jeg vil tro at man også bør ha en temmelig råtjunet platespiller kombo for å dra maks ut av den 6-delte RIAAen.
    På tide med litt selvmedisinering ;)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    1
    Hei har du sett denne.

     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ja, jøss.
    Noe mindre enn 6 bokser for å få ut litt lyd fra platespilleren kan man jo ikke ha.
    Godt jeg i hver fall har en 2-delt RIAA.
    Jeg slutter aldri og forundres over kompromissløsheten (les: galskap) enkelte har i sin tilnærming for gjengivelse av musikk.
    Jeg vil tro at man også bør ha en temmelig råtjunet platespiller kombo for å dra maks ut av den 6-delte RIAAen.
    På tide med litt selvmedisinering ;)
    Heheh, er vel langt utenfor markedet som er ment for en normal lønnsmottager i starten av 30 årene, i industrien på land, med en 70-talls spiller.. 😬
    Heldige de som har mulighet vil jeg si! :)

    En tanke..
    Spilleren min med pickupen rettferdiggjør kanskje rundt 25k i dagens nypris marked, derfor jeg har satt budsjett der, innbiller jeg meg…:unsure:
    Kommer til å kjøpe en bedre spiller og ha 2 stk i anlegget på sikt, så phonotrinnet nå er på en måte første steg.. Har ingen interesse av å selge Marantz´en, får uansett lite igjen, prisene på Ebay samsvarer ikke helt med det norske markedet.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei har du sett denne.

    Ja, er pga den annonsen jeg har det RIAA-trinnet på listen!
    Men siden jeg har en «ingen kreditt/forbruk» regel på HiFi (Med mindre det er delbetaling uten rente osv…) så må jeg håpe på at det dukker opp igjen når tiden er inne, om valget faller på E.A.T. :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Herligt! Ser jeg kan strekke meg til en M6x godt innafor budsjett. Balansert inn og ut er jo kjekt å ha. M3x og M6x noteres på listen:giggle:
    MF M6X har jeg selv og synest den låter meget godt. Fleksibel som bare det, mulighet for 3 spillere samtidig, justering av last,kapasistans og gain i front samt minne ift diverse pick up,er. Ok priset er den også. Løp og kjøp. :)

    TAF
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    MF M6X har jeg selv og synest den låter meget godt. Fleksibel som bare det, mulighet for 3 spillere samtidig, justering av last,kapasistans og gain i front samt minne ift diverse pick up,er. Ok priset er den også. Løp og kjøp. :)

    TAF
    Herlig! Leser litt tester på nett om dagen, og MF M6x og M3x får gode skussmål! :)

    @motoren :Kan se ut som det stemmer?
    "M6x Vinyl og deler den fullstendige diskrete oppbyggingen. M3x Vinyl har begrensning i inn- og utganger i forhold til sin mer påkostede slektning ved at den kun har én inngang og én utgang"

    Leser forøvrig nå som en funfact at M3x er det første produktet etter at Heinz Lichtenegger (Eieren av Pro-Ject og hans kone som driver E.A.T) kjøpte opp Musical Fidelity 🤟

    Nå har ikke Norma Revo IPA-70b xlr innganger, men LM Audio G-2 har XLR, og noen platespillere tilbyr det også.. Med tanke på fremtidige muligheter er det kjekt å ha (y) Koster 5000.- kr ekstra.. :unsure:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Röcklinger har XLR innganger, og man kan koble til 2 platespillere.
    Betjeningskomforten virker å være skyhøy med alle justeringsmulighetene på fronten.
    Ellersmessig bygger RJEL her på HFS neste generasjon fullbalanserte Dynamic Precision DPR 2.3 for betalbare penger.
    Jeg har forrige generasjon som ser ut som noe som er laget i Øst-Tyskland i 1955.
    Dog låter det ikke dårlig.
    Men dette er en eventuell fremtid for din del.

    Glem ei heller salige Tim De Parvicinis EAR 324 RIAA.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Röcklinger har XLR innganger, og man kan koble til 2 platespillere.
    Betjeningskomforten virker å være skyhøy med alle justeringsmulighetene på fronten.
    Ellersmessig bygger RJEL her på HFS neste generasjon fullbalanserte Dynamic Precision DPR 2.3 for betalbare penger.
    Jeg har forrige generasjon som ser ut som noe som er laget i Øst-Tyskland i 1955.
    Dog låter det ikke dårlig.
    Men dette er en eventuell fremtid for din del.

    Glem ei heller salige Tim De Parvicinis EAR 324 RIAA.
    Kjøpte og lastet ned Hifi&Musik sin test av Röcklinger Auria i dag morges, fint lesestoff på kontoret :giggle: At Grumpy også rangeren den som nr.2 er ett stort pluss!

    Får vel skattemeldingen i Mars, så viser det svært gode + tall så kan Röcklinger og andre absolutt vurderes, men tar utgangspunkt i at den er over budsjett😬


    Har du bilde av DPR2.2/3 ? Prøvde google men kom mye forskjellig opp!
    Hadde faktisk glemt av EAR, flotte produkter absolutt, siklet mye på de tidligere! (y)

    Kan vel lese til jeg blir blå om forskjellige RIAA'er, har for mange på listen nå så må luke ut noen snart o_O
    OBS: men forsatt åpen for forslag!
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg hade snuset opp Röcklinger riaa og hade noen planer om en handel 2019, en tur til Göteborg sammen med Grumpy, Sluket og Geto och ett besøk i den utmerkete hifi butikken Akkelis Audio der vi fikk øye på Röcklinger riaan gjorde ikke kjøpe lysten noe mindre.
    Selvsagt rakk vi vel bare så vidt hjem før Grumpy trøkket på kjøpe knappen:)

    Her er testen fra Hifi/Musik
    h_m_2020.jpg (1812×864) (rocklinger.se)
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    245
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Du har cayin riaaen, er det bare meg, eller er den riaaen bare ekstremt bra? 🙂
    Jeg hade snuset opp Röcklinger riaa og hade noen planer om en handel 2019, en tur til Göteborg sammen med Grumpy, Sluket og Geto och ett besøk i den utmerkete hifi butikken Akkelis Audio der vi fikk øye på Röcklinger riaan gjorde ikke kjøpe lysten noe mindre.
    Selvsagt rakk vi vel bare så vidt hjem før Grumpy trøkket på kjøpe knappen:)

    Her er testen fra Hifi/Musik
    h_m_2020.jpg (1812×864) (rocklinger.se)
    [/QUOTE
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14

    Dette har fått mye skryt. Var på nippet til å kjøpe det(har ikke hørt det selv).
    Den har jeg jo sett før, takk for påminnelse! Absolutt verdt å ha på listen! 🤟
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg hade snuset opp Röcklinger riaa og hade noen planer om en handel 2019, en tur til Göteborg sammen med Grumpy, Sluket og Geto och ett besøk i den utmerkete hifi butikken Akkelis Audio der vi fikk øye på Röcklinger riaan gjorde ikke kjøpe lysten noe mindre.
    Selvsagt rakk vi vel bare så vidt hjem før Grumpy trøkket på kjøpe knappen:)

    Her er testen fra Hifi/Musik
    h_m_2020.jpg (1812×864) (rocklinger.se)
    Håper på en tur til østlandet snart, min mors side er fra Ås/Vestby så kan ta noen HiFi ærender samtidig! 🤟
    Göteborg er dessverre litt for langt unna, husker forsatt godt HiFi-Stället! Fin butikk :giggle:

    Var forøvrig i din tråd jeg ble oppmerksom på Cayin CS-6PH! :giggle:

    Har den testen på PDF, eneste jeg stusset på var hvordan jeg skulle tolke denne setningen; :unsure:

    "Är du främst ute efter maximalt bastryck och ett sju
    helvetes drag, då ska du leta någon annanstans.
    Här finns nämligen inte en antydan till överdrifter eller excesser.
    Istället bjuds man på en ren, klar ochokonstlad återgivning med inbjudande stora
    proportioner, när musiken så tillåter"


    Men fant vel ut at det på fint heter nøytral?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    På jobb nær Haugesund, ikke så travelt på en Fredag så stakk innom Shabby Records og bladde litt, fikk med noe gøy som jeg har på kjøpslisten! Gøy å kjøpe lokalt til svært ok priser! 🙌 Nathaniel Rateliff platen er fra Discogs (Hvit utgave), svingte innom Posten på vei til jobb.

    Den Local Hero er litt kul da den ikke har navnet til Mark Knopfler på coveret. Strøkent eksemplar fra 1983 🤟

    plats.jpg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Oppdatering på phonotrinn fronten:

    Fått avtalt å teste en Aura Fidelity Audiophile Signature :cool:

    Kommer forhåpentligvis til uken! Gjett om jeg gleder meg! 🤘

    Det kommer også en fin LP boks fra Analogue Production og noe annet som jeg har ønsket meg i lengre tid!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gøy å komme hjem fra jobb når denne LP´en ventet på meg på Posten, sammen med en del andre men denne fortjener en egen! :cool:
    Mangler forsatt 4 album før komplett samling ☺

    CA93D376-47BF-4242-8E34-E4488CE6AE63.jpeg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    På tide med et bilde av platesamlingen? Jeg har på følelsen at den vokser fort.
    Skal få tatt noen bilder i morgen når dagslyset er her, platesamlingen står i 2 forskjellige skap uten noe godt lys rundt..Ser ikke så lekkert ut, men mangel på alternativ. Begynner også å få dårlig plass 😶

    Den vokser relativt fort ja, ca 100 nye plater siste 3-4 mnd.. ! Men har bare 618 LP / Samlebokser i følge Discogs. er MYE jeg har tenkt å skaffe…
    En del nytt er riktignok på vei eller i bestilling :giggle: Må nok roe ned plate handlingen for å kunne finansiere ny RIAA dessverre..

    Tenker på å rydde ut her og gjøre det om til platerom / gjesterom! Får plass til noen Kallax´ish hyller her, opp langs veggen og under vinduet.

    0C1DA952-8BC9-4BAD-A02F-B626C58A2599.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn