Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Høres bra ut :) Jeg har hatt Kappa 8 og 6 og kunne godt levd med det i dag, Kappa serien spiller veldig bra :)

    mvh
    jeg kunne også fint levd med Kappa 9! :) Kappa 6 har jeg jo her, blir gøy å teste de når jeg får fingen ut og refoamer bassene! ☺
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Prøver noen bilder /presentasjon av platesamlingen..! Ser ikke pent ut, men de står beskyttet for lys og støv.:)

    Laget ett «display» på venstre side med Opeth wooden box og Live at Royal Albert Hall samt Kaizers Orchestra Violeta Violeta og JanOve sine 4stk.Collectable No.33 bokser + Opeth belte🤘

    På høyre side:
    Ø.V: Kaizers Orchestra / JanOve.
    Ø.H: Opeth (35 stk)
    N.V: Mark Knopfler
    N.H: Godt blandet, fra Agnes Obel ytteres til Rammstein XXI boksen innerst, blir fullt snart..


    B2EC31F9-FC2B-491A-A6BC-FE7F475F456D.jpeg





    Dette er egentlig klesskapet til gjesterommet…. Ser det begynner å bli fullt her.. 😬

    28A2934A-50B3-4CC5-A6EC-799DC90374F7.jpeg



    Må sies at målet mitt ikke er å ha størst mulig samling, men en spesiell samling, har ett veldig bredt spekter av musikk jeg hører på.
    Det blir ofte gjerne 2-6 forskjellige utgivelser av et album om jeg virkelig liker artisten med box-set, limiterte utgaver, forskjellige farger o.l.
    Store deler av samlingen er forseglet siden jeg var i HiFi dvale og uten fungerende spiller. :)

    Tror jeg skal begynne rydde ut rommet nå, ble litt motivert :cool:
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine kleshengere... Den blå ga litt vibber.. Forøvrig, fin samling. Med en bevisst tanke bak, det er bra :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Fine kleshengere... Den blå ga litt vibber.. Forøvrig, fin samling. Med en bevisst tanke bak, det er bra :)
    Hehe, en plass må en jo ha dem som er til overs..Den blå har jeg ingen anelse om hvor kommer fra.. :unsure: :LOL:
    Har en tanke bak ja, spesielt nå etter at jeg tok opp igjen HiFi interessen:)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Snart ferdig med å rydde ut og fått alt opp i etasjen over, kun LM Audio monoblokkene og Kappa 9 igjen, men det må jeg ha bærehjelp til.
    Fremgang!

    Håpte RIAA´en skulle komme i dag, men det kom i stedet to andre pakker fra våre naboland!

    Eagles fan som jeg er, spent på denne! Fikk også to solide plater av Nathaniel Rateliff☺

    48AD54CB-A785-45B2-B51F-1CF8483C4460.jpeg
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Snart ferdig med å rydde ut og fått alt opp i etasjen over, kun LM Audio monoblokkene og Kappa 9 igjen, men det må jeg ha bærehjelp til.
    Fremgang!

    Håpte RIAA´en skulle komme i dag, men det kom i stedet to andre pakker fra våre naboland!

    Eagles fan som jeg er, spent på denne! Fikk også to solide plater av Nathaniel Rateliff☺

    Vis vedlegget 785607
    Gøy å handle plater. De siste månedene har jeg kjøpt over 50. Det funker ikke i lengden med prisene på en del av platene nå for tiden. Var bare en måte å stoppe det på, kjøpe meg en ny dac😏
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gøy å handle plater. De siste månedene har jeg kjøpt over 50. Det funker ikke i lengden med prisene på en del av platene nå for tiden. Var bare en måte å stoppe det på, kjøpe meg en ny dac😏
    Ja det er litt for gøy, er noe prisforskjell fra butikk til butikk, bruker Discogs/Finn.no flittig også.
    Men ja det er kostbart, gjør som deg, bare at jeg skal ha RIAA + ting til platerom :)
    Må også ha platevasker…. Hmm! :unsure:

    Hvilken dac du ser på?
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er litt for gøy, er noe prisforskjell fra butikk til butikk, bruker Discogs/Finn.no flittig også.
    Men ja det er kostbart, gjør som deg, bare at jeg skal ha RIAA + ting til platerom :)
    Må også ha platevasker…. Hmm! :unsure:

    Hvilken dac du ser på?
    Stoler på Åndenes makt intuisjonen min og fikk tak i en Denafrips pontus II i går. Hvordan kommer det til å låte? Bedre enn nå siden jeg ikke har dac... Ikke nevn platevasker, har sett på noen modeller og de koster en del. Har brukt en spin cleaner de siste årene og den virker. Billig i det minste. Gir meg selv kjøpestopp. Til jeg finner noe nytt jeg får lyst på.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Stoler på Åndenes makt intuisjonen min og fikk tak i en Denafrips pontus II i går. Hvordan kommer det til å låte? Bedre enn nå siden jeg ikke har dac... Ikke nevn platevasker, har sett på noen modeller og de koster en del. Har brukt en spin cleaner de siste årene og den virker. Billig i det minste. Gir meg selv kjøpestopp. Til jeg finner noe nytt jeg får lyst på.
    Måtte google da Denafrips er nytt for meg! Ser visuelt solid ut! Gratulerer! 🙌
    Om Spin Cleaner funker så er jo det gull.
    Jeg har ingenting nå, men tenker en HummingGuru er innafor og krever ikke disiplin med sparegrisen for å realisere, kontra Degritter! 😶
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Måtte google da Denafrips er nytt for meg! Ser visuelt solid ut! Gratulerer! 🙌
    Om Spin Cleaner funker så er jo det gull.
    Jeg har ingenting nå, men tenker en HummingGuru er innafor og krever ikke disiplin med sparegrisen for å realisere, kontra Degritter! 😶
    Den var billig. Kjøpestopp vurdert opphevet🤔
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Det er lenge til. Mye som kan skje før den tid. Må lese meg litt opp ikveld. Takk for tips. Ser at det er flere som har nevnt den her inne, men kan ikke få med seg alt.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gjør meg kjent Eagles - Live At The Forum 76´ platen før Aura Fidelity RIAA kommer på Mandag, var i Haugesund i går:D

    Har ett lydbilde jeg virkelig liker, skikkelig «live» 🙌 Anbefales!

    BA51B83F-1BA1-42A7-838B-98F2008106F4.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stoler på Åndenes makt intuisjonen min og fikk tak i en Denafrips pontus II i går. Hvordan kommer det til å låte? Bedre enn nå siden jeg ikke har dac... Ikke nevn platevasker, har sett på noen modeller og de koster en del. Har brukt en spin cleaner de siste årene og den virker. Billig i det minste. Gir meg selv kjøpestopp. Til jeg finner noe nytt jeg får lyst på.
    Helt genialt med kjøpestopp til man finner noe man har lyst på 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kjøpestopp er jo så kjedelig !:cool:

    Men nå kom det en pakke!

    Inspirert av en velkjent tråd her på Sentralen☺
    Den var iskald så ligger til temperering før den kobles inn, må finne frem noen test plater :unsure:


    2BE41167-83EB-45AD-9141-D5786405FDA0.jpeg


    1DD93856-64F1-4586-AF23-175D75C5328D.jpeg


    52AAB625-BEA6-452F-872A-D5973B4B2FA6.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer med ny boks🎶 spennende å høre inntrykk av denne 👌
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så det ble hjemmemekk fra Bærum.. :).. Liker instinktivt merket, og alltid vært bra når jeg har hørt det. Gratulerer
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Takk! Må presisere at den er på lån, med kjøpsopsjon som dem sier i fotballen:)

    Er ikke store saken, rett over 2kg! Designet minner meg om eldre APL (Kun pga frontplaten)
    Alt i alt ett stilrent design som er nok til at det ikke bare er en svart boks, en enkel grønn diode som viser at den er på!

    Første test blir med Opeth - My Arms Your Hearse.
    Funnet frem litt godt blandet som skal spilles gjennom!

    8D8728DE-FBAB-4C18-A9E0-A76A2D5A27FC.jpeg


    31F46037-ED9D-406E-9A80-0C09DA17E1C1.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.088
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Spennende! Opeth er bra for testing. Mye som skjer på en gang og mange detaljer å fokusere på👌
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Spennende! Opeth er bra for testing. Mye som skjer på en gang og mange detaljer å fokusere på👌
    Ja, My Arms Your Hearse har kanskje ikke den beste lydkvaliteten generelt, men de plutselige akustiske partiene er svært bra og noe jeg elsker med albumet! :cool:
    Edit: Sett bort fra «Credence» som har svært bra lyd!

    Første inntrykket er svært bra! Perfekt innevær også! :)

    5531CD0D-FC11-4A7A-A0FB-F04F30F34824.jpeg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Liten inntrykksoppdatering;
    Betydelig bedre på alt, heldigvis! Spesielt bassen er så mye bedre, dynamikken på «The Wall» kommer virkelig frem!
    Tenker å sammenligne reissue´en jeg har fra 1989 med den nye 2016 remasteren på gøy i morgen!

    Nå spilles Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly.. Blir å forsette med «Good Kid, m.A.A.d City» albumet etterpå :cool:

    Koser meg med musikken nå!

    DDA5B071-600E-4359-BFB1-71E6C366E04B.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Rolig start i dag, to Thomas Dybdahl plater får gjennomgå, signerte å greier (Spurte om han kunne signere platene de hadde til salgs om jeg kjøpte dem etter konserten) 🙌 Hyggelig fyr!:)

    B28390BE-8758-4206-BE68-4BCCE2418268.jpeg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kom en pakke, er allerede på spilleren!
    Denne burde jeg kjøpt for lenge siden, men den kom i HiFi pausen, dette er tross alt konserten som fikk meg til å bli fan av The Eagles ☺ Har dog spilt Hotel California som demolåt ett par ganger for mye…:cry:

    77F1E6F0-E9AD-4E2E-92AB-EE1AA1CD401D.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det er en svært god/fin låt for all del, men klarer ikke helt av fri vilje å sette kun den låten på (gjelder streaming) Live At Forum ´76 og Hell Freezes Over har to forskjellige varianter, så det hjelper på! 🙌
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.916
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei vi er heldigvis ikke like alle sammen for da hadde det blitt kjedelig :)

    Jeg skulle også likt å sett Eagles live, men å erstatte Frey er ikke enkelt. Spiller de enda?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Nei vi er heldigvis ikke like alle sammen for da hadde det blitt kjedelig :)

    Jeg skulle også likt å sett Eagles live, men å erstatte Frey er ikke enkelt. Spiller de enda?
    Han var jo en av hovedpersonene så føler det er litt halvt band nå, ser de kommer faktisk til UK i år! :unsure: Hmm!

    I Hyde Park..! Må vurdere en tur nå :cool:

    6ADB99A9-4F0F-4506-99DA-67D9C166BB35.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn