Digitale avspillere Spennende DAC og fin pris.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Virker på meg at i dag kan ikke testere si de er dårlig pga at den jevla målingen tilsier det låter bra.
    På meg virker det heller som det er umulig å si at noe billig er bedre enn noe dyrt. Koster en dac 50k så må den jo være bedre enn en til 7k, så man ender alltid opp med "bra til prisen, men.."
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Disse fenomenene kommer vi neppe til å enes om. Jeg tror mye ligger på hvilken hjernehalvdel som er den dominerende i hver og en av oss.

    Topping og desslike måler fint, og det er det vel ingen som har problemer med. Dermed er det lett og greit å få tak i en DAC som er så feilfri som det går an. At så noen av oss opplever den som lydmessig død og udynamisk, burde vel også være greit, så lenge vi velger å bruke våre egne penger på noe som gir oss musikkglede, i stedet.

    Jeg har ikke råd til å kjøpe den DAC'en jeg synes låter aller best. Det hadde vært fantastisk om jeg kunne kjøpt den for NOK 7000,-, men dessverre funker ikke hjernen min akkurat sånn.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Enig.
    Pris teller ikke for meg om det er bra eller dårlig.
    Men vil gjerne ha det beste lydmessig for lite penger. Klart det.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja det skal måle ræva og være konstruert av en eller annen guru som har røyka sokka sine.
    Du har ikke forstått noe.
    Hva det måler er en ting. Hvordan det låter, er det som er viktig.
    Men måling sier ikke alltid om det låter best for meg.

    Den jeg har i skapet, måler sinnsykt godt. Men vil ikke ha den i bruk da det ikke var noe.

    Så kan du f. Eks ta forforsterkeren MI 23.5 som måler helt rått bra, men som låter også rått bra.
    Måling sier ikke så mye annet enn hva den sier.
    Kjekkest med produkt som måler bra, men det skal og låte bra.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Virker på meg at i dag kan ikke testere si de er dårlig pga at den jevla målingen tilsier det låter bra.
    Det er blitt en slags fasit det.
    Men så enkelt er det nok ikke.
    Da hadde vi alle sittet med det samme til en billig peng.
    Så testere, tør å bli like tøff som dere en gang var.
    Da var det også lettere å skille produkta.

    Sitter, dvs jeg har en dac slengt oppi skapet eller en anna plass, en slik ala Topping som måler ekstremt og med et støygulv på - 140 og noe.
    Helt grei og sånn, men nei, den ligg godt der den ligg.
    Der synes jeg Stereophile gjerne utgjør et forfriskende unntak, som her i Jon Atkinsons kommentar til egne målinger av Exposure 2010s: "That aside, and taking into account its relatively low price, the Exposure 2010S offers a sensible set of engineering compromises. However, nothing in these measurements indicates why it should sound as good as it does." Mao: Ja, vi måler. Men ørene avgjør
    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hadde jo vært interessant å kjøre en blindtest av ulike dac`er, der både hifiskribenter og menigmann fikk gi sine tilbakemeldinger.
    Kan jo hende tilbakemeldingene hadde blitt annerledes da; det er merkelig det der med hvor "biased" man er.....

    Min opplevelse av D70 fra Topping var at det var en god dac, som også var lett å like, og jeg opplevde den ikke som spesielt "uengasjerende", kanskje tvert om.....
    Fravær av støy, ro i lydbildet osv var et stort pluss!

    mvh
    Proffen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Hadde jo vært interessant å kjøre en blindtest av ulike dac`er, der både hifiskribenter og menigmann fikk gi sine tilbakemeldinger.
    Kan jo hende tilbakemeldingene hadde blitt annerledes da; det er merkelig det der med hvor "biased" man er.....

    Min opplevelse av D70 fra Topping var at det var en god dac, som også var lett å like, og jeg opplevde den ikke som spesielt "uengasjerende", kanskje tvert om.....
    Fravær av støy, ro i lydbildet osv var et stort pluss!

    mvh
    Proffen
    Tenker at det er helt greit.

    Men med hensyn til bias: Jeg VILLE at Topping skulle være en strålende DAC. F... jeg kjøpte den for egne penger! I direkte sammenligninger med andre DAC'er jeg har tilgang til, var den god på noe, ikke så god på noe annet, og til sammen var ikke dette noe jeg falt for, uansett hvor mye jeg ønsket meg at Topping D90 skulle overta plassen i mitt oppsett.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Så Proffen.. Du er ikke ferdig i jakten på dac.. Hehehe ;)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Rundt om kring i en ring med divergerende mål ? Hva er nå egentlig en strålende DAC ? Skal DACen egentlig stråle ? Er opplevelsene påvirket av språket vi bruker for å beskrive de samme opplevelsene ?

    For egen regning syns jeg «kjedelig» hifi er betydelig undervurdert. En fullgod omtale av lydreproduksjonen ut av en god DAC er for min del «lytefri». Utover en komplett omtale av testbetingelsene trenger jeg ikke mer poesi om lydreproduksjonen enn det, gitt at det er riktig og dekkende.

    mvh
    KJ
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så Proffen.. Du er ikke ferdig i jakten på dac.. Hehehe ;)
    Tja, ståa er vel mer den at den innebyggede dacen i Devialet funker mer enn godt nok, og at en ekstern dac blir smør på flesk, all den tid det analoge signalet fra den eksterne dacen kjøres gjennom en ad/da-loop i forsterkeren... Da er det jo like greit å kjøre signalet fra kildene mer direkte inn i forsterkerens innebyggede dac....

    Hvis jeg derimot hadde hatt et oppsett som "trengte" en ekstern dac, ville jeg ikke nølt med å bruke D70.

    mvh
    Proffen
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    topping d90 er helt fullstendig transparent, ergo om det låter uengasjerende er det opptaket/musikk som er uengasjerende. så enkelt er det. vi vet jo at audionote farger som bare det med tusen ganger høyere forvrengnig og skjev frekvensresons. matcher dette høyttalerene er det en annen sak. to feil blir en rett på en måte.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Rundt om kring i en ring med divergerende mål ? Hva er nå egentlig en strålende DAC ? Skal DACen egentlig stråle ? Er opplevelsene påvirket av språket vi bruker for å beskrive de samme opplevelsene ?

    For egen regning syns jeg «kjedelig» hifi er betydelig undervurdert. En fullgod omtale av lydreproduksjonen ut av en god DAC er for min del «lytefri». Utover en komplett omtale av testbetingelsene trenger jeg ikke mer poesi om lydreproduksjonen enn det, gitt at det er riktig og dekkende.

    mvh
    KJ
    Synes det er en flott innstilling, jeg! :)

    Men det betyr ikke det samme som at det er en vei jeg selv vil velge. Den dominante, høyre hjernehalvdel vil ha en strålende DAC! :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    topping d90 er helt fullstendig transparent, ergo om det låter uengasjerende er det opptaket/musikk som er uengasjerende. så enkelt er det. vi vet jo at audionote farger som bare det med tusen ganger høyere forvrengnig og skjev frekvensresons. matcher dette høyttalerene er det en annen sak. to feil blir en rett på en måte.
    Litt leit at nesten all musikk er innspilt uengasjerende, da. Og litt merkelig, kanskje. ;)
     

    triodelab

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    109
    Antall liker
    49
    Sitat:Topping og desslike måler fint, og det er det vel ingen som har problemer med. Dermed er det lett og greit å få tak i en DAC som er så feilfri som det går an. At så noen av oss opplever den som lydmessig død og udynamisk, burde vel også være greit, så lenge vi velger å bruke våre egne penger på noe som gir oss musikkglede, i stedet. Sitat slutt

    Testen i Stereo+ konkluderte med at den manglet litt trykk nedover, men dog ubetydelig. Lydmessig død skal godt gjøres å få til..?????? Har en Abrahamsen V6 Dac. I mine ører er Topping D50S en bedre dac fordi den både måler- og har bedre lyd. Abrahamsen bruker jeg sammen med rørforsterker og Toppingen er koplet til en hybridforsterker.
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Det åpenbare i dette er at vi som lyttere har ulike preferanser og at ulike aspekter ved lydgjengivelsen både oppleves og vektes forskjellig.
    Jeg hører mye på vokaler. Min erfaring med Toppings D90 er et stort, åpent og oppløst lydbilde, en tydelig gjengivelse av scene med en veldig ryddig presentasjon av objektene i lydbildet, men at det dessverre ikke er noen hjemme. For meg blir det mer som en tur til madam tussauds vokskabinett, flott fra utsiden, men intet liv under overflaten. Dessverre.
    Men dette er kun min personlige opplevelse, og ikke nødvendigvis gyldig for andre. Jeg tror alle bør identifisere sine egne preferanser (de aspekter ved lyden man prioriterer), og ta valg ut fra dette. Det er nok ganske unyttig å tro at det rent lydmessig er noe allmenngyldig, autorativt svar på hvor god D90 er i et pris/ytelses-perspektiv.

    Mvh,
    tom-a
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Om det er noen som skulle ha lyst til å lytte til et aktivt oppsett med Topping D90 + Topping D70 + Matrix Audio X-Sabre Pro på konvertersiden i Bergen, så kan de bare gi en lyd.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Jo det kan finnes svar om ytelsen i lydreproduksjon som vi kan gjøre allmenngyldige og autoritiative. Er lydreproduksjonen transparent (lytefri) ?

    Teknisk sett er ytelsen på Topping D90 tett på SOTA, og det er ikke så ille for en neve frognertiere.

    mvh
    KJ
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Sitat:Topping og desslike måler fint, og det er det vel ingen som har problemer med. Dermed er det lett og greit å få tak i en DAC som er så feilfri som det går an. At så noen av oss opplever den som lydmessig død og udynamisk, burde vel også være greit, så lenge vi velger å bruke våre egne penger på noe som gir oss musikkglede, i stedet. Sitat slutt

    Testen i Stereo+ konkluderte med at den manglet litt trykk nedover, men dog ubetydelig. Lydmessig død skal godt gjøres å få til..������ Har en Abrahamsen V6 Dac. I mine ører er Topping D50S en bedre dac fordi den både måler- og har bedre lyd. Abrahamsen bruker jeg sammen med rørforsterker og Toppingen er koplet til en hybridforsterker.
    I så fall er det vel godt gjort av Topping, da! :D

    Det er min solide oppfattelse av den DAC'en, altså. I forhold til mine preferanser og favoritt-kilder, opplever jeg den som ganske så dynamikkløs og blodfattig. Men jeg aksepterer at andre har en helt annen oppfattelse av saken. Jeg likte metaforen med Madame Tussauds voksdukker, i grunn. Vakkert på utsiden, men ingen hjemme.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Så Proffen.. Du er ikke ferdig i jakten på dac.. Hehehe ;)
    Tja, ståa er vel mer den at den innebyggede dacen i Devialet funker mer enn godt nok, og at en ekstern dac blir smør på flesk, all den tid det analoge signalet fra den eksterne dacen kjøres gjennom en ad/da-loop i forsterkeren... Da er det jo like greit å kjøre signalet fra kildene mer direkte inn i forsterkerens innebyggede dac....

    Hvis jeg derimot hadde hatt et oppsett som "trengte" en ekstern dac, ville jeg ikke nølt med å bruke D70.

    mvh
    Proffen
    Ja, tenkte nok den innebygde var bra :)
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    592
    Jeg synes mange her bryr seg alt for mye om dac.
    Dac blir bare en dråpe i havet i forhold til høyttaleren.
    Det er mye viktigere å kjøpe seg skikkelige høyttalere, der er det nok flere her
    som har noe å gå på.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ja, DAC er vel den minst spennende komponenten i nærmest ethvert oppsett...
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nei da er viktig! Vertfall klare forskjeller hos meg.
    Men mindre forskjell på dårligere annlegg, kan jeg skrive under på.
    Men høyttalere er viktig og viktigst.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Objektivt og beviselig målbart så tilhører Topping D90 den absolutte verdensklasse og det er udiskutabelt. Så får andre si hva dem vil egentlig.

    -BB-
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    592
    En god Dac gør en stor forskel på lyden. De lyder forskelligt.
    Jeg har aldri hatt noen problemer med å høre forskjell på dac, men i motsetning til deg
    mener jeg dac utgjør en liten forskjell på lyden.
    En av de få gangene jeg kan si att det ble stor forskjell
    det var fra Abrahamsen v6 til Hegel Hd30.
    Og noen av de andre gangene med små forskjeller ala Hegel hd 12 vs 20 vs 25 vs 30.
    Det ble for eksempel større forskjell på ett bytte av høyttaler kabel Nordost Blue Heaven vs Transparent Audio super.
    Så jeg vill tippe att hele forskjellen mellom deg og meg ligger i selve definisjonen i hva som er liten forskjell og hva som er stor.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Jeg har planer om å ta steget inn i Roons verden og vurderer en Topping D90, rimelig som den er.

    Blir imidlertid litt betenkt når jeg leser testen i Stereo+. Jeg siterer:

    - "mangler litt dynamikk og trykk fra ca 200Hz og nedover". Det er jo hele grunntoneområdet:eek:!
    - den står seg visstnok godt mot de fleste andre, men "det er forskjeller i favør av samtlige de andre...".

    Noen kommentarer fra dere som faktisk har D90, gjerne sammenlignet mot andre DACer? :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke hvordan en riktig konstruert DAC kan mangle dynamikk. Dynamikken bestemmes av hva som er kodet på plata (eller fila). Jo bedre DACen måler jo nærmere er resultatet hva som er på plata. Hvis det er kjedelig så er plata kjedelig....
    Når det er sagt finner jeg at digitale kilder som regel er kjedeligere å høre på enn analoge....
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skjønner ikke hvordan en riktig konstruert DAC kan mangle dynamikk. Dynamikken bestemmes av hva som er kodet på plata (eller fila). Jo bedre DACen måler jo nærmere er resultatet hva som er på plata. Hvis det er kjedelig så er plata kjedelig....
    Når det er sagt finner jeg at digitale kilder som regel er kjedeligere å høre på enn analoge....
    Ser den, men det er litt vel enkelt?
    Regner med at Stereo+ har brukt flere skiver enn en? Dessuten mener jeg at testeren har et veldig godt anlegg og rom, langt bedre enn det de fleste her inne kan skilte med.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    625
    Sted
    Oslo
    Hei!

    Jeg har planer om å ta steget inn i Roons verden og vurderer en Topping D90, rimelig som den er.

    Blir imidlertid litt betenkt når jeg leser testen i Stereo+. Jeg siterer:

    - "mangler litt dynamikk og trykk fra ca 200Hz og nedover". Det er jo hele grunntoneområdet:eek:!
    - den står seg visstnok godt mot de fleste andre, men "det er forskjeller i favør av samtlige de andre...".

    Noen kommentarer fra dere som faktisk har D90, gjerne sammenlignet mot andre DACer? :)
    Er du i Oslo området så er det bare å droppe innom for å høre på en D90. Personlig synes jeg ikke det mangler noe i bunn, andre med andre kriterier kan ha andre meninger :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Jeg har planer om å ta steget inn i Roons verden og vurderer en Topping D90, rimelig som den er.

    Blir imidlertid litt betenkt når jeg leser testen i Stereo+. Jeg siterer:

    - "mangler litt dynamikk og trykk fra ca 200Hz og nedover". Det er jo hele grunntoneområdet:eek:!
    - den står seg visstnok godt mot de fleste andre, men "det er forskjeller i favør av samtlige de andre...".

    Noen kommentarer fra dere som faktisk har D90, gjerne sammenlignet mot andre DACer? :)
    Jeg opplevde bassen fra Topping som svært solid og presis. Men det dynamiske og slagkraftige har i min opplevelse (alt for) klare mangler, og det gjelder i grunn hele frekvensområdet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, man kan jo bare spekulere i hvorfor det er slikt....
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.763
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    En god Dac gør en stor forskel på lyden. De lyder forskelligt.
    Jeg har aldri hatt noen problemer med å høre forskjell på dac, men i motsetning til deg
    mener jeg dac utgjør en liten forskjell på lyden.
    En av de få gangene jeg kan si att det ble stor forskjell
    det var fra Abrahamsen v6 til Hegel Hd30.
    Og noen av de andre gangene med små forskjeller ala Hegel hd 12 vs 20 vs 25 vs 30.
    Det ble for eksempel større forskjell på ett bytte av høyttaler kabel Nordost Blue Heaven vs Transparent Audio super.
    Så jeg vill tippe att hele forskjellen mellom deg og meg ligger i selve definisjonen i hva som er liten forskjell og hva som er stor.
    Jeg har igennem tiderne hørt en del på eget anlæg og de har været bygget af Drossel.
    Jeg har i vores Hi-fi klub sammenlignet nogle forskellige, og der var nu en stor forskel. Nogle kedelige. En stor forskel til min var det dynamiske aspekt.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
    Fortell det til dem som kjøper de eldste dac chipene dem kan finne fordi dem låter så analogt.......
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
    Fortell det til dem som kjøper de eldste dac chipene dem kan finne fordi dem låter så analogt.......
    I Norge kan man enn så lenge mene stort sett hva man vil, uten å bli hengt el skutt, og takk for det. Men rent nøkternt sett, så er det vel ett faktum at karakteren i det analoge signalet, det formes jo i det analoge utgangstrinnet i DAC'en, og at det er årsaken til at de låter forskjellig. Utover det så er det vel like mange meninger som det er antall hoder

    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Får jo litt sånn deja vu-følelse, og kjenner igjen beskrivelser og opplevelser fra diskusjoner rundt rør- vs ssforsterkeri.
    Mange foretrekker jo rør pga forvrengningen disse gir, mens andre i størst mulig grad vil være den foruten.
    Det er jo helt klart ulike preferenser ute og går.
    Men lurer også litt på om hørsel, som jo endrer seg gjennom livsløpet, også kan spille inn i hele debatten.
    Vil man kunne oppleve dynamikk ulikt, som et resultat av at man gjerne ikke hører like godt etter at man passerer middagshøyden, i motsetning til hva man gjorde i sine glansdager.....?

    mvh
    Proffen
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har hatt et hav av forskjellige DACer, men foretrekker i de siste årene sk NOS-DAC, så får dere bruke tiden på noe annet. Who cares?

    Men møkk i det, det var ikke derfor jeg stilte spm. Det var om Topping D90. Forøvrig takk til dere som har holdt tunga rett i munnen og svart meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn