SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Dagen starter i Paris 1996.

Veldig kjekt med slike tidsmaskiner .

Jeg fylte opp skulderveska med noen CD'er på @Hifi&Vinyl i går - og denne er nesten verd prisen alene.
    Men , vær snill å ikke si det til dem - da skrur de bare opp prisene neste gang. 🤭

IMG_4515.jpeg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Hadouk Trio

Første dag på lenge det gir mening å benke seg foran anlegget igjen.
    Ikke skjedd noe av synlig interesse i oppsettet, men lyden er allikevel betydlig oppgradert.
    Siste dagers tweaking og justeringer har gitt meg den beste lyden jeg har hatt i stua noen gang tør jeg påstå.

På utstyrsfronten skuler jeg litt etter en nyere streamer (transport) , men time will show. Ikke interessert i å sprenge banken heller.

ss.jpg

HT.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Nik Bärtsch's Ronin

ronin2-jpeg.jpg

Jeg har greid å lokke frem et nærvær i oppsettet nå som jeg finner meget besnærende. Hadde en av mine mest kritiske
    lyttere her i går - som alltid er veldig ærlig og tydelig i sine tilbakemeldinger når jeg har gjort noen forandringer.
    Vedkommende har aldri vært 100% tilfreds med forandringene etter at jeg kasta ut tweetere og stilte mindre toe-in.

Men i går var konklusjonen - du har aldri hatt så bra lyd i stua før !

Jeg har nå ytterligere 10mm mindre toe-in på hver side - samt at sub'en er økt 2db.

Det har for alvor blitt mer et musikkanlegg enn et stereoanlegg.
    Om det nå er perfekt ? Det kommer helt an på hva man legger i begrepet. Jeg har garantert ikke flate frekvenskurver.
    Grunnen til at disse små justeringene gjør så mye av seg er vel at man flytter litt på peaks og dips i rommet.
    Jeg bør sikkert ta en ny kalibrering på sub'en på et tidspunkt , men ingen hast.

Syntes diskanten var litt for på noen ganger (selv uten supertweetere) . Det er borte nå . Mere smooth i toppen,
    høyttalere er fullstendig borte i lydbildet og jeg får mer livefølelse . Det er helt greit med noen regnværesdager fremover -
    selv om jeg har noen småting jeg må få få gjort ute før høst/vinter.

awase.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Fått ny Streamer? Gratulere uansett!!(y)🥳🥳
    Jepp , den ramla plutselig inn her gitt. 😄 Den gamle hadde problem med et nettverkskort slik at jeg mista forbindelse med nettbrett stadig hyppigere. Den ble også unormalt varm - selv i stand by. Jeg har for såvidt identifisert problemet , så kanskje jeg prøver å fikse den opp og bruke den et annet sted. Men akkurat nå føltes det greit når det dukket opp en strøken tre år gammel streamer til OK pris.
    Det er en Aries G1. Huset har tæret på alle budsjetter nå , så jeg var ikke villig til å strekke meg lenger .

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.772
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært veldig fornøyd med min G1. Atskillig mer stabil på wifi enn den første modellen som jeg også hadde. Slitan! 😊

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.566
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Gratulerer med ny streamer👍🏼😊
    Er dette en som kom med «vestavind» over tell folkeskikken eller?😅🤣
    Vil tro den gjør en vel så bra jobb som «gamlingen»😉

Angående Simin…..så hun var hos dæ tidligere på dagen…. Nå tok ho sæ en snartur nordover og synger litt på Botilsrud, knakanes flott vokal og lyd🤗🎶

IMG_1498.jpeg

gismo

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Takk igjen :11

Ble nødt til å stable om litt på skjenken . CD transport får dele platting med dac'en en stund til jeg finner en bedre løsning. En streamer er for meg først og fremst et verktøy , men det er jo et pluss om den ser OK ut og virker velbygget. Og så langt gir denne et bra inntrykk. Lydmessig er den også et knepp opp fra min gamle
    Aries femto med linear PSU. Den var kablet opp fra modemet , så G1 går derfor heller ikke over wifi .

Begge bruker lightning DS appen , så det var null stress å sette den opp. Nettbrettet fant enheten , og det det var bare å legge den til og konfigurere slik jeg vil ha det. Satser på at ny streamer igjen ikke blir et tema på en god stund fremover . 🎶

stereo.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Kaffe mens man venter.

Alltid kjedelig med sånne kommer mellom 8 og 10 avtaler.
    Venter på rørlegger som skal bytte vannmåler - igjen........
    Alle husstander skal (igjen) ha ny vannmåler har kommunen bestemt.
    Er det rart vi er på toppen når det gjelder kostnader for vann/kloakk?

Kaffe og musikk demper frustrasjonen .

☕🎶

coffee.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Airplay

Testet Airplay funksjonen - og der har det skjedd ting siden forrige generasjon.
    Opplever et bra løft lydmessig i forhold til den gamle. Bruker den stort sett hvis
    jeg kikker på YouTube .

Og....vannmåler er også på plass ...
    🚰

air.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn