SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.522
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Dagen starter i Paris 1996.

Veldig kjekt med slike tidsmaskiner .

Jeg fylte opp skulderveska med noen CD'er på @Hifi&Vinyl i går - og denne er nesten verd prisen alene.
    Men , vær snill å ikke si det til dem - da skrur de bare opp prisene neste gang. 🤭

IMG_4515.jpeg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.522
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Hadouk Trio

Første dag på lenge det gir mening å benke seg foran anlegget igjen.
    Ikke skjedd noe av synlig interesse i oppsettet, men lyden er allikevel betydlig oppgradert.
    Siste dagers tweaking og justeringer har gitt meg den beste lyden jeg har hatt i stua noen gang tør jeg påstå.

På utstyrsfronten skuler jeg litt etter en nyere streamer (transport) , men time will show. Ikke interessert i å sprenge banken heller.

ss.jpg

HT.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.522
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Nik Bärtsch's Ronin

ronin2-jpeg.jpg

Jeg har greid å lokke frem et nærvær i oppsettet nå som jeg finner meget besnærende. Hadde en av mine mest kritiske
    lyttere her i går - som alltid er veldig ærlig og tydelig i sine tilbakemeldinger når jeg har gjort noen forandringer.
    Vedkommende har aldri vært 100% tilfreds med forandringene etter at jeg kasta ut tweetere og stilte mindre toe-in.

Men i går var konklusjonen - du har aldri hatt så bra lyd i stua før !

Jeg har nå ytterligere 10mm mindre toe-in på hver side - samt at sub'en er økt 2db.

Det har for alvor blitt mer et musikkanlegg enn et stereoanlegg.
    Om det nå er perfekt ? Det kommer helt an på hva man legger i begrepet. Jeg har garantert ikke flate frekvenskurver.
    Grunnen til at disse små justeringene gjør så mye av seg er vel at man flytter litt på peaks og dips i rommet.
    Jeg bør sikkert ta en ny kalibrering på sub'en på et tidspunkt , men ingen hast.

Syntes diskanten var litt for på noen ganger (selv uten supertweetere) . Det er borte nå . Mere smooth i toppen,
    høyttalere er fullstendig borte i lydbildet og jeg får mer livefølelse . Det er helt greit med noen regnværesdager fremover -
    selv om jeg har noen småting jeg må få få gjort ute før høst/vinter.

awase.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn