SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jo takk, jeg er fornøyd med dette kjøpet ja :)
    Hva gjelder Quad settet får jeg nok bare kaste litt lange blikk mot det med jevne mellomrom, planen har alltid vært å ha engelsk rørforsterker og få et klassisk engelsk oppsett, dog må jeg nok avvente nye innkjøp i nærmeste fremtid. Den som venter...!
    Du kan jo følge i Jimi Hendrix' fotspor å finne en Leak 30 forsterker :)
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    866
    Antall liker
    2.149
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tenkt tanken ja, flott og tidsriktig forsterker, så det blir å følge med på ebay etter hvert. Mye fint fra den tiden som ble laget i England, dog er det vel ikke så mange av dem som ligger helt oppe hvor Quad settet er. Moro hobby dette :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fin tråd, dette her, Soundscape, selv om jeg kom sent inn. Liker kabeldebatten i din versjon :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fant ut at jeg og mine Montana XP har 14 års jubileum denne mnd. Begynner å nærme seg rekord. Jeg hadde Quad esl 63 i ca 15 år. Betyr det at det er på tide å bytte ? Nei , de blir nok stående å spille noen år fremover.....:)

    montana_assembly_7.jpg

    montana_assembly_14.jpg

    XP19[1].jpg

    montana_assembly_17.jpg
    montana_assembly_18.jpg
    soundscape 8.jpg
     
    Sist redigert:

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    167
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    1
    Et flott og estetisk oppsett du har, Soundscape! (dog litt usikker på juletreet ditt:)). Googlet høyttalerne:

    1609858910429.png

    Ekstrem musikalsk realisme! Intet dårlig skussmål! Det er jo det som er tanken for de fleste av oss, å gjøre det ene, ferdige kjøpet, og så bruke tiden på musikk, i stedet for å løpe rundt i markedet for høyttalere med (u)jevne mellomrom!
     

    Vedlegg

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Et flott og estetisk oppsett du har, Soundscape! (dog litt usikker på juletreet ditt:)). Googlet høyttalerne:

    Vis vedlegget 686891
    Ekstrem musikalsk realisme! Intet dårlig skussmål! Det er jo det som er tanken for de fleste av oss, å gjøre det ene, ferdige kjøpet, og så bruke tiden på musikk, i stedet for å løpe rundt i markedet for høyttalere med (u)jevne mellomrom!
    Ha-ha, det juletreet er husets kitch prosjekt , må ikke betvile det altså :) Brosjyren bruker store ord vedrørende høyttalere , men mye er gjort riktig i Montana XP. Man kan diskutere forskjellige prinsipper / konstruksjoner , og rommet vil være en av de vanskeligste komponentene i nesten alle tilfeller. Men , til å være en ferdig løsning som er ment å passe i en vanlig stue synes jeg de fungerer meget bra. En utskifting / forandring / oppgradering? vil nok koste mer en jeg er villig til å satse , så de får bli på ubestemt tid. De leverer et realistisk lydbilde, og responderer stort på utskifting av elektronikk osv. - og jeg føler de ikke legger til eller trekker fra noe særlig. Vanskelig å definere noen egenlyd for å si det sånn. De krever ikke urimelig med effekt heller for å spille bra , selv om det alltid er en fordel med strømreserver.
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    167
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, forsto ironien i det juletreet - en humoristisk kommentar til en selv. Vurderte et slik et selv oppe på terrassen, mest for naboer. Men farlig å legge opp til konkurranse i nabolaget, vi har allerede en nabo som har gått skrittet videre med pulserende glitterlys i hagetreet...

    Det må alltid gjøres kompromisser, og over tid synes man også å tilvenne seg den lyd man har i rommet - hjernens egen DSP? Har selv fått en realitetsorientering i det siste, ved å måtte flytte fra eget dedikert rom/hule til stue i nytt hus - moderne minimalisme er ideen, og da bestykket med harde gipsflater. Min gamle hule var trepanel, furugulv.. sukk.. og jeg hadde veldig god lyd, synes jeg. Har kommet meg opp på akseptabelt nivå nå, med dempeplater i sidevegg og ufoer i tak (kan nesten gå som minimalisme) - og inn med bokhyller, litt CD-hyller, sofaputer - og ekte juletre - minimalisen er oppskrytt og mest til for jumfruøynene som ser, eller roboter. "Kos i nærmiljøet" er det mer videreutviklede konseptet nå. Ja, kjært er en manns stereoanlegg!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hehe, forsto ironien i det juletreet - en humoristisk kommentar til en selv. Vurderte et slik et selv oppe på terrassen, mest for naboer. Men farlig å legge opp til konkurranse i nabolaget, vi har allerede en nabo som har gått skrittet videre med pulserende glitterlys i hagetreet...

    Det må alltid gjøres kompromisser, og over tid synes man også å tilvenne seg den lyd man har i rommet - hjernens egen DSP? Har selv fått en realitetsorientering i det siste, ved å måtte flytte fra eget dedikert rom/hule til stue i nytt hus - moderne minimalisme er ideen, og da bestykket med harde gipsflater. Min gamle hule var trepanel, furugulv.. sukk.. og jeg hadde veldig god lyd, synes jeg. Har kommet meg opp på akseptabelt nivå nå, med dempeplater i sidevegg og ufoer i tak (kan nesten gå som minimalisme) - og inn med bokhyller, litt CD-hyller, sofaputer - og ekte juletre - minimalisen er oppskrytt og mest til for jumfruøynene som ser, eller roboter. "Kos i nærmiljøet" er det mer videreutviklede konseptet nå. Ja, kjært er en manns stereoanlegg!
    Er nok riktig som du sier at man antagelig venner seg til rommets bidrag - som jo vil være der uansett hva slags utstyr. Merker også at høyttalerplassering er utrolig "kilen" når man har funnet den magiske spoten. Noen millimeter i en eller annen retning tuner lyden , som igjen minner om hvor mye rommet er en del av lydbildet . Klart at her vil fordelene med diffusjon / absorbering komme frem , men så var det å kombinere det med en "vanlig" stue da. Kompromisser er vanskelig å komme utenom, så man får finne huslyden man selv trives med - og innse at man aldri kan oppnå 100% perfeksjon. Streber man etter det blir man aldri fornøyd uansett.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jeg finner det interessant at du nå har hatt Montana XP høyttalere i mange år etter 15 års ekteskap med Quad ESL-63.
    Noen spesiell grunn til at du "gav opp" elektrostater?

    Jeg bedriver selv litt kjettersk tankevirksomhet om dagen.
    Hva kan erstatte elektrostatene mine?
    Det opplagte svaret er Alsyvox Botticell, men det er altfor dyrt.
    Kanskje ville det vært moro med Magnepan 3.7i og en sub!?
    PMC har høyttaler modeller som virkelig låter bra:rolleyes:
    Og der ble det rødt kort, stå over 3 terningkast å gå rett i indre eksil.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg finner det interessant at du nå har hatt Montana XP høyttalere i mange år etter 15 års ekteskap med Quad ESL-63.
    Noen spesiell grunn til at du "gave opp" elektrostater?

    Jeg bedriver selv litt kjettersk tankevirksomhet om dagen.
    Hva kan erstatte elektrostatene mine?
    Det opplagte svaret er Alsyvox Botticell, men det er altfor dyrt.
    Kanskje ville det vært moro med Magnepan 3.7i og en sub!?
    PMC har høyttaler modeller som virkelig låter bra:rolleyes:
    Og der ble det rødt kort, stå over 3 terningkast å gå rett i indre eksil.
    Hva skjedde med dine kjære Quad ? Er ikke det naturlige å holde seg til Quad siden de er dine favoritter ? Unnskyld avsporing Soundscape, bare nysgjerrig på hva som får godeste Power på disse tanker..
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hva skjedde med dine kjære Quad ? Er ikke det naturlige å holde seg til Quad siden de er dine favoritter ? Unnskyld avsporing Soundscape, bare nysgjerrig på hva som får godeste Power på disse tanker..
    Etter 15 år med Quad hadde jeg Martin Logan et par år ( CLS) med sub. Brukte sub på slutten med Quad også. Jeg savnet vel mest å kunne dra på mer i volum tror jeg. CLS mk2 var jo helt forferdelige å drive med en impedanskurve som nesten gikk i kortslutning i deler av frekvensområdet. Byttet ML i Focal en stund, som ble byttet i Wilson Witt mk 1 - som jeg ikke fikk til i stua her. Vanvittig bassrespons , men for mørkt oppover. Når de ble erstattet av Montana falt alt på plass. Før Quad kjørte jeg 4 veis aktive hornsystemer (fra 1978-84 sånn ca) - så kanskje jeg var forut min tid på det feltet. Den gangen var det som å banne i kirken i de fleste hifi miljøer :)
     
    Sist redigert:

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig tråd du har. Er helt enig ang å oppnå 100% perfeksjon. I den virkelige verden må man gjøre noen kompromisser. Som du har jeg systemet i stuen. Det er hyggelig og fører kanskje til at andre i familien blir interessert og gladere i musikk. Om, igjen, man kompromisser litt på hvilken musikk man spiller. Finnes i min verden alltid musikk alle i familien liker. Så kan vi gjerne pøse på litt når vi er alene i huset med litt mer sære greier og mer gass på pedalen.
    Bjørn
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hyggelig tråd du har. Er helt enig ang å oppnå 100% perfeksjon. I den virkelige verden må man gjøre noen kompromisser. Som du har jeg systemet i stuen. Det er hyggelig og fører kanskje til at andre i familien blir interessert og gladere i musikk. Om, igjen, man kompromisser litt på hvilken musikk man spiller. Finnes i min verden alltid musikk alle i familien liker. Så kan vi gjerne pøse på litt når vi er alene i huset med litt mer sære greier og mer gass på pedalen.
    Bjørn
    Takker ! Her handler det om å dele erfaringer og gleder ved hobbyen (og andre krumspring) - og det meste relatert til det :) Kjenner meg ellers igjen i det du skriver. Her gikk det en projector også i hovedanlegget - så man hadde hjemmekino når jeg hadde tre døtre boende her. Man har helt klart større glede av å dele opplevelsene ( en fordel med musikk / filminteressert familie ), så setter man kanskje enda mer pris på litt alenetid også.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Hva skjedde med dine kjære Quad ? Er ikke det naturlige å holde seg til Quad siden de er dine favoritter ? Unnskyld avsporing Soundscape, bare nysgjerrig på hva som får godeste Power på disse tanker..
    Mine kjære gamle Quad ESL-63 har lenge trengt en komplett overhaling, og nå har mine "nye" Quad ESL-2905 begynte å bli grinete etter 3 års bruk :(
    Nå må jeg også skynde meg å si at jeg er tredje eier av ESL-2905, og elektrostater trenger ettersyn i ny og ne.
    Det trengs nye paneler (statorplate seksjoner) til diskant mellomtone seksjonen til den ene ESL-2905en, og det er middels talt litt hikkemikk å få tak i.
    Så jeg er rett og slett litt mettet og gretten HCS, verre er det ikke ;)
    Jeg har fått gode tips om hvor deler kan skaffes, og har kontaktet et firma i Tyskland som har kjøpt opp produksjonsverktøyet til salige Peter Walker.
    Det koster en 2500-2700 NOK pr panel del, så det er ingen umiddelbar ruin.
    Men jeg har ennå ikke fått svar av herremennene i Tyskland.
    Snille Rubyred har sagt seg villig til å bistå meg med reparasjon, så det er overhode ikke synd på meg.
    Men jeg vet at det er litt jobb dette her.
    Så derav kjetterske tanker.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mine kjære gamle Quad ESL-63 har lenge trengt en komplett overhaling, og nå har mine "nye" Quad ESL-2905 begynte å bli grinete etter 3 års bruk :(
    Nå må jeg også skynde meg å si at jeg er tredje eier av ESL-2905, og elektrostater trenger ettersyn i ny og ne.
    Det trengs nye paneler (statorplate seksjoner) til diskant mellomtone seksjonen til den ene ESL-2905en, og det er middels talt litt hikkemikk å få tak i.
    Så jeg er rett og slett litt mettet og gretten HCS, verre er det ikke ;)
    Jeg har fått gode tips om hvor deler kan skaffes, og har kontaktet et firma i Tyskland som har kjøpt opp produksjonsverktøyet til salige Peter Walker.
    Det koster en 2500-2700 NOK pr panel del, så det er ingen umiddelbar ruin.
    Men jeg har ennå ikke fått svar av herremennene i Tyskland.
    Snille Rubyred har sagt seg villig til å bistå meg med reparasjon, så det er overhode ikke synd på meg.
    Men jeg vet at det er litt jobb dette her.
    Så derav kjetterske tanker.
    Mine trengte også noen deler på slutten, og det ble ikke bedre av at Neby hadde sluttet å importere på det tidspunktet. Betalte for noe deler rett fra Quad - som jeg aldri så noe til. Fikk til slutt reparert de på verkstedet til Neby , hvorpå de herpa trepanelet nederst på den ene ganske stygt. De hadde til da vært strøkne. Det var kanskje siste spikeren i kista for min del. Kjørte på med ML CLS en stund, men savnet som sagt litt trøkk. Etter å ha levd med overbevisning om at ingenting kan matche mellomtonen til en elektrostat , så har jeg innsett at andre ting kan spille musikk det også :) Alle systemer har sine styrker og svakheter , men jeg har egentlig ikke sett meg tilbake med Montana i hus.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mine kjære gamle Quad ESL-63 har lenge trengt en komplett overhaling, og nå har mine "nye" Quad ESL-2905 begynte å bli grinete etter 3 års bruk :(
    Nå må jeg også skynde meg å si at jeg er tredje eier av ESL-2905, og elektrostater trenger ettersyn i ny og ne.
    Det trengs nye paneler (statorplate seksjoner) til diskant mellomtone seksjonen til den ene ESL-2905en, og det er middels talt litt hikkemikk å få tak i.
    Så jeg er rett og slett litt mettet og gretten HCS, verre er det ikke ;)
    Jeg har fått gode tips om hvor deler kan skaffes, og har kontaktet et firma i Tyskland som har kjøpt opp produksjonsverktøyet til salige Peter Walker.
    Det koster en 2500-2700 NOK pr panel del, så det er ingen umiddelbar ruin.
    Men jeg har ennå ikke fått svar av herremennene i Tyskland.
    Snille Rubyred har sagt seg villig til å bistå meg med reparasjon, så det er overhode ikke synd på meg.
    Men jeg vet at det er litt jobb dette her.
    Så derav kjetterske tanker.
    Kjedelig det der. Håper det ordner seg på et vis. Ruby er snill, det vet vi jo, men du må vel svinge loddebolten selv og ? Lykke til
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Etter mye research og grubling er endelig PC monitor på vei. Valget falt til slutt på Asus. En proffkalibrert monitor på den riktige siden av 10k. Faktisk under 8.000. Allikevel litt over smertegrensa, men tror dette blir bra. Link for de som måtte finne det interessant:

    ProArt PA27AC | Skjermer | ASUS Norge

    6321138cv12d.jpg
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Jeg finner det interessant at du nå har hatt Montana XP høyttalere i mange år etter 15 års ekteskap med Quad ESL-63.
    Noen spesiell grunn til at du "gav opp" elektrostater?

    Jeg bedriver selv litt kjettersk tankevirksomhet om dagen.
    Hva kan erstatte elektrostatene mine?
    Det opplagte svaret er Alsyvox Botticell, men det er altfor dyrt.
    Kanskje ville det vært moro med Magnepan 3.7i og en sub!?
    PMC har høyttaler modeller som virkelig låter bra:rolleyes:
    Og der ble det rødt kort, stå over 3 terningkast å gå rett i indre eksil.
    Demo-modell av Botticelli ligger jo på "billigsalg" hos PM Audio så her er det vel bare å dra frem kortet, lukke øya og kline til? Og trenger du egentlig bil?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Men det ligger fremdeles en strøken td124 til latterlige 13k ute på Finn.
    Fin den, men den kler ikke en 12 tommer. Garrard 401 og SME 3012 er nok en av de (hvis ikke DEN) fineste klassiske Briten jeg kan tenke meg. Men , vinyl er ikke mitt hovedformat, og spillere har jeg (mer enn) nok av.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Fin den, men den kler ikke en 12 tommer. Garrard 401 og SME 3012 er nok en av de (hvis ikke DEN) fineste klassiske Briten jeg kan tenke meg. Men , vinyl er ikke mitt hovedformat, og spillere har jeg (mer enn) nok av.
    Helt enig vedr. 401/3012. Jeg har selv hatt et par 401 og alltid likt utseende bedre på 401 enn 301. Den Lancaster slo kloa i hadde jo i tillegg en flott tidsriktig plinth.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Demo-modell av Botticelli ligger jo på "billigsalg" hos PM Audio så her er det vel bare å dra frem kortet, lukke øya og kline til? Og trenger du egentlig bil?
    Ja, du sier noe HC ;)
    Pyttsan liksom, men jeg er redd jeg ikke sitter igjen med særlig mye penger ved et eventuelt bilsalg.
    Men jeg går nå her og sikler, og prater med meg selv nede i peisestua på gjemmekontoret.
    Snart kommer den grå polstra bilen med de morsomme skjortene og henter meg 🤪
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Morgenens "englekor" satte i gang litt flikking av høyttalerplassering her. Har kjørt lenge på samme plassering nå, og flere ting har skjedd med både rom og anlegg i mellomtiden.

    Kort fortalt så synes jeg koret låt litt tamt / flatt på den skiva jeg spilte. Lydbildet åpnet seg betydelig når jeg flyttet stolen nærmere. Sååå, da var det på tide med et lite eksperiment. Begge høyttalere ble flyttet 5 cm nærmere sidevegger - men vinkling (toe-in) er nøyaktig den samme . Avstand til frontvegg er også lik.
    Lyttestol litt bakover igjen, men ikke like langt som jeg har sittet en stund nå.

    Og hva skjer ? ALT faller på plass. Mye bedre dybde, og meget bra balanse mellom dynamikk / definisjon / luft og perspektiv. Igjen en påminnelse om hvor MYE nøyaktig plassering betyr. I dette rommet er det alfa omega rett og slett.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ble en sløvere dag enn beregnet , får heller ta skogsturen i morgen. Litt ommøblering på skjenken fikk jeg da gjort . Streamer/DAC flyttet opp på benken, mens powerbokser er gjemt i skapet. Noe ryddigere ble det vel. Riaa blir ikke betjent så ofte, så den har fortsatt plass bak den ene døra :)

    A1.jpg A3.jpg A7.jpg

    A9.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Morgenens "englekor" satte i gang litt flikking av høyttalerplassering her. Har kjørt lenge på samme plassering nå, og flere ting har skjedd med både rom og anlegg i mellomtiden.

    Kort fortalt så synes jeg koret låt litt tamt / flatt på den skiva jeg spilte. Lydbildet åpnet seg betydelig når jeg flyttet stolen nærmere. Sååå, da var det på tide med et lite eksperiment. Begge høyttalere ble flyttet 5 cm nærmere sidevegger - men vinkling (toe-in) er nøyaktig den samme . Avstand til frontvegg er også lik.
    Lyttestol litt bakover igjen, men ikke like langt som jeg har sittet en stund nå.

    Og hva skjer ? ALT faller på plass. Mye bedre dybde, og meget bra balanse mellom dynamikk / definisjon / luft og perspektiv. Igjen en påminnelse om hvor MYE nøyaktig plassering betyr. I dette rommet er det alfa omega rett og slett.
    Det der synes nesten som en glemt hifi-kunst, å jobbe med ht plasseringen! Nesten så man får inntrykket att det mer el mindre tros att man kan sette de opp vilkårlig og ratte seg digitalt ut av problematikken :unsure: :cool:

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det der synes nesten som en glemt hifi-kunst, å jobbe med ht plasseringen! Nesten så man får inntrykket att det mer el mindre tros att man kan sette de opp vilkårlig og ratte seg digitalt ut av problematikken :unsure: :cool:

    mvh
    Noe kan man nok ro i land med DSP , men etter min erfaring burde mange jobbe med plassering av høyttalere - med eller uten DSP. Vilkårlig oppstilt spiller de fleste høyttalere ikke i nærheten av fullt potensiale. Det gjelder i alle fall det jeg har eid av høyttalere, samt rommene de har vært brukt.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lengt på vei enig, har aldri testet, eller har planer på det..dsp! så den biten vet jeg ikke mye om, men uten å disse noen, så plasseres det tilsynelatende vilkårlig mange ganger når man titter seg litt rundt...litt jobb med plassering og god tid, har gjort mye mange ganger oppigjennom hos meg også...

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hun har mange likheter med Lyn Stanley den damen der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn