SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke uten grunn at vidvinkel kalles meglerobjektiv. Nikon 14-24 mm i full bredde.
    stereostue.jpg

Ellers har jeg skrapet sammen en "venterack" her. Quad settet skal egentlig bare måles og sjekkes før det fyres opp , mens CD spillere / streamer er mer usikkert. Cary er en komplett spiller som også kan brukes som DAC. Nad M50 er en streamer/cd spiller-ripper uten dac. Altså ingen av boksene som gjør alt. Kunne egentlig tenkt meg en alt i ett boks med streamer/dac/cd spiller. Marantz med flere har vel noen slike. Litt i tenkeboksen her altså....
    venterack.jpg

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Dagens trim unnagjort - da kan man nerde med god samvittighet.

O.jpg

Ellers tok nysgjerrigheten overhånd her - og resulterte i et impulskjøp. Har lenge fundert på om supertweetere har noe for seg - mange brukere mener det ikke er noen vei tilbake hvis man først har implementert de i oppsettet. Kommer nok veldig an på høyttalere , men pokker heller - hvorfor ikke leke litt. Sunt det har jeg hørt :) Disse er på vei i posten..............

Screen-Shot-2016-12-03-at-16.05.47.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    10.888
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer med nytt leketøy :) kikket litt på dem jeg også da jeg har brukt super diskanter tidligere med godt hell (Tannoy)
    Ha en fin helg Sound

mvh

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med nytt leketøy :) kikket litt på dem jeg også da jeg har brukt super diskanter tidligere med godt hell (Tannoy)
    Ha en fin helg Sound

mvh
    Takker - det er mange som bruker supertweetere med Tannoy (som jo lager sine egne også). Leker med tanken på å bygge meg noen horn med fulltoner en gang , men får se om tiden strekker til. Har høyttalere nok , men savner litt DIY igjen. I mellomtiden får man leke seg litt rundt med dem . Greit å kjøpe brukt , så får jeg igjen kronene hvis man skulle selge de unna en vakker dag. God helg til deg også - og andre som kikker innom :)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.294
    Sted
    FBU / ENFB
    Supertweetere har definitivt noe for seg for tilårskomne ører. Ikke fordi dem går til 30 - 50 - 80k hz men fordi dem tilfører mye energi fra ca 4000hz videre oppover.

Mvh
    -BB-

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Supertweetere har definitivt noe for seg for tilårskomne ører. Ikke fordi dem går til 30 - 50 - 80k hz men fordi dem tilfører mye energi fra ca 4000hz videre oppover.

Mvh
    -BB-
    Jeg er en sucker når det kommer til luft/rom/perspektiv , og man blir ikke mindre dauhørt i fremtiden - så ja , tror de kan tilføre ett og annet :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    5.449
    Er posten helt på bærtur for tiden eller ?? Diskantene mine har havnet på et postmottak milevis unna der jeg bor - og et HELT annet postnummer :mad::mad:
    De har vært på bærtur, ute til lunsj og/eller kaffe pause LENGE i Posten.
    Like over nyttår sendte jeg en liten forsinket julegave til cafteinen i Bregen.
    16 dager brukte den flate, godt polstra og håndterbare pakken over fjellet.
    Omtrent samtidig fikk jeg beskjed i Sound Solution i India at min ordre sendes med fly fra Mumbai i dag.
    5 dager sener sto drøye 4 kilos pakken på døra etter å ha reist via Frankfurt og Gardermoen.
    Noen burde skamme seg i Posten, og da i særdeleshet ledelsen.
    Det har blitt et utrolig dårlig firma over tid etter hvert som vanlig brevpost ble borte.
    Dog er vel det neppe noen unnskyldning for å la firma skure og gå!?
    MAKAN!

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.814
    Sted
    BygdaMellomByene
    Selv om jeg har vært heldig og aldri har opplevd noe særlig, har jeg fra sikre kilder at ikke alt er som det skal være. Something is rotten in the state of Posten

jorwed_

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    8.622
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    71
    Leste vel ett sted at pakker og gods har økt med 20-35% for Posten og at de derfor har slitt litt med bemanning/kapasitet osv. Om det er noen trøst har jeg to pakker ute på ville veier i verden. En med siste registrerte hendelse den 13. Mai og en med siste hendelse 15. Mai. Begge med status "videresendt".
    I det store og hele er jeg ganske fornøyd med Posten (og de andre befrakterne i Norge). Av og til tar ting litt tid. Av mange forskjellige årsaker.
    Gå ut i hagen og duft på blomstene. Det er balsam for sjelen. Plutselig blir to slike :mad::mad: til fire slike:cool::cool::cool::cool:

Tweeter smeeter.

Zen

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Blåste ut med en tur til stranda med raceren - det gjorde godt :) Duften av sjø og syriner er riktig trivelig. I mellomtiden har jaggu noe skjedd etter en tlf.på morgenen også. Siste melding på loggen i posten:

Sendingen er dessverre feilsendt, men er videresendt til riktig sted.
    25. mai 11.06

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Leste vel ett sted at pakker og gods har økt med 20-35% for Posten og at de derfor har slitt litt med bemanning/kapasitet osv. Om det er noen trøst har jeg to pakker ute på ville veier i verden. En med siste registrerte hendelse den 13. Mai og en med siste hendelse 15. Mai. Begge med status "videresendt".
    I det store og hele er jeg ganske fornøyd med Posten (og de andre befrakterne i Norge). Av og til tar ting litt tid. Av mange forskjellige årsaker.
    Gå ut i hagen og duft på blomstene. Det er balsam for sjelen. Plutselig blir to slike :mad::mad: til fire slike:cool::cool::cool::cool:

Tweeter smeeter.

Zen
    Posten har vel nedbemannet og omorganisert en stund også - en dårlig kombinasjon med økning i antall forsendelser. Har ikke opplevd at noe kommer bort, men flere tilfeller hvor pakka har fått seg en tur til Bergen eller andre steder og tilbake før den kom til riktig kant av landet. Pakkepost fra Østen har jo sin grunn til at det går tregt for tiden. Mottok et par sykkelbriller for et par dager siden - og de ble sendt for ca 10 uker siden .

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    6.294
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    7
    Sommeren sniker seg innpå. Første stuss av den lille hekken (Alperips) i går - og Japanlønn begynner å brette ut bladene etter å ha sett litt frossen ut en stund.

I mellomtiden venter jeg spent om posten klarer å levere diskanter til rett postkontor denne gangen :)

H1.jpg H3.jpg H2.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn