SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    I forrige uke fikk jeg tilsendt en akustisk gitar fra Trøndelag til Fredrikstad med Posten. To dager tok det. Og gitaren hel (ved, nær sagt ...). Beklager hvis jeg brukte opp Postens suksesskvote :rolleyes:🤣
    Ha-ha , jeg vet ikke om det er det lokale kontoret som svikter her , men noe rart er det. Lever i håpet et par timer til.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Du er ikke alene 😂 😂 .
    Her venter jeg på hulbor til basen på den nye tallerkenen til Acoustic Solid Wood´en.
    Påstått levering i dag, men inntil nå, ikke meldt som på vei i PostNord app´en.
    Min PTG-II har jeg fått melding om, at den skulle være klar på lager sisst på uken??
    Det er jo for faen skærtorsdag eller langfredag :mad:😂😂.
    Man må jo nesten glede seg over, at det er helt vindstille og sol fra en skyfri himmel.
    De 4 +-grader....... not so much.
    Ha en herlig Påske ;)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du er ikke alene 😂 😂 .
    Her venter jeg på hulbor til basen på den nye tallerkenen til Acoustic Solid Wood´en.
    Påstått levering i dag, men inntil nå, ikke meldt som på vei i PostNord app´en.
    Min PTG-II har jeg fått melding om, at den skulle være klar på lager sisst på uken??
    Det er jo for faen skærtorsdag eller langfredag :mad:😂😂.
    Man må jo nesten glede seg over, at det er helt vindstille og sol fra en skyfri himmel.
    De 4 +-grader....... not so much.
    Ha en herlig Påske ;)
    Det ble både en liten sykkeltur, og en time i solveggen - men pakkene kan jeg se langt etter. Postkontoret hadde ikke annen sporing på dem enn det som allerede ligger i appen. Sååå, da får anlegget spille litt på halv tolv gjennom påsken. CD transport på service , og vinylspiller som venter på Thrust Pad. Men, jeg har vente-drivverk og streamer som fungerer. Livet kunne vært adskillig værre :)

    God påske til alle som kikker innom 🐣🐥🐤
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.691
    Antall liker
    3.574
    Torget vurderinger
    1
    Så jeg er ikke alene om å ikke få pakke som etter ruten skulle ha vært i pakke boksen til POSTNOR I GÅR, men som er flyttet til 11.4:mad:
    Så det blir ikke sim racing i påsken med løp i Isracing som jeg er påmeldt i.
    God Påske soundscape.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.691
    Antall liker
    3.574
    Torget vurderinger
    1
    Legger inn denne videoen til deg for her er det en god historie som blir fortalt og om du går til tids code 32.45 så vil du bare kunne smile brett og videre.

     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ja, posten & postgangen kjenner vel de fleste av oss, på vondt og godt(det siste kun for å holde en viss balanse)!🤔
    Men når "ærverdige" St.Olav begynner å tulle med oppmøtetider etc, ja da synes jeg det er ekstra trist og stressende! Skal til lege den 14.april og i den forbindelse ba sykehuset meg om å komme for å ta blodprøve ca. en uke før legetime! Jeg fulgte tips lagt ut på nettet av sykehuset om bla. å komme etter kl 1200 da "verste køen var borte" etc! I dag kom jeg til sykehuset kl 1300 og ble møtt av en lapp teipet på "nummerlappautomaten" - beklager, idag stengte vi kl 1130 pga HELSEPLATTFORMEN! På nettet sto det at de hadde åpent til kl 1500! De åpner igjen tirsdag 12.april kl 0745! To dager før jeg skal møte spesialist i blodsykdommer! FY FLATE sier jeg!😡
    Beklager så mye @soundscape, skal ikke gjenta seg!🙂
    Tore
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Legger inn denne videoen til deg for her er det en god historie som blir fortalt og om du går til tids code 32.45 så vil du bare kunne smile brett og videre.

    Stilig - det gjenstår å se om CD plate får sin renessanse 💿 Personlig er jeg happy med bruktprisene på CD plater , men handler jo gjerne ny musikk også da.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.691
    Antall liker
    3.574
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes du om at du har same drivverk etc. som en Gryphon Etos til mange ganger prisen av din.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Høres flott ut,@Focal!🙂
    Det jeg setter pris på her i din tråd,@soundscape, er at du bruker både vinyl, cd og streaming for å få/finne "godlyden"! Jeg synes kanskje at vinyl tar vél stor plass her inne i forhold til de andre "lydmediene"! Jeg selv bruker, og har brukt, vinyl i over 50år og liker det meget godt! En helt egen "kos" i mine ører, men bruker også cd'er, kassetter og helt i det siste streaming!(hvem skulle trodd det?)Trives "som fisken i vannet"!😃
    Tore
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hva synes du om at du har same drivverk etc. som en Gryphon Etos til mange ganger prisen av din.
    Man betaler mye for et flott kabinett , samt skikkelig psu og dac når man kjøper en Etos. Det finnes en annen ren transport også fra Accustic Arts med samme drivverk til rundt 200.000 . Sett i sammenligning med disse samt at mange mener den lydmessig gruser det meste av drivverk så er jo RS2T hyggelig priset tross alt.
    Den eneste spilleren jeg vet om som lydmessig kan være en utfordrer til en mer betalbar pris er den nye Electrocompaniet. Det er også et topp-ladet drivverk basert på noe av den samme mekanikken , men delvis utviklet av Electrocompaniet selv. Litt dyrere , men så får du også en komplett CD spiller. Jeg har ikke hørt den eller hørt om noen som har sammenlignet dem som rent drivverk.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Høres flott ut,@Focal!🙂
    Det jeg setter pris på her i din tråd,@soundscape, er at du bruker både vinyl, cd og streaming for å få/finne "godlyden"! Jeg synes kanskje at vinyl tar vél stor plass her inne i forhold til de andre "lydmediene"! Jeg selv bruker, og har brukt, vinyl i over 50år og liker det meget godt! En helt egen "kos" i mine ører, men bruker også cd'er, kassetter og helt i det siste streaming!(hvem skulle trodd det?)Trives "som fisken i vannet"!😃
    Tore
    Vinyl var jo hovedkilden før CD mediet kom for oss som har levd noen år :) Jeg ser fremdeles kosen med formatet , og man kan få det til å spille bra også. Men for meg får aldri vinyl status som hovedkilde igjen. Til det har vinylen for mange svakheter - og blir alt for dyrt hvis man skal ta den helt ut.
    Og når man spiller en skive som går «rett hjem» merker jeg at kilden får mindre eller ingen betydning nå som det digitale har blitt så bra som det er. Måtte jeg valgt bort noe er det CD som hadde blitt stående igjen som eneste kilde her i huset.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Må bare poengtere at mitt innlegg ikke på noen måte var å si noe galt om vinylen - det er tross alt den + kassetten jeg vokste opp med! Liker begge to til jeg "drar videre"!🤔
    Men du har jo virkelig prøvd å få ut det beste av vinyl-mediet, mens jeg holder det gående med en helautomatisk spiller fra Denon! Forskjellen blir stor, men som du sier - "kosen" er viktig uansett utstyr etc!
    Tore
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tok en pause fra drittværet med et Cruise og forlis på en øde øy 🌴 Ganske underholdende satire som harselerer og snur opp ned på sosiale forskjeller.
    Kanskje ikke anbefalt til mat eller snacks hvis man er følsom for å se folk spy. Her holder man på i 15 minutter :oops:


    4_fredrik_wenzel_©plattform_produktion.jpg
    Triangle_of_Sadness-182536553-large.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Her en cover versjon av Elvis.. Mørkt... Slik jeg liker det..
    Mye bra tolkninger på den skiva der. Her jazzer jeg meg videre gjennom den lange fredagen. Garrard betrakter det hele fra sidelinjen. Apollo spiller ikke like vektløst og gjennomsiktig som RS2T , men duger tross alt som kilde til musikknytelse inntil Pro-ject er på plass igjen.


    est.jpg
    M.jpg
    g.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    David Bowie - Blackstar


    Et album jeg ikke omfavnet fullt og helt når det kom, men jeg fascineres av og til av det 25. og siste studioalbumet fra Bowie som på alle måter ble en verdig avskjed med en kunstner.


    b.jpg



    Solen sniker seg allerede inn gjennom vinduene - det ser ut til å bli en nytbar påskedag 🌞



    an.jpg






     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fortsatt ikke klart å høre på den?😢 Men det var faktisk plata som fikk meg på hifikjøret igjen. Dyreste plata kona noen gang har kjøpt til meg.😁

    Blackstar får meg til å tenke på de siste selvportrettene til Robert Mapplethorpe - som aids syk lenge hadde innsett hvilken vei det gikk. Bildet med spaserstokken er et bilde som nagler seg fast. Begge begynte å utforske og utfordre døden gjennom kunsten.



    RM.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Anita Skorgan

    En artist jeg aldri spiller , men unntak av denne ene skiva som jeg til og med har nevnt tidligere. Jeg klipper fra PK sine sider :
    På Gyllen Grunn er albumet hvor Anita Skorgan bokstavelig talt trer inn i det underlige universet til billedkunstneren Emanuel Vigeland (1875-1948).

    Sammen med Arve Henriksen (trompet), Rolf Lislevand (lutt), Eivind Aarseth (elgitar) og Helge Norbakken (trommer) spilte Skorgan inn albumet inne i Vigelands mausoleum på Slemdal i Oslo, et stort rom med mektig akustikk, hvor tak og vegger dekorert av det 800 kvadratmeter store verket "Vita". I den dunkle atmosfæren av mystikk, omgitt av Vigelands menneskekropper i alle livets faser, skapte kvintetten ti frie og fabulerende sanger - melodiene er gamle og ukjente norske folketoner, med Vigeland-inspirerte tekster skrevet av Erik Hillestad. På Gyllen Grunn er en spirituell lovsang til livets kretsløp, med skapelse, elskov, fødsel og død som bærende tema.


    AS.jpg




     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.467
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Anita Skorgan

    En artist jeg aldri spiller , men unntak av denne ene skiva som jeg til og med har nevnt tidligere. Jeg klipper fra PK sine sider :
    På Gyllen Grunn er albumet hvor Anita Skorgan bokstavelig talt trer inn i det underlige universet til billedkunstneren Emanuel Vigeland (1975-1948).

    Sammen med Arve Henriksen (trompet), Rolf Lislevand (lutt), Eivind Aarseth (elgitar) og Helge Norbakken (trommer) spilte Skorgan inn albumet inne i Vigelands mausoleum på Slemdal i Oslo, et stort rom med mektig akustikk, hvor tak og vegger dekorert av det 800 kvadratmeter store verket "Vita". I den dunkle atmosfæren av mystikk, omgitt av Vigelands menneskekropper i alle livets faser, skapte kvintetten ti frie og fabulerende sanger - melodiene er gamle og ukjente norske folketoner, med Vigeland-inspirerte tekster skrevet av Erik Hillestad. På Gyllen Grunn er en spirituell lovsang til livets kretsløp, med skapelse, elskov, fødsel og død som bærende tema.


    Vis vedlegget 910257



    Takk for tips. Ukjent plate for meg, og A.S. er heller ingen artist jeg har noe forhold til. Synes hun har litt pregløs stemme, kanskje, men det lille jeg har spilt av denne plata nå, låter veldig fint.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takk for tips. Ukjent plate for meg, og A.S. er heller ingen artist jeg har noe forhold til. Synes hun har litt pregløs stemme, kanskje, men det lille jeg har spilt av denne plata nå, låter veldig fint.
    Hun har en bra stemme synes jeg, men musikken hennes er vanligvis langt fra min greie. Flere som lar seg fascinere av den enorme klangen i Vigelands Mausoleum :



     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Da tikket det inn hyggelig melding at CD transporten er ferdig reparert :) Hvis posten klarer å få ut fingern også nå så er snart alle kilder oppe og spiller igjen.

    CD- plattformen er klar , Garrard venter fremdeles på Thrust Pad. Neste postlevering i morgen.


    1.jpg
    2.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Historien bak et legendarisk cover.


    340773579_747100530402862_4291719595658388376_n.jpg


    “To give the image an authentic feel, I decided to reproduce it using 19th century techniques. From the 35 mm black and white Plus-X negative, I created an 8×10-inch master negative. I found some porous poster board that would accept a chemical emulsion that was originally formulated by English photographer Henry Fox Talbot in the 1850s. I placed the negative on top of the emulsion-covered board in a contact printing frame, walked out on the front lawn of my Santa Monica studio and held it up to the sun. I watched the image gradually emerge over the next five minutes. This was the image that I gave to Gary Burden for the final design layout. Unfortunately, due to the instability of the chemicals, the original image lasted only a year before fading into eternity. But that did not keep it from becoming one of the most iconic photos in rock ‘n’ roll history." Tom G. O'Neal


    dv.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Man kan jo nerde litt til.
    Bildet ble tatt foran et tre i en privat hage i byen Novato, og står fortsatt.
    Som det meste av «slikt» i USA har det jo blitt en «severdighet».
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn