SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Har du hørt noe av Shawn Colvin? Denne er veldig bra, musikalsk og produksjonsmessig.

    Vis vedlegget 897836
    Ikke hørt denne før, men høres OK ut. Har hørt et album som heter Whole New You med samme dama, og det er trivelig velspilt pop/rock. Da har man noe nytt på spillelista i Qobuz (y)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fake Levinson står klar til tjeneste, og jeg hadde satt av kvelden til å teste ut litt Pre-amper. Men , klarer Posten å levere? Nope - pakka har jo ligget 1500 meter nede i gata her i kun 2 1/2 døgn siden jeg bestilte hjemkjøring - så det var vel mye forlangt at det ikke skulle bli "avvik" i prosessen. :mad:

    Ellers må jeg si jeg har litt sansen for denne Kina skapningen altså. 2 x 25w kl. A til prisen av knapper og glansbilder.

    JC.jpg
    JC4.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.733
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lite HFS på meg i det siste, så det var noen sider å hente inn i denne fine tråden.
    Tusen takk for god stemning og mange fine musikktips! :)
    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Posten tirsdag: Din leveranse er på vei - den blir levert hjem. Planlagt tidspunkt torsdag 2/3.

    Posten torsdag: Din leveranse er forsinket. Vi forsøker å levere neste virkedag. Du får ny melding når den er klar for utkjøring.

    Posten fredag (i dag): Pakken din venter på deg hos kunderservice. Hentekode XXX hyllenummer XXX - Returdato 3/3.2023.

    🤪🤪🤪
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja-ja - man må gjøre ting selv skal det bli orden på det 😝 Postkontoret mente de ikke hadde fått beskjed at pakka skulle leveres ut. Men , nå står Pre 32 uansett og spiller i alle fall. Koblet opp på det minste oppsettet i første omgang. Førsteinntrykket er at det låter mye mer åpent og gjennomsiktig enn med Denon PMA-2000R.
    Men det mest fornuftige blir kanskje å flytte denne opp i TV stua , og sette inn Pre 30 i PC anlegget. Uansett artig å teste litt rundt når man har mulighet til det.



    Pre32.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Testingen flytter seg til to anlegg her. Pre 32 på plass i TV oppsettet . Det jeg opplever der er at det låter mer analytisk - på godt og vondt. Man hører kanskje tale tydligere, men blir også oppmerksom på mikrofonteknikker og klanger på opptaket. Såpass at jeg nesten fant det forstyrrende. Etter en halvtimes tid ble Pre 30 koblet inn igjen, og stemmer falt tilbake til det gamle og kjente. På musikk er den bedre i TV oppsettet også, men på film / TV serier blir det mer en smaksak.
    Pre 32 ble med ned igjen i denne omgang og spiller forrykende bra sammen med Fake Levinson og Roksan høyttalerene. Fravær av tonekontroller gjør at det er litt slankere i bunnen enn med Denon eller Quad 44, men det er mye en tilvenning. Men hei , den har en pre-out til en liten sub også 😝

    primare.jpg
    tv.jpg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.949
    Antall liker
    27.944
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Posten tirsdag: Din leveranse er på vei - den blir levert hjem. Planlagt tidspunkt torsdag 2/3.

    Posten torsdag: Din leveranse er forsinket. Vi forsøker å levere neste virkedag. Du får ny melding når den er klar for utkjøring.

    Posten fredag (i dag): Pakken din venter på deg hos kunderservice. Hentekode XXX hyllenummer XXX - Returdato 3/3.2023.

    🤪🤪🤪
    Du fikk i det minste tak i den!
    Jeg skulle hente haifaipakke i kveld, men det ble jeg blå for. Der var det beregnet moms og avgift selv om det allerede er betalt, ingen kundeservice før til mandag… 😕
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du fikk i det minste tak i den!
    Jeg skulle hente haifaipakke i kveld, men det ble jeg blå for. Der var det beregnet moms og avgift selv om det allerede er betalt, ingen kundeservice før til mandag… 😕
    Har dessverre møtt på den noen ganger, men posten gidder ikke gjøre noe med det. De mener man må kontakte avsender hvis det er kjøpt i utlandet.

    Kjenner jeg savner tiden hvor posten virkelig fungerte. Bestilte masse musikk fra play.com - og pakka lå i postkassa fra 2-4 dager etter bestilling!
    Nå begynner det om minne om det gamle ordtaket man brukte om Linjegods. Send med Linjegods - motta som arvegods !
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Men, solen skinner - PC oppsettet spiller Zappa mens det lages frokost. Man får se fremover og prøve å beholde optimismen i en ellers noe skakkjørt verden!

    Mine sysler rundt PC oppsettet dreier seg om hvor bra lyd kan man få på et stramt budsjett ? Ganske mye viser det seg. Bruktprisene på Pre/Power/Høyttalere som spiller nå havner på ca 10 K. Det er syyykt mye godlyd for pengene. Dac/kilde kommer i tillegg.

    Samtidig får man bekreftet at synergi mellom komponentene er viktig - også i mid-fi segmentet. Pre 32 oppleves her som veldig gjennomsiktig og oppløst (særlig i sin prisklasse) , mens i TV oppsettet ble den for analytisk. Det tror jeg ikke er pre-ampen sin skyld, snarere dårlig match mellom Preamp og DAC. Men, synergien mellom Pre 30/ DAC 30 som til daglig tjenestegjør i TV oppsettet er veldig god.


    PC oppsett.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fin design på Primare, gitt. Eksklusiv, stilig og enkel.
    Ja, jeg liker også designet. Gode knapper som føles solide - enkel og stram design uten oveflødig pynt. Pre 32 kan også forsynes med nettverkskort /dac som fås i en innstikkbar modul fra baksiden. Man kan programmere inngangene med gain/balanse osv. samt en del andre ting som gjør den brukervennlig og lett å tilpasse forskjellige oppsett.


    Primare_Pre32_schwarz_Foto_3.jpg
    media-module.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har dessverre møtt på den noen ganger, men posten gidder ikke gjøre noe med det. De mener man må kontakte avsender hvis det er kjøpt i utlandet.

    Kjenner jeg savner tiden hvor posten virkelig fungerte. Bestilte masse musikk fra play.com - og pakka lå i postkassa fra 2-4 dager etter bestilling!
    Nå begynner det om minne om det gamle ordtaket man brukte om Linjegods. Send med Linjegods - motta som arvegods !
    Moms og avgift er det tolletaten som er ansvarlig for. Det er de som må kontaktes. Har avsender påført voec nummer blir moms returnert deg. Har avsender ikke påført nummer må avsender belastes.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Moms og avgift er det tolletaten som er ansvarlig for. Det er de som må kontaktes. Har avsender påført voec nummer blir moms returnert deg. Har avsender ikke påført nummer må avsender belastes.
    Jeg prøvde å følge opp en gang jeg var lei av å betale dobbelt. Man får uansett ikke igjen tollgebyret. Selger (eBay/Japan) lovet å kikke på det, brukte lang tid mellom hver gang de svarte. Til slutt mente de det var eBay sitt ansvar da de bare solgte - ferdig med det. Jeg satte tykk strek over den selgeren for fremtidig handel :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    God morgen Sound :) enda et flott oppsett hos deg

    mvh
    Takker . Det er et tankekors hvor mye lyd man får pr krone av et budsjettoppsett kontra high-end. Bare en spindel til platespilleren koster minst 3/4 av den nye pre-ampen. (Snakker da bruktpris-den kostet 16K ny). Ville ikke hatt problemer med å nyte musikk om dette var det eneste jeg hadde å spille på. En liten sub så løfter man det enda noen hakk tipper jeg.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Her flikkes det litt på høyttalerplassering - og de responderer mye på få cm toe-in og avstand til veggene. Problemet er at jeg har ingen typisk sweetspot i dette oppsettet, men det skal være best mulig lyd rundt i hele rommet. Føler uansett at jeg har klart å frigjøre lyden mer fra høyttalere , lydbildet henger greit sammen selv om man beveger seg rundt , og bassresponsen virker også bedre. Jeg er fremdeles mer og mer imponert over hvor bra dette spiller.


    8.jpg

    7.jpg



     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøvde å følge opp en gang jeg var lei av å betale dobbelt. Man får uansett ikke igjen tollgebyret. Selger (eBay/Japan) lovet å kikke på det, brukte lang tid mellom hver gang de svarte. Til slutt mente de det var eBay sitt ansvar da de bare solgte - ferdig med det. Jeg satte tykk strek over den selgeren for fremtidig handel :rolleyes:
    Opplevd det samme med selger fra Japan via Ebay.
    Selger viste til VOEC-papir, som så OK ut. Problemet var, at han ikke hadde rapportert det elektronisk til
    danske posten/Skat, som iflg. Ebay var hans ansvar. (Mener Ebay har rettet på det nå, så det er Ebay som står
    for VAT/rapportering/ansvar.)
    Kontaktet Ebay´s kundeservice, som beklaget og betalte meg tilbake den oppkrevde VAT´en.
    Ville ha, at de også skulle refundere "straff"-gebyret fra PostNord/Skat, men der gikk grensen :ROFLMAO:.
    Uansett, at det var de, som hadde påført meg en unødvendig ekstra utgift, så nei :(
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er godt å se at min gamle Primare Pre 32 har kommet til et "møblert" hjem. :) Jeg byttet den ut først og fremst på grunn av at den bare har to balanserte innganger og jeg har fått behov for flere. Lyden var det ikke noe å si på. Jeg byttet til Topping A90 Discrete med Ext 90 og denne er nok et lite hakk åpnere og klarere enn Pre 32, men den mangler muligheten til å justere gain på hver inngang separat som Primare 32 har. Begge alternativene spiller bra sammen med min Primare A60.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er godt å se at min gamle Primare Pre 32 har kommet til et "møblert" hjem. :) Jeg byttet den ut først og fremst på grunn av at den bare har to balanserte innganger og jeg har fått behov for flere. Lyden var det ikke noe å si på. Jeg byttet til Topping A90 Discrete med Ext 90 og denne er nok et lite hakk åpnere og klarere enn Pre 32, men den mangler muligheten til å justere gain på hver inngang separat som Primare 32 har. Begge alternativene spiller bra sammen med min Primare A60.
    Så bra den nye ikke ble nedtur da , jeg er i alle fall meget fornøyd med handelen :) Jeg har ikke latt den bryne seg i hovedanlegget - noe som egentlig ikke er relevant heller , men kunne være interessant å teste bare for å se hvor "gjennomsiktig" den er. Den spilte veldig forskjellig i de to oppsettene jeg har prøvd den , men jeg tror den største forskjellen ligger i DAC'ene i de to anleggene. Mulig jeg switcher både preamp og dac mellom disse - bare for å lære litt mer om hvor forskjellene ligger.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Disse duker vel opp snart.
    Vis vedlegget 899171
    Man skal ikke skue hunden på hårene sies det. Jeg snakket med et ektepar der (hos jorwed) en gang - og de så ut til å komme fra den gjengen ovenfor. Det viste seg at dama hadde peiling som bare det . Hun spurte etter en del gamle litt sære prog greier - hadde anlegg i kjellerstua hvor hun likte å dra på litt. Gubben foretrakk heller TV stua i 2.etasje men kjærringa fikk utløp for rocken i kjelleren . 😁
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gustard versus Primare del 37.
    I går gjorde jeg noe dumt , noe som sikkert ikke er første gang. Jeg tok med Gustard X26Pro og Primare Pre 32 i TV oppsettet. Det spilte selvfølgelig bedre der oppe også . Så - nå har jeg et luksusproblem. Hvor skal jeg prioritere den beste lyden? Kan jo ikke akkurat kjøpe et sett til heller. Særlig ikke nå som jeg har disset Dac 30 / Pre 30 til fordel for det andre. Jeg får jo da aldri solgt disse uansett. Man sier at ærlighet varer lengst - og nå forstår jeg fullt ut hva det betyr. Jeg er jo stuck med den comboen for all fremtid 😝
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Forrige innlegg var ikke seriøst da 🤭 Men , Gustard Dac'ene overbeviser meg altså. Det handler i høyeste grad om matching også , men med X26Pro og Primare Pre 32 på plass i TV oppsettet fikk jeg bedre difinisjon uten at det ble for analytisk. Mye bedre 3D lydbilde, sortere bakgrunn, bedre dynamikk osv.
    Kanskje ikke dramatiske forskjeller, men lett hørbare på det meste av materiale jeg foret det med.

    Inntil videre er de satt opp nede igjen, så får jeg se hvor mye det blir brukt her før jeg vurderer mer forandringer . :)

    Men nu logger jeg av - spisestua er konvertert til fotostudio - og det blir noen portretter som skal tas i dag 📷⚡
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Minusgrader så det holder utenfor, så man for styre litt innendørs. Kanskje på tide å rydde unna studio-stæsjet for denne gang - (så fremt ikke @Lagga vet om noen modeller som kjeder seg 🤭 ).

    Hovedanlegget fyres opp etter noen dager med PC-anlegget - og overgangen er nesten brutal. En autoritet og tilstedeværelse som bare et større fullrange-oppsett kan gi. Men sånn bør det være også i forhold til kostnadsforskjellene.

    Siste skiva til Kaipa vokser på meg for hver gjennomspilling !


    flash.jpg
    kaipa.jpg
    colvin.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn