SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Man må leke litt og nyte livet som best man kan. Det kan nemlig være ganske skjørt - noe jeg fikk erfare tidligere denne uken.

    Tirsdagen startet som normalt - og ikke ulikt nå satt jeg med en kaffekopp etter at jeg hadde spist lunsj. Plutselig og uten forvarsel "gikk lyset" på venstre øyet.
    Alt gikk i grått - og jeg var bokstavelig talt blind på det ene øyet. Mens jeg sjekket i speilet begynte det å komme en lysstripe under det grå på det blinde øyet. Synsfeltet utvidet seg sakte , men sikkert oppover og etter noen minutter var synet tilbake. Jeg fant det best å ta et par telefoner , og etter kontakt med en øyelege var beskjeden : Ring 113 - NÅ ! Ikke gå via legevakta , du har typiske slagsymtomer.
    Vel, jeg slår nummeret og de ber meg låse opp ytterdøra , sette meg ned å slappe helt av. De begynner å stille diagnose mens de er på vei , og før jeg vet ordet av det har jeg tre rødkledde personer i stua men diverse apparater som tester i vei. Konklusjonen blir at jeg må bli med i ambulansen - og avsted bar det.

    Etter å ha blitt parkert på akutten gikk det fort videre til CT scanning av hodet osv. og etter noen timer ble jeg lagt på overvåkning. Takk og pris hadde jeg ingen ettervirkninger eller andre symtomer på slag. Etter påfølgende tester neste dag ble konklusjonen at blodproppen var lokalt i øyet og forduftet / løst seg opp før den gjorde mer ugang. Etter 48 timer på overvåkningen og friskmelding etter uttalige prøver kunne jeg vende nesa hjem igjen i går ettermiddag.

    Man tar det for gitt at man våkner frisk hver dag. Akkurat nå er jeg mer takknemlig for å kunne stå opp frisk til en ny dag ! Nyt dagen og alt og alle du er glad i !
    Er du nærsynt (?) Jeg har hatt en tilsvarende opplevelse, men jeg fikk en blødning på øyet som ila en del uker ble borte. Nærsynte har generelt tynnere netthinne, som da er noe mer utsatt hvis en får en slik propp. De fant aldri ut hvor min propp kom fra. Det positive var at de sjekket alt mulig av blodtrykk, pulsårer osv osv. Men fant ingenting. Den hendelsen har gjort at jeg nå har en fast årlig legesjekk...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er du nærsynt (?) Jeg har hatt en tilsvarende opplevelse, men jeg fikk en blødning på øyet som ila en del uker ble borte. Nærsynte har generelt tynnere netthinne, som da er noe mer utsatt hvis en får en slik propp. De fant aldri ut hvor min propp kom fra. Det positive var at de sjekket alt mulig av blodtrykk, pulsårer osv osv. Men fant ingenting. Den hendelsen har gjort at jeg nå har en fast årlig legesjekk...
    Nei - jeg er ikke nærsynt , men bruker briller grunnet skjeve hornhinner. Øynene er det stedet i kroppen man har tynnest blodårer , så jeg tror ikke det er store fnugget som skal til før noe tetter seg. Jeg fikk jo også scannet blodårer osv. uten at de fant noe feil. Man får forsåvidt være glad for det, og satse på at sjansen for gjentagelse er liten.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Denne begynner å bli en snakkis på forumet , så det var på tide å finne den frem. Jeg har alltid likt Animals albumet, så det tar litt tid til å venne seg til en remix. Men, det virker så langt som det er gjort en bra jobb ..........


    pf.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.800
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Man må leke litt og nyte livet som best man kan. Det kan nemlig være ganske skjørt - noe jeg fikk erfare tidligere denne uken.

    Tirsdagen startet som normalt - og ikke ulikt nå satt jeg med en kaffekopp etter at jeg hadde spist lunsj. Plutselig og uten forvarsel "gikk lyset" på venstre øyet.
    Alt gikk i grått - og jeg var bokstavelig talt blind på det ene øyet. Mens jeg sjekket i speilet begynte det å komme en lysstripe under det grå på det blinde øyet. Synsfeltet utvidet seg sakte , men sikkert oppover og etter noen minutter var synet tilbake. Jeg fant det best å ta et par telefoner , og etter kontakt med en øyelege var beskjeden : Ring 113 - NÅ ! Ikke gå via legevakta , du har typiske slagsymtomer.
    Vel, jeg slår nummeret og de ber meg låse opp ytterdøra , sette meg ned å slappe helt av. De begynner å stille diagnose mens de er på vei , og før jeg vet ordet av det har jeg tre rødkledde personer i stua men diverse apparater som tester i vei. Konklusjonen blir at jeg må bli med i ambulansen - og avsted bar det.

    Etter å ha blitt parkert på akutten gikk det fort videre til CT scanning av hodet osv. og etter noen timer ble jeg lagt på overvåkning. Takk og pris hadde jeg ingen ettervirkninger eller andre symtomer på slag. Etter påfølgende tester neste dag ble konklusjonen at blodproppen var lokalt i øyet og forduftet / løst seg opp før den gjorde mer ugang. Etter 48 timer på overvåkningen og friskmelding etter uttalige prøver kunne jeg vende nesa hjem igjen i går ettermiddag.

    Man tar det for gitt at man våkner frisk hver dag. Akkurat nå er jeg mer takknemlig for å kunne stå opp frisk til en ny dag ! Nyt dagen og alt og alle du er glad i !
    Wow, utrolig hyggelig å høre det har gått så bra soundscape…er som du sier, vi lever i nuet!❤
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.426
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Godt å høre at det gikk bra.
    Animals RM må sjekkes ut.
     

    fotografen

    Medlem
    Ble medlem
    23.06.2008
    Innlegg
    41
    Antall liker
    154

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kom over en Plinth bygget av PBN Audio (Montana) . Den har aluminium topp/bunn og kjerne av massiv valnøtt. Totalvekt 68 kg !
    Først utstyrt med SME 3012R og en GrooveMaster II tonearm. Senere har den fått to stk. 3012 R (fornuftig mann) :giggle:
    Om det satte igang lysten på å bygge ny plinth ? You bet .....


    401xxx.jpg
    401 xx.jpg
    401x.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.981
    Plinthet du har på din Gerrard er grsielekkert Soundscape, så bare sitt i godstolen og kos deg emd kaffen din du nå.
    Ta deg heller en tur ut med kamera når det begynner å klø over hele kroppen, nå som sola stråler så velsignet ned på oss :cool:
    Så setter du på The Rings of Power på Prime video i kveldinga, og tar deg en ørliten konjager eller noe tilsvarende.
    Ha en tiff toff dag videre :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Plinthet du har på din Gerrard er grsielekkert Soundscape, så bare sitt i godstolen og kos deg emd kaffen din du nå.
    Ta deg heller en tur ut med kamera når det begynner å klø over hele kroppen, nå som sola stråler så velsignet ned på oss :cool:
    Så setter du på The Rings of Power på Prime video i kveldinga, og tar deg en ørliten konjager eller noe tilsvarende.
    Ha en tiff toff dag videre :)
    Gleder meg til Rings of Power , men har ikke streamingtjenesten. Old School som jeg er blir det nok fysisk format på meg når den tid kommer. Jeg "jobber" meg gjennom Vikings på BluRay for tiden.


    vikings.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gleder meg til Rings of Power , men har ikke streamingtjenesten. Old School som jeg er blir det nok fysisk format på meg når den tid kommer. Jeg "jobber" meg gjennom Vikings for tiden.


    Vis vedlegget 849752
    Den går på prime, den nye LOTR. En er vel iferd med å bli gammel, men det føles mer "plastikk" i den nye serien kontra opprinnlige LOTR 😊
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Den går på prime, den nye LOTR. En er vel iferd med å bli gammel, men det føles mer "plastikk" i den nye serien kontra opprinnlige LOTR 😊
    Peter Jackson satte en standard det er vanskelig å overgå med trilogien vi kjenner fra kino og ikke minst langversjonene som kom i etterkant. TV serien gjør nok en del "lettvintløsninger" med digital etterbehandling vil jeg tro , og det hele vil da se litt mer plastic fantastic ut.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Plinthet du har på din Gerrard er grsielekkert Soundscape, så bare sitt i godstolen og kos deg emd kaffen din du nå.
    Ta deg heller en tur ut med kamera når det begynner å klø over hele kroppen, nå som sola stråler så velsignet ned på oss :cool:
    Så setter du på The Rings of Power på Prime video i kveldinga, og tar deg en ørliten konjager eller noe tilsvarende.
    Ha en tiff toff dag videre :)
    Skader ikke med ekstra masse vet du :giggle: Dette ble så brutalt at det nesten var litt tøft. Flott treverk i alle fall.


    topol.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå har denne spilleren stått bortgjemt på lager lenge nok. Rabco armen er fjernet, og AT-1010 som var montert bak på Sony spilleren skal får prøve seg. Ikke boret hull enda så den står alt for høyt. Tror dette kan bli en brukbar sak..........


    T2.jpg
    T1.jpg
    T3.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Litt bakover i katalogen til The Tangent - bra album ! Fordelen med ikke å ha brukt hovedanlegget så mye i det siste er at det låter så sinnsykt deilig når man setter seg ned og nyter musikk igjen.


    tangent.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det ble litt hett for en kl.A forsterker i racket her - så jeg fjernet glasshylla over og flytte pre-ampen opp . La den ledige hylla under pre-amp slik at den får dobbel glasshylle med luftespalte mellom. Virker som det funker gull. Noe skal man holde på med mens malingen tørker. Armbord til TD 125 har fått første lag med grunning . Endelig farge blir sort matt.


    t3.jpg
    t4.jpg
    t2.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Skulle likt å tatt en titt i dette lageret ditt. Der er det nok flere skatter enn jeg har i Mausoleet/Værste mitt 😉
    Det tynnes ut etter hvert. Men, jeg har igjen TD 125 og Sony vinyl spilleren som begge er ute av tjeneste. For fine til å stå gjemt bort på lager så jeg stålsetter meg til å gi slipp på dem så fremt de innbringer noen kroner. Eldre DVD og BluRay spillere har ingen verdi i dag selv om det var toppmodeller den gang da.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Meget pent, men sort lakk?! Spilleren ser jo nydelig ut as is!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.697
    Antall liker
    21.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sort armbord er originalstandard på TD 125. Meeen man kan jo finne på noe annet om man vil. Noen liker ikke det slagskipsgrå chassiset heller. Folk er rare.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det var ikke så halvgalt med den grå primeren, faktisk, men det ble mye mer «smell» med sort. Stilig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn