SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå er jeg ikke i markedet for ny CD transport , men fikk en mail fra Jay's Audio angående CDT3 MK III - og må si de begynner å få dreisen på det. Men de flikker fremdeles på en gammel Philips CDPRO2 mekanisme da............Og prisen er USD 5000 + avgifter.


    CDT3-MK3-8.jpg
    CDT3-MK3-5.jpg
    CDT3-MK3-1.jpg
    CDT3-MK3-9.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De har vel ikke tilgang til det som sitter i ditt drev og Gryphon? Virker ikke som det produseres i større antall, rart i grunn.
    Ville tro det er tilgjengelig for de som ønsker å bruke det , men er vel et kostnadsspørsmål tipper jeg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ville tro det er tilgjengelig for de som ønsker å bruke det , men er vel et kostnadsspørsmål tipper jeg.
    For de som vil ha det nyeste, samt være progressive, er drevet en selvfølge. Kanskje de er redde for at kineserne skal kopiere det.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.215
    Torget vurderinger
    1
    Galskap å kjøpe CD-drev/CD spiller basert på Pro2. Det er 10 år siden support på dette drevet ble stoppet.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Et nydelig stykke musikk som jeg tidligere har fått anbefalt av herr Soundscape.
    Et eksemplar står i hyllen med CDer, og da det er en stund siden det spant på ølbrikke avtasteren er det snart på tide med et gjenhør :)
    Jeg har i det hele tatt kjøpt inn mye av det du mener er interessant og bra av musikk de siste 3-4 årene Soundscape.
    Noe av det kuleste du har bragt til torgs er for min del er Odd Logic, og skivene "Penny for your thoughts" og "Effigy".
    Effigy er den som scorer høyest hos meg fra den kanten. Har du hørt TesseracT ?? Musikken deres er bygd opp mye på samme måte. Så de live i Oslo noen år tilbake , og det var knalltøft.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Galskap å kjøpe CD-drev/CD spiller basert på Pro2. Det er 10 år siden support på dette drevet ble stoppet.
    Artig påstand, som du gjentar til det kjedsommelige. Som nevnt før er det flere produsenter som har store lagre av dette drevet. Kan tilogmed kjøpes på eBay, I dag. Men produsent av drevet gir ingen support, det har du rett i. Men bytte-drev er lite problem.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Artig påstand, som du gjentar til det kjedsommelige. Som nevnt før er det flere produsenter som har store lagre av dette drevet. Kan tilogmed kjøpes på eBay, I dag. Men produsent av drevet gir ingen support, det har du rett i. Men bytte-drev er lite problem.
    Jay's presiserer at de har et lager - så reparasjoner er sikret for fremtiden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jay's presiserer at de har et lager - så reparasjoner er sikret for fremtiden.
    Ja, jeg vet. Mange som sitter på endel av disse. Såklart hadde det vært bedre å hatt noe som stadig produseres, det er naturlig å tenke. Bare overraskende at ikke flere bruker dette nye gode.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tord Gustavsen Trio - Opening. Hadde ikke tenkt å bli sittende i sweetspot, men dette likte jeg. Passe musikk å gire ned på og bare flyte avsted. Dyyyypt og luftig lydbilde.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.215
    Torget vurderinger
    1
    Artig påstand, som du gjentar til det kjedsommelige. Som nevnt før er det flere produsenter som har store lagre av dette drevet. Kan tilogmed kjøpes på eBay, I dag. Men produsent av drevet gir ingen support, det har du rett i. Men bytte-drev er lite problem.

    De på ebay er brukte (8000kr + moms ser jeg; en god indikasjons på at det vanskelig å skaffe nytt)). Prøvde for noen år siden å kjøpe Pro2 verk. Fant kun ett nytt i USA til 10.000kr + frakt og moms. Mye for et verk som er billigere enn verket i min 700kr Philips blu ray spiller (jeg har åpnet begge). Grunnen til at jeg nevner det er at jeg har brent meg kraftig på defekt Pro2 verk som ikke var reparerbart. Herved er andre advart. Forøvrig er internet fulle av historier og tråder om gamle high-end CD.spillere som ikke lar seg reparere lengre fordi delene ikke kan skaffes. Jeg hadde forøvrig en Pioneer PD-95 engang, en sånn 20kg sak, som også måtte skrotes av samme grunn.
    Du må gjerne stole på at noen fabrikanter sitter med reserveverk om 5-10år. Jeg gjør det ikke. Skal du ha dyr CD-spiller/verk, kjøp noe som er current og ikke noe som forsvant for 10+ år siden....
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.215
    Torget vurderinger
    1
    Jay's presiserer at de har et lager - så reparasjoner er sikret for fremtiden.

    De påstår også et de har lagre av de gamle Philipsverkene som forsvant i 1989. Antagelig er det kopier. Ikke fan om noen, spesielt i Kina hvor disse ikke engang var produsert, sitter på lagre i 30år.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Effigy er den som scorer høyest hos meg fra den kanten. Har du hørt TesseracT ?? Musikken deres er bygd opp mye på samme måte. Så de live i Oslo noen år tilbake , og det var knalltøft.
    Odd Logics Effigy skive er også min favoritt :cool:
    Og nei, jeg har ikke hørt TesseracT.
    "Enlighten me please" ;)
    Men jeg snublet over Tool - Fear Inoculum vinylboksen hos vår lokale platepusher i dag, og DEN ble med far hjem.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Odd Logics Effigy skive er også min favoritt :cool:
    Og nei, jeg har hørt TesseracT.
    "Enlighten me please" ;)
    Men jeg snublet over Tool - Fear Inoculum vinylboksen hos vår lokale platepusher i dag, og DEN ble med far hjem.
    Vel, det er en avart av prog jeg sjelden hører på - og kanskje først og fremst foretrekker live. Men liker man sjangeren bør de absolutt sjekkes ut. Dyktige musikere , og blandingen av hardtslående riff - presise komp - og noen ganger nesten svevende partier funker bra.

    T E S S E R A C T | Official Website (tesseractband.co.uk)




    Av album ville jeg startet med Polaris (2015) - Sonder ( 2018) og Portals (2021)


    tesseract polaris.jpg tesseract sonder.jpg TesseracT portals.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Joda - jeg liker massivt tre , men dette ble hakket for massivt :) Flott trestykke , men jeg villa ha kappet det til og fylt med resin. Kunne blitt et kult Plinth.
    Skulle hatt noen flotte trestykker og dertil eget verktøy (og kompetanse) kjenner jeg.


    IZWPIPH.jpeg
    8aVdCoG.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.698
    Antall liker
    21.551
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Oligarkplint.
    Slike 401 (det er vel en slik) bør få lov til å sitte i noe som har en tilsvarende estetikk.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Oligarkplint.
    Slike 401 (det er vel en slik) bør få lov til å sitte i noe som har en tilsvarende estetikk.
    Enig at det så for jævlig ut, men treverket hadde potensiale hvis det hadde vært brukt på en annen måte. Men , jeg kjenner mer dragning mot noe sånt tror jeg.
    Klassisk og mer tidsriktig på en 401. Gått litt lei av mdf og bøtter av klarlakk.


    u0nhaIeh.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.698
    Antall liker
    21.551
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig. Vakkert materiale.
    Man skal bare være forsiktig med bærende heltre, det lever med temperatur og fuktighet. Ikke ønskelig mellom tallerken og armbase.

    Tillegg: Tingene er gjort riktig på det siste bildet der.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.567
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Enig at det så for jævlig ut, men treverket hadde potensiale hvis det hadde vært brukt på en annen måte. Men , jeg kjenner mer dragning mot noe sånt tror jeg.
    Klassisk og mer tidsriktig på en 401. Gått litt lei av mdf og bøtter av klarlakk.


    Vis vedlegget 808268
    Hvilket plinth er det? Vinylista?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvilket plinth er det? Vinylista?
    Et bilde jeg fant på nett, men alt tyder på at det er Vinylista Plinth. Virker som Martin Brenner ikke er aktiv lenger. Synd da alt er riktig i mine øyne med det han laget. Flere som lager lignende Plinth , men det er alltid noe som skurrer. Enten proposjonene, og/eller valg av materialer osv. Men, det skulle være overkommelig å få laget noe tilsvarende.

    PS. et søk på nettet antyder at Martin Brenner døde rundt 2019 :(


    vinylista1.jpg



    vinylista2.jpg Z4edRO7.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg var tidlig oppe i dag, og denne kjekkasen var ikke ferdig med frokosten hos naboen. Knipsa gjennom 3 lags vinduer som ikke har fått vårpussen enda.
    Det var masse rådyr her daglig når jeg flyttet hit i 1991 , men mange år siden jeg har sett noen her nå. Hvor denne karen kom fra vet jeg ikke , men han ruslet bortover veien når han hadde forsynt seg.


    A.jpg B.jpg C.jpg
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.698
    Antall liker
    21.551
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rådyr er kjekt. Det trekker mange over jordene her.
    ….

    1649656560908.jpeg

    Det ser ekstra bra ut når underlaget framhever spilleren. Bordet her fungerer og USM Haller fungerer alltid.
    (I huset vårt er dessverre stuegulvet så mykt at til og med en Sota må henge på veggen.)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Synes jeg har hatt en ubalanse mellom kanalene i hovedanlegget jeg ikke har klart å lokalisere - inntil jeg kom på at ene bananpluggen (rhodium) hadde gått i stykker , og jeg slang på et par gullforgylte WBT spader i stedet på høyre kanal. Byttet til like plugger - og ting er på stell igjen. Bestilte noen i bedre kvalitet sånn for sikkerhets skyld.

    banan.jpg
    bananer.jpg


    Kaffe er handlet inn til påsken - anlegget blir nok satt litt i dvale grunnet innrykk av familie og barnebarn. Alltid stas det. Og hvordan var det med høna (hanen?) og egget igjen :unsure: Uansett hvem som kom først ønsker jeg dere en GOD PÅSKE 🐣🐥🐤🌞


    277682483_1036729860288425_6043173035739694300_n.jpg
    277712355_368466455177888_7230095789791126928_n.jpg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    3.523
    Torget vurderinger
    1
    En riktig fin Påske til deg også, håper du får masse koss med barnebarn.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Musikk til arbeidet mens huset ryddes og vaskes før innrykk av påskegjester ettermiddag/kveld. Jeg har jazzversjoner av både Pink Floyd, Genesis og King Crimson , men denne var ny for meg. Dukket opp i en annen tråd her på HFS . Me like.............


    a3615648750_10.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Fant ikke Dyrene i Hakkebakkeskogen i prog versjon :)
    Men i all verden Soundscape o_O
    Har du ikke albumet til Tusmørke - Bydyra?
    Det vil nagle barnebarnet til gulvet med pute, dyne og sutteklut ;)
    Så kan dyrene i Hakkebakkeskogen ta seg pause, og røyke ei bønne i skogen så lenge.
    Ut på nettet med deg.
    Ditt eksemplar skal være på vinyl som hos meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn