Sony Hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.800
    Antall liker
    2.784
    Torget vurderinger
    1
    Ja den Tyll den Tyll du....:) han er ikke nådig mot MDR-1R der nei (hva betyr spotty i denne sammenhengen? her kommer engelsken min til kort). Det er nok riktig at denne modellen ikke har helt nøytral frekvensgang, men det virker som den, i andre omtaler på nettet, kommer rimelig greit ut mhp generell ørevennlighet. Og god bærekomfort er alle enige om at den har.

    Når det gjelder dette med lukkede hodetelefoner så er saken den at jeg til tider sover svært dårlig og derfor har lyst til å se på muligheten for å stresse ned og kanskje til og med sovne til musikk. Som et alternativ til å lese gamle hifiblader for ørtende gang. Nå har ikke fruen i huset dette problemet, der snakker vi mer en komalignende tilstand. Så for den del kan jeg like godt trille inn hele stereoanlegget..


    Hvis noen på sparket kan foreslå alternativer er dette selvfølgelig velkomment. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Hvis jeg skulle ha noe på øret å sovne til så ville jeg gått for noe IEM's i stedet for hodetelefoner. Bare passe på å ikke tre de helt inn så du våkner med skikkelig såre ører... Philips fidelio S1 f.eks?

    Philips Fidelio S1 | Lyd & Bilde

    Så er det jo dette med ledninger og hvis du snur deg litt rundt og rundt i løpet av natta da...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.800
    Antall liker
    2.784
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke tatt med øreplugger i vurderingen, selv om de har åpenbare fordeler ved lytting i senga. Med lang nok ledning så unngår en vel kvelning selv om man snur seg rimelig mange ganger på ei natt:)

    Nå skal jeg ikke kapre Sony-tråden her, skal lete litt rundt etter info om de pluggene. Imens er det kjekt om noen som har hørt Sony MDR-1R kan si noe om disse. Sony satser ganske tungt på disse akkurat nå, virker det som.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ja den Tyll den Tyll du....:) han er ikke nådig mot MDR-1R der nei (hva betyr spotty i denne sammenhengen? her kommer engelsken min til kort). Det er nok riktig at denne modellen ikke har helt nøytral frekvensgang, men det virker som den, i andre omtaler på nettet, kommer rimelig greit ut mhp generell ørevennlighet. Og god bærekomfort er alle enige om at den har.
    [...]
    Han har (vel) tidligere fremstått som mer positiv til Sony MDR-1r enn denne gangen. Som jeg skrev: "det kan virke som om lukkede hodetelefoner volder ham en del hodebry".

    Det lille jeg har lest har også gitt meg inntrykk av at Sony MDR-1r kan være en god og ikke minst komfortabel hodetelefon.

    Du kan jo prøve den i en butikk eller vha. kjøp med angrerett.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    :: First look :: Mike blir alltid gira når det kommer noe nytt fra Sony :) . Fin liten amp/dac.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Sony får hard medfart hos Tyll Innerfidelity igjen. Denne gang er det MDR-7520.

    "Oh Bummer" - InnerFidelity April 2015 Update | InnerFidelity
    Ja, men nå kommer det av og til "litt-tyll-tull" da...

    Det han serverer her på bildet under er jo nærmest meningsløst. NAD Viso HP50 kan ALDRI løftes så det forsvarer rig han har foran, Viso låter "middelmådig" samme pokker hva du kobler det til.
    image.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ...

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Hehe Viso er bra den... men jeg ville også prioritert litt annerledes enn oppsettet på bildet.
    Vet ikke helt om Tyll kommenterer lytteintrykk og/eller de begredelige måleresultatene til Sonyen.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Så hvis div hodetelefoner kommer ut med dårlige måleresultat på papiret vil de ikke bli lyttet til? mens hodetelefoner som har fantastiske måleresultater er de som også er de beste lydmessige så lurer jeg på hvorfor man da trenger å modifisere disse videre, er det først da den individuelle smaken til hver enkel får gjelde, og ikke før? :cool: hehe..! men det fine er at vi alle har litt forskjellig oppfattelse på hva som er for oss den "riktige" lyden..!
    litt off topic..!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har nå brukt Sony MDR-Z7 i noen mnd nå og må bare si at jeg blir mere og mere fornøyd med disse, etter at de har fått en del lunkne tester var jeg litt skeptisk når jeg gikk til anskaffelse av disse, men har ikke angret ennå, mulig mange som ikke er fornøyde med disse bruker de direkte fra bærbar enhet, jeg har kun brukt disse sammens med min Lehmann audio black cube linear forsterker og må si de fungere meget bra sammen, disse hodetelefonene er av lukket type og de isolerer meget godt på lyden, ikke mye lyd som vil sjenere de rundt deg, lydbildet er meget stort med en utrolig dybde, disse hodetelefonene tilbyr en mere varm klang enn nøytral, så de som heller mere imot litt “basshead” bør prøve disse ut,uten at de er boom’ete, bygge kvaliteten er meget bra, veldig myke og behagelig puter, jeg mener disse er litt undervurderte etter noen som nevnt lukne tester, men de er virkelig værdt å teste ut, alle har vi forskjellig musikk smak så ikke sikkert disse vil passe alle,men slik er det vel med andre hodetelefoner også, har pr.idag ikke hørt bedre “bass anslag” i sangen til Røyksopp “running to the sea” men jeg inrømmer det ærlig, jeg har ikke hørt alle hodetelefonene der ute, så dette blir veldig etter min egen mening ;) men har du muligheten til å teste disse så gjør det, kanskje du også vil bli positivt overrasket, hvem vet..!
    Eneste som er litt synd er at Sony i Norge ikke tilbyr hodetelefon kabelen fra Kimber til disse, men heldigvis finnes det internett da..! :rolleyes:
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Leste det :) Fin pris også. Når kommer Sony med åpne hodetelefoner!?
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Full Sony pakke! Fått et par sendinger fra Japan og CDON siste uka. :)

    sony pakke.jpg
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    MDR-Z7 låter veldig bra. Spesielt etter at jeg prøvde meg på en liten modifisering inspirert av tråden på Head-fi.org. Dempet klokkene med litt filttape.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har ikke prøvd denne modifiseringen, men er veldig fornøyd med disse, både bygge kvalitet og puter og det hele, hvorfor disse får så innmari dårlige tester forstår jeg ikke, men som sagt smaken er som baken, osv, osv..! hadde tenkt å skaffe meg de kablene fra kimber, bare så synd at ikke Sony Norge tar disse selv mere seriøst og tilbyr disse kablene for salg her hjemme, men heldigvis går det an å bestille fra andre steder, merket du noen forskjell på standard kabelen og de andre da? :cool:
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Både komfort, byggekvalitet og lydkvalitet er helt topp. Synes bassen ble strammere og mer kontrollert pluss at diskanten kommer mer til sin rett etter at bassen ble litt dempet. Noe av det kan sikkert komme av innspilling. Har ikke sammenlignet kablene så mye men noen enorme forskjeller har jeg ikke lagt merke til. Har bare den korte 1,2 m. lange beregnet på bærbar bruk foreløpig. Den på 3 m. er på vei fra Japan. Kablene var billigere fra selgere på Amazon.com enn ebay.

    sony 2.jpg
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Kjøpte også et par MDR-1A i helga. Må være et kupp til 1199. Koster over dobbelt så mye på Amazon.com! Nydelig lyd, ikke nøytrale og kjedelige. Veldig lette og komfortable pluss bra byggekvalitet/design. Disse er beregnet på bærbar bruk så det er kun med to 1,2 m kabler (en m. styring for mobil/nettbrett) og ingen 6,3 plugg. Et lite minus at de ikke kan foldes sammen. Skjønner godt at disse stort sett får veldig bra tester. :eek:

    MDR1A.jpg
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Sony MDR-Z7 med Sony MUC-B30UM1 3m Standard Headphone Cable engineered with Kimber Kable®. :)

    DSC01127.jpg
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ser ut som Kimber liker MDR-Z7 også. Er ihvertfall den som blir brukt i reklamen (bl.a. i Stereophile) og den første du ser på Kimber Axios sin hjemmeside. :)
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Jeg slenger inn litt i Sony-tråden - jeg liker denne veldig godt, men har aldri eid den.

    Sony MDR-7520 (=MDR-Z1000 (utgått)


    Sony MDR-Z1000 & MDR-7520 headphones overview and impressions - YouTube

    Jeg hørte MDR-Z1000 en gang - de isolerte svært bra og spilte fin lyd. Crispt og detaljert. Behagelig å ha på. Verdt å sjekke ut.

    MDR-7520 Review - Reviews - Music Tech Magazine
    Sony MDR-7520 | Latest Reviews | MusicRadar
    Sony MDR-Z1000 Reviews

    etc.

    Noen som vet den reelle forskjell på MDR-7510 og 7520? 7510 har fast kabel, og 5-40k frekvensrepons, så den kan vel ikke låte mye dårligere enn 7520!?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan disse erstatte mine P7?
    Noen som har prøvd disse? Er de gode? Eller betaler en for dill og dall som ikke gir noe til lyden?
    Ser de kan brukes med kabel også, både påslått og avslått. Lavere motstand når helt slått av! Hvorfor det?[/QUOTE

    Jeg har prøvd de..
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/88537-nye-hodetelefoner-i-hus.html
     
    S

    svk

    Gjest
    Prøver kanskje jeg også om jeg blir kvitt litt headfi utstyr! Kan ikke ha så mye utstyr,at utstyret eier meg.. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    beklager å rote litt i tråden her , jeg er selv en sony mann også :) men i 3-4k klassen ville jeg vurdert å høre de side om side med onkyo a800 , onkyoene er riktignok bare med kabel da :) nå skal det sies at jeg kun har hørt dem begge på elkjøp og ikke på noe dedikert utstyr men syntes onkyoene trakk det lengste strået på helhet og har et vesentlig større lydbilde enn øvrige konkurenter innenfor 4k og har en fin organisk`` grunntone og fylde, sony mdr 1000x låt glattere og mer oppløst men manglet litt den størrelsen og fylden som virka så overbevisende med onkyoene, noe som gjorde at onkyoene føltes mer komplette for min del :) , men dette blir jo klart en smaksak og mulig sony mdr 1000x har mye å vokse på dedikert utstyr vet sony er mer tungdrevet enn onkyo :)
    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg falt valget på mdr-1000x, da jeg ønsket meg trådløs, og de var etter min mening best i lyd.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    beklager å rote litt i tråden her , jeg er selv en sony mann også :) men i 3-4k klassen ville jeg vurdert å høre de side om side med onkyo a800 , onkyoene er riktignok bare med kabel da :) nå skal det sies at jeg kun har hørt dem begge på elkjøp og ikke på noe dedikert utstyr men syntes onkyoene trakk det lengste strået på helhet og har et vesentlig større lydbilde enn øvrige konkurenter innenfor 4k og har en fin organisk`` grunntone og fylde, sony mdr 1000x låt glattere og mer oppløst men manglet litt den størrelsen og fylden som virka så overbevisende med onkyoene, noe som gjorde at onkyoene føltes mer komplette for min del :) , men dette blir jo klart en smaksak og mulig sony mdr 1000x har mye å vokse på dedikert utstyr vet sony er mer tungdrevet enn onkyo :)
    mvh
    Skjønner ikke helt denne sammenligning. At 1000x skulle kunne vokse mye på dedikert utstyr? Det er jo fullstendig meningsløst på noe som er dedikert til trådløs bruk, det er KUN derfor man velger kjøpe mdr-1000x vil jeg mene. Så dette ble å sammenligne epler og bananer, eller gulerøtter og reddiker kanskje!
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Da er det påan igjen. Tyll slaktet Sony MDR-Z1R. Men Tylls målinger stemmer ikke med Jude (head-fi.org) sine målinger. Og det brygger opp til enda en Audeze/Focal sak. Det er påan igjen! Om dette ender opp med nok en variasjon med et par som er ødelagt så er det jo fantastisk. Det har vært mye rot for Tyll i det siste og jeg ser liksom ikke en klar rød tråd for han lenger. Wall of fame er bare rot for tiden! Vi får se hvordan dette ender..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da er det påan igjen. Tyll slaktet Sony MDR-Z1R. Men Tylls målinger stemmer ikke med Jude (head-fi.org) sine målinger. Og det brygger opp til enda en Audeze/Focal sak. Det er påan igjen! Om dette ender opp med nok en variasjon med et par som er ødelagt så er det jo fantastisk. Det har vært mye rot for Tyll i det siste og jeg ser liksom ikke en klar rød tråd for han lenger. Wall of fame er bare rot for tiden! Vi får se hvordan dette ender..
    Tja - det har jo alltid vært snakk om at det er variasjoner mellom parene.. Kanskje måleteknikkene endelig kan dokumentere det?
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Men hva med måleteknikk/ måleprosedyren i seg selv? Det er vel ikke, eller burde ikke være kilde til store måleforskjeller, eller hva?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn