Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Disse er det muligheter på nå :)
    Se børsen! Nydelige i rett finish;)

    Vis vedlegget 275547

    gismo
    Må være trist å ha en slik søyle så sentralt plassert i et ellers ok lytterom.
    Søyle? Jeg trodde det var høyttalerkabelen jeg!
    Mulig det, men da er den i feil farge. Dessuten er sofaen feil plassert ift lytteposisjon....
    Tenkte jeg på også. Men uansett er dette veldig flotte høyttalere. Jeg har hatt gleden av å ha et par i noen år nå, og jeg tror jeg skal slite med å finne noen som er enda bedre - dersom det i det heletatt er noe poeng. Det jeg begynner å tenkte på, er om det er en ide å satse på en helt annen konstruksjon. Men det blir nok ikke istedenfor de jeg har nå, men i tillegg. Har prøvd MBL ved flere anledninger, men blitt like skuffet hver gang.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Søyle? Jeg trodde det var høyttalerkabelen jeg!
    Mulig det, men da er den i feil farge. Dessuten er sofaen feil plassert ift lytteposisjon....
    Tenkte jeg på også. Men uansett er dette veldig flotte høyttalere. Jeg har hatt gleden av å ha et par i noen år nå, og jeg tror jeg skal slite med å finne noen som er enda bedre - dersom det i det heletatt er noe poeng. Det jeg begynner å tenkte på, er om det er en ide å satse på en helt annen konstruksjon. Men det blir nok ikke istedenfor de jeg har nå, men i tillegg. Har prøvd MBL ved flere anledninger, men blitt like skuffet hver gang.
    Jeg har ikke hørt denne høyttaleren - men SB Elipsa SE som går for å være i øvre sjikt i SB sin portefølje lydmessig (ikke prismessig), syntes jeg var litt skuffende i lyden. SB er svært pene møbler (og litt til!), men jeg synes de er dyre i forhold til lyden du får ut av dem. Bassen var brumlende, som i en kontrabass - noe som passer dem ettersom de ser ut som et slikt instrument - og de passer da også bra til en del storband-musikk - men lydbildet blir feil på en del annen musikk. I tillegg kommer lydbildet aldri helt ut fra høyttalere som på en god Proac eller eller på Audio Physics høyttaler (hvis man først skal ha dynamiske høyttalere som er pene på stuen). Dette med forbehold om at lytterommet og oppsett muligens ikke var optimalt - men det VAR et eget lytterom med en god MAC forsterker - tross alt.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Søyle? Jeg trodde det var høyttalerkabelen jeg!
    Mulig det, men da er den i feil farge. Dessuten er sofaen feil plassert ift lytteposisjon....
    Tenkte jeg på også. Men uansett er dette veldig flotte høyttalere. Jeg har hatt gleden av å ha et par i noen år nå, og jeg tror jeg skal slite med å finne noen som er enda bedre - dersom det i det heletatt er noe poeng. Det jeg begynner å tenkte på, er om det er en ide å satse på en helt annen konstruksjon. Men det blir nok ikke istedenfor de jeg har nå, men i tillegg. Har prøvd MBL ved flere anledninger, men blitt like skuffet hver gang.
    Jeg har ikke hørt denne høyttaleren - men SB Elipsa SE som går for å være i øvre sjikt i SB sin portefølje lydmessig (ikke prismessig), syntes jeg var litt skuffende i lyden. SB er svært pene møbler (og litt til!), men jeg synes de er dyre i forhold til lyden du får ut av dem. Bassen var brumlende, som i en kontrabass - noe som passer dem ettersom de ser ut som et slikt instrument - og de passer da også bra til en del storband-musikk - men lydbildet blir feil på en del annen musikk. I tillegg kommer lydbildet aldri helt ut fra høyttalere som på en god Proac eller eller på Audio Physics høyttaler (hvis man først skal ha dynamiske høyttalere som er pene på stuen). Dette med forbehold om at lytterommet og oppsett muligens ikke var optimalt - men det VAR et eget lytterom med en god MAC forsterker - tross alt.
    Forkortelsen er SF og ikke SB.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    'Mye banning i kirka her;)
    Vel, jeg ser at innlegget ble litt vel ubalansert (beklager) og jeg tror jeg trenger å høre dem i større rom. Dette var kun et kort inntrykk av dem i et litt for lite rom. Har andre svært gode erfaringer med SF-satelitter som lyder knall. Jeg liker i utgangspunktet SF.
     
    Sist redigert av en moderator:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Høres bedre ut. Jeg har ikke hørt Elipsa, men nevner at SF har gjennomgått store endringer lydmessig de siste årene. Dette etter at den gamle gründeren Franco Serblin trakk seg tilbake. Arvtakerne har forsøkt å opprettholde merkets image og høyttalernes design, men lydmessig er det neppe tvil om at høyttalerne nå er mer åpne, gjennomsiktige og direkte. Se f eks anmeldelsen av SF Amati Futura i Stereophile, hvor Atkinson faktisk sammenlikner med første gang han hørte Quad. I SF-sammenheng er det helt nye toner fra den kanten. Noen vil fortsatt savne den mer "høflige" lyden fra den gangen Serblin styrte skuta, men markedsmessig var det nok nødvendig å ta noen grep. Elipsa er konstruert av Serblin.

    Ta en tur ned til Stereofil og se hva de har inne av nyere SF, så får du høre selv. .....
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Høres bedre ut. Jeg har ikke hørt Elipsa, men nevner at SF har gjennomgått store endringer lydmessig de siste årene. Dette etter at den gamle gründeren Franco Serblin trakk seg tilbake. Arvtakerne har forsøkt å opprettholde merkets image og høyttalernes design, men lydmessig er det neppe tvil om at høyttalerne nå er mer åpne, gjennomsiktige og direkte. Se f eks anmeldelsen av SF Amati Futura i Stereophile, hvor Atkinson faktisk sammenlikner med første gang han hørte Quad. I SF-sammenheng er det helt nye toner fra den kanten. Noen vil fortsatt savne den mer "høflige" lyden fra den gangen Serblin styrte skuta, men markedsmessig var det nok nødvendig å ta noen grep. Elipsa er konstruert av Serblin.

    Ta en tur ned til Stereofil og se hva de har inne av nyere SF, så får du høre selv. .....
    Det var planen å besøke dem etterhvert :) Jeg har lest den flotte anmeldelsen av AF i Stereofil. Mistenker at det er det er på topp 1 eller topp 2 av høyttalere som passer stuen og er god i lyden.

    Måtte Franco Serblin hvile i fred.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    'Mye banning i kirka her;)
    Vel, jeg ser at innlegget ble litt vel ubalansert (beklager) og jeg tror jeg trenger å høre dem i større rom. Dette var kun et kort inntrykk av dem i et litt for lite rom. Har andre svært gode erfaringer med SF-satelitter som lyder knall. Jeg liker i utgangspunktet SF.
    "liker" er ikke godt nok;-) ....og det skal være Sf ...ikke SF:cool:

    Red; En Stradivarius er også vel kostbar, men det er ingen alternativ:)
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    'Mye banning i kirka her;)
    Vel, jeg ser at innlegget ble litt vel ubalansert (beklager) og jeg tror jeg trenger å høre dem i større rom. Dette var kun et kort inntrykk av dem i et litt for lite rom. Har andre svært gode erfaringer med SF-satelitter som lyder knall. Jeg liker i utgangspunktet SF.
    "liker" er ikke godt nok;-) ....og det skal være Sf ...ikke SF:cool:
    *Jaktet på av illsint elg" :))
     

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Har laget en egen tråd om dette, men tenkte jeg skulle spørre her og siden det er mange Sonus Faberinteresserte som følger denne tråden. Jeg er på utkikk etter inwall høyttalere som har mest mulig lik lydsignatur som Sonus Faber, muligens Venere- eller Olympicaserien (ja, det er to forskjellige høyttalere, ikke minst prismessig :)). Skal brukes som side- og bakhøyttalere.

    Noen som har et godt tips?

    Min tråd:
    Hvilke inwall høyttalere med mest mulig lik lydsignatur som Sonus Faber
     

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Inwall funker ikke imho, særlig ikke på et slikt lydnivå du er på med Venere og Olympica. Sjekk disse istedenfor:

    http://www.mono.no/Produkter/Sonus-...øyttaler-med-brakett--stk-9530148-p0000025491
    Hvis du tenker lydnivå mtp trykk, finnes det inwall som spiller både med mer trykk, dynamikk og som er mer egnet til film/surround enn SF.

    Hvis du mener lydkvalitet/signatur (tenker mellomtonen/diskant), skal jeg ikke diskutere, for det har jeg ikke grunnlag til.

    Når det gjelder problemstillingen min, så var/er jeg ute etter inwall høyttalere som er mest mulig lik i lydsignatur som SF Olympica. Grunnen til valg av inwall som surround og presence høyttalere, er at når jeg skal bygge meg kino/stereorom, må jeg gi og ta litt i forhold til min bedre halvdel :) det blir et helt nytt hus, og vi har begge noe å si forhold til utforming. Jeg har kommet frem til at jeg ikke kommer til å være så veldig fanatisk ovenfor surrounddelen. Surroundhøyttalere har mer ambience enn direkte lyd, så så lenge jeg er nogenlunde i nærheten lydmessig, holder det for min del. Det er langt viktigere å få de tre høyttalerne i front til å matche. Det er der det aller meste skjer.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dagens quiz? Hvilken høyttaler er dette?? :)

    De som var i Horten, kan jo fortelle om sine inntrykk. Var det ikke noen Olympica utstilt?
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Fra test;Sonus Faber Concerto Grand Piano Let me tell you, the Sonus Faber Concerto Grand Piano speakers really just make my pussy wet. Every time I push the play button, my panties are totally soaked through within seconds. I've had to buy a plastic slip cover for my sofa so I don't stain it. Now I tend to slide around in my own juices, but that doesn't bother me. Believe me, I've thrown away every vibrator and even all the common household objects that I used to masturbate with. I don't need them anymore. I'm condsidering getting the subwoofer so I can really open up my vaginal flood gates. hehe
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.590
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dagens quiz? Hvilken høyttaler er dette?? :)

    De som var i Horten, kan jo fortelle om sine inntrykk. Var det ikke noen Olympica utstilt?
    Har lest om flere gode bemerkninger på lyden hos Mono.
    Olymica I betegnes som et friskt pust, men litt "skjemmet" i samspill med en REL S-Sub som var justert litt for "vill i nikkersen" sies det;)

    gismo
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Har endelig flyttet til nytt hus, og dermed er mine SF Guarneri Memento som jeg kjøpte brukt i mai endelig satt opp og spiller.

    Kilde: iMac ALAC-filer trådløst til en AppleTV. Derfra optisk til en Abrahamsen DAC som så mater en Conrad-Johnson ET-2. Derfra til en Conrad-Johnson MF-2250. Selv om det bare er en 120W forsterker, trekker de SFene aldeles utmerket.
    Jeg er forbløffet over bassgjengivelsen i disse småtassene. Stuen er på nesten 90 m2 og er svært lite dempet foreløpig. Likevel lyder det mykt og stort. På enkelte innspillinger (f.eks. noen Knopfler-plater - Sailing to Philadelphia og Shangri-la) er bassen nesten i meste laget - både dyp og kraftig.

    Jeg brukte før Quad 2905, og jeg savner den soundstage de høyttalerne greier å skape, men de passer dessverre rett og slett ikke inn i rommet :( Så da ble det SF Guarneri Memento. Usedvanlig lekre høyttalere!
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Var så heldig å rekke 3 kvarter med Olympica 3 hos Stereofil på tirsdag, før jeg løp videre til flyet. Jeg kan ikke tenke meg en bedre benyttelse enn det. Drevet av nye Musical Fidelity M6si var dette en herlig opplevelse. For en basskontroll, godt med detaljer og likevel myk og fin i kantene. Masse punch og dynamikk. En verdig kandidat til stuas neste utskiftning.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har endelig flyttet til nytt hus, og dermed er mine SF Guarneri Memento som jeg kjøpte brukt i mai endelig satt opp og spiller.

    Kilde: iMac ALAC-filer trådløst til en AppleTV. Derfra optisk til en Abrahamsen DAC som så mater en Conrad-Johnson ET-2. Derfra til en Conrad-Johnson MF-2250. Selv om det bare er en 120W forsterker, trekker de SFene aldeles utmerket.
    Jeg er forbløffet over bassgjengivelsen i disse småtassene. Stuen er på nesten 90 m2 og er svært lite dempet foreløpig. Likevel lyder det mykt og stort. På enkelte innspillinger (f.eks. noen Knopfler-plater - Sailing to Philadelphia og Shangri-la) er bassen nesten i meste laget - både dyp og kraftig.

    Jeg brukte før Quad 2905, og jeg savner den soundstage de høyttalerne greier å skape, men de passer dessverre rett og slett ikke inn i rommet :( Så da ble det SF Guarneri Memento. Usedvanlig lekre høyttalere!
    Gratulerer med nytt hus.
    Må vel komme meg på besøk igjen snart, for inspeksjon av hus og anlegg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Når det gjelder bassen her er det helt avhengig av innspillingen (er det ikke ofte det?). Jeg hører på Elvis Costello nå, og her er det fin bass - ikke dominerende, men tydelig og distinkt og der den skal være og borte når den skal være borte. Det er ikke snakk om "trykke lytteren inn i sofaen" - bass. Jeg er ingen bassfantast, og mange vil sikkert savne bass, men den mangler ikke i mine ører.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Og hjertelig velkommen skal du være, emotikon. Det er på den andre siden av byen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.590
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har endelig flyttet til nytt hus, og dermed er mine SF Guarneri Memento som jeg kjøpte brukt i mai endelig satt opp og spiller.

    Kilde: iMac ALAC-filer trådløst til en AppleTV. Derfra optisk til en Abrahamsen DAC som så mater en Conrad-Johnson ET-2. Derfra til en Conrad-Johnson MF-2250. Selv om det bare er en 120W forsterker, trekker de SFene aldeles utmerket.
    Jeg er forbløffet over bassgjengivelsen i disse småtassene. Stuen er på nesten 90 m2 og er svært lite dempet foreløpig. Likevel lyder det mykt og stort. På enkelte innspillinger (f.eks. noen Knopfler-plater - Sailing to Philadelphia og Shangri-la) er bassen nesten i meste laget - både dyp og kraftig.

    Jeg brukte før Quad 2905, og jeg savner den soundstage de høyttalerne greier å skape, men de passer dessverre rett og slett ikke inn i rommet :( Så da ble det SF Guarneri Memento. Usedvanlig lekre høyttalere!
    Gratulerer med nytt hus og endelig oppkobling av dine Guarneri Memento hos deg otare!
    De har ligget lenge nok i trekassene sine nå syns jeg;)

    Ser du spiller i en enorm stue ser jeg, men likevel mener du å ha mer enn nok dypbass og kraft. I et så stort rom jeg ikke har fått testet her, men sagt det mange ganger, disse spiller i nesten hviken rom/stue som helst:D

    Jeg spiller med mine på 15m2, men med mye akustikk tiltak, jeg føler at de går reelt dypt, helt utrolig fra disse relativt moderate stativere/størrelse.
    Tror de går godt under 40hz hos meg og kraften er tilstede helt ned.
    Kan vel bli en aning kraftige i bassen på enkelte innspillinger, men ikke noe vesenlig problem selv i min hule (15m2) syns jeg. Tror nok forankoblet utstyr og rom spiller en stor rolle på akkurat dette også. Har ikke fått innspill på at det er for voldsom bass fra noen av de som har vært innom for en lytt;)

    Gratulerer så mye på nytt otare, jeg vil nesten tro/garantere at du etter 3-4 uker vil du bortimot forgude dem:rolleyes:, gi dem og deg selv tid og jobb med plassering i din stue:) Spent på ditt syn på topp og mellomtone også etter litt "innkjøring".....

    gismo

    Edit: bilder er i alle fall jeg glad i....:cool:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.473
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens quiz? Hvilken høyttaler er dette?? :)

    De som var i Horten, kan jo fortelle om sine inntrykk. Var det ikke noen Olympica utstilt?
    Har lest om flere gode bemerkninger på lyden hos Mono.
    Olymica I betegnes som et friskt pust, men litt "skjemmet" i samspill med en REL S-Sub som var justert litt for "vill i nikkersen" sies det;)

    gismo
    gismo har dette fra meg, som ikke er til å stole på i denne sammenheng.:cool:
    Olympica 1 låt levende og friskt som sagt. REL`n kunne vært bedre satt opp. (tror jeg)
    Ayre elektronikken bidro stort til lydopplevelsen og den totale prisen for anlegget.
    Alt i alt et OK anlegg, men hadde jeg hatt 160-170 tusen som lå i lomma og brant, er jeg usikker på om jeg hadde lagt dem igjen på dette bordet.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ck

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Stuen er nesten 90 m2, men den er delt opp i mange mindre områder. Den delen anlegget står i er på ca 32 m2. Stuen ser nesten ut som en "stol" sett fra siden. "Framfoten" (dagligstuen m/integrert kjøkken) er på ca 45 m2, "setet" er en passasje (bibliotek på ca 10 m2, mens "ryggen og den bakerste foten" er på ca 32 m2. Anlegget står øverst i "ryggen". Avstand fra høyttalere til sofa er på ca 3,5 m. Så de dekker egentlig bare et område på i overkant av 20 m2. Når jeg er i dagligstuen blir lyden noe anemisk, men det skulle nesten bare mangle - den lengste veggen i stuen er på 14,5 m, så jeg er mer enn 10 m fra høyttalerne!

    Uansett - de lyder helt fantastisk, man skulle ikke tro at slike småtasser kan spille så bra, men på den annen side skulle det egentlig bare mangle til den prisen...
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kanskje også jeg skulle ha gratulert med nytt hus? Tenker tydeligvis bare på anlegget - men det er jo mye viktigere selvsagt. Men likevel: GRATULERER MED NYTT HUS!! :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.590
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stuen er nesten 90 m2, men den er delt opp i mange mindre områder. Den delen anlegget står i er på ca 32 m2. Stuen ser nesten ut som en "stol" sett fra siden. "Framfoten" (dagligstuen m/integrert kjøkken) er på ca 45 m2, "setet" er en passasje (bibliotek på ca 10 m2, mens "ryggen og den bakerste foten" er på ca 32 m2. Anlegget står øverst i "ryggen". Avstand fra høyttalere til sofa er på ca 3,5 m. Så de dekker egentlig bare et område på i overkant av 20 m2. Når jeg er i dagligstuen blir lyden noe anemisk, men det skulle nesten bare mangle - den lengste veggen i stuen er på 14,5 m, så jeg er mer enn 10 m fra høyttalerne!

    Uansett - de lyder helt fantastisk, man skulle ikke tro at slike småtasser kan spille så bra, men på den annen side skulle det egentlig bare mangle til den prisen...
    Tror deg tvert otare;);) Når du forklarer dine 90m2 så falt mye mer på plass:)
    Ser du har mye godis forankoblet Mementoene åsså!

    gismo
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Får vel 'melde meg inn' her jeg også. Har likt Sonus Faber siden en kamerat kjøpte Electa Amator på Elkjøp eller Lefdal, husker ikke helt men var en kjede som ikke akkurat var kjent for hifi. Eller var det Spaceworld...:confused:

    Mitt første par SF var Concerto Grand Piano med de orginale marmor platene. Flott lyd og angret litt etter de ble solgt. Etter mange år uten egne Sonus Faber'e har jeg nå ett flott par med Cremona Auditor og orginal stativer. Disse skal ikke selges, ever.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Og hjertelig velkommen skal du være, emotikon. Det er på den andre siden av byen.
    Takker. Tar kontakt etterhvert - gleder meg.
    Trenger også noen råd ang. at jeg endelig sitter med Apple i fanget....
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Gått rett i eventyrfella jeg.

    Sonus Faber har et sjeldent pent design blant HT. Trodde jeg hadde kjøpt verdens peneste HT, med verdens peneste lyd, men gud bedre det er mye pent fra Sonus Faber der ute. Møbel i seg selv. Gleder meg til jeg får i rett forsterker til mine.

    Har dere anbefalinger til en forsterker til maks 5000 kr. til mine Concertino hadde jeg blitt takknemlig.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Veldig artig. Men du må bøye stilken litt på eplet til venstre på bildet.
    Forresten er det fortsatt mange epler igjen ute i hagen. Så de som vil, kan bare komme og hente. ....:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn