Slutt for Petter Solberg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bilsporten trenger definitivt å komme seg ned på jorda både når det gjelder kostnader/teknologi og avlønninger. Synd for Petter, men om dette kan være et ledd på veien mot mer virkelighetssans, er det bra.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
er han ikke god nok til å få seg ny arbeidsgiver, da?

det er jo ikke sånn at cristiano ronaldo hadde lagt opp fotballen dersom manchester united hadde oppløst a-laget.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.585
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Med bare to fabrikk-team igjen, så spørs det om dette blir noe bra i fremtiden..

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Andre som mister jobben i dagens økonomiske turbulens også.
Er vel ingen big deal for en kar som burde ha penger nok på bok til smør på flesket.
Kunne jo få seg jobb som ekspertkommentator, eller enda bedre, utegående reporter. Kunne blitt mange gode engelspråklige intervjuer der. Nesten så jeg hadde vurdert å se sport på TV. ;D

S

Slubbert

Gjest
bjornh skrev:
Det er slutt for Petter Solberg i Rally-VM (WRC).
Det var nå en overdrivelse, det er mange privatlag eller han kan starte et selv. Jeg ser strengt tatt ingen grunn til at Solberg ikke skal kunne kjøre i WRC også neste år.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Spørs om ikke dette er begynnelsen på slutten for WRC. På en måte trist, for jeg synes det sirkuset er sykt underholdende. Så Rally Norway sist de store gutta var her. S...n som de kan kjøre! Men pengebruk og hvem som får sjanse bak rattet osv har jo vært helt hinsides. Ikke akkurat bærekraftig. Rally-NM kunne vel fått et løft med Petter og Henning på plass igjen.

Mvh
Sniff

U

utgatt60135

Gjest
bjornh skrev:
Det er slutt for Petter Solberg i Rally-VM (WRC). Grunnen er at Subaru trekker seg og derfor ikke skal stille lag fremover: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/motorsport/article2826455.ece

-overraskende og trist.
Nja, jeg vet ikke helt. Så mye som Subaru har satset uten å lykkes helt så er det kanskje ikke så rart i disse finanskrise tider. Jeg ble ikke overrasket. Jeg har lenge syntes at Peter burde vært litt mindre optimistisk med Subaru og skiftet merke for lenge siden. Les; Ford.

Men det som virkelig er trist er at en så morsom sport ikke har større likhet (ikke at et merke dominerer som teknisk best) og mangfold av bilprodusenter.

Å kjøre så på grensen på vanlige veier er bare rått! Håper det kan fortsette.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Det kan jo også være at rallysporten "kommer ned på jorden" igjen. Med privatteam og et mangefold av biler kan rallysporten bli riktig så underholdende.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Da kan han kanskje ta seg tid til et Engelsk kurs...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
rally er uansett bare noe dritt sammenlignet med f1

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Det er snakk om de skal kjøre rally med el-biler heretter. Miljøvennlig.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Rally har blitt kjipt, nesten like kjipt som F1.

Motorsvake biler og kjøring i rett linje.

Skal man redde sporten må man relansere gruppe B bilene ;D

R

rico

Gjest
wotg skrev:
"It`s not only only"; en klassiker.

Men begynner vi faktisk å se positive sider av finanskrisen her?

Ø

ØivindJ

Gjest
rolfozzy skrev:
Det er snakk om de skal kjøre rally med el-biler heretter. Miljøvennlig.
Løpsbiler har faktisk gjort millioner av gatebiler mer "grønne"/drivstoff-gjærrige.

Et F1 team er faktisk plenty opptatt av drivstoff forbruk, tross at bilene bruker noen liter/runde.

De må jo bruke endel for å oppnå alle disse hestekreftene, men de har absolutt ikke noe ønske om å drasse på mere drivstoff enn nødvendig.

Ø

ØivindJ

Gjest
Blir noen tøffe jobb intervjuer for ham nå da:

Hei, mæibi Ai can draiv car for you next year.

Subbaru is not going to kåntinjuu you see.

Håv møtch måney du you have for to pay?

Blir nok så bra så.

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Det er jo helt åpenbart at god lønn har vært den eneste grunnen til at han har valgt å kjøre for Subaru de siste årene, for Subaru har tydeligvis vært et team som ikke har hatt kapasitet til de beste resultatene.

Kanskje han må ned i lønn nå, men får bedre muligheter til topp-plasseringer? Så sant WRC fortsetter, så er jeg i alle fall overbevist om at Solberg blir å finne i en bil. Prøver å se det positive i det...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.291
Torget vurderinger
1
OK. Litt moderasjon angående språkbruken her. Unngå ukvemsord og kalling jfr. Hifisentralens Regel 1.

bjornh, moderator

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Lyngen skrev:
Nja, jeg vet ikke helt. Så mye som Subaru har satset uten å lykkes helt så er det kanskje ikke så rart i disse finanskrise tider. Jeg ble ikke overrasket. Jeg har lenge syntes at Peter burde vært litt mindre optimistisk med Subaru og skiftet merke for lenge siden. Les; Ford.
Jeg har lenge syntes Subaru burde vært mindre optimistisk med Petter og skiftet ut den altfor godt betalte kjøreren for lenge siden.
Synd for Petter at Subaru ga etter og skiftet dekkmerke. Sålenge han skyldte på dekkene var uttalelsene hans fortsatt troverdige.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Rallysporten har vel vært nede i bølgedaler før også. Det er faktisk ikke mange årene siden det var bare to fabrikksteam med.

Petter har på en måte blitt et varemerke og vil nok klare seg selv om lønna for 2009 "bare" blir en tiendedel av hva han var forespeilet.

Underholdningsmessig kan nok WRC bli bedre med mindre budsjetter ettersom privatteamene vil bli mere konkuransedyktige. Bare se på hva Henning har utrettet med en annenrangs bil til tross.

EDIT: Bare se for deg "Petter Solbergsaft" med smilende Petter på etiketten ala leverposteigutten.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.291
Torget vurderinger
1
Ja, det er dem som med vantro ennå husker Knut Bjørnsen da han begynte å reklammere for gryter og slikt...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.931
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Ja, det er dem som med vantro ennå husker Knut Bjørnsen da han begynte å reklammere for gryter og slikt...
Å fan Bjørn, er du så gammel du også?? ;D ;D ;D ;D

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Han har etter sigende 50mill i årslønn og det er overhode ikke synd på ham.

Å tjene så mye burde vært forbudt!!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Spiralis skrev:
bjornh skrev:
Da husker sikkert gamlingene hva slags bil Knut Bjørnsen rattet i rallyløypene ? Det husker denne gamlingen ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.291
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
bjornh skrev:
Hehe. Ja så gammel er jeg vel ikke. Men i en familie full av vintersportsfanatikere (Bjørnsen kommenterte jo skøyter) og så var han jo programleder i "kvitt eller dobbelt" på 80-tallet. Joda, jeg husker da det ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
bjornh skrev:
Spiralis skrev:
bjornh skrev:
Hehe. Ja så gammel er jeg vel ikke. Men i en familie full av vintersportsfanatikere (Bjørnsen kommenterte jo skøyter) og så var han jo programleder i "kvitt eller dobbelt" på 80-tallet. Joda, jeg husker da det ;D
Vi får vente litt på den andre tegneseriefiguren :) Knut Bjørnsen kommenterte rally før forbudet på 70 tallet.
Tilbake til Petter, jeg håper jeg får se ham i ett privatteam så fort som mulig. Med rette bilen er han fremdeles en vinner. Jeg gleder meg også til rally kommer ned på jorden igjen og det er førerene som figther og ikke pengene.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.931
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Da husker sikkert gamlingene hva slags bil Knut Bjørnsen rattet i rallyløypene ? Det husker denne gamlingen ;D
Nå er jeg ikke helt sikker her nei. Mener da å huske at han var kartleser, men skal ikke forsverge noe der.

Det var ikke SAAB, så mye tør jeg si ganske sikkert for da burde jeg ha visst det. Muligens Volvo, men jeg tror jeg går for Pål Clasens favoritt, - VW. Jeg mener å huske at det var boble, men harddisken sender mystiske beskjeder om "corrupted data"! :-\ ;D

Kom med fasit!

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Birdman skrev:
rico skrev:
wotg skrev:
"It`s not only only"; en klassiker.
Var det ikke:"It's not only only, but but......""? ;D
Han sa vel, slik jeg husker det, noe sånnt: "Ai vass draiving vatt ai kudd, bøtt bøtt, it's nått ånly ånly..."

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Spiralis skrev:
Pink_Panther skrev:
Nå er jeg ikke helt sikker her nei. Mener da å huske at han var kartleser, men skal ikke forsverge noe der.

Det var ikke SAAB, så mye tør jeg si ganske sikkert for da burde jeg ha visst det. Muligens Volvo, men jeg tror jeg går for Pål Clasens favoritt, - VW. Jeg mener å huske at det var boble, men harddisken sender mystiske beskjeder om "corrupted data"! :-\ ;D

Kom med fasit!
Blås i advarslene fra harddisken, VW 1500 Type 1 var det. :) Jeg så et løp hvor han deltok, jeg mener det var løpet med ulykken som førte til forbudet for rally. Var det i -71, mon tro? OK, det var nok off-topic fra meg.
(Så du husker Pål Clasen. Hmmmmmm...gamle mann. ;D )

Topp Bunn