SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Svinaktig god helg til alle livsnytere!!!

    Hva er vel bedre en regntung vinterdag enn en tallerken varm Spaghetti Carbonara med Guanciale, og et glass god rødvin
    - foran et stort lydbilde av favorittmusikken!



    Forslag til helgens DIY aktivitet - stykning av gris. (finner du ikke en ekte så kan du bruke marsipan men den bør ha litt størrelse)

    pork-cuts.jpg

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Når Morown spiller opp, er det alltid bra.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Neida, dette kommer i nabolaget og kan bidra med snø hele året:)

    Vis vedlegget 559923
    For en sanseløs ressurssløsing.
    Det må dere nå ha råd til der nede i oslobyen. Hva skal dere ellers bruke det kommunale overskuddet til? (Bortsett fra å betale ned utgiftene til det å bryte arbeidsmiljøloven(e)?

    Enda flere solvarme sandstrender med bikinikledde damer?

    Eller kanskje en ny tunnel sombringer dere fra Majorstuen til Fornebu. På null komma niks. Og bare noen små kroner til Ruter.

    Hva har dere egentlig tenkt å gjøre der ute på Fornebu? Bygge en ny flyplass?

    Unnskyld at jeg spør;)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Den tilta ishallen er i Lørenskog og Fornebu er i Bærum.

    Fornebubanen skulle være på plass før Telenor flyttet ut dit. De er bare 20 år forsinka.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Neida, dette kommer i nabolaget og kan bidra med snø hele året:)

    Vis vedlegget 559923
    For en sanseløs ressurssløsing.
    Det må dere nå ha råd til der nede i oslobyen. Hva skal dere ellers bruke det kommunale overskuddet til? (Bortsett fra å betale ned utgiftene til det å bryte arbeidsmiljøloven(e)?

    Enda flere solvarme sandstrender med bikinikledde damer?

    Eller kanskje en ny tunnel sombringer dere fra Majorstuen til Fornebu. På null komma niks. Og bare noen små kroner til Ruter.

    Hva har dere egentlig tenkt å gjøre der ute på Fornebu? Bygge en ny flyplass?

    Unnskyld at jeg spør;)
    Spør i vei - mitt svar er ganske enkelt at jeg er ganske så i mot gigantomanien og signalbyggtoskeskapen som har ridd Oslo og omegn i en del år nå. Mens studentene sliter med å finne tak over hodet, eldre folk sliter med å beholde taket og det er store etterslep innen skole og helsevesenet.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Hvis vi ser bort fra et digert anlegg for en svært marginal sport er det aller meste av signalbyggtoskeskapen et resultat av at det private næringsliv har fått nærmest carte blanche til å drive byutvikling i Oslo. Og det på tomter som en gang i tiden tilhørte fellesskapet, altså NSB og havnevesenet.
    Tilrettelagt politisk av begge blokkene som har styrt byen.
    Manglende vilje til å beholde nasjonalmuseet på Tullinløkka eller Munch på Tøyen, er riktignok rene politiske beslutninger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Same same... drittvær, orker ikke gå tur. Vært i hagen med småttingen og lagd diverse snømenn og fått testet kastearmen....:cool:

    Snooker på programmet i kveld - pluss diverse prøvehopp i forundringspakka fra Holt Gård, courtesy of matvraket fra Horten :rolleyes::rolleyes: Trenger ikke være fransk en gang med så gode råvarer!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    diverse prøvehopp i forundringspakka fra Holt Gård, courtesy of matvraket fra Horten :rolleyes::rolleyes: Trenger ikke være fransk en gang med så gode råvarer!
    Jeg fortalte ham at du ikke ville ha gris, at du var blitt muslim og jøde, og insisterte på at han kunne overlate alt fra Holt til meg. Men jaggu tok han med seg mer enn halvparten og kjørte opp i gokk til deg.

    Har du fortjent det, kanskje? Har jeg fortjent det? Og blir vi svineradder kannibaler av å spise svin? Dette er de eksistensielle spørsmål av vår tid.

    Jaja, du får supplere svineriet med selvplukket sopp. Og lage det Skullerudstua serverte denne uka:

    75567342_10156443884016455_8502400448383156224_o.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Skullerudstua er bra! Kanskje jeg må ta turen dit i morgen - ikke så langt å gå... elsker gode supper! Og de har bælbra vafler på Plantasjen rett ved parkeringsplassen; kan bruke plantestudier og innkjøp av meiseboller som unnskyldning :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Trodde du kunne lage ekte "design" snømenn... litt 2020 stil lizzom.,... :rolleyes:
    Normalt ville det blitt noen ekstreme byggverk, men snøen var altfor blaut :(

    Men legg merke til hatten på snømannen helt til høyre... korken fra en 0,5l Cola LIGHT!!!!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Du mener ...... at han flyr gatelangs og leter etter tomflasker ? ;)

    For den mannen - aka Gammern... har IKKE kjøpt den Cola Light flaska sjøl....... :rolleyes: ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    :mad::mad: Antwan...... Vi var jo enige om å holde kjeft om tomflaskene... nå kommer andre til å orme seg inn på ruta mi og spise av lasset :mad:
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.423
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Den tilta ishallen er i Lørenskog og Fornebu er i Bærum.

    Fornebubanen skulle være på plass før Telenor flyttet ut dit. De er bare 20 år forsinka.
    Fornebubanen skulle vært på plass rundt 1899-1900 like etter at Holmekollbanen var ferdig. Tanken var at fjell og kyst skulle bli tilgjengelig for massene.

    -BB-
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... det ble nok bare med tanken. Begge deler er omtrent like utilgjengelig for almuen i dag. Kanskje i enda større grad.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært i Halden denne uka på festningen, og der åt vi kjøtt i store mengder. Øl drakk vi også.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Ahhh, endelig hadde jeg slått meg til ro med go'lyden hjemme. Og så er jeg så dum, at jeg ber om audiens noen timer hos deg, og havner på "kjøret" igjen.
    pokker, pokker, pokker;)
    Fy fae.... for en lyd du disker opp med Jan:eek:
    Vel, da er det bare å begynne å spare, og å selge unna noen av godsakene man har.
    Jeg fyller 60 i januar, så noe hornstæsj hadde vel egentlig vært en passende gave til seg sjøl?

    index.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du har bare deg selv å takke sclalars:) Før jeg søkte audiens hadde jeg det helt klart for meg at utstyret i Slukoteket var ekstremt mye større og dyrere enn det jeg har, derfor helt uaktuelt i tilfluktsrommet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Du har bare deg selv å takke sclalars:) Før jeg søkte audiens hadde jeg det helt klart for meg at utstyret i Slukoteket var ekstremt mye større og dyrere enn det jeg har, derfor helt uaktuelt i tilfluktsrommet.
    Helt klart, og godt observert Vidar! Mannens bekymring er like ekte som en syvkroneseddel. Han har nemlig fablet om horn i lang tid, og gårsdagens visitt var ikke en generell sosial sak, han var ute etter å sondere terrenget... mark my words!

    At det låt noenlunde ok skyldes nok de målingsstyrte tiltakene pluss min nidkjære ordenssans og nazilignende angst for ting som påvirker lyden negativt.....


    Håndjusterte bæreposer med frekvenskorrigert innhold

    tek1.jpg



    SLOB Dampeners plassert i førsteereksjonsposisjon

    tek2.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Men hvordan var det med kvinnfolka når du kom hjem? Lå de strødd rundt i Cava rus og lallet? :D
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg allerede til audiens i "vardeveien tut og rør AKA Kjeller'n" rett på nyåret:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Eieren har lovet å tatovere Sluklogo på armen...... Sa ingen ting om størrelsen da...:rolleyes:



    Meanwhile....

    tannlege.png


    :(:mad::(:mad::(

    stort hull red.jpg


    Kanskje derfor det låt bra i kjelleren i går... etter en to timers intens kamp var tannjævelen ute,
    og en NY Helmholz resonator et faktum!​
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Grunnen til at det låter så godt der nå.. er at jeg flyttet stolen 6,5 cm til høyre, når jeg var der sist!
    Det med posene er jo helt genialt!!! At ingen ( ) har gjort det tidligere? Det fremstår som et mysterium nå ....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det er en stor manndomsprøve å forlate slukoteket med vettet i behold, men en enda større en å la vansinnet materialisere seg i eget hjem. Lykke til scalars!
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Grunnen til at det låter så godt der nå.. er at jeg flyttet stolen 6,5 cm til høyre, når jeg var der sist!
    Det med posene er jo helt genialt!!! At ingen ( ) har gjort det tidligere? Det fremstår som et mysterium nå ....
    Tror du kunne hevede det enda noen hakk ved å bytte ut plastposene med papirposer (resirkulert); får mye mer organiske lyd.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Slukzter spiller jo bare på disk og CD allikevel.. ikke sikkert det er hørbart for ham... :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn