SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23

    TYVER på HFS!!!!!

    Vi har tyver her på Sentralen 🤬🤬🤬
    Tyver som stjeler oppmerksomhet, tid og kapasitet bort fra ressurspersoner av rang.
    Innsatsfaktorer som burde komme genuint hifiinteresserte til gode fullt ut. HFS er tross alt et hififorum.

    Jeg snakker om tyver som legger beslag på mye plass til ting med ingen/i beste fall liten relevans for lydkvalitet,
    flott musikk eller andre gode elementer. Endeløse diskusjoner jeg mistenker bare er for diskusjonens og selvhevdelsens skyld.
    Bare å ignorere sånt, vil kanskje noen si. Joda - men det er ikke alltid så lett, og det sniker seg inn elementer av slikt
    i andre tråder også. Men det jeg synes er ille er at det som sagt båndlegger kapasiteten til en del
    ærlige og velmenende ressurspersoner, ressurser som kunne vært langt mer nyttig for de som
    ikke lar seg fange av all svada og endeløse kverning rundt "ikke-problemer" og som er på HFS av langt
    sunnere og ærlige grunner. Jeg føler at de blir litt snytt, på en måte...... Så kjære alle dere genuint
    oppegående og velmenende kompetente bidragsytere - ikke for trollene for mye! Mat koster!

    Og med det samme vi er inne på tyver - på OT er det en gjeng "bidragsytere" som står for hundrevis av
    innlegg sterkt preget av hersketeknikker, kranglevorenhet og indignasjon/sinne. Over tema som er så
    fjernt fra hifi som det vel går an å komme. Greit nok, derfor heter det OT, MEN - dette trekker også fokus
    bort fra HFS' egentlige misjon som nevnt tidligere da det også her er mange av de nevnte ressurspersoner
    som, ansvarsbevisste som de er føler at de i beste mening må få frem noen gode og relevante poenger.
    Deres verdifulle tanker og tid kunne gjort så mye mer nytte i hifisammenheng.....

    Et annet interessant trekk.... en stor kontingent av de notoriske kombatantene på OT bidrar IKKE
    og har stort sett aldri gjort det - i hifi/musikktråder. HVORFOR i helsike er dere på HFS i det hele tatt?
    Finnes det ikke andre og mer relevante fora for deres spesielle emner hvor dere kan utfolde dere for
    et enda større publikum? De fleste av dere bidrar heller ikke med støttemedlemsskap, en stor skam
    mener jeg..... slik dere pr. min definisjon misbruker HFS. Fuck off!!

    Jeg finner kun en eneste formildende omstendighet og det er om denne aktiviteten kreerer eksterne inntekter
    til HFS som hjelper til med å holde Sentralen i live.


    Bare litt gruff fra min side. :mad: Det er tross alt bare tirsdag. Tåkete og trist.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.664
    Antall liker
    3.363
    Ingen formildende omstendighet for min tid uten medlemsskap. Har herved tegnet meg for 1 år til som leser og bidragsyter til sentralen. Kan love jazz, pittelitt Nord-Norsk fotball og veldig lite om kabler.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Snart dukker sikkert opp en ny tråd kalt, "måleapparat for å måle effekten av strømrens"

    Og mens strøm debatten går ei kule varmt.
    ...bryr jeg meg mindre, og koser meg med dagens jomfru test av AE mids.
    I rakleverk sådann. Men det får stå sin prøve.
    Tøffere saker får heller komme senere.

    PXL_20230207_141800719.jpg
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du får sagt det. Men fult ut enig.
    Desverre så lar man seg rive med noen ganger, gjerne for å prøve å stoppe slike. Men det er jo helt umulig.
    Som det heter, ikke diskuter med idioter, de trekker deg ned på sitt plan og slår deg på lang erfaring.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Jajamennsann Sluket får sagt det.
    Og vi som har fulgt hans innlegg om alt fra High-Fidelity relaterte steinmurer til strømrensing via gullfisk pond.
    For ikke å snakke om det high-end relaterte matinntaket hans!
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Snart dukker sikkert opp en ny tråd kalt, "måleapparat for å måle effekten av strømrens"

    Og mens strøm debatten går ei kule varmt.
    ...bryr jeg meg mindre, og koser meg med dagens jomfru test av AE mids.
    I rakleverk sådann. Men det får stå sin prøve.
    Tøffere saker får heller komme senere.

    Vis vedlegget 890624
    15M eller 18M?
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Takk Jan , veldig godt satt opp / skrevet , du sier det som jeg har tenkt på i flere år

    - men ikke har klart å knø meg til å få ned på print .

    Blei medlem her på sentralen long time ago , leser mye hva andre skriver men deltar ikke sååå mye i diskusjoner - en av grunnene til dette

    er at for en god del år siden blei jeg så innihelv nedsablet i en disk. tråd ,ett rent ballespark , etter dette har jeg ikke giddet å kaste bort

    tid på tids tyver / dumheter - livet er for kort til det.

    Namaste !


    🙏

    Mvh

    Morten
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Da er det bare å melde at jeg har tegnet medlemskap i dag (støttemedlem) Etter sluket sitt innlegg.
    Ditto - hadde sovnet helt under pandemi tåka fant jeg ut.
    Jeg trenger en påminnelse når faste avtaler/abonnement etc. går ut.
    Høvdingen er informert.
    Da er det bare og avvente 50 piskeslag :oops:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg hjalp til på messe for Claus Bülow for mange år siden (Piega, Octave & AVM), hadde vi
    besøk av Andreas Hofmann (Octave). Han hadde medbrakt 2 CD´er med det mest forferdelige tyske/
    østriske?? musikk, jeg på daværende tidspunk noensinne hadde hørt.
    Men dynamikken og soundstage var helt hinsides på de, så fikk han overtalt til å la de bli til meg
    etter messen :ROFLMAO: :ROFLMAO: .


    L1000363.JPG


    Hubert Von Goisern & Die Alpinekatzen....... for ett navn :ROFLMAO::ROFLMAO:

     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp!! Rått og røti det der Ciocarlia opptaket, skikkelig flerr i horna. Og en spilleglede helt hinsides 🙂
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    Her starter vi dagen med litt EKTE speedmetal!
    (fra Chalshus' "Mest spilte" hylle🤣😆🤣)

    @ottone - beware!!

    Steike !!
    Og akkurat nå som jeg holder på å pakke kofferten for årets høydepukt, NM for brassband i Grieghallen. Tror du erter med vilje.
    Brassband er veldig spesifikt hos oss, men utenfor vår krets kan det bety så mangt, for eksempel sånt som det der.
    Minst like populært som det vi holder på med, Folkelig, virtuost og vanvittig fengende.
    Kanskje like greit at sånne ikke stiller i konkurransen :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3

    TYVER på HFS!!!!!

    Vi har tyver her på Sentralen 🤬🤬🤬
    Tyver som stjeler oppmerksomhet, tid og kapasitet bort fra ressurspersoner av rang.
    Innsatsfaktorer som burde komme genuint hifiinteresserte til gode fullt ut. HFS er tross alt et hififorum.

    Jeg snakker om tyver som legger beslag på mye plass til ting med ingen/i beste fall liten relevans for lydkvalitet,
    flott musikk eller andre gode elementer. Endeløse diskusjoner jeg mistenker bare er for diskusjonens og selvhevdelsens skyld.
    Bare å ignorere sånt, vil kanskje noen si. Joda - men det er ikke alltid så lett, og det sniker seg inn elementer av slikt
    i andre tråder også. Men det jeg synes er ille er at det som sagt båndlegger kapasiteten til en del
    ærlige og velmenende ressurspersoner, ressurser som kunne vært langt mer nyttig for de som
    ikke lar seg fange av all svada og endeløse kverning rundt "ikke-problemer" og som er på HFS av langt
    sunnere og ærlige grunner. Jeg føler at de blir litt snytt, på en måte...... Så kjære alle dere genuint
    oppegående og velmenende kompetente bidragsytere - ikke for trollene for mye! Mat koster!

    Og med det samme vi er inne på tyver - på OT er det en gjeng "bidragsytere" som står for hundrevis av
    innlegg sterkt preget av hersketeknikker, kranglevorenhet og indignasjon/sinne. Over tema som er så
    fjernt fra hifi som det vel går an å komme. Greit nok, derfor heter det OT, MEN - dette trekker også fokus
    bort fra HFS' egentlige misjon som nevnt tidligere da det også her er mange av de nevnte ressurspersoner
    som, ansvarsbevisste som de er føler at de i beste mening må få frem noen gode og relevante poenger.
    Deres verdifulle tanker og tid kunne gjort så mye mer nytte i hifisammenheng.....

    Et annet interessant trekk.... en stor kontingent av de notoriske kombatantene på OT bidrar IKKE
    og har stort sett aldri gjort det - i hifi/musikktråder. HVORFOR i helsike er dere på HFS i det hele tatt?
    Finnes det ikke andre og mer relevante fora for deres spesielle emner hvor dere kan utfolde dere for
    et enda større publikum? De fleste av dere bidrar heller ikke med støttemedlemsskap, en stor skam
    mener jeg..... slik dere pr. min definisjon misbruker HFS. Fuck off!!

    Jeg finner kun en eneste formildende omstendighet og det er om denne aktiviteten kreerer eksterne inntekter
    til HFS som hjelper til med å holde Sentralen i live.


    Bare litt gruff fra min side. :mad: Det er tross alt bare tirsdag. Tåkete og trist.

    Føkk`em!!
    Send de en uke på Slukets hornskole! Hadde blitt som å se sild svømme gjennom Sahara!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23

    De burde vært bundet fast og tvunget til å høre på denne ABSOLUTTE søpla i dagesvis - på 110 dB 🤣 🤣


    Satan så jævli...😖 falskt, surt, dæljes løs

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Nope! Brand spankin' new to me!! Kommer stadig nytt vintage materiale på YT.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Minner meg på amerikansk milletær tv i min ungdom i Island. Begynte med Roy Rogers og Captein kanguroo selvfølgelig og serier som Combat og Voyage to the bottom of the sea. :) De voksne så på bla Ed Sullivan show. Pause musikk var hovedsaglig big band.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23

    Slik går nu dagan....
    (og mye av kveldene også..)


    Alle tre adaptere ferdig tegnet - nå går de til Dr.Prof.Haglund for step-fil produksjon
    før maskinering. Mer arbeid enn hva en kanskje skulle tro, dersom en vil ha alt strøkent.
    Eksakte målinger, skisser i 3D for å se hvordan ting virkelig blir osv. Holder ikke
    å rable ned noen ideer på et smørpapir. Mange elementer som skal hensyntas.

    Festebrakett JMLC1175 04.png




    Festebrakett  JMLC1175 mot ET-703  original  og stor  pluss Fostex T500A MkII.png


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... strikk & binders får flatlandsbøndene ta seg av.....:cool:
    Ser ingen poeng i å bruke en mengde timer for deretter å gå inn med mediokre råvarer... og dette blir jo permanent løsning nå. Inntil videre.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.512

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Nå må dere drite i denne tapen da, makan til tøys…

    Her presenterer mannen seriøse greier så det holder, og da blir det idiotisk med disse tåpelige teip greiene. Ikke rart sentralen sliter for tiden. Det som er interessant blir glatt oversett til fordel for egne morsomheter…

    Stå på Sluket, blir meget spennende og se hva som blir resultatet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Meget godt poeng @musicman !! Og det holder nok ikke med tape her - disse små rakkerne veier over 15 kg. sammenmontert
    og bør fundamenteres tilsvarende. Samlet vekt totalt pr. 4-veis satelitt havner på ca. 135 kg. pr. side.


    TAD TM-1201 horisontal 05.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn