SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    Ikke alt som egner seg som DIY - disse mini muffinsene lager jeg ikke bedre selv :) :)
    United Baker's Salty Caramel. Sinnsykt gode.


    1631383541080.png
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    BTW, er det noen blikkenslagere som ferdes her inne??​
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje noen vinylentusiaster her som kan slå i noen en plate :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    Minner mistenkelig om NRK og de politiske debattene for tiden.. Moxnes til venstre

     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13

    Ikke alt som egner seg som DIY - disse mini muffinsene lager jeg ikke bedre selv :) :)
    United Baker's Salty Caramel. Sinnsykt gode.


    Vis vedlegget 747275
    Hvis du er glad i muffins og cupcakes vil jeg råde deg til å smake fra Jåblom Bakst i Haugesund. De er faktisk en turist attraksjon for Haugesund, er faktisk internasjonalt anerkjent. Kan signere på at det er en smaksopplevelse.

     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hva er i pakka?
    Eksklusive materialer til TAD 12" ??
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    Minner om valget i kveld og hva som egentlig sies....

    valgflesk 6.png
    valgflesk 15.png



    valgflesk  10.png


    valgflesk  12.png

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Savner et par parti karakteristikker før jeg går til valglokalet Sluket.
    Hva med MasseDrittGjenstår (og vi har det så travelt at vi stadig tråkker på alles tær og trer fora nattluer ned over øynene på deg enten du vil eller ikke. Men vi mener det bare godt altså, fordi det er bare vi som vet hvorfor og hvordan det går til hælvete med klima/planeten. Så da må VI bestemme når, hvor og hvordan du skal danse etter våre melodier.), Hønstre (jeg mener at...neida, så joda, et skritt til høyre, nei, venstre sko det vara. Bare vi får en ministerpost, så er vi fornøyd vi.) og Høystbydende (vi snur kappen etter vinden, og sleiker dem villig opp etter ryggen bare du stemmer på oss. Det er bare vi som forstår hva næringslivet trenger!)? Pokker ikke lett hva man skal stemme på gitt dagens fåkunne og skyhøye pisspreik faktor :unsure:
    Jeg stemmer for Ozonlaget og nedgang i folketallet på planeten! ;)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det viktige skjer mellom valgene, det er da det gjelder å fokusere. Når det nærmer seg valg drukner men i en drittsky av tull og tøys både fra Pol-i-tikkere og Journ-a-list-ikke-ere.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    Apropos valg, politikere og andre lovbrytere etc.

    Gikk forbi "Botsen"i dag, som det het, en del av Oslo Kretsfengsel i sin tid.
    Her snakker vi solceller så det virkelig monner!!!!

    solceller.png
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.243
    Antall liker
    9.477
    Torget vurderinger
    2
    Nå har det vært lang kø på forhåndsstemmingen hele dagen siden onsdag. Møtte ensom opp på valglokalet i dag litt før 900 og fikk stemt som førstemann . Fikk overbevist nr2 å stemme som meg , en
    Bra start på dagen…
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23
    Det optimale stedet å oppbevare miljøbevisste politikere i.e. MDG folk må jo være i solceller :LOL: :LOL:
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Norge er vel på vej ind i mørkets skygger. En alt fortærende ræverød regering 🤢
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Norge er vel på vej ind i mørkets skygger. En alt fortærende ræverød regering 🤢
    Stabiliteten i Norge kommer stort sett av at de to største partiene, Høyre og Arbeiderpartiet er forholdsvis like i 90% av sin politikk. Den største forskjellen er dermed hvilket tryne som vises mest på TV ruta.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jammen på tide. Får håpe at SP, SV og Rødt kan holde AP i skinnet slik at de ikke driver mer høyrepolitikk....
    Tøysekoppen!
    Jeg får spandere på meg et lite smil også. Forskjeller er samfunnets krydder ;)
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har også stemt. På skulen - eg har hatt 3 klassar inn i vallokalet for å demonstrere det som skjer der under eit val. Prøvde meg på å stemme fleire gongar, men det gjekk ikkje, til elevane si store glede. Her var det små sjansar for juks, og tilliten til systemet vart styrka. Det vart snakka om USA-valet, og gjort samanlikningar.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23

    :unsure: :unsure: :unsure:

    Verden er vond & vanskelig...


    Stomp.gif



    knust.png
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Verdens situasjon har aldri vært mer kritisk. Gjennomsnittstemperaturen har faktisk steget hele 1,13 grad siden førindustriell tid - sånn 1850. Ikke rart folk er knust, ikke vil ha barn etc. Dette er helt krise.
    Heldigvis vil klima reddes gjennom skyhøye strømpriser. Sluket - har du husket å skru av alle varmekabler, om ikke, koker rett og slett kloden.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.741
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm... dersom det er KRISE for en stakkar når partiet han ivrer for ikke helt når opp til målsettingen i første forsøk - da synes jeg oppriktig synd på vedkommende den dagen de virkelige personlige krisene treffer....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre symptomatisk for mange unge, ofte unge foreldre som ser svartedauen i øynenene hver gang de grønnmiljøkriminelle slipper til i media.

    Mange unge turned to klassiske grønne enger før valget da, Tryggve lovet jo at ALT skulle bli så meget bedre....

    BTW, var det egentlig Internettet og Fjæsingbukkene som vant valget?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Verdens situasjon har aldri vært mer kritisk. Gjennomsnittstemperaturen har faktisk steget hele 1,13 grad siden førindustriell tid - sånn 1850. Ikke rart folk er knust, ikke vil ha barn etc. Dette er helt krise.
    Heldigvis vil klima reddes gjennom skyhøye strømpriser. Sluket - har du husket å skru av alle varmekabler, om ikke, koker rett og slett kloden.
    Beklager, men nå fikk jeg abrupt tastourettes Final ;)

    Til ligningen bør økningen av antall "homo sapiens" fra 1850 frem til i dag tilføyes (dette glemmes skammelig ofte når folk hyler og bærer seg om at vi som er glad i et noenlunde stabilt klima, levelige kår for menneskene og vakker natur å gå tur i er så pessimistiske eller snakker om ting vi ikke har greie på. Alt er jo naturlige svingninger må vite :rolleyes:), areal på jorden som er tatt i bruk og /eller påvirket av menneskelig aktivitet i dag kontra 1850, mengde nye menneskeskapte kjemikalier som er sluppet ut til luft/vann/jord fra 1850 til 2021 (eksempelvis kunne man for 70-80 år siden måle 24 menneskeskapte uorganiske og organiske forbindelser i kroppen hos folk flest. I dag er tallet >400 forskjellige, menge av dem er ikke så bra for vårt immunsystem og kan gi nevrologiske effekter, nedsatt forplantningsevne (hvilket jo er av det gode), kreftfremkallende osv.). I sum er utslippene fra dagens >7 milliarder menneskers virksomhet og daglige bruk av flytende hydrokarboner enormt kontra 1850.

    Ja, klimaet hadde sine naturlige sykluser før menneskene ble mange, men det er hevet over tvil at vårt behov for "lebensraum" har gitt oss et villere, tørrere og våtere klima på kloden. Mer intenst regn gir flom mange steder pga avskoging og menneskeskapt infrastruktur med rette elveleier og null kantvegetasjon til å ta av for eller ta opp vannet. Skogene utsettes for langvarig tørke, og i California, Sibir og rundt Middelhavet brenner det voldsomt og lenge når det tar fyr med eller uten menneskelig "hjelp". Jeg skal unnlate å ramse opp flere faktorer, men at menneskehetens avtrykk og levesett på planeten har en klar negativ effekt for natur og klima kommer vi rett og slett ikke unna (her støtter jeg meg tungt til professor Dag O. Hessen ved UiO). Vi trenger ikke MDG til å fortelle oss det.

    Men ting kan selvfølgelig forverres raskt uavhengig av oss menneskene ved at naturen selv tar grep i form av et nytt enormt vulkanutbrudd eller et stort meteor nedslag fra himmelrommet. Da kan man påberope seg at dette ikke er vår skyld.

    Årets uvanlig tørre sommer har gitt lite nedbør, og derav lite tilførsel av vann til nordmenns oppdemmede kraftmagasiner (dette vet dere jo).
    Da må man spare på volum vann som kjøres i turbinene slik at fyllingsgraden i vannmagasinene ikke kommer under kritisk nivå.
    Så da ser jo kraftregulantene (kommunen og deres grådige kraftselskaper) sitt snitt til å varsle om saftige påslag i kilowatt prisen av nødvendig strøm til våre husaltere. MAKAN! ;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn