Skuffende artikkel fra dinside.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen
    Kan du begrunne dette?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    I en annen tråd viste Pedal til en god video som kanskje kan benyttes som motvekt til Blix syn. Tviler på at Blix har noe sårlig kompetansemessig fortrinn sammenlignet med Greg Cabli:

    pedal skrev:
    GREG CALBI - kablers betydning i masteringprosessen



    LINK: http://www.artistshousemusic.org/videos/mastering+engineer+greg+calbi+explains+the+equipment+used+in+the+mastering+process

    Denne instruksjonsvideoen er spesielt relevant for oss audiophile. Han forklarer de omstendigheter, hensyn og kompromisser som ligger bak lydkvaliteten på våre LPer og CDer.

    Greg Calbi går igjennom sitt arbeidsverktøy. Hvordan han bruker ymse kompressorer, limitere og andre effektmaskiner. Kabler er en selvsagt del av hans utstyrspark. Han bruker Wireworld og Harmonic Technology. Den ene låter ”earthy and smooth”, den andre ”open and clear”. Han lager ikke noe poeng av hva de koster, eller om den ene er bedre enn den andre. Kun at de låter forskjellig, og at han bruker de til å tune lyden i den ene eller andre retning. Akkurat som vi audiophile gjør.

    Greg Calbi bekrefter mitt poeng med denne tråden. Forskjellige kabler kan ha forskjellig ”sound”, som kan brukes til å tweake sluttresultatet. Bemerk at han tar kabelhensyn, i tillegg til alle effektmaskinene han har til rådighet, og at han begynner EQ prosessen med å velge kabel.

    ------------

    GREG CALBI
    Mastering ingeniør Greg Calbi er en levende legende innenfor plateindustrien. Han har mastret +7,000 album i sin karriere. Hans referanseliste inkluderer alt fra de store som Bob Dylan, Bruce Springsteen, John Lennon og Paul Simon, til nye og mindre kjente band.
    -Googler du ”Greg Calbi” så får du en drøss av interessante treff. På denne youtube linken deltar han sammen med Michael Fremer i paneldiskusjonen LINK: Why Audio Quality Matters. Greg kommer inn etter 01:30.

    ---------

    Forøvrig artig å se at denne avstemningen har fått så stor oppslutning. Er det ny rekord her inne på HFS, mon tro? Jeg lar den være åpen. Da virker den som et historisk kabelbarometer.

    Med ønske om et godt nytt kabelår!
    ;D
    Mvh
    Roysen
     

    Vedlegg

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    R.Solhaug skrev:
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen

    Kan det være grunnen til at jeg har bedre lyd enn deg ???


    Mvh. RS
    Hvordan vet du det?

    (beklager OT)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Karma skrev:
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen
    Kan du begrunne dette?
    Ja, jeg har hørt de og de gir et lydbilde jeg ikke vil kalle high end. Jeg snakker da om den så mye omtalte grøftekabelen.

    Mvh
    Roysen
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Karma skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen

    Kan det være grunnen til at jeg har bedre lyd enn deg ???


    Mvh. RS
    Hvordan vet du det?

    (beklager OT)

    Nåh, det kan være en dasj ironi i det, men ikke mye ;D



    Mvh. RS
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Mitt innlegg var ikke rettet spesifikt til deg, baluba. Det er flere som har kommentert at Blix må være døv eller hørselskadet. Men det syns jeg er irrelevant - det blir som å si at Hawking ikke kan være astrofysiker fordi han ikke kan være astronaut. Om Blix har brukt sitt lange liv på å samle egne og andres erfaringer, samt har orientert seg om tilstanden på området i nyere tid, så syns jeg artikkelen kan gjelde som en fin oppsummering av denne. Og hans prioriteringsliste er kanskje ikke yndet lesing blant dem som vil ha fett dekningsbidrag på komponenter de selger til entusiaster, men det er heller ikke hans mål.
    Da oppfatter jeg det slik at du er relativt enig i mine antagelser her. :)

    @ RS: Det er godt du innrømmer litt ironi her, slik at det ikke blir stående som din tro på en evig sannhet. ;)
    Og jeg oppfatter det slik at du stort sett er enig i det jeg skriver, slik at vi får et mer nyansert bilde på hvordan artikkelen kan tolkes. Kjekt at vi er enige om dette.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    mutz skrev:
    Hvorfor har enkelte den misoppfattningen at det er to forskjellige retninger, enten kjøpe bedre kabler, oppgradere elektronikken -- eller romkorreksjon og EQ??

    BX har forklart at selv med EQ og annen korreksjon er det forskjeller mellom komponenters egenlyd. Da er det håpløst nedsnødd å overforenkle problemstillingen på denne måten. Forvrengningskomponentene fra DACer, CD-spillerer, forforsterkere mm. blir ikke synlig i en glattet frekvensrespons slik ratting med EQ gjør.

    Enkelte trekker frem EQ og akustikk i absolutt alle debatter. Hakk i platen ::)
    Og andre trekker stadig fram ny elektronikk og kabler. Er det noe bedre?
    Selvfølgelig trenger det ikke å være enten eller, men mitt inntrykk er at de færreste benytter seg av aku tiltak eller lydkorreksjon/EQ. Til tross for at disse to løsningenen er godt dokumentert til å bety særdeles mye i et anlegg. Det finnes ingen god bevismateriale at kabler har det. Og det viser seg elektronikken betyr ganske lite. Så da fortsetter jeg med hakk i plata.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Roysen skrev:
    Karma skrev:
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen
    Kan du begrunne dette?
    Ja, jeg har hørt de og de gir et lydbilde jeg ikke vil kalle high end. Jeg snakker da om den så mye omtalte grøftekabelen.

    Mvh
    Roysen
    Interressant. I følge din vurdering eller lyttekompetanse finner du at lyden blir "ikke high-end" via massiv kobber.

    Gad vite hvorfor det spiller så godt hos meg, og her lyder det til forveksling mer som levende musikk ;)
    Nok om det; lykke til med jakten på kabler!

    Mvh. RS
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    mutz skrev:
    Hvorfor har enkelte den misoppfattningen at det er to forskjellige retninger, enten kjøpe bedre kabler, oppgradere elektronikken -- eller romkorreksjon og EQ??

    BX har forklart at selv med EQ og annen korreksjon er det forskjeller mellom komponenters egenlyd. Da er det håpløst nedsnødd å overforenkle problemstillingen på denne måten. Forvrengningskomponentene fra DACer, CD-spillerer, forforsterkere mm. blir ikke synlig i en glattet frekvensrespons slik ratting med EQ gjør.

    Enkelte trekker frem EQ og akustikk i absolutt alle debatter. Hakk i platen ::)
    Og andre trekker stadig fram ny elektronikk og kabler. Er det noe bedre?
    Selvfølgelig trenger det ikke å være enten eller, men mitt inntrykk er at de færreste benytter seg av aku tiltak eller lydkorreksjon/EQ. Til tross for at disse to løsningenen er godt dokumentert til å bety særdeles mye i et anlegg. Det finnes ingen god bevismateriale at kabler har det. Og det viser seg elektronikken betyr ganske lite. Så da fortsetter jeg med hakk i plata.
    Elektronikk er så mangt. Og brukererfaringer er det alltid interessant å lese. Det samme kan sies om romkorreksjon, akustikk og EQ. Å snakke i generelle vendinger i så mange tråder som omhandler andre forhold er jo pittelitt ensformig syns jeg. Men for all del, så lenge du syns det flyter.... kjør på.
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Roysen skrev:
    Karma skrev:
    Roysen skrev:
    ...og når ble RS og hans kjøkkenbenk kabler opphevet til high-end status? I min verden er i hvert fall hans kablers kvalitet ansett omtrent på nivå med Claes Ohlsson lakris.

    Mvh
    Roysen
    Kan du begrunne dette?
    Ja, jeg har hørt de og de gir et lydbilde jeg ikke vil kalle high end. Jeg snakker da om den så mye omtalte grøftekabelen.

    Mvh
    Roysen
    Interressant. I følge din vurdering eller lyttekompetanse finner du at lyden blir "ikke high-end" via massiv kobber.

    Gad vite hvorfor det spiller så godt hos meg, og her lyder det til forveksling mer som levende musikk ;)
    Nok om det; lykke til med jakten på kabler!

    Mvh. RS
    Det er rigtigt RS vi leder alle efter den fyldighed kombineret med enorm dynamik og en diskant der bare vælter os om kuld med dynamik og kraft, men jeg må bedrøve dig, det er ikke tykke kobber kabler der skal til, det giver kun fyldigheden hvilket absolut er et skridt i den rigtige retning og helt sikkert vil give fornemmelsen af rigtige instrumenter som også grammofon gør.

    Men der er ingen vej uden om det er kun sølv der dur, det er er det eneste der give den korrekte dynamik/hurtighed, og det skal være under 0.8 mm eller hvis det flad-valses kan det være af større areal, det skal omvikles med silke og gennemvædes med linolie plus et par andre ting som Steen Duelund fandt ud på sine sidste dage og som firmaet DCA fører videre, jeg har selv forsøgt mig med litze tråd (rund tråd 5 ledere) for at får arealet op for her er vi enige RS det er vigtigt at arealet er stort nok. Jeg synes det er lukkedes rimeligt det er under alle omstændigheder bedre end tykke kobber ledere, som jeg naturligvis også har prøvet.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    mutz skrev:
    Elektronikk er så mangt. Og brukererfaringer er det alltid interessant å lese. Det samme kan sies om romkorreksjon, akustikk og EQ. Å snakke i generelle vendinger i så mange tråder som omhandler andre forhold er jo pittelitt ensformig syns jeg. Men for all del, så lenge du syns det flyter.... kjør på.
    Du har sikkert et poeng i det mutz. Min begeistring over akustikk har en tendens til å spille litt over p.g.a. de gode erfaringene jeg har. Og da kan det være vanskelig å holde seg. I denne debatten passer det inn, men kanskje ikke alle steder. Men det er en utfordring å ikke si noe når f.eks nye på sentralen spør om råd. Jeg ser at rådene ofte går på eletronikk og noen ganger kabler. Det er sjelden det sies noe om akustikk, EQ og lydkorreksjon. Jeg synes det er litt dumt da jeg opplever at det betyr så mye mer.

    Jeg tror forøvrig på "tweak" jeg også, men ikke mange. Noe jeg tror på er myk avkobling til høyttalere. Det er stor forskjell på å sette høyttalerne mine rett på parketten og bruke dempeføtter under. Men forskjellen kan jo måles også. ;D
     

    Vedlegg

    Focalmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    359
    Antall liker
    1
    Nesten så jeg ikke tror det jeg leser på slutten her :-* Flott hvis det går an å slutte å forsøke å sette rom og eq opp mot allt mulig annet hele tiden... Må da kunne gå an å gjøre både det ene og det andre, eller hva man selv ønsker for den saks skyld! Apekister har også blitt et gjentagende ord etterhvert, selv om det føles som om det bare er et par enkeltindivider som skriver det.. Hakk i plata var vel ikke akkurat en overdrivelse. Merkelig å legge det frem som om det "normale" bare er for idioter som ikke selv er i stand til å vurdere egen lyd og kvalitet overhodet ??? Kan ikke si jeg har følt behov for å "se ned på" folk som har andre innfallsvinkler og konstruksjonsprinsipper, før jeg etterhvert har fått følelsen av at det nå er nok sverting og nedrakking av endel ting her på sentralen. Dipol-romakustikk-eq folka her inne har en lite konstruktiv måte å fremme sitt budskap på synes jeg, fristing hadde nok fungert bedre enn nedrakking. Hva med å vise andre "leire" bittelitt respekt og vanlig folkeskikk i det minste? Kabler er uansett noe alle MÅ ha, eq og rom er det nok frivillig hvor mye man vil legge i, uten at dette har noe som helst med hverandre å gjøre.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne debatten har beveget seg veldig langt fra det opprinnelige temaet. Som strengt tatt er utdebattert etter 143 tråder som er helt make. For min del kan den stenges av moderator, for det har ikke kommet frem nye momenter om temaet siden i går. Den har altså tapt sitt poeng hvis den ikke kommer på sporet igjen. Jeg er helt sikker på at Blix ikke leser dette, så invitasjonen til testing er sendt til feil gateadresse. Skriv heller et innlegg i Musikkpraksis. Det bladet leses garantert av Blix eller noen nær ham, og da kan det kanskje oppnås kontakt med tilhørende tester og en konklusjon.

    Jeg synes moderatorer burde gjøre noe med denne tråden før den ender med drittslenging og personangrep.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Focalmann skrev:
    Dipol-romakustikk-eq folka her inne har en lite konstruktiv måte å fremme sitt budskap på synes jeg, fristing hadde nok fungert bedre enn nedrakking. Hva med å vise andre "leire" bittelitt respekt og vanlig folkeskikk i det minste?
    Hvor i sitt innerste leter man for å finne slik hårsårhet?
    **fnis**

    PS: Rør-vinylfolka er ikke så gærne,
    PPS: men AD-DAfolka er helt jævlige,
    PPPS: bortsett da fra de som er begge deler. Dem er det vanskelig å plassere.
    PPPPS: imho
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Denne debatten har beveget seg veldig langt fra det opprinnelige temaet. Som strengt tatt er utdebattert etter 143 tråder som er helt make.
    -hvilket sier noe om hvor fornøyelig mange synes temaet er.

    baluba skrev:
    For min del kan den stenges av moderator,
    -eller så kan du bare slutte å følge den. Det gjøres enklest ved å ikke klikke på linken. Jeg hadde stor suksess med metoden i forhold til et par (for meg) uinteressante tråder ifjor. Anbefales.
     

    Focalmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    359
    Antall liker
    1
    Glemte i farten målemafia-antikabel i generaliseringen min, men dere vet sikkert hvem dere er uansett ;D Ikke meningen å tråkke noen konkrete på tærne, selv om jeg på en måte mener akkurat det, at endel her inne tråkker stadig hardt på mange flere tær enn de ser ut til å forstå selv..Dette
    har for min del lite med hårsårhet å gjøre, for heldigvis spiller anlegget mitt akkurat likedan samme hva som blir skrevet her på sentralen.
    Sitter her og koser meg med god musikk jeg, det får dere gjort lite med. Det som motiverer og provoserer meg til å skrive i disse trådene, er at det tross alt er maaange lesere av sentralen. Tror nok at flertallet både blir passive og vranglært, når dette til tider sort/hvitt synet stadig gjentas til det kjedsommelige. Dessverre ser det ut til at folk ikke orker å ta bladet fra munnen og fortelle sine erfaringer som ikke passer den gruppen jeg føler overselger sitt budskap. Det er virkelig ikke slik at gamle produkter og konstruksjonsprinsipper blir dårligere, så fort noe nytt og ANNERLEDES kommer på markedet(litt annen diskusjon det men). Selv er jeg bi-hifil, og har ingen motforestillinger mot vinyl, ice, eq, akustikk, rør, transistor, hdd, osv osv. :) Det er maaange veier til Rom, ingen av de er best, men mange av veiene er heldigvis j)//¤#% bra ;) Langt fra umulig at jeg går mere inn for både romakustikk og eq i fremtiden! Hvis man skulle dratt paraleller til andre typer internettforum blir det en ganske barnslig måte å fortelle at man har fasiten på, i mine øyne. Man kan ha mye mere morro i en bil uten ESP,DSC,STEPTRONIC osv osv, og så har man utseende, comfort, pris osv osv.. Verden er full av nyanser, og folk er forskjellige og har allverdens forskjellige krav, muligheter, ønsker og behov!


    totte skrev:
    Focalmann skrev:
    Dipol-romakustikk-eq folka her inne har en lite konstruktiv måte å fremme sitt budskap på synes jeg, fristing hadde nok fungert bedre enn nedrakking. Hva med å vise andre "leire" bittelitt respekt og vanlig folkeskikk i det minste?
    Hvor i sitt innerste leter man for å finne slik hårsårhet?
    **fnis**

    PS: Rør-vinylfolka er ikke så gærne,
    PPS: men AD-DAfolka er helt jævlige,
    PPPS: bortsett da fra de som er begge deler. Dem er det vanskelig å plassere.
    PPPPS: imho
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    baluba skrev:
    Denne debatten har beveget seg veldig langt fra det opprinnelige temaet. Som strengt tatt er utdebattert etter 143 tråder som er helt make.
    -hvilket sier noe om hvor fornøyelig mange synes temaet er.

    baluba skrev:
    For min del kan den stenges av moderator,
    -eller så kan du bare slutte å følge den. Det gjøres enklest ved å ikke klikke på linken. Jeg hadde stor suksess med metoden i forhold til et par (for meg) uinteressante tråder ifjor. Anbefales.
    Hvilket tema? Det temaet som skulle være så interessant er forlatt for lenge siden, og nå er det bare blitt en av de ørten make trådene om samme tema, og da mener jeg ikke temaet Blix uttalelser. En gjentakelse av temaer på denne måten ødelegger brukervennligheten til et forum, spesielt når vi tenker på at det som oftest ender med drittkasting og personangrep basert på hvem som har peiling.

    Når en tråd har forlatt emnet så er det en moderators jobb å gå inn og gjøre noe med det. Selv om det er mulig å se bort så er det ingen tvil om at det bare vanner ut et forum. Dette sier jeg fordi jeg selv har forumadministrasjon som yrke ved siden av journalistikken. Jeg ville aldri tillatt at et tema brytes opp i så mange tråder med make innhold. Denne tråden hadde en annen vinkling frem til for en side siden (omtrent). Nå er den gått OT, noe som ikke er tillatt ifølge forumreglene. Slikt ville ikke jeg tillatt på det forumet jeg jobber for. Nye brukere vil skremmes bort av slike tilstander. Det er ikke HFS tjent med.

    Man må bli enige noen ganger om at et tema er utdebattert. Når det skjer så bør tråden stenges hvis den brukes til andre diskusjoner som det allerede finnes mange tråder for. Det er nå mitt profesjonelle råd til Høvdingen og de andre som driver nettstedet. Denne diskusjonen finnes i en mer konsentrert form i andre tråder. Folk her inne er egentlig ikke engasjert i temaet siden de diskuterer et annet tema nå. Les da førsteposten for pokker! Det folk her inne er interessert i er å kverulere for å fremme sin egen fortreffelighet er det inntrykket jeg får for ofte. Meg inkludert. Men noen ganger bør det være mulig å se seg selv om det vi holder på med fra utsiden, og da ser ikke dette særlig pent ut.

    Det er nå min mening. Jeg følger med i tråden fordi det er litt morsomt, hence Vals popcorn. Men jeg tenker også på forumet beste noen ganger, spesielt når jeg er edru som i kveld. Om en time er jeg kanskje ikke like edru siden jeg har tilbakelagt årets første arbeidsdag... ::) Da ser jeg kanskje et nytt poeng i det, men det er en myte at det er av fulle menn og barn man får høre sannheten. Det sier jeg i egenskap av å være periodisk fyllemann og pappa på mer permanent basis.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    totte skrev:
    baluba skrev:
    Denne debatten har beveget seg veldig langt fra det opprinnelige temaet. Som strengt tatt er utdebattert etter 143 tråder som er helt make.
    -hvilket sier noe om hvor fornøyelig mange synes temaet er.

    baluba skrev:
    For min del kan den stenges av moderator,
    -eller så kan du bare slutte å følge den. Det gjøres enklest ved å ikke klikke på linken. Jeg hadde stor suksess med metoden i forhold til et par (for meg) uinteressante tråder ifjor. Anbefales.
    Hvilket tema? Det temaet som skulle være så interessant er forlatt for lenge siden, og nå er det bare blitt en av de ørten make trådene om samme tema, og da mener jeg ikke temaet Blix uttalelser. En gjentakelse av temaer på denne måten ødelegger brukervennligheten til et forum, spesielt når vi tenker på at det som oftest ender med drittkasting og personangrep basert på hvem som har peiling.

    Når en tråd har forlatt emnet så er det en moderators jobb å gå inn og gjøre noe med det. Selv om det er mulig å se bort så er det ingen tvil om at det bare vanner ut et forum. Dette sier jeg fordi jeg selv har forumadministrasjon som yrke ved siden av journalistikken. Jeg ville aldri tillatt at et tema brytes opp i så mange tråder med make innhold. Denne tråden hadde en annen vinkling frem til for en side siden (omtrent). Nå er den gått OT, noe som ikke er tillatt ifølge forumreglene. Slikt ville ikke jeg tillatt på det forumet jeg jobber for. Nye brukere vil skremmes bort av slike tilstander. Det er ikke HFS tjent med.

    Man må bli enige noen ganger om at et tema er utdebattert. Når det skjer så bør tråden stenges hvis den brukes til andre diskusjoner som det allerede finnes mange tråder for. Det er nå mitt profesjonelle råd til Høvdingen og de andre som driver nettstedet. Denne diskusjonen finnes i en mer konsentrert form i andre tråder. Folk her inne er egentlig ikke engasjert i temaet siden de diskuterer et annet tema nå. Les da førsteposten for pokker! Det folk her inne er interessert i er å kverulere for å fremme sin egen fortreffelighet er det inntrykket jeg får for ofte. Meg inkludert. Men noen ganger bør det være mulig å se seg selv om det vi holder på med fra utsiden, og da ser ikke dette særlig pent ut.

    Det er nå min mening. Jeg følger med i tråden fordi det er litt morsomt, hence Vals popcorn. Men jeg tenker også på forumet beste noen ganger, spesielt når jeg er edru som i kveld. Om en time er jeg kanskje ikke like edru siden jeg har tilbakelagt årets første arbeidsdag... ::) Da ser jeg kanskje et nytt poeng i det, men det er en myte at det er av fulle menn og barn man får høre sannheten. Det sier jeg i egenskap av å være periodisk fyllemann og pappa på mer permanent basis.
    Fornøyelig svar som jeg vel kan være mye enig i, selv om jeg nok er mindre bekymret for at litt kjekling kan gjøre så mye galt, både når det gjelder utvanning og bortskremming.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Glitrende, erato. Hver gang frontene viser "engasjement" i kabeldebatten tenker jeg på denne karen. ;)

     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Tråden er stengt fordi den er:

    1. Imponerende langt unna topic
    2. Utdebattert
    3. Det finnes andre tråder for å diskutere samme tema.

    Hvis noen blir alvorlig sur for dette, får dere sende meg en PM.

    Mbare - moderator
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn