Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    kjøper skotrær hos dagestad
    Sikkert laget i Kina de også... men samma det. Prisen er 3 ganger så høy og for meg er det et steg opp i det helt tatt å kjøpe noe slikt. Skal heller revurdere om de ikke kan brukes av en eller annen grunn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    kjøper skotrær hos dagestad
    Sikkert laget i Kina de også... men samma det. Prisen er 3 ganger så høy og for meg er det et steg opp i det helt tatt å kjøpe noe slikt. Skal heller revurdere om de ikke kan brukes av en eller annen grunn.
    Fikk med til de skoene jeg har, gidder ikke å kjøpe et par kina og det er lenge siden, betalte et par hundre og femti
    Det er jo helt greit, omtrent det samme som de fra Kina. Her var de alternative jeg fant på nettsiden, og det ble litt vel mye for meg.

    tretre.jpg
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.109
    har jeg god erfaring med å legge litt ekstra pad på skotreet nettopp der (for vi bruker skotrær på skikkelige sko, ikke sant ^-^!). Det blir nesten som en sakte, forsiktig blokking.
    ... nope, har ikke et eneste, men har bestilt et nå. Hvis den er ok og gjør nytten så får jeg heller bestille et par til. Men har i det minste skaffet en slik:

    Vis vedlegget 494331

    Samt noen ekstraprodukter fra Saphir:

    en slik:

    Vis vedlegget 494333

    og disse i bestilling:

    Vis vedlegget 494332

    Så da er det i alle fall ingen unnskyldning lenger for å gå med slaskete eller upussede sko. :)
    Meget pent sett det der! Har mye av de samme remediene, dog ikke i en fin boks men gjemt i en IKEA skammel vi har stående ved utgangsdøren.
     
    6

    65finger

    Gjest
    kjøper skotrær hos dagestad
    Sikkert laget i Kina de også... men samma det. Prisen er 3 ganger så høy og for meg er det et steg opp i det helt tatt å kjøpe noe slikt. Skal heller revurdere om de ikke kan brukes av en eller annen grunn.
    Fikk med til de skoene jeg har, gidder ikke å kjøpe et par kina og det er lenge siden, betalte et par hundre og femti
    Det er jo helt greit, omtrent det samme som de fra Kina. Her var de alternative jeg fant på nettsiden, og det ble litt vel mye for meg.

    Vis vedlegget 494339
    gudbedre, det har blitt dyrt
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    har jeg god erfaring med å legge litt ekstra pad på skotreet nettopp der (for vi bruker skotrær på skikkelige sko, ikke sant ^-^!). Det blir nesten som en sakte, forsiktig blokking.
    ... nope, har ikke et eneste, men har bestilt et nå. Hvis den er ok og gjør nytten så får jeg heller bestille et par til.
    Har Asbjørn sluppet deg ut av butikken med nye sko UTEN passende skotrær :eek:
    Makan !
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    har jeg god erfaring med å legge litt ekstra pad på skotreet nettopp der (for vi bruker skotrær på skikkelige sko, ikke sant ^-^!). Det blir nesten som en sakte, forsiktig blokking.
    ... nope, har ikke et eneste, men har bestilt et nå. Hvis den er ok og gjør nytten så får jeg heller bestille et par til.
    Har Asbjørn sluppet deg ut av butikken med nye sko UTEN passende skotrær :eek:
    Makan !
    Jeg bestilte fra nettsiden og har ikke vært i butikken. Har ikke vært i Oslo i det hele tatt på mange år. :) Tok sjansen på at jeg likte skoene da de jo kunne sendes tilbake om jeg ikke likte dem eller de ikke passet.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.866
    Torget vurderinger
    0
    Mine Edward Green kom med skotrær. De er vel antakelig de eneste skoene jeg har som jeg kan gå med en hel dag uten å få vomdt i beina! Men de er laget etter mål.

    Ja forsåvidt mine "gamle" pensko er også gode å gå i. Norskproduserte Windsor sko i ypperste kvalitet. Forsvarets permsko i sort. Fordel som fulgte med å være i Flyvåpnet. Hæren hadde brune sko men vi hadde sorte. Dette er sko som jeg fikk i 78 eller 79, så de er rundt 40 år gamle! Steller pent med dem og de er helt upåklagelige den dag i dag.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det forsvaret delte ut i min tid var verken pent å se på eller godt å gå i. Jeg kjøpte noen rimelige Loake på uniformsutsalget sammen med min første tjenesteuniform. Sørgelig anledning, begravelsen til en god venn (kadetten som omkom under taket som raste sammen i Målselv under Joint winter). Både uniformen og skoene ble brukt da jeg hadde kontorjobb året etter, lite såle igjen. Synd at hæren har gått bort fra grønn uniform og brune sko, det er egentlig arbeidsklær for arbeidsfolk det også.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fant ut at jeg ville ha meg et par gode kjøresko, så da ramlet jeg over disse. Håper jeg blir fornøyd.

    t1.jpg

    t4.jpg

    t5.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Tod's er jo selve inbegrepet på kjøresko.
    Men de er ikke noe å tøfle rundt i. Til det detter knottene for lett av.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm... Hva slags bil kunne fått meg til å tenke på kjøresko?

    8989b002a5d956d84d3483bd2ed509c4.jpg

    Kanskje?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tod's er jo selve inbegrepet på kjøresko.
    Men de er ikke noe å tøfle rundt i. Til det detter knottene for lett av.
    Nei de skal brukes til kjøring og blir nok liggende i bilen for det meste tenker jeg. Slik at jeg kan bytte med andre til fotgjengeri. Man sparer jo helen på andre sko da.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Når man først er inne på sko og bilkjøring kom jeg på en tidligere kollega som var voldsomt stolt av sine Edward Green's...alle parene.
    De ble oppbevart med skotrær i på kontoret. De ble pusset eller alle kunstens regler pluss litt til. Sålene ble oljeimpregnert og ingen par ble brukt to dager på rad.
    Alt vel og alt etter boken så langt.
    Men, da han fortalte at han aldri brukte dem da han kjørte bil, fordi det ville slite hælen skjevt, da forstod jeg at det hadde klikket for fyren.

    Whisky skal drikkes, - ikke samles.
    Vinyl skal spilles, - ikke samles "still sealed".
    Og sko skal brukes, - ikke stilles ut på kontoret som en jævla sosial markør.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Når man først er inne på sko og bilkjøring kom jeg på en tidligere kollega som var voldsomt stolt av sine Edward Green's...alle parene.
    De ble oppbevart med skotrær i på kontoret. De ble pusset eller alle kunstens regler pluss litt til. Sålene ble oljeimpregnert og ingen par ble brukt to dager på rad.
    Alt vel og alt etter boken så langt.
    Men, da han fortalte at han aldri brukte dem da han kjørte bil, fordi det ville slite hælen skjevt, da forstod jeg at det hadde klikket for fyren.

    Whisky skal drikkes, - ikke samles.
    Vinyl skal spilles, - ikke samles "still sealed".
    Og sko skal brukes, - ikke stilles ut på kontoret som en jævla sosial markør.
    Det er ikke så dumt som det høres ut. Tenk det hvordan man sitter med kanten og baksiden av hælen og gnikker mot gulvet hele tiden med høyrefoten. Det blir stygt etterhvert og da må man i gang med sandpapir og slikt for å reparere det. Og det er jo ikke noe moro. Men ellers helt ening i at sko er til for å brukes og at det er tull å kjøpe noe som bare blir stående i et skap eller på utstilling. Dessuten synes ikke jeg det er behagelig å kjøre med for stive sko eller boots. Et par joggesko gjør samme nytten, men hvorfor ikke prøve noe som er beregnet på formålet?

     
    Sist redigert av en moderator:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Joda, jeg ser poenget...dersom man bruker mye tid i bilen eller skal kjøre langt, men ikke for 20 minutter til jobben.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tod's-ene var litt lave for min vrist så her må brukes litt makt eller skotrær. Har noen myke mokkasiner som faktisk gjør jobben bedre men jeg gir ikke opp så lett. Dress for the man you want to be. Folk kicker på kjøresko men ikke på alpinhansker, motorsykkelstøvler eller albuebeskyttere for dem som foretrekker rullebrett som fremkomstmiddel. Rart det der.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.852
    Antall liker
    5.507
    Sted
    Holmestrand
    Tod's-ene var litt lave for min vrist så her må brukes litt makt eller skotrær. Har noen myke mokkasiner som faktisk gjør jobben bedre men jeg gir ikke opp så lett. Dress for the man you want to be. Folk kicker på kjøresko men ikke på alpinhansker, motorsykkelstøvler eller albuebeskyttere for dem som foretrekker rullebrett som fremkomstmiddel. Rart det der.
    Kjøresko er helt kult selv om jeg ikke bruker det.
    :)
    HVis du ikke må lide i gang et par sko er de ikke verdt å ha!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.866
    Torget vurderinger
    0
    HVis du ikke må lide i gang et par sko er de ikke verdt å ha!
    I beg to differ!

    Mine Edward Green passet perfekt med en gang, har aldri vært ubehagelige på foten og jeg kan faktisk rusle rundt med dem en hel dag uten ubehag. Og det var situasjonen fra dag 1.!

    Og er de verd å ha? You bet!:D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    En dag..

    Bespoke Shoe Making Process: Measurements | By Dominic Casey

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Saint Crispin's bespoke.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Siden vi snakker om sko her så hvorfor ikke. Her er de skoene jeg går mest med. Telefonbilde fra vindfanget.

    sko.jpg

    1.
    Grenson x Barbour. Artige boots som kombinerer canvas og brogues.
    Pensko fra Dagestad eget design
    Boots jeg kjøpte på en ferietur i Italia. Lesten snakket til meg og jeg liker utseendet.

    2.
    Myke sko fra Steptronic. Her er det fjær, luft og behagelighet. Om du finner noen som passer få er dette fothansker.
    Clarks. Helt greie sko i semsket skinn. Litt harde i kantene men egentlig ganske ok forttøy. Ikke klart å gå dem inn ennå så jeg vegrer meg litt for å bruke dem.
    Tods kjøresko. Litt eksentrisk av meg men ... søren heller.

    3.
    Ten heter de, semsket og i en irret bronsefarge som jeg liker. Går forbausende fint til uhøytidelig bekledning type skinn og dongeri.
    Sommersko fra Timberland. Luftige, lyse og av tøy.
    Sneakers fra Nike kjøpt i Hamburg for noen år siden. Luftige men passer nok bedre på de yngre.

    4.
    Gode sneakers i skinn fra Stone Island i en frisk farge.
    Noen artige sko jeg kjøpte i Lisboa. Lokal produksjon, god kvalitet og med skinnlining innvendig. Gode på beina.
    Mokkasiner som er greie å smette på foten for en rask tur i butikken.

    5.
    Tom hylle
    Lacoste sneakers i skinn. Velbrukte og snart oppbrukte.
    Høye sneakers fra Sergio Tacchini, litt adidasaktige og artige men for ikke så mye tid på lankene.

    6.
    Ecco-sko som ikke brukes mer, ok på foten men den firkantede tåen er ikke noe man kan vise seg i.
    Trestripet Adidas, ikke de som blir mest brukt
    Meindl taktiske joggesko, i fall jeg må drepe noen med en kulepenn i nattens mulm og mørke. Men greie til turbruk også.

    Sjøstøvler, fjellsko, arbeidssko og slikt noe får stå i skapene sine.

    Og de grønne helt til høyre man kan skimte er Crocks for å gå i postkassen eller trille bort bosspannet tidlig tidlig når ingen ser på.
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Pakke fra Herring i dag.

    IMG_1900.jpg

    IMG_1904.jpg

    Debatterer smått med meg selv om jeg skal bytte Herring Tiverton. Den ene har fått sømmen på tåa ganske skjev. Ser ut som den er sydd så fint som bare det, og så dratt skjevt på lesten eller noe. Høyre er som jeg tror den skal være, og peker rett mot hælen, venstre peker mot siden, en rett linje ville pekt på innsiden av hælen. Fine sko ellers, så jeg tar meg nok bryderiet.

    Barker Skye var kjærlighet ved første blikk. Jomfruturen gikk til naboen for å hjelpe med montering av IKEA.

    Den vanlige fingeren foran linsa også, ser jeg. Jaja. Noen er best egnet som fotografer, andre som modeller....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    9.710
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp kjøpt meg et par (på opphørssalg hos Enklere Liv) etter anbefalinger av et par venner i sommer, og er meget fornøyd. Foreløpig bruker jeg de som innesko, jeg har noen lange dager når jeg står og foreleser, og jeg har slitt med nettopp noen av de problemene som beskrives i den artikkelen du linker til. Kona har nettopp vært ute og kjøpt et par også, siste de hadde i hennes størrelse i butikken i Fana.
     
    Sist redigert:

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Gaitline sko noen uker med forbløffende resultater. Rygg og knær er helt smertefrie samt at balansen når jeg trener har blitt merkbart bedre. Blir mine nye hverdagssko
    Vis vedlegget 508258
    https://vof.no/norskutviklete-supersko-bedre-folkehelse/
    Takk for tipset om GaitLine!
    Syntes flere modeller så bra ut samt at din historie om bedre helse virker veldig interessant. Fikk nyss om at de skulle ha lagersalg i dag, morgen og på torsdag. Var innom en tur i ettermiddag og resultatet ble to par sko og ett par sandaler. 60 - 75% på alt.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Har brukt Gaitline sko noen uker med forbløffende resultater. Rygg og knær er helt smertefrie samt at balansen når jeg trener har blitt merkbart bedre. Blir mine nye hverdagssko
    Vis vedlegget 508258
    https://vof.no/norskutviklete-supersko-bedre-folkehelse/
    Takk for tipset om GaitLine!
    Syntes flere modeller så bra ut samt at din historie om bedre helse virker veldig interessant. Fikk nyss om at de skulle ha lagersalg i dag, morgen og på torsdag. Var innom en tur i ettermiddag og resultatet ble to par sko og ett par sandaler. 60 - 75% på alt.
    hvor er salget?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fikk kjeft av legen for skoene mine, og røyk på et par sånne jeg også. Vi fleipa litt om 'kule sko fra Nike' og at Are og Odin fikk rett på en rar måte. De er gode. Du vet du er gammel når...………

    Dagens spasertur ble dog gjennomført i Adidas GSG 9.2. En deilig såle på en moderne men klumpete militærstøvel. Pent er det ikke, men godt å gå i.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Gaitline sko noen uker med forbløffende resultater. Rygg og knær er helt smertefrie samt at balansen når jeg trener har blitt merkbart bedre. Blir mine nye hverdagssko
    Vis vedlegget 508258
    https://vof.no/norskutviklete-supersko-bedre-folkehelse/
    Takk for tipset om GaitLine!
    Syntes flere modeller så bra ut samt at din historie om bedre helse virker veldig interessant. Fikk nyss om at de skulle ha lagersalg i dag, morgen og på torsdag. Var innom en tur i ettermiddag og resultatet ble to par sko og ett par sandaler. 60 - 75% på alt.
    hvor er salget?
    I Nydalen, Gjerdrumsvei 16 der GaitLine holder til. Du finner også annonsen på facebook.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Noen som kjenner til Solovair/Doc. Martens? Er sålene fjærende/avlastende for rygg, og eventuelt hofter og knær for de som sliter med det? Ser at det finnes sko fra NPS/Solovair som nesten er fine, og det er kanskje noe å tenke på om dempingen er god nok for ryggen (selv om jeg nok kommer til å snike meg ut i ordentlige sko av og til når legen ikke ser meg).

    https://www.solovair-shoes.com/shop/
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Første gang ute med mine Herring Tiverton i skikkelig regn i dag. To tanker: Det kunne nok være en idé å impregnere dem, og man kunne fint hatt et par i mørk brunt også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn