T
TT.
Gjest
;D ;D ;DGriffenfeldt skrev:Forventet du å finne selvangivelsen for 2012?
;D ;D ;DGriffenfeldt skrev:Forventet du å finne selvangivelsen for 2012?
Hoho! Dagens!bambadoo skrev:
Der er vi enige. Og spesielt når vi ser at det ene statsrådet er mer korrupt enn det forrige og deler ut skattekronene til "Skeive skiløpere" og masse annet tull når det er nok av reelle behov der ute. Har ikke noe problem med å betale skatt, men synes det er kjekt å betale litt ekstra og få spart opp litt som en får ut til sommeren. En grei måte å spare på.VilhelmW skrev:Jeg har betalt min skatt med passe glede, og blir daglig tynt for snikskattekroner, som jeg betaler med passelig vrede. Topplederne er godt i gang med sin årlige messing før lønnsoppgjøret med sitt moderasjonspreik, mens de glatt bevilger solide lønnshopp for seg sjøl. Det irriterer meg mye meir enn min eller andres skatt.
En milliard.VilhelmW skrev:Skandalen består i at noen har handla inn et system som overhode ikke fungerer etter hensikten - og visstnok har svidd av hundretalls millioner på det, av våre ( skattebetalernes ) penger. Det skal ikke gå an i 2012. Punkt slut.
For min egen del, kom det brev i postkassa i går, med en forsåvidt forventa beskjeden baksmell på kr. 2600,-. Så da har jeg vel betalt litt for lite, da....52% bør vel være nok...sett i forhold til de som eier mye, og som stort sett kan leve av aksjeutbytte, firmahytte(r), -fly, -biler og -båter... 8)
Fikk min papirutgave i går (det går raskere det!) og jeg fikk jaggu til maling jeg også cyber ;Dcybervision_ skrev:Åja, kan ikke klage, men nå betaler jeg godt med skatt også hele året.gismo skrev:Det kan du si det cyber, som fikk til maling av huset ;D ;Dcybervision_ skrev:Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.runenilsen skrev:Altinn...enklere dialog med det offentlige...jaggu sa jeg smør!
gismoMen godt å vite at de forsvinner rett ut igjen, er alltid kjedelig når pengene hoper seg opp på kontoen, kan fort ruste fast der og det er noe dritt. Er man ikke fornøyd med Altinn så må man opp til normal tid og sjekke. Halv sju var systemet snappy som bare det!
![]()
Det er en grov overdrivelse. Systemet fungerer og har fungert over noen tid men det takler ikke pågangen når alle skal inn å sjekke skatteoppgjøret sitt, altså noen dager pr. år. Hadde man vært smart så hadde man laget en push løsning for nøkkeltallene i Selvangivelsen slik at færre logget seg på. Sikkerhetsproblemet, som er et caching problem, har sikkert oppstått fordi man har forsøkt å øke ytelsen på systemet. Selve sikkerhetsbristen er forsåvidt alvorlig nok men dog blåst ut av alle proposjoner.VilhelmW skrev:Skandalen består i at noen har handla inn et system som overhode ikke fungerer etter hensikten
HC skrev:Det er en grov overdrivelse. Systemet fungerer og har fungert over noen tid men det takler ikke pågangen når alle skal inn å sjekke skatteoppgjøret sitt, altså noen dager pr. år. Hadde man vært smart så hadde man laget en push løsning for nøkkeltallene i Selvangivelsen slik at færre logget seg på. Sikkerhetsproblemet, som er et caching problem, har sikkert oppstått fordi man har forsøkt å øke ytelsen på systemet. Selve sikkerhetsbristen er forsåvidt alvorlig nok men dog blåst ut av alle proposjoner.VilhelmW skrev:Skandalen består i at noen har handla inn et system som overhode ikke fungerer etter hensikten
Jeg synse rapporten om manglene i systemet og på driftssiden er lagt mer alarmerende enn noen ytelsesproblemer en gang pr. år eller at en privat cache (inneholdende et personnummer) har blitt publisert. Rapporten stiller spørsmål rundt arkitekturen på systemet og styringen av prosjektet. Man bør spørre seg om det er smart å lage så store systemer eller om man bør favne om litt mindre og heller ha flere løsninger. Kostnadene bør selvfølgelig også diskuteres men det er dyrt å utvikle slike systemer og det gjelder også innen den private sektor.
9TB, faktisk.VilhelmW skrev:Vi er sånn ca 1,5 millioner skattebetalere her i landet - det er jo ikke allverdens folkemengde eller datamengde å holde styr på??.
;D ;D ;Dnb skrev:Siden det tydligvis er fryktelig stas å ha takket nei til et rentefritt lån og heller få tilbake penger om sommeren - penger man da altså har betalt inn for mye tidligere, betyr det at det å spare litt penger underveis er en uoverkommelig oppgave på egen hånd og man må søke hjelp hos skattefuten?
37% er ingenting,jeg betaler 49% skatt...og enda er det ikke nok... med momsen blir det over 62%!!! Men jeg får jo noe tilbake da med medusin på blå resept iallafall,,,,enda godt jeg har en kronisk sykdom ellers ville jeg ikke engang fått det tilbake..her gjelder det å hive innpå med medusin slik at en får valute for skattepengene :Aubi skrev:De skal ha 37% av det jeg tjener, og så skal de ha 25% av det resterende. Slik ender det opp med at jeg sitter igjen med under halvparten av lønna mi!