Sim Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Anfield skrev:
    Får vel melde meg inn i klubben her; har nettopp bestilt et sett med DACen 300D og den integrerte forsterkeren i3.3. Et kolumbi-egg jeg mener absolutt bør få mer oppmerksomhet her på berget. Alt dette kobles mot et par med Martin Logan Vantage.....

    Good times ahead..... :)
    Spennende saker, har hørt Vantage ved ett par anledninger- knallbra HT som har imponert meg opptil flere ganger. Blir morsomt å høre hvordan det blir med Moon elektronikk, kan vel egentlig ikke slå feil. ;D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har fått gode signaler på at Sim Audio Moon vil være en god match med ML-elektrostater. Selv om det "bare" er en integrert er min erfaring at Martin Logan sine Xstat-paneler ikke er så ekstremt tungdrevne som mange vil ha det til. Mine tidligere Vista er drevet med meget gode resultater med integrerte løsninger før, både med rør og transistor.

    Å si "gleder meg" er vel en liten underdrivelse..... :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Sim Audio-kjøpet ble avblåst, grunnet mye rot og problemer med Audionord i Sverige. All honnør dog til Frode på Acoustic Tuning som gjorde det han kunne, men nok ble nok...

    Kanskje ved en senere anledning?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg fant jeg fant!

    Jeg tømte loftsboden min idag og der fant jeg en hvit pappeske med en slik en i jeg hadde glemt jeg hadde:

    http://www.simaudio.com/moonips.htm

    Husker det var en sak til 7k da jeg kjøpte den, men den ble ikke brukt lenge ettersom jeg fikk med meg en MC pick up hjem fra en eller annen forhandler.

    Meget god dog, og eneste i Norden.

    McLaren
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Koblet i går for første gang opp mine Moon-komponenter; Andromeda, P8 og W8.

    -Leiligheten skal fraflyttes og er, slik den står nå, ikke velegnet for lytting pga mye refleksjoner.
    -Vi brukte Dali Helicon 400 i går, men høyttalerne som skal benyttes etter flytting er Rockport Technologies Ankaa, altså en litt annen klasse for å si det forsiktig.
    -Vi sammenliknet lyden med comboen Krell KAV500i og Primare DVD30.
    -Vi brukte Black Magic Giant ht-kabler, Bm Revelation og Audioquest et eller annet signalkabler. Ikke bestemt hva slags kabler det blir til slutt, men vil vurdere Giant, samt kabler fra Transparent og Cardas etterhvert.

    Det første vi merket var at W8 har kjempekrefter. Jeg har vært i besittelse av en del forskjellige forsterkere opp igjennom og Krellen har absolutt vært den beste, i alle fall når det gjelder bass og evnen til å ta full kontroll over høyttalerne. Men Moon W8 er i en helt annen liga. Den går adskillig dypere enn Krell og bassen er klart mer definert. Mellombassen er renere, mindre boom. Oppover har jeg aldri vært helt fornøyd med Krellen, litt for spiss etter min smak. Jeg har en Primare I30 jeg liker bedre oppover i frekvens. Moon-settet er imidlertid langt bedre enn alt jeg har vært borti, også oppover. Det er klart mindre støy, mindre sibilanter, større lydbilde. Bakgrunnen er beksort i forhold til hva jeg er vant til, men her er det fortsatt mye å gå på pga romproblemer.

    Vi var litt mangelfullt utstyrt på kabelsiden, så det ble kjørt ubalansert. Vi hadde bare en XLR (audioquest) og en RCA (BM revelation) tilgjengelig.

    Førsteinntrykket er altså veldig positivt. Jeg opplever Moon som nøytralt og langt i fra spisst heldigvis. Mye kraft samtidig som det er veldig lettflytende og behagelig helt til topps gjør at jeg er veldig positiv til hva dette blir i et bra lytterom med skikkelige høyttalere og kabler.

    Det nye lytterommet blr 6x4,7 meter, 3 meter under taket. Har bestilt klasse A-absorbenter til hele taket i lytterommet, Ecophon Master Alpha takplater. KOmmer tilbake med bilder og flere lytteinntrykk etter innflytting til høsten en gang.

    Lars K
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    larkrla skrev:
    Det første vi merket var at W8 har kjempekrefter. Jeg har vært i besittelse av en del forskjellige forsterkere opp igjennom og Krellen har absolutt vært den beste, i alle fall når det gjelder bass og evnen til å ta full kontroll over høyttalerne. Men Moon W8 er i en helt annen liga. Den går adskillig dypere enn Krell og bassen er klart mer definert. Mellombassen er renere, mindre boom. Oppover har jeg aldri vært helt fornøyd med Krellen, litt for spiss etter min smak. Jeg har en Primare I30 jeg liker bedre oppover i frekvens. Moon-settet er imidlertid langt bedre enn alt jeg har vært borti, også oppover. Det er klart mindre støy, mindre sibilanter, større lydbilde. Bakgrunnen er beksort i forhold til hva jeg er vant til, men her er det fortsatt mye å gå på pga romproblemer.

    Lars K
    Dine inntrykk stemmer godt med mine egne, blir morsomt å se oppsettet når det er på plass.

    Solide saker ihverfall- 32kg..
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Tilbake i tråden og gjør et nytt forsøk. I kveld har jeg hatt gleden av å pakke opp en nye liten godbit som skal gi ny godlyd til mine Martin Logan Vantage....

     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Oppmerksomme lesere tidligere i tråden fikk sikkert med seg at kjøpet mitt av i3.3 og 300D gikk "skeis" tidligere i vår. Men når sant skal sies, er jeg nesten glad i ettertid for at det gikk som det gikk og at jeg i dag kan fore min "nye" i7 fra Marantz SA-15s2 med alldeles strålende resultat (og det er ikke to tre glass med Amarone som snakker... :) )


     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ohh dette er ett smykke av dimensjoner, i tillegg låter jo Moon produktene fantastisk ihverfall de jeg kjenner til. Grattis !

    Hvordan låtern på dine Logan HT da ? Noen førsteinntrykk ?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Med fare for å prate over seg etter et par tre glass med italiensk Amarone, så er dette helt fantastisk! Vantage er en aktiv transmisjonslinje i bassen og har gitt meg et par tre bekymringer i rommet mitt når det gjelder bassgjengivelsen. Men i7 går brådypt, har stålkontroll på signalene hele veien, og jeg har kunnet vri ned nesten -6-7 db på basskassen (som justerer i området 30-50hz) såpass mye at bassen oppleves som strammere og mer definert, uten å miste noen av selve dybden.

    Jeg er i kveld en meget lykkelig mann, og har kastet på alle test-CDer jeg har for å forsøke å fremtvinge noen svakheter med i7, men jeg sliiiiiiter.....

    Tør jeg si; skål.... :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Du får passe godt på babyen min.

    jeg har fostret den opp så godt jeg kan med gode toner.

    Kjenner igjen beskrivelsen din av i7;-)

    Prøv å kjør den balansert. Låter best balansert synes jeg.

    McLaren
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    Hei,

    Jeg har akkurat avhendet min SuperNova og tenker å bruke iMac'en som kilde en periode.
    I vurderingen av ny DAC dukker naturligvis nok Sim Audio Moon 300D Dac'en opp som en kandidat og kompanjong til I-7 forsterkeren min. Noen her som kjenner til 300D (har hørt den, evt har den)?

    Synspunkter mottas med stor takk

    mvh, Stein
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Har lang erfaring med Supernova iallefall. 4 1/2 år har jeg hatt min.

    Har brukt digitalinngangen å det fungerer utmerket.

    McLaren
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    http://www.ultraaudio.com/twbas/twbas_20100601.htm

    Det er verdt å lese konklusjonen til Jeff Fritz vedrørende hva han skriver om Sim Audio på generell basis;


    Conclusion

    When it comes to D/A converters, the Simaudio Moon Evolution 750D is at the top of the heap. It is transparent to the source, has extreme levels of resolution, and is dead-bang neutral in terms of tonality -- by these or any measures, it is a terrific-sounding piece of gear. At this point in time, I can’t imagine a better DAC, and I can’t recommend it highly enough.

    Nor can I recommend Simaudio highly enough. Their Moon Evolution models are costly in absolute terms, but actually less expensive than many products made by Sim’s competitors, especially those based overseas. The retail prices of Simaudio’s products are directly correlated to the manufacturing costs, unlike what I believe is the case with some of the crazy-priced brands. My advice: Before you spend six figures on an amp-preamp combination, or almost as much on digital separates, just because they come from some exotic locale or have won over-the-top reviews, explore Simaudio’s offerings. You might just find that your choice, based on sound quality and good sense, won’t cost you a ridiculous amount of money. The perfect component for you might have been hiding right under your nose the whole time.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13

    Vedlegg

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Neivel, da får jeg teste selv ;) 600i og 650D i bestilling.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    slagget skrev:
    Neivel, da får jeg teste selv ;) 600i og 650D i bestilling.
    Ooohhh, grattis. Sim er fantastiske produkter som jeg gjerne vil ha igjen. Men først må pengene komme på bok.....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her har det ikke vært folk siden "krigen" ser jeg ;D
    Da har jeg vel havnet på ennå et "ikke masse selgende" merke ennå en gang da skjønner jeg.
    Som Audionet eier/fan er jeg vant til lite frekventerte tråder, men denne her virker jo nesten stein dau 8) ;D
    Jeg vil bare melde inn mitt nyeste kjøp (pakket opp idag) og si at den var iallefall flott å se på :)
    Altså en Sim Audio Moon 300D DAC som skal leke litt med mine Audionet bokser.
    Inntrykk får nok komme etterhvert ;)

    gismo
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Slenger ut et forslag til dac i 5K markedet :)
    Moon 100D dac mener jeg er et godt forslag ;)
    Etter noen uker med storebror 300D dac så kan jeg ikke skjønne annet en at denne må ta godt for seg i sin klasse.

    gismo
     

    Vedlegg

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har kjennskap til/ erfaring med Sim Audio Moon W5.3 RS?
    Gode og mindre gode egenskaper?

    Vurderes som forsterker til mine SF Cremona.

    Erfaringer generelt av kombinasjonen SF og Sim Audio-forsterkere er også av interesse.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Melder meg inn i familien som ny eier av SimAudio Moon Evolution Supernova CD/DAC.:eek:
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer!
    Har selv nylig gått til innkjøp av min første Simaudio-komponent. Slettes ikke så galt dette :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Moon W5.3 RS.
    Samt at jeg har Wadia 860 CD/DAC.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt forsterkeren et par uker. Virker overbevisende så langt.

    Inntrykkene så langt er at den har utrolig kontant og tight bass og en fin topp som tåler høyt volum uten å bli slitsom og påtrengende. Den spiller stort og ikke minst uanstrengt, en letthet i spillestilen.
    Min er i sort utgave.

    Takker for deling av inntrykk i forkant av kjøp Johnny. Andres erfaringer kombinert med tester og omtaler på nett er viktige innspill når man ikke har anledning til å prøve produktet før kjøp.

    Frode hos AT har vært veldig hyggelig å gjøre handler med, kudos til ham.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Da er Jeg tom for Sim produkter. Har hatt celeste som det het en gang i tiden, ett dlt sett, IPS ris, Air tuner, i5 integrert, Nova cd piller, i7 integrert og som Jonas har nå, SuperNova cd spiller.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens

    Med fare for å bryte en eller annen regel opplyser jeg likevel at mitt fantastiske moon evo-sett vurderes solgt, ligger på torget nå.

    LK
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Etter noen måneders bruk har jeg blitt bedre kjent med forsterkeren, og den gjør ingen skam på seg.

    _J8B9575.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn