Sim Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.573
    Antall liker
    32.288
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Må si at denne saken lenge har pirret meg:)
    Om jeg skulle forlate Audionet boksene og samle alt i en, så er denne en av favorittene;)
    Lekker!!

    311sim_1_0.jpg


    Har en boks fra SA Moon fra tidligere og må si at de leverer utrolige flotte byggverk etter min smak:)

    gismo
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ser ikke dum ut under lokket heller:

    moon700i - innmat.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.573
    Antall liker
    32.288
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne MOON 380D dacen kan jeg ikke finne hos Acoustic Tuning ennå;)
    Spent på pris her hjemme.... (i det store utland: $3900 + $600 for volum kontroll)

    xlg_moon380D.jpg



    Intr denne da jeg kjenner 300D dacen fra før:)

    gismo


    Litt skriverier her:

    [h=1]An ultra-high performance DAC with versatile functionality[/h]Simaudio's Moon line should be something that most Listening Post customers are familiar with; we have had a couple of good examples on display here for quite some time. Well, Simaudio has done it again. In a similar vein to the 100D and 300D, they have released what promises to be a fantastic sounding, asynchronous DAC. Built around their M-AJiC32 circuitry (an asynchronous jitter elimination system) performing in true 32-bit fully asynchronous mode, the MOON 380D features the ESS SABREP32P Ultra DAC operating in 32-bit Hyperstream™ where the conversion process uses an astonishing 8 DAC’s per channel.
    Adding to this is it's unmatched flexibility with eight (8) digital inputs covering the full gamut of connections – 2 x AES/EBU on XLR, 2 S/PDIF on RCA, a S/PDIF on BNC, 2 Optical (TOSlink) and a USB connection. Any of these inputs can support a 24bit/192kHz resolution. There is also a digital output and, interestingly enough, a digital monitoring loop.
    Enhancing this Digital-to-Analog Converter are two (2) separate options; (i) The MOON MiND music streamer module which is actually a digital 9th input via WiFi or Ethernet connection, and (ii) a high quality remote-controlled volume circuit feeding both balanced (XLR) and single-ended (RCA) analog outputs. The MOON 380D is targeted at individuals with computer-based audio setups, large digital music collections or multiple digital sources.
    [h=3]Significant Design Features:[/h]
    • True 32-bit Digital-to-Analog converter using ESS Technology SABRE32 Ultra DAC / Digital Filter (ES9016) working in 32-bit Hyper-stream™ to achieve unprecedented jitter immunity and low-level linearity via a patented Time Domain Jitter Eliminator
    • Digital Audio Signal Processing using M-AJiC32 (MOON Asynchronous Jitter Control in 32-bit mode)
    • A virtually jitter-free “1 pico-second” digital clocking system
    • Optional MiND (MOON intelligent Network Device) module (9th input) via WiFi or Ethernet input for multi-room streaming
    • Optional variable analog outputs (balanced & single-ended) using M-eVOL volume circuit which was originally developed for the MOON Evolution series. Accessible using the remote control, this volume operates in 0.5dB increments. M-eVOL is based on a resistive array configuration with no sonic degradation of the audio signal regardless of the chosen volume setting
    • The entire analog stage is a fully balanced differential circuit for increased dynamic range and headroom, higher resolution, as well as improved signal-to-noise ratio.
    • A very short signal path using a DC servo circuit and proprietary 12dB/octave analog filter
    • Separate digital & analog power supplies using 2 independent toroidal transformers with 11 stages of voltage regulation
    • Four-layer PCB tracings for a dramatically improved signal-to-noise ratio
    • RS-232 port for (i) full unsolicited bidirectional feedback and (ii) firmware updates
    • 12 Volt trigger outputs for remote operation and IR input for external control
    • SimLink controller port allows for 2-way communications between other compatible MOON components
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Moon 380D tror jeg ligger på ca 34000kr i norge (veldig uoffisielt)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Stereo Exchange i New York var veldig fan av Moon og Klimt serien til Vienna. Han jeg snakket med nevnte en butikk e.l. i Europa som visstnok solgte mye brukt fra Moon. Disse var visst også gode på å bygge om strømforskyningen på amerikanske forsterkere.

    Noen her som vet hva slags butikk det er snakk om? Har blitt veldig nysgjerrig på dette merket da jeg har veldig lyst på The Music som neste ht.

    Lurer også på hva dere mener er "lydsignaturen" til Moon og hvilke andre merker det kan sammenlignes med?

    A.J.
     

    Scofi

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2007
    Innlegg
    35
    Antall liker
    5
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    6
    MOON Neo Series

    Er det kun snakk om en facelift?
    moonneo380Db.jpg
    380D Digital-to-Analog Converter
    Uansett meget flott.

    Vet dere om prisene blir de samme? Modellnumrene blir de samme men med Neo foran. Leveres i all black, all silver og 2 tone (silver cheeks with black faceplate).
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Stereo Exchange i New York var veldig fan av Moon og Klimt serien til Vienna. Han jeg snakket med nevnte en butikk e.l. i Europa som visstnok solgte mye brukt fra Moon. Disse var visst også gode på å bygge om strømforskyningen på amerikanske forsterkere.

    Noen her som vet hva slags butikk det er snakk om? Har blitt veldig nysgjerrig på dette merket da jeg har veldig lyst på The Music som neste ht.

    Lurer også på hva dere mener er "lydsignaturen" til Moon og hvilke andre merker det kan sammenlignes med?

    A.J.
    Om den ikke har forandret seg de senere årene vil jeg definitivt kalle merke varmtlydene med en litt mørk klang i lyden.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.573
    Antall liker
    32.288
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stereo Exchange i New York var veldig fan av Moon og Klimt serien til Vienna. Han jeg snakket med nevnte en butikk e.l. i Europa som visstnok solgte mye brukt fra Moon. Disse var visst også gode på å bygge om strømforskyningen på amerikanske forsterkere.

    Noen her som vet hva slags butikk det er snakk om? Har blitt veldig nysgjerrig på dette merket da jeg har veldig lyst på The Music som neste ht.

    Lurer også på hva dere mener er "lydsignaturen" til Moon og hvilke andre merker det kan sammenlignes med?

    A.J.
    Om den ikke har forandret seg de senere årene vil jeg definitivt kalle merke varmtlydene med en litt mørk klang i lyden.
    Støtter grandis her, grunntonen er litt mørkere og med mere fylde i Moon enn f.eks Audionet.
    Og via dette kan man vel også synes den byr på litt varmere lydsignatur.
    Men smaken er som baken og opplevelsene like mange som vi har minutter i døgnet;)

    gismo
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ser at AT ikke lenger har Simaudio oppført. Og på Simaudio.com står det ikke oppført noen norsk forhandler.
    Synes det er veldig synd. Et merke av solid lyd og byggekvalitet, opplever Simaudio som meget seriøse.

    Har fått altfor liten omtale og kred i Norge.

    Noen som kjenner til om det kommer ny norsk forhandler for disse utsøkte produktene?
     

    BERG1

    Medlem
    Ble medlem
    11.05.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    sim audio

    Har sakket litt med Martin på Musikkmagasinet i Bg.ikke negativ der,fikk pris på 700i
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.573
    Antall liker
    32.288
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser at AT ikke lenger har Simaudio oppført. Og på Simaudio.com står det ikke oppført noen norsk forhandler.
    Synes det er veldig synd. Et merke av solid lyd og byggekvalitet, opplever Simaudio som meget seriøse.

    Har fått altfor liten omtale og kred i Norge.

    Noen som kjenner til om det kommer ny norsk forhandler for disse utsøkte produktene?
    Ja det ville være synd, en meget godt og solid merke;)
    En av noen få transer jeg kunne tenke meg om jeg skal tilbake dit:rolleyes:

    gismo
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ser at AT ikke lenger har Simaudio oppført. Og på Simaudio.com står det ikke oppført noen norsk forhandler.
    Synes det er veldig synd. Et merke av solid lyd og byggekvalitet, opplever Simaudio som meget seriøse.

    Har fått altfor liten omtale og kred i Norge.

    Noen som kjenner til om det kommer ny norsk forhandler for disse utsøkte produktene?
    Oslo hificenter har en del Sim Audio-produkter for tiden. Jeg savner av og til min tidligere P8/W8-combo. Jeg oppfattet lyden som kraftfull, og relativt nøytral. Veldig gode produkter, jeg hadde CD-spilleren Andromeda på samme tid.
     

    BERG1

    Medlem
    Ble medlem
    11.05.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    sim audio

    115000 nok. jeg har veldig lyst på denne,selger da min 600i
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ser OHC har litt Simaudio, men satser de ikke på de tyngre sakene i det hele tatt?
     

    dpetersen

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    9
    Hej

    Mit drev er gået i stykker og jeg skal ud og finde et nyt cd drev/transport. Jeg er blandt andet blevet anbefalet at lytte til Neo 260D transport. Der er flere gode test af denne, men er der nogle af jer der kan dele erfaringer vedrørende denne cd transport?. Evt. nogle der har sammenlignet med andet?
    Et drev jeg også har for øje er Mcintosh MCT450 Transport. Koster godt nok mere, men det er jo ikke altid det hænger sammen:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får melde meg inn i denne eksklusive klubben. Ble stolt eier av en Simaudio I600 for noen dager siden.

    Samspillet Sim og Triangle er for meg virkelig en god match.

    Dette spiller virkelig musikk på en måte jeg liker.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Helt utrolig at det er 10 år siden jeg startet tråden, gud bedre hvor den tiden går.


    Skjermbilde 2017-10-05 kl. 22.45.20.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer å gå fra Naim til Simaudio. Noen som vet om det vil gi et løft å kjøpe NEO 240I + NEO 280D DSD MiND, kontra NEO 240I + NEO MIND? (Er klar over at jeg kommer billigere ut med NEO ACE, men å kjøpe separate gir meg bedre fleksibilitet). Spørsmålet er vel kanskje om DAC'en i 280D er bedre enn den som sitter implementert i 240I, eller er det også lydmessige forskjeller på en streamermodul og en separat NEO MIND?
     

    Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    126
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg vurderer å gå fra Naim til Simaudio. Noen som vet om det vil gi et løft å kjøpe NEO 240I + NEO 280D DSD MiND, kontra NEO 240I + NEO MIND? (Er klar over at jeg kommer billigere ut med NEO ACE, men å kjøpe separate gir meg bedre fleksibilitet). Spørsmålet er vel kanskje om DAC'en i 280D er bedre enn den som sitter implementert i 240I, eller er det også lydmessige forskjeller på en streamermodul og en separat NEO MIND?
    Hei. Jeg har akkurat gått fra Naim XS til Moon 240i. Jeg syns at det ble et løft i lydkvalitetet. Nå spiller Naim veldig bra, men moon ble et hakk opp. Har kun testet med USB fra en Allo sparky bridge. Men er veldig fornøyd foreløpig. Fikk meg en Isotek strømrenser i samme slengen, så det hjalp vel litt det også. anbefaler Moon på det varmeste.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg vurderer å gå fra Naim til Simaudio. Noen som vet om det vil gi et løft å kjøpe NEO 240I + NEO 280D DSD MiND, kontra NEO 240I + NEO MIND? (Er klar over at jeg kommer billigere ut med NEO ACE, men å kjøpe separate gir meg bedre fleksibilitet). Spørsmålet er vel kanskje om DAC'en i 280D er bedre enn den som sitter implementert i 240I, eller er det også lydmessige forskjeller på en streamermodul og en separat NEO MIND?
    Hei. Jeg har akkurat gått fra Naim XS til Moon 240i. Jeg syns at det ble et løft i lydkvalitetet. Nå spiller Naim veldig bra, men moon ble et hakk opp. Har kun testet med USB fra en Allo sparky bridge. Men er veldig fornøyd foreløpig. Fikk meg en Isotek strømrenser i samme slengen, så det hjalp vel litt det også. anbefaler Moon på det varmeste.
    Jøss, trolig første gang JEG leser noen som mener andre ting låter bedre enn Naim (ikke ironisk ment)...

    Hva opplever du som bedre i Moon? Man blir jo nysgjerrig på et merke, når man hører sånt.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.914
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer å gå fra Naim til Simaudio. Noen som vet om det vil gi et løft å kjøpe NEO 240I + NEO 280D DSD MiND, kontra NEO 240I + NEO MIND? (Er klar over at jeg kommer billigere ut med NEO ACE, men å kjøpe separate gir meg bedre fleksibilitet). Spørsmålet er vel kanskje om DAC'en i 280D er bedre enn den som sitter implementert i 240I, eller er det også lydmessige forskjeller på en streamermodul og en separat NEO MIND?
    Hei. Jeg har akkurat gått fra Naim XS til Moon 240i. Jeg syns at det ble et løft i lydkvalitetet. Nå spiller Naim veldig bra, men moon ble et hakk opp. Har kun testet med USB fra en Allo sparky bridge. Men er veldig fornøyd foreløpig. Fikk meg en Isotek strømrenser i samme slengen, så det hjalp vel litt det også. anbefaler Moon på det varmeste.
    Flott at det er flere som oppdager denne fantastiske lille saken, grattis:) Oh yes, den lyder bedre enn Naim ja..
    Den og ACE deler jo forsterkeri, og begge får kun topptester i magasiner fra alle land så litt rart ikke flere handler Sim Audio.

    Lurer på om disse lyder så godt fra topp til bunn pga den leverer de første 5w i klasse A?
    Leste akkurat i går en test av McIntosh rørhybrid MA252 på Tannoy Cheviot. Der sammenlignet de lydsignaturen til forsterkeriet de benyttet. Moon Neo ACE deler visstnok lydsignaturen til denne McIntosh

    https://blog.son-video.com/en/2018/04/review-mcintosh-ma-252/

    McIntosh MA-252: compared to?
    Hegel H190: while the Hegel prioritizes neutrality and rigor, it is colder than the MA-252 and surpassed by the latter in terms of spatialization and accurate timbres.

    Lyngdorf TDAI-2170: the Lyngdorf is very good but less consistent and spontaneous. The MA-252 is smoother.

    Devialet Expert 130 Pro: the Devialet is equipped with multiple digital inputs and is more powerful, but it is colder and less nuanced than the Mac.

    Moon Neo ACE: the two devices aren’t in the same category, and the Moon is equipped with a streamer, but its sound signature is similar to that of the MA-252.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Flott at det er flere som oppdager denne fantastiske lille saken, grattis:) Oh yes, den lyder bedre enn Naim ja..
    Den og ACE deler jo forsterkeri, og begge får kun topptester i magasiner fra alle land så litt rart ikke flere handler Sim Audio.

    Lurer på om disse lyder så godt fra topp til bunn pga den leverer de første 5w i klasse A?
    Er dette noe som går igjen på Moon eller denne modell? Kunne ikke umiddelbart lese meg til om alle deres forsterkere leverer klasse A i starten.

    Uansett flotte produkter - bare designet er jo grunn nok til å handle fra denne produsenten.

    Ser også de har en integrert sak til rett under 100.000, håper noen av journalistene som skal hive seg over Hegel H590 har vett til å se seg litt rundt og sammenligne apparaturer opp mot hverandre. Ikke bare mene en masse ting med en masse ord, som mange journalister gjør, totalt uten referansegrunnlag til hva markedet byr på av jevnlike konkurrenter.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.914
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ved googling så ser det ut som dette går igjen på de forsterkere som er testet ja, dette med at de første 5w leveres i klasse A -deretter A/B
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ved googling så ser det ut som dette går igjen på de forsterkere som er testet ja, dette med at de første 5w leveres i klasse A -deretter A/B
    Da må jeg innom OHC en dag og høre på den integrerte til rett under 100.000.

    Forøvrig en klasse som riktig nok er mye penger men her begynner markedet å få en del alternativer hvor jeg tror man må gange med både 2 og 3 for å komme særlig mye bedre ut. Så kan mange si det er galskap - stereo for 100 lapper - tilbake spør jeg hvor liten båt eller liten hytte man får for samme sum penger :eek: Og legger til at anlegget kan brukes 365 dager i året - hvor ofte er du i båten eller på hytta? ;) ;) ;)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ved googling så ser det ut som dette går igjen på de forsterkere som er testet ja, dette med at de første 5w leveres i klasse A -deretter A/B
    Sim Audio har alltid gjort dette. Jeg hadde for noen år tilbake effektforsterkeren W8, og sammen med P8 og Andromeda er nok dette det aller beste som har vært i mitt eie. Jeg angrer på at jeg solgte det...
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.914
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm..nå leste jeg litt på Sim Audio sidene. Ser ikke at det står klasse A opptil 5w på Neo 240i og ACE. Kanskje nettmagasiner mixer opp litt her.. Et par tester har nevnt at disse 5w klasse A er grunn til at de lyder så godt allerede fra lavt nivå.
    Samme for meg egentlig, ørene hører bare vellyd :) Og ingen sus/støy/brum osv.

    Men du MB; jeg opererer i lavere prissegment enn deg, men uansett -første gang jeg hørte Sim Audio, så var det hos OHC på vårmesse (tror jeg) på Audio Physic. Det låt ikke bra i det hele tatt for oss som var der. Men så gav jeg Neo 240i en sjanse FØR testene begynnte å komme, og det angrer jeg ikke på. Den 600i V2 er jo helt brutal, lurer på hva OHC ville anbefale av HT til denne
     
    P

    Per@Ulv

    Gjest
    Melder meg på som tideligere eier av 330A,350P og 220i
    Det fleste Sim har vel 5w klasse A ganske langt tilbake i tid :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn