Sim Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    musicus skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Musicus, tillater meg å gi deg noen linker hvis du ikke har lest disse allerede.

    Stereophile.

    http://www.stereophile.com/integratedamps/607sim/

    Kårets til Årets produkt Soundstage Av.com

    http://www.soundstageav.com/onhifi/20070301.htm

    Danske High Fidelity (nr 5 2007)har gjort en test av de aktuelle produktene ilag der de høster svært god omtale.Om du ønsker kan jeg skanne testen å sende til deg, bare send meg en PM.

    Så for vi håpe Mclaren stikker hodet inn i tråden å gi mer utfyllende svar en det jeg kan.

    MVH Johnny
    Hei der, takker for linkene, men takket være en riktig klønete og amatørmessig forhandler ble det ikke Moon på meg, jeg hadde en muntlig avtale med en forhandler om kjøp av cdpén, dagen etter mailer han og sier han ikke vil selge den alikevel, forutenom hvis jeg kjøper en pre/power (han ville selge samlet) til 165K (+cdpèn), klantete og nok til at jeg ikke ville gjøre noen handel. Forsterkeren Moon i-7 skulle jeg kjøpe ny i denne handelen, men to nye produkter ville kostet meg ca 50K Sek mer (de koster nu 75K pr enhet i Sverige), så jeg kom adskillig bedre ut av det med en Accuphase kombinasjon, så slik ble det :-\.....

    mvh
    Tror ikke Accuphase spiller direkte dårlig heller ut fra det jeg har hørt ;D
    Irriterende med slike inhabile forhandlere da.

    MVH Johnny
     
    M

    musicus

    Gjest
    johnnygrandis skrev:
    musicus skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Musicus, tillater meg å gi deg noen linker hvis du ikke har lest disse allerede.

    Stereophile.

    http://www.stereophile.com/integratedamps/607sim/

    Kårets til Årets produkt Soundstage Av.com

    http://www.soundstageav.com/onhifi/20070301.htm

    Danske High Fidelity (nr 5 2007)har gjort en test av de aktuelle produktene ilag der de høster svært god omtale.Om du ønsker kan jeg skanne testen å sende til deg, bare send meg en PM.

    Så for vi håpe Mclaren stikker hodet inn i tråden å gi mer utfyllende svar en det jeg kan.

    MVH Johnny
    Hei der, takker for linkene, men takket være en riktig klønete og amatørmessig forhandler ble det ikke Moon på meg, jeg hadde en muntlig avtale med en forhandler om kjøp av cdpén, dagen etter mailer han og sier han ikke vil selge den alikevel, forutenom hvis jeg kjøper en pre/power (han ville selge samlet) til 165K (+cdpèn), klantete og nok til at jeg ikke ville gjøre noen handel. Forsterkeren Moon i-7 skulle jeg kjøpe ny i denne handelen, men to nye produkter ville kostet meg ca 50K Sek mer (de koster nu 75K pr enhet i Sverige), så jeg kom adskillig bedre ut av det med en Accuphase kombinasjon, så slik ble det :-\.....

    mvh
    Tror ikke Accuphase spiller direkte dårlig heller ut fra det jeg har hørt ;D
    Irriterende med slike inhabile forhandlere da.

    MVH Johnny
    Joda, Accuphase spiller meget bra ;D vil for ordens skyld nevne at denne forhandleren var Svensk og ikke har noe med den Norske forhandleren å gjøre....

    mvh
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    Hei,

    Det har gått meg hus forbi at det har vært en Sim Audio tråd her...
    Bra det er sparket liv i den igjen!

    Jeg har vært lykkelig samboer med Evolution integrert (I-7) og Supernova en god stund nå. Spiller flott.
    For øyeblikket er det SF Cremona Auditor som regjerer i høyttaler-enden, men jeg ser etter noe som gir meg litt mer i bassområdet. Men bevares Moon og SF fungerer bra sammen.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har Sim Audio noen saker til litt normale priser på forsterkersiden?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    Har Sim Audio noen saker til litt normale priser på forsterkersiden?
    Du har jo Evolution serien som er den nyeste serien og den dyreste.
    Eller så har du Moon Series som har litt hyggeligere priser.


    Toppmodellen Andromeda cd spiller i kombinasjon med preamp P-8 og effekt W-8 er jo av de som har hørt kombinasjonen lovpriset som noe av det ypperste som kan kjøpes.

    MVH Johnny
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Stein J skrev:
    Hei,

    Det har gått meg hus forbi at det har vært en Sim Audio tråd her...
    Bra det er sparket liv i den igjen!

    Jeg har vært lykkelig samboer med Evolution integrert (I-7) og Supernova en god stund nå. Spiller flott.
    For øyeblikket er det SF Cremona Auditor som regjerer i høyttaler-enden, men jeg ser etter noe som gir meg litt mer i bassområdet. Men bevares Moon og SF fungerer bra sammen.
    Spennende kombinsajon du har Stein, så er det Cremona du muligens skal bytte eller er det Moon forsterkeren? Den intergrerte I-7 er jo skrytt opp i skyene av flere anmeldere.

    MVH Johnny
     
    M

    musicus

    Gjest
    cybervision_ skrev:
    musicus skrev:
    cybervision_ skrev:
    Har Sim Audio noen saker til litt normale priser på forsterkersiden?
    Tja, hva er "normalt" i hifi verden? ;)

    Sjekk prislista fra den Norske importøren.
    http://www.acoustictuning.com/E2x2VLXC9g_H7z_AhlFK64-KFLV68f3TP9D6CJ1Q51.ips

    mvh
    Vel 90 000 for et komponent er ikke normal pris for en offentlig ansatt ;)
    Ja du sier noe! det er jo en god slump penger uansett hvor man ansatt :) ...

    mvh
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    johnnygrandis skrev:
    Stein J skrev:
    Hei,

    Det har gått meg hus forbi at det har vært en Sim Audio tråd her...
    Bra det er sparket liv i den igjen!

    Jeg har vært lykkelig samboer med Evolution integrert (I-7) og Supernova en god stund nå. Spiller flott.
    For øyeblikket er det SF Cremona Auditor som regjerer i høyttaler-enden, men jeg ser etter noe som gir meg litt mer i bassområdet. Men bevares Moon og SF fungerer bra sammen.
    Spennende kombinsajon du har Stein, så er det Cremona du muligens skal bytte eller er det Moon forsterkeren? Den intergrerte I-7 er jo skrytt opp i skyene av flere anmeldere.

    MVH Johnny
    Vel, det er nok høyttalerene som er nærmest og bli byttet ut i denne omgang. Moon komponentene er jeg veldig godt fornøyd med. Som du sier har forsterkeren fått mye (velfortjent) god omtale. Supernovaen er ikke verst den heller... (Å si noe annet i denne tråden ville jo vært helt feil ;))

    Jeg ser etter en høyttaler som kan bidra litt mer nedover. Sannsynligvis en gulvstående.
    Storebror Cremona har vært vurdert uten at jeg har hatt anledning til å sjekke denne ut nøyere. Forøvrig har jeg lyst til å høre på AP Virgo 5, og ikke minst Burmester B25.
    Jeg har hørt at AP Virgo 5 kan oppfattes som mer analytisk enn SF og Burmester, og det er kanskje ikke veien jeg ønsker å gå.
    Noen som har erfaring med noen av disse høyttalerene sammen med Moon elektronikk?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Vel, jeg har jo Virgo III koplet imot en W-5 effekt, og Moon P-5 preamp som jeg er veldig fornøyd med.Syntes balansen mellom Moons varme og Virgoenes presisjon passer godt ilag.
    Moon er jo kjent for å spille litt laidback der lydbildet brer seg mellom HT og bakover i dybden noe som jeg tror passer godt for min lytteposisjon i nærfelt.
    Bassen går nok ikke dypest hos meg men bassen som er der er det kvalitet over, nyansert og impulsiv men jeg må vel være ærlig å si at jeg enkelte ganger kunne ha ønsket meg litt mer nedover i frekvensene.
    Jeg har hørt VirgoV og den imponerte virkelig den korte tiden jeg hørte den.
    B 25 har jeg ikke hørt men kan tenke meg det er en bra HT.Jeg har hørt B50 som spilte forrykende i kjellern hos Oslo h.f.c .
    Også Kef sin nye Referanse serie syntes jeg virker som spennende saker.



    MVH Johnny
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    Interessante innspill vedr. AP der Johnny. Slett ikke umulig at Virgo 5 vil matche Moon bra. Jeg mener å ha registrert at noen mener AP og Moon kler hverandre.
    Det blir vel en runde i kjelleren i Dronning Mauds gate for å se om det er noen tyske produkter der som bør finne veien hjem til meg.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Har hatt supernova og i7 siden de kom ut på markedet.

    før det hadde jeg i5 og nova.

    har hatt dyrere saker før men Sim Audio produktene er det som har fungert absolutt best hjemme hos meg da.

    McLaren
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    McLaren: Hvilke høyttalere kjører du til Moon oppsettet ditt?

    Stein
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hey.

    Er det noen har prøvd RIAA-trinnene til SimAudio? Vurderer LP-3 litt, og vurderer veldig sterkt å legge del cash på bordet for en av de integrert (brukt). ;D
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    Pengvim skrev:
    Hey.

    Er det noen har prøvd RIAA-trinnene til SimAudio? Vurderer LP-3 litt, og vurderer veldig sterkt å legge del cash på bordet for en av de integrert (brukt). ;D
    Har ikke prøvd noen av RIAA-trinnene til SIM, men mener å huske at de har fått god omtale i Sterephile, og da spesielt LP5.3.
    Går du for et av RIAA-trinnene til Sim må du endelig dele dine erfaringer i denne tråden!

    Hvis ikke den I-7 som ligger på bruktbørsen er solgt enda ser det ut for at du kan få deg en virkelig god integrert for 25k. Jeg er som skrevet tidligere veldig happy med min.
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Hei,

    har fått tilbud om å kjøpe Moon Evolution P-8 forforsterker og Andromeda CD-spiller brukt til en tilsynelatende gunstig pris. Dette er altså Sim Audio's toppmodeller, hvor begge har ekstern strømforsyning. 'Problemet' er at det gjelder ikke RS-modellene, men de uten dette suffikset. De stammer altså fra før Sim Audio begynte å produsere/selge RS-versjoner. Jeg tror dette betyr at de tilsvarer de modellene som fortsatt selges i USA og Canada (RS selges kun på det internasjonale markedet). Det jeg lurer på er da følgende:

    1. Er RS-modellene merkbart bedre enn ikke-RS-modellene? Jeg har nemlig blitt fortalt det.
    2. Har Sim Audio gjort oppgraderinger ellers, siden P-8 og Andromeda først kom ut?

    Håper noen kan svare på dette.

    Mvh.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Har akkurat koblet opp ett par ny innkjøpte Mirage OM 7 på min i7 og jeg tror det ble litt mismatch.

    Nå har jeg bare koblet det hele opp og ikke jobbet med plassering av hverken høytaler eller lyttestol.

    Rapport kommer senere.

    McLaren
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Er noen av spillerne deres SACD-spillere? Klarer ikke å lese meg til at de er det..
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    larkrla skrev:
    Er noen av spillerne deres SACD-spillere? Klarer ikke å lese meg til at de er det..
    Supernova er hvertfall ikke en SACD-spiller
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Lages Moon Evolution i USA-versjon 110V/60Hz og Europa-versjon 230V/50Hz, eller er det det samme produktet med en bryter for valg av spenning/frekvens?

    Med andre ord; Jeg skal til USA til sommeren, kan jeg kjøpe en slik med meg hjem uten problemer med strømmen? Problemer med tollen får jeg vel uansett.. ;D Aktuelle produkter er W8 og Supernova.

    Lars
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er fornøyd supernova eier.

    Jeg tror det er laget forskjellige varianter her.

    Men prøv like vel. tror ikke det blir så mye bedre til prisen;-)

    McLaren
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er altså ikke en bryter for valg av 110V/230V på baksiden av Supernovaen din?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Ikke som jeg har sett, men det er sikkert en 230 tapning på trafoen som man kan lodde om. det pleier alltid og være det.

    McLaren
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Flott test av W-7 i siste Stereophile. Imponerende lesning for alle som er interessert i en skikkelig Solid-state effektforsterker! Jeg er stadig overrasket over at ikke disse produktene er mer omtalt her på berget.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Kan bare understreke at dette er fantastiske produkter og anbefaler alle som setter pris på god musikk og lytte til produktene fra Moon, de fleste for seg en overraskelse.
    Moon er kommet for å bli hos meg ihverfall, oppgradering skjer innenfor samme merke isåfall.
     

    Vedlegg

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gleder meg over å snart kunne melde meg inn i Moon-klubben...
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Moon er bærre lækkert. Hørte toppriggen på Audio Physics Avanti 5 i 2008 og det låt utrolig herlig. Det hele spillte i et stoort rom. Tapeconnection i København. Spilte så bra at jeg kjøpte høyttalerene. Ble dog ikke det samme uten Moon riggen.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det gleder meg å kunne fortelle at jeg har fått tak i et demosett fra det store utland bestående av disse fantastiske komponentene under. Blir levert en gang i høst, men får neppe tatt dem i bruk i særlig grad før over nyttår da jeg flytter inn i nytt hus!
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jøss, eneste settet i Norge....?

    Hvilke HT skal du parre disse kremkomponentene med da?

    Lytteinntrykk og bilder når du for tingene på plass.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kommer selvsagt tilbake til bilder og lytteinntrykk senere. Høyttalere som matcher Moon-settet er på gang. Mer info senere da noen detaljer ikke er avklart ennå.
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    johnnygrandis skrev:
    Jøss, eneste settet i Norge....?

    Hvilke HT skal du parre disse kremkomponentene med da?

    Lytteinntrykk og bilder når du for tingene på plass.
    Gratulerer!!
    Den Franske Ambassade i Oslo har også i RS-utgaven :)

    Mvh.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    larkrla skrev:
    Jeg kommer selvsagt tilbake til bilder og lytteinntrykk senere. Høyttalere som matcher Moon-settet er på gang. Mer info senere da noen detaljer ikke er avklart ennå.
    Er det noen mer info om HT Lakrla ?

    Vanvittig flotte komponenter de Evolution sakene.

    Jeg har nettopp kjøpt meg ett sett Marten Bird HT og Moon settet imponerer masse, de styrer Thiel og Partner elementene med jernhånd, matchen føles meget bra og magien er helt klart i øverste divisjon.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    larkrla skrev:
    Jeg kommer selvsagt tilbake til bilder og lytteinntrykk senere. Høyttalere som matcher Moon-settet er på gang. Mer info senere da noen detaljer ikke er avklart ennå.
    Er det noen mer info om HT Lakrla ?

    Vanvittig flotte komponenter de Evolution sakene.

    Jeg har nettopp kjøpt meg ett sett Marten Bird HT og Moon settet imponerer masse, de styrer Thiel og Partner elementene med jernhånd, matchen føles meget bra og magien er helt klart i øverste divisjon.
    Sjekk vennetråden for Rockport technologies ;)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Får vel melde meg inn i klubben her; har nettopp bestilt et sett med DACen 300D og den integrerte forsterkeren i3.3. Et kolumbi-egg jeg mener absolutt bør få mer oppmerksomhet her på berget. Alt dette kobles mot et par med Martin Logan Vantage.....

    Good times ahead..... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn