Sim Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Moon har en x-faktor som jeg bare ikke har hørt andre steder - i alle fall til nå. Flyt og en «fingerspitzgefühl» ift nyansering og timing.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det blir endringer i oppsettet mitt snart. Dermed ser det ut til at min strøkne 390D blir lagt ut for salg. Send meg en PM ved interesse.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Hamar
    Kort oppsummert, kan geometrien i overgangen fra hals til ekspansjon i Yuichi-hornet forbedres?

    Jeg har opprettet en byggetråd i diy-delen, og som det fremgår av foreløpig siste innlegg er jeg ikke helt fornøyd med geometrien i overgangen fra hals til ekspansjon i Yuichi-hornet jeg modellerer.


    Noen som har tanker om dette, evt kan peke meg i retning av grunnleggende teoretiske betraktninger rundt dette eller eksempler på mulige løsninger?
    1614980867756.png


    Tanken er å frese hele hornet i to halvdeler, med halsen fast til resten, så det er plenty med presisjon til å gjøre overgangen bedre enn den skarpe knekken som er standard. Vil også være mulig å lage de separat for å eksperimentere.

    Tenker det kunne vært mulig å først gjøre overgangen fra sirkulær til kvadratisk og så lage en "kompresjonsslot" der midtlinjene til finnene møtes i planet. Det er også en mulighet å gjøre den sirkulære delen av halsen lenger dersom det gir bedre kobling mellom driver og horn.
     
    Sist redigert:

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Hamar
    Altså noe mer i retning av dette:
    1615021944150.png


    Eller slik:
    1615022067322.png


    Er jeg på sporet av noe eller helt på jordet? Halsen vist over er 5mm bred på det smaleste, så en kompresjon på ca 4:1 fra fronten på driveren.

    @Sluket?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    30K for en nettverkskabel, burde jo gå an å få seg en ordentlig streamer som faktisk har galvanisk skille for den summen istedet! :D Ikke at denne kabelen hjelper på det problemet for den saks skyld..
    Vet du om det er galvanisk skille i MOON MiND streameren? Jeg vet jo ikke hva det er en gang🤔
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vet du om det er galvanisk skille i MOON MiND streameren? Jeg vet jo ikke hva det er en gang🤔
    Spør forhandler om det siden det ikke er relevant for denne tråden.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Vet du om det er galvanisk skille i MOON MiND streameren? Jeg vet jo ikke hva det er en gang🤔
    Moon Mind er en sånn streamer, en liten boks hvor man kan streame musikk fra f.eks. Internett fra. Forhandler og produsent burde ha mer info om hva den boksen gjør.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg prøvde å spørre om hva et galvanisk skille er i en annen tråd, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne spørre om det der så jeg prøver her. Er det galvanisk skille i MOON MiND streameren? Jeg vet ikke hva galvansik skille er men noen sier at det er bra hvis dett er slik i streameren?😊🤔
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Moon Mind er en sånn streamer, en liten boks hvor man kan streame musikk fra f.eks. Internett fra. Forhandler og produsent burde ha mer info om hva den boksen gjør.
    Åja er det viktig?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Moon Mind er en sånn streamer, en liten boks hvor man kan streame musikk fra f.eks. Internett fra. Forhandler og produsent burde ha mer info om hva den boksen gjør.
    Jeg skjønner ikke helt det galvaniske skillet med den forklaringen😞
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Moon Mind er en sånn streamer, en liten boks hvor man kan streame musikk fra f.eks. Internett fra. Forhandler og produsent burde ha mer info om hva den boksen gjør.
    Jeg har ikke lest noe info om den jeg. Jeg bare plugget den inn og fant ut alt på en app på nettbrettet.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Litt merkelig spørsmål, det er naturligvis galvanisk skille på nettverkspluggen, det ligger i ethernet grensesnittets natur (SimAudio pleier ha dette på USB inngangen også). Galvanisk skille pleier å være på inngangene, ikke utgangene.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, se der. Da er de vel også posisjonert for Spotify Hifi.....😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Litt merkelig spørsmål, det er naturligvis galvanisk skille på nettverkspluggen, det ligger i ethernet grensesnittets natur (SimAudio pleier ha dette på USB inngangen også). Galvanisk skille pleier å være på inngangene, ikke utgangene.
    Åja. Jeg måtte bare spørre for det er noen som snakker om at det er så viktig og jeg har ikke peiling på sånne ting. Takk for svar. Forklar gjerne mer til meg om det hvis det er viktig å vite noe om😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det na_X skrev som du kan se i #207 er en av grunnene til at jeg spurte om galvanisk skille siden jeg ikke vet hva det er. Det er noen som har flyttet det fra tråden Finnes det noen tweaks som............og puttet det inn her. Kanskje de syns det passet bedre her siden jeg spurte om noe som gjalt MOON MiND streamer. Jeg skal selvfølgelig som alle andre prøve og holde meg til hva som står i trådstarters tekst slik det har vært mange gode eksempler på i det siste bla. i tråder som handler om nettverkskabler og switcher.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei. Er det noen som kan svare på dette, er det slik at MiND 1 streameren kun støtter 24bit via kablet nettverk?
    Ønsker å teste Qobuz, men får bare 16/44.1 via wifi.

    På forhånd takk 😊
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei. Er det noen som kan svare på dette, er det slik at MiND 1 streameren kun støtter 24bit via kablet nettverk?
    Ønsker å teste Qobuz, men får bare 16/44.1 via wifi.

    På forhånd takk 😊
    Fant ut av det, støtter kun opp til 16/44.1 på wifi, 24/192 kablet.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Nå har jeg kablet Ethernet til streamer, fortsatt ikke høyere enn 44.1 🙄
    Noen tips? Den skal jo støtte opptil 24/192.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Folkens, min 2019 modell 390D blir dessverre overflødig, ettersom jeg har skaffet meg en Trinnov. Jeg er i ferd med å sende den ut av landet for en latterlig lav pris om ingen er interessert i den her, dessverre.
    Det er litt kjipt å kvitte seg med et produkt man er såpass fornøyd med, samtidig som det er for galt kun å bruke en 390D kun som streamer.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har nettopp fått meg en 340IX på brukten, og tar sikte på å få koblet opp vidunderet i påska når jeg må jobbe og kone og unger drar til fjells. :D
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Joa, ikke ille det her. (y) :)

    Det har blitt en stund siden jeg hadde alt koblet opp hjemme, så skal ikke være altfor bastant, men det er akkurat som noe livaktig ikke helt er på plass sånn som jeg husker det med forrige forsterker (rør). Litt snill i forhold, men du verden så kontrollert og fin.

    Hele dingsen oser kvalitet, for enkle meg gir den eierglede, så mye er sikkert. :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Og i tillegg svært få problemer med hardware. Elektronikk som varer
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Alltid imponerende at det meste lages inhouse, ekstra kult i disse tider. 👍🏻

    Jeg har fått en god del timer til med 340ix, og må si meg imponert. 😊
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Heisann.
    Jeg har en Moon MiND streamer (mk 1). Er veldig fornøyd med lyden, men er det andre enn meg som sliter med appen?
    Annenhver gang jeg åpner appen vil den ikke fungere. Gjelder iPad og iPhone. Noen ganger må jeg dra ut støpselet for å få den opp å gå igjen, andre ganger holder det å fjerne appen fra aktive apper for å starte den på nytt.
    Slik har det vært fra dag en, begynner å bli drittlei….
    Så er spørsmålet, er det bare meg som opplever dette? Har jeg fått et mandagsprodukt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn