Sigberg Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    698
    For dei som lyssnar på slik elektronisk dansemusikk, så har han godeste CLMD fått seg gromt oppsett også. :D

Vis vedlegget 1164584

Jeg ser han kombinerer Manta med 2 X Inkognito. @SigbergAudio : er det noen forskjell i tonekvaliteten på Inkognito og 10D, eller er det primært kapasiteten som er forskjellen ? Ikke at jeg tror (vet) at 2 X Inkognito er særlig puslete, det er vel heller det at Manta er rigga for enda større lydtrykk.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Nei, si det. Litt av problemet er jo at selv SBS spiller gørhøyt. Problem nr to er at hvis man definerer det hardt så blir folk sånn "Jammen mitt rom er jo 32kvm". 😅

I tillegg til det så har du hvertfall mange norske hjem med ganske åpen løsning, så rommet totalt sett kan være veldig stort uten at lytteområdet er så veldig stort, som gjør det litt vanskelig å vurdere hvordan man skal se på det. Jeg har f.eks en stue som er åpen til spisestue på den ene siden og åpen til en stor gang/kontorkrok på den andre siden, det er vel 50-60kvm til sammen, og er null problem å fylle med SBS.

Så jeg vet ikke helt.

Small = Opp til 20kvm
    Medium = Opp til 80kvm
    Large = Opp til 200kvm

... Noe sånt? Vet ikke om det hjelper folk. Og skal jeg oppgi kvm må jeg også oppgi square feet for raringene i USA, og så baller det på seg. :D
    Sånn jeg leser slike ting vil jeg personlig da tenke at det er best å ikke definere det, men heller fokusere på lytteavstand?

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    9.868
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Sånn jeg leser slike ting vil jeg personlig da tenke at det er best å ikke definere det, men heller fokusere på lytteavstand?
    Jepp, så i produktbeskrivelsen til hver høyttaler så står det anbefalt lytteavstand isteden.

Manta: 1.5 til 8 meter
    SBS: 1 til 4 meter.
    Saranna: 2 til 5 meter.

Mulig jeg burde hatt det her også, men tenkte å gjøre denne oversikten så "enkel" som mulig. Men kanskje det blir for diffust, og lytteavstand hadde vært bedre. Skal tygge litt på det.

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    9.868
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser han kombinerer Manta med 2 X Inkognito. @SigbergAudio : er det noen forskjell i tonekvaliteten på Inkognito og 10D, eller er det primært kapasiteten som er forskjellen ? Ikke at jeg tror (vet) at 2 X Inkognito er særlig puslete, det er vel heller det at Manta er rigga for enda større lydtrykk.
    Ingen forskjell i tonekvalitet/lydkvalitet, så ja primært kapasitet og selvsagt formfaktoren. Inkognito er ofte et fint valg til litt trange studio, og er som du er inne på nok kapasitet selv om Manta klarer mye mer.

Manta er overkill i dette studioet, men han var og lyttet på de for halvannet år siden og likte de veldig godt - og han synes også de ser veldig kule ut, så det er jo et blikkfang i et kult studio, selv om han egentlig hadde klart seg fint med SBS hva gjelder lydtrykk. :)

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    698
    Ingen forskjell i tonekvalitet/lydkvalitet, så ja primært kapasitet og selvsagt formfaktoren. Inkognito er ofte et fint valg til litt trange studio, og er som du er inne på nok kapasitet selv om Manta klarer mye mer.

Manta er overkill i dette studioet, men han var og lyttet på de for halvannet år siden og likte de veldig godt - og han synes også de ser veldig kule ut, så det er jo et blikkfang i et kult studio, selv om han egentlig hadde klart seg fint med SBS hva gjelder lydtrykk. :)
    Overkill ja - jeg skjønner ham uansett veldig godt. Nå er det jo moderne blant oss Sigbergvenner å bli skikkelig hekta....

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.346
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva er årsaken til at du ikke anbefaler Saranna nærmere enn 2 m?

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    9.868
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hva er årsaken til at du ikke anbefaler Saranna nærmere enn 2 m?
    Njæ, er det ikke litt snodig å sitte nærmere enn to meter fra et par store gulvstående da? Da tenker jeg kanskje man kjøper feil høyttaler? Men rent teknisk så går det vel trolig greit.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn